Бездоріжжя у прикарпатських горах стане не таким тотальним, як є нині, вже найближчим часом. Цього року вперше за період незалежної України держава виділила кошти на будівництво лісових доріг. із тих 60 мільйонів гривень Івано-Франківщині припало 13. Звичайно, це мізерна сума порівняно з потребою. Адже на 1000 гектарів лісів у нашій області припадає трохи більше трьох з половиною кілометрів доріг, що увосьмеро менше, ніж, скажімо, в гірських районах Австрії та Чехії. Але як стартовий капітал для ліквідації в підсумку гірського бездоріжжя – то сума пристойна.
– Будівництво лісових доріг та ще й у гірській місцевості – справа нелегка, за день вдається пройти лише 100 – 150 метрів, – розповідає начальник управління лісового господарства облдержадміністрації Олексій ГОЛУБЧАК, – але вже нарізано близько 15 кілометрів дорожнього полотна й освоєно при цьому понад три мільйони гривень з тієї державної субвенції. Такі роботи ведемо одночасно в районі Болехова, Брошнева, Надвірни та в інших місцинах. Це переважно гравійні шляхи господарського призначення. Але дороги, які прокладаємо поблизу Осмолоди й Делятина, годитимуться і для рекреаційно-туристичного використання.
Всього на ті гроші обладнаємо 44 кілометри транспортних артерій. Мережа із 13 нових лісогосподарських шляхів проляже територією восьми лісгоспів. Але й після цього Прикарпаття назагал потребуватиме ще близько трьох тисяч кілометрів лісових доріг. І коли їх буде споруджено, тоді й можна буде казати про цілковиту досяжність для промислової розробки нашого лісосировинного ресурсу, про можливість захистити карпатські масиви від шкідників, про поліпшення екологічної ситуації в горах загалом та про сприятливий грунт для розвитку туристичної індустрії. Гадаю, найближчим десятиріччям цього вдасться досягти. Свої сподівання на нормальне транспортне освоєння Карпатського регіону пов’язуємо з програмою будівництва лісових доріг на період до 2015 року, яку нині розробляють у профільних структурах Кабінету Міністрів України.
www.galychyna.if.ua