Верховна Рада у другому читанні і в цілому прийняла закон №1046 про концесії. За документ проголосували 257 народних депутатів.
“Метою законопроекту є удосконалення правового регулювання концесійної діяльності, що, в свою чергу, забезпечить можливість ефективного залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в економіку України та розбудову інфраструктури, чіткий механізм вибору концесіонера та підготовку до реалізації якісних проектів на умовах концесії, що відповідатимуть міжнародній практиці”, – йдеться у пояснювальній записці.
Закон передбачає внесення змін до понад 30 законодавчих актів України для приведення їх у відповідність з положеннями законопроекту та усунення бар’єрів для реалізації концесійних проектів.
Згідно з пояснювальною запискою, закон покликаний забезпечити систематизацію чинних нормативно-правових актів, що регулюють здійснення концесійної діяльності, гармонізації законодавства про концесії законодавства про ДПП, імплементацію основних принципів здійснення ДПП, концесій та у відповідності з правом ЄС і чітке регулювання всіх аспектів концесійної діяльності.
У першому читанні законопроект прийняли 13 вересня.
Конце́сія — це договір про передачу природних багатств, підприємств, інших господарських об’єктів, що належать державі чи територіальній громаді, в тимчасову експлуатацію іншим державам, іноземним фірмам, приватним особам.Читайте також: Рада ухвалила за основу
6 коментарів
Isachenko
Даниил, при концессии (а это каток судьбы, все, его не избежать) лесхозы вообще никому не нужны – ни государству как собственнику ресурса, ни концессионеру. Поэтому смешно читать в законе, что, мол, они не подлежат концессии. И не надо! Их сметут. В лучшем случае, как ты и говоришь, кто-то рискнет на их производственных мощностях создать СП. В худшем – их деревопереработку и лесопильню с нижними складами разрешат акционировать, и все производство пойдет по накатанной в 90-х профильными министерствами и красными директорами схеме распилу имущества, в прямом смысле. Поскольку оторванные от ресурса, эти производства не выживут никак, хоть в АТ, хоть в СП.
Да, все это сейчас, как сказал дорогой МЮ, как бы фантазии на тему как бы реформы отрасли. Но есть один очень важный нюанс, способный обломать любые концессионно-приватизационные схемы. Лесхозы есть постоянными пользователями земель лесохозяйственного назначения. Понятно, только те, кто за собой это право закрепил документально, в госреестрах. Лишить этого права, тем более государственное предприятие, по закону, практически невозможно. Только через суд и только с весомыми доказательствами, что предприятие не выполняло возложенные на него функции и обязанности землепользователя, к тому же еще с обоснованной претензией к распорядителю гослесземресурса или распорядителю так называемых коммунальных лесов, то есть к органам исполнительной и представительской власти. Кто подаст такой иск? Никто.
Но в то же время у нас в стране есть уникальнейший опыт двухтысячного года, когда облрады, плюя на все законы, на Конституцию страны, на государственные земельные акты, своими решениями совершенно по-бандитски лишили КСП их права постоянного пользования лесными землями, просто размахивая ведомственным приказом Самоплавского-Кириленка, где и близко ничего подобного не было по отношению к действующим КСП. Дичайший беспредел, на котором появились все эти коммунальные леса и лесхозы! И прокуратура молчала, и сейчас смолчит, если надо будет закрыть глаза на ликвидацию государственных лесхозов как постоянных землепользователей ради интересов частных компаний, тем более иностранных.
Мне очень нравится один из афоризмов-ляпов Черномырдина. Они все уникальные, но этот особенно жизненный. Звучит он так: и те, что выживут, потом над всем этим будут смеяться.
lisovuk
Процеси приватизації в галузі проходили не один раз а проходили постійно . Перший етап приватизації відбувався в 90-х роках шляхом передачі в оренду трудовим колективам дрібних деревообробних цехів з послідуючим їх викупом.
Другий, самий масовий , -це приватизація деревообробних цехів в період 2005-2010 роки, особливо в Рівненській, Волинській та Львівській областях
І третій – це період 2011-2013 роки, коли з структури лісгоспів були виведені та приватизовані або продані найбільш технологічно остащені виробництва (паркетні та деревообробні цехи).
Питання тільки одне- в чиїх руках опинилося приватизоване за цей період майно, що роками створювалося трудовими колективами лісгоспів?
popkov
Их уже один раз приватизировали… И сейчас абсолютно незаконно вновь развивают, инвестируя деньги лесного хозяйства в лесопиление… Благо есть отмазка: согласно действующей инструкции , подготовленной женской ветвью школы “экономических дендрологов” затраты деревообработки и лесохимии можно включать в себестоимость заготовленного древесины… Если разобраться инвестиции в деревообработку лесхозов на добровольной основе перечисляют “внесистемные” деревообработчики,так как они включаются в себестоимость приобретаемого ими леса… Это их право, но… Рано или поздно к этой теме неизбежно вернуться…
Фантазировать о схемах реформирования мне сейчас не хочется… Они могут быть разными… Я на сегодня свой лимит сил на общение уже исчерпал…
Isachenko
Страшилки про передачу лісів якраз починають реалізовуватися. Наївно і безграмотно сподіватися, що запропоновані доповнення до ЛК, хитровиписані, стануть цьому на перешкоді. Адже ліси самі по собі, як сукупність деревостанів, чагарників тощо, не були і зараз не є окремим об,єктом майнового права. На цьому тримається, зокрема, і Лісовий кодекс. Об,єктом майнового права є земля під лісами, точніше конкретні земельні ділянки певної категорії, не тільки лісогосподарські і природоохоронні. По-друге, що таке спеціалізовані лісогосподарські підприємства? Які документи визначають саме статус спеціалізованого лісгоспу? Відповім – ніякі. Словом, з такими доповненням до ЛК експлуатаційні ліси підуть під концесію запросто разом з лісгоспами.
SRB
Ліси не об’єктом, ок, а, к примеру, перерабатывающие мощности лесхозов? Для концессии это самый вкусный кусок. И, думаю, такая постановка вопроса станет жизнеспособна. Например, приходит Тов-концессионер, предлагает лесхозу учредить СП, куда в уставный фонд с разрешения Агентства лесхоз вносит целостным имущественным комплексом свою переработку. Управляющим партнёром будет
концессионер. А как это будет работать, можно узнать по газовой схеме Онищенко. И таких схем, как юзать лес, не отдавая его в концессию, можно сделать с десяток. Так что ничего существенного эти правки не дают.
тeren
В розділі XXII Прикінцеві та перехідні положення передбачено:
6.Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1) статтю 16 Лісового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 21, ст. 170) доповнити частиною другою такого змісту:
«Ліси на землях державної та комунальної власності, спеціалізовані лісогосподарські підприємства не є об’єктами державно-приватного партнерства згідно із Законом України “Про державно-приватне партнерство”, зокрема об’єктами концесії згідно із Законом України “Про концесію”;
Так що кінець страшилкам про передачу лісів у концeсію.
Comments are closed.