На сайте размещены проекты документов, обнародованные Госкомлесхозом Украины в
последней декаде ноября.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок та умови проведення спеціалізованого конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини
1. Це Положення визначає процедуру підготовки і проведення спеціалізованого конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини (далі – конкурс), а також порядок та умови проведення зазначеного конкурсу.
2. Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке значення:
- конкурсна комісія (далі – комісія) – комісія, що формується Державним комітетом лісового господарства України для проведення конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини;
- конкурсна документація (далі – документація) – пакет документів, що містить конкурсну пропозицію та перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі;
- конкурсні умови – вимоги, яким повинні відповідати претенденти конкурсу;
- претенденти – біржі, що створені відповідно до законодавства України та подали документацію для участі в конкурсі.
3. Рішення про проведення конкурсу визначено наказом, яким затверджено дане Положення.
Оголошення про проведення конкурсу розміщується на офіційній WEB-сторінці Державного комітету лісового господарства України та публікується в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 7 днів до дати проведення конкурсу.
4. Для проведення конкурсу Державний комітет лісового господарства України утворює комісію в складі 5 членів, з числа яких призначає голову і відповідального секретаря комісії.
Засідання комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше як 3 з 5 її членів. Рішення комісії приймається простою більшістю голосів відкритим голосуванням. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови комісії.
Комісія може залучати до своєї роботи експертів.
Рішення комісії оформляється у вигляді протоколу, який підписується всіма її членами, які були присутні на засіданні.
Основні показники, які беруться до уваги членами комісії при визначенні переможця конкурсу є:
1) досвід роботи на ринку;
2) спеціалізація біржі;
3) кількість угод, укладених за результатами біржових торгів та кількість проведених аукціонів протягом останніх трьох років;
4) наявність торгово-операційних залів для проведення торгів та допоміжних приміщень (конференц-зал, гардероб тощо);
5) фінансове становище;
6) наявність кваліфікованих спеціалістів;
7) вартість послуг біржі;
8) проект регламенту організації та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини;
9) наявність технічних засобів:
– електронне табло;
– телефонний зв’язок;
– електронно-модемний зв’язок;
– власна сторінка в Інтернеті.
Учасник, який отримав більшість голосів комісії, визначається переможцем конкурсу.
Комісія:
- визначає адресу, дату та час прийому конкурсної документації та проведення конкурсу;
- затверджує форму заяви на участь у конкурсі та зміст оголошення про його проведення;
- одержує та реєструє документацію від претендентів;
- визначає на підставі наданої документації учасників конкурсу;
- на підставі поданої претендентами конкурсної документації визначає переможця конкурсу;
- складає протоколи засідань комісії;
- оприлюднює результати конкурсу.
5. Претенденти до закінчення зазначеного в оголошенні кінцевого терміну подають до комісії заяву на участь у конкурсі, яка повинна містити назву претендента, адресу претендента, форму власності, прізвище ім’я та ініціали керівника та уповноваженої особи претендента, їх контактні телефони, банківські реквізити та документацію запечатану в конверті, що містить:
1) нотаріально засвідчені копії документів про державну реєстрацію претендента та його взяття на облік в органах державної податкової служби;
2) нотаріально засвідчені копії установчих документів;
3) копію документа про присвоєння ідентифікаційного коду в органах державної статистики;
4) завірену копію фінансового звіту, балансу за дев’ять місяців поточного року;
5) довідку про відсутність заборгованості перед державним бюджетом та цільовими фондами;
6) інформацію про діяльність біржі;
7) проект регламенту організації та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини;
8) інформацію щодо відповідності конкурсним умовам;
9) пропозиції щодо вартості послуг по проведенню аукціону;
10) інформацію про наявність торгово-операційних залів, допоміжних приміщень (конференц-зал, гардероб тощо) (копія документа, що підтверджує право власності або користування цими приміщеннями);
11) інформацію про наявність технічних засобів для проведення аукціону.
Документація на участь у конкурсі подається претендентом комісії по проведенню конкурсу за підписом керівника претендента. Копії документів повинні бути завірені підписом керівника та печаткою претендента, за виключенням копій документів, які повинні бути завірені нотаріально. Керівництво претендента несе відповідальність за достовірність поданих ним відомостей.
Документація претендента, що містить недостовірну інформацію та/ або оформлена з порушенням вимог, визначених цим Положенням, комісією не розглядається.
6. Прийом заяв та документації здійснюється з дня опублікування оголошення про проведення конкурсу.
Заяви претендентів з документацією приймаються секретарем комісії та реєструється.
Документація, яка надійшла після встановленого в оголошенні кінцевого терміну подачі документів або оформлена з порушенням вимог, встановленого цим Положенням комісією не розглядається та повертається претендентові.
Претенденти мають право відкликати конкурсну документацію до кінцевого терміну її прийняття, повідомивши про це комісію письмово.
На наступний день після закінчення кінцевого терміну подання документації на участь в конкурсі комісія проводить засідання по визначенню переможців конкурсу.
Комісія розпочинає своє засідання з відкриття конвертів у присутності претендентів (їх уповноважених осіб, повноваження яких визначено довіреністю), перевіряє наявність необхідних для участі в конкурсі документів та визначає учасників конкурсу.
Неповнота наданого комплекту документів є підставою для відмови у визначенні претендента учасником конкурсу.
Далі комісія проводить засідання в закритому режимі.
7. Переможцем конкурсу визнається претендент, конкурсна пропозиція якого була найкращою відповідно до конкурсних умов.
Рішення про визнання переможця оформлюється протоколом. Протокол підписується всіма членами комісії, які були присутні на засіданні.
Підписаний протокол є підставою для укладання договорів на проведення відповідних аукціонів між переможцем конкурсу та продавцями необробленої деревини.
Комісія протягом дня, що настає після визнання переможця, повідомляє про результати конкурсу всіх його учасників та протягом 3 робочих днів опубліковує інформацію про підсумки конкурсу в друкованому засобі масової інформації.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію та проведення аукціонів з продажу
необробленої деревини
1. Загальна частина
1.1. Установити, що реалізація усієї необробленої деревини здійснюється через аукціони з продажу необробленої деревини на базі біржі, визначеної за результатами спеціалізованого конкурсу, за винятком дров паливних, деревини, яка використовується для розвитку матеріально-технічної бази (будівництво, ремонт тощо) постійних лісокористувачів відповідно до затверджених кошторисів, деревини, використання якої передбачено колективними договорами, а також деревини для індивідуального ремонту та будівництва, згідно поданих заяв.
1.2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
аукціон – спосіб продажу необробленої деревини, згідно з яким покупцем визнається учасник аукціону, який запропонував найвищу ціну за необроблену деревину відповідно до умов, визначених цим Положенням;
необроблена деревина – деревні матеріали, які здобувають шляхом розподілу на частини звалених дерев та деревних колод для подальшого використання та переробки, крім дров паливних;
організатор аукціону – біржа визначена відповідно до Положення про порядок та умови проведення спеціалізованого конкурсу з якою продавцем укладено договір про проведення аукціону з продажу необробленої деревини;
учасники аукціону – продавець та покупець;
продавець – постійний лісокористувач, який здійснює заготівлю деревини на території України у порядку, встановленому законодавством;
покупець – суб’єкт підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, резидент України, який бажає придбати необроблену деревину відповідно до умов аукціону від свого імені та за власний рахунок і не перебуває у стані ліквідації або проти якого не порушено справу про банкрутство;
пропозиція з продажу необробленої деревини – документ, що надсилається біржі продавцем, в якому зазначаються кількість необробленої деревини, її якісні характеристики та мінімальна ціна, за якою продавець може укласти договір купівлі-продажу з покупцем, визначеним за результатами аукціону;
лот – партія необробленої деревини чинних стандартів, що пропонується для продажу на аукціоні;
крок аукціону – величина, на яку змінюється вартість лота під час проведення аукціону;
аукціонна сесія – кількість днів, протягом яких проводиться аукціон;
2. Організація аукціонів
2.1. Аукціони з продажу необробленої деревини проводяться один раз на рік в останній місяць календарного року.
2.2. Деревина, що додатково заготовлена та деревина, яка не реалізована на попередніх аукціонах, реалізується у порядку, встановленому цим Положенням, на додаткових аукціонах.
2.3. Рішення про проведення додаткових аукціонів приймається біржею на підставі отриманих від продавців пропозицій з продажу необробленої деревини.
2.4. Пропозиції з продажу необробленої деревини подаються продавцями на біржу.
2.5. Вартісні показники у пропозиціях продавців та аукціонній документації наводяться у гривнях. Вартість лота, а також крок аукціону встановлюються з урахуванням податку на додану вартість.
2.6. Необроблена деревина виставляється на аукціон у вигляді лотів.
2.7. З метою своєчасного інформування покупців біржа не пізніше як за 7 (сім) календарних днів до дня проведення аукціону оприлюднює у друкованих засобах масової інформації повідомлення про місце, дату і час проведення аукціону, відомості про обсяги запропонованої для продажу необробленої деревини, її породи, продавців, якісні характеристики, кількість та розміри лотів, початковий рівень ціни лота, крок аукціону, базисні умови поставки, строки поставки, кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні.
2.8. Ціни на аукціоні формуються вільно, нікому з учасників аукціону не надаються переваги;
2.9. Заявка на купівлю не може бути меншою, ніж розмір одного лота.
2.10. Покупець має право придбати на аукціоні необроблену деревину в обсязі, який не перевищує обсягу, визначеного у заяві на купівлю.
2.11. Приймання заяв біржею на участь в аукціоні починається з дня публікації повідомлення про проведення аукціону.
2.12. Для участі в аукціоні покупці необробленої деревини подають біржі заяву на участь в аукціоні до якої додаються;
– копія Свідоцтва про державну реєстрацію підприємства;
– копія Статуту підприємства;
– копія довідки статуправління про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
– копія довідки про взяття на облік платника податків;
– довіреність уповноваженим особам покупця з повноваженнями на участь в аукціоні та на підписання договорів купівлі-продажу;
– документ (завірену банком копію платіжного доручення), що підтверджує перерахування гарантійного внеску.
2.13. Сума гарантійного внеску визначається у розмірі п’яти відсотків від початкової вартості лота.
Гарантійний внесок повинен бути перерахований на рахунок біржі у терміни, зазначені в оголошенні про проведення аукціону.
2.14. Якщо покупці, які подали заявки на участь в аукціоні, не придбали жодного лота, гарантійний внесок повертається їм протягом трьох банківських днів.
2.15. Приймання заявок на участь в аукціоні припиняється за день до його проведення.
2.16. У день аукціону провадиться реєстрація учасників аукціону. Час реєстрації учасників визначається регламентом проведення аукціону.
2.17. Учасники аукціону, або їх уповноважені особи, під час реєстрації для участі в аукціоні повинні надати організатору аукціону документи які засвідчують їх особу та повноваження на укладання договорів купівлі-продажу.
2.18. Під час проведення аукціону вартість лота змінюється тільки відповідно до кроку аукціону.
2.19. Якщо лот залишився непридбаним, він знімається з аукціону та реалізується на додатковому аукціоні, або за пропозицією продавця (його уповноважених осіб) вартість лота знижується і він в цей же день виставляється на аукціонні торги за новою ціною.
3. Організатор аукціону
3.1. Організатор аукціону (біржа) організовує та проводить аукціони відповідно до вимог чинного законодавства, цього Положення та регламенту, розробленого біржею.
Зокрема біржа:
- розробляє регламент проведення аукціону;
- затверджує типові форми аукціонної документації (пропозицій з продажу необробленої деревини, заяв на участь в аукціоні тощо);
- розглядає подані пропозиції з продажу необробленої деревини і заяви на участь в аукціоні;
- відповідно до укладених договорів та поданих пропозицій з продажу необробленої деревини формує лоти та визначає крок аукціону;
- приймає рішення про проведення аукціонів та їх черговість;
- визначає день і час проведення аукціону відповідно до поданих пропозицій, оприлюднює у засобах масової інформації повідомлення щодо місця, дати та часу проведення аукціону, а також відомості про обсяги (лоти) запропонованої до продажу необробленої деревини;
- приймає та реєструє заяви на участь в аукціоні;
- реєструє учасників аукціону в день його проведення і видає покупцям аукціонні картки з номером;
- оформляє документи (протоколи) за підсумками проведення аукціонів;
- реєструє укладені договори-купівлі продажу необробленої деревини.
3.2. Винагорода біржі за надання послуг, пов’язаних з організацією та проведенням аукціону, сплачується покупцями-переможцями. Розмір винагороди визначається ціновою пропозицією біржі, яка визначена переможцем на спеціалізованому конкурсі. Порядок сплати винагороди визначається біржею згідно регламенту з продажу необробленої деревини.
4. Порядок оформлення договорів купівлі-продажу
4.1. За підсумками аукціону між продавцем і покупцем-переможцем аукціону укладається договір купівлі-продажу відповідно до вимог чинного законодавства.
4.2. Усі права та обов’язки покупця і продавця та порядок проведення розрахунків обумовлюються у підписаному ними договорі купівлі-продажу. Усі розрахунки проводяться безпосередньо між продавцем та покупцем з урахуванням попереднього внеску покупця, перерахованого ним на поточний рахунок біржі для участі в аукціоні.
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ |
||
|
НАКАЗ № |
|
Щодо вдосконалення
механізмів продажу
необробленої деревини
На виконання доручення Президента України від 6 серпня 2005 року N 1-1/800 та Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2005 року N 41872/1/1-05, згідно з Положенням про Державний комітет лісового господарства України, затвердженим Указом Президента України від 14 серпня 2000 року N 969, Концепції реформування та розвитку лісового господарства, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2006 р. N 208-р, з метою забезпечення прозорості та удосконалення організації роботи з реалізації необробленої деревини в країні, створення прозорого механізму ціноутворення, розвитку конкурентних засад і підвищення платіжної дисципліни на ринку необробленої деревини в країні, для забезпечення нею зростаючих потреб вітчизняних деревообробних підприємств, установ, організацій та населення НАКАЗУЮ:
1. Установити, що реалізація усієї необробленої деревини здійснюється через аукціони з продажу необробленої деревини на базі біржі, визначеної за результатами спеціалізованого конкурсу, за винятком дров паливних, деревини, яка використовується для розвитку матеріально-технічної бази (будівництво, ремонт тощо) постійних лісокористувачів відповідно до затверджених кошторисів, деревини, використання якої передбачено колективними договорами, а також деревини для індивідуального ремонту та будівництва, згідно поданих заяв.
2. Затвердити:
2.1. Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини (додається);
2.2. Положення про порядок та умови проведення спеціалізованого конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини (додається);
3. Визнати такими, що втрачають чинність, пункти 1, 2, 3 наказу Державного комітету лісового господарства України від 19 вересня 2005 р. N 418 “Про механізми продажу необробленої деревини”.
4. Голові Республіканського комітету з лісового і мисливського господарства РМ АР Крим, начальникам обласних управлінь лісового господарства, керівникам підприємств і організацій, що входять до сфери управління Держкомлісгоспу, забезпечити своєчасну подачу державними лісогосподарськими підприємствами пропозицій щодо продажу необробленої деревини відповідно вимог визначених Положенням про організацію та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини.
5. На протязі 20 (двадцяти)) днів після реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції провести спеціалізований конкурс з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини. Склад комісії з проведення спеціалізованого конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини затверджується окремим наказом Держкомлісгоспу.
6. Управлінню наукового забезпечення і інформації забезпечити опублікування рішення про проведення конкурсу в засобах масової інформації не пізніше ніж за 7 (сім) днів до дати проведення конкурсу.
7. Наказ набирає чинності після державної реєстрації його в Міністерстві юстиції України.
8. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Голови відповідно до посадових обов’язків.
Голова |
В.М. Сівець |
|||
ПОГОДЖЕНО: В.Г.Джарти |
Міністр економіки України
В.О.Макуха |
Міністр промислової |
||
Державний комітет України з |
|
|
Повідомлення
про оприлюднення наказу Держкомлісгоспу
„Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини ”
Держкомлісгосп України оголошує про оприлюднення проекта наказу „Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини”
Проект наказу передбачає вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини через аукціони. Зазначеним проектом наказу затверджуються «Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини» (додається) та « Положення про порядок та умови проведення спеціалізованого конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу необробленої деревини» (додається);
Головним розробником проекта наказу є Держкомлісгосп України.
Поштова адреса – 01023, м.Київ, вул.Ш.Руставелі, 9-а, електронна адреса –
nauka@dklg.gov.ua.
Проект наказу та аналіз регуляторного впливу наказу розміщено в мережі Інтернет на веб-сайті Держкомлісгоспу України – dklg. kmu. gov.ua
Зауваження та пропозиції приймаються розробником проекту регуляторного акта протягом 1 місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу на адреси:
Державний комітет лісового господарства України – 01023, м.Київ, вул.Ш.Руставелі, 9-а, e-mail: nauka@dklg.gov.ua;
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, e-mail: mail@dkrp.gov.ua
Голова
Держкомлісгоспу України В.М. Сівець
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Державного комітету лісового господарства України
„ Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини ”
1.Опис проблеми
На виконання доручення Президента України від 6 серпня 2005 року № 1-1/800 та Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2005 року № 41872/1/1-05, згідно з Положенням про Державний комітет лісового господарства України, затвердженим Указом Президента України від 14 серпня 2000 року № 969, Концепції реформування та розвитку лісового господарства, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2006 р. № 208-р, з метою забезпечення прозорості та удосконалення організації роботи з реалізації необробленої деревини в країні, створення прозорого механізму ціноутворення, розвитку конкурентних засад і підвищення платіжної дисципліни на ринку необробленої деревини в країні, для забезпечення нею зростаючих потреб вітчизняних деревообробних підприємств, установ, організацій та населення, Держкомлісгосп розробив проект наказу „Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини”
Необхідність запровадження даного наказу виникла в зв’язку з потребою вдосконалення механізму реалізації деревини на внутрішньому ринку з метою забезпечення зростаючого попиту на лісопродукції вітчизняної деревообробної та меблевої промисловості країни. Неможливість гарантування поставок необхідних обсягів деревини на внутрішній ринок обумовлює те, що в країні не будуються нові потужні деревообробні підприємства, низька інвестиційна привабливість деревообробної галузі гальмує її розвиток.
Виходячи із зазначеного, на сьогодні є нагальна потреба у затвердженні відповідного документу, який би визначав єдиний для усіх суб’єктів, що займаються веденням лісового господарства, порядку реалізації необробленої деревини.
Запропонований проект наказу дозволить забезпечити потреби вітчизняних деревообробних підприємств в деревині, сприятиме формуванню реальних цін на деревину на принципах ринкової економіки, дозволить покращити інвестиційну привабливість деревообробної галузі країни.
2.Обгрунтування прийняття регуляторного акта
Метою видання наказу є забезпечення прозорості та удосконалення організації роботи по реалізації необробленої деревини в країні, забезпечення зростаючих потреб вітчизняних деревообробних та меблевих підприємств в деревині, сприяння залученню інвестицій в деревообробну галузь.
3. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.
Підписання зазначеного проекту дозволить удосконалити порядок реалізації лісопродукції постійними лісокористувачами, забезпечити його відкритість і прозорість, що є єдиним способом досягнення мети щодо забезпечення вітчизняних деревообробних підприємств деревиною і скоротити обсяги експорту необробленої деревини ринковими методами без застосування митно-тарифних обмежень.
4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акту.
З моменту набрання чинності зазначеного наказу всі лісогосподарські підприємства будуть здійснювати реалізацію необробленої деревини лише через аукціони.
Практичне застосування нормативного документу дозволить обґрунтовано визначати ринкові ціни на лісопродукцію, знати реальні потреби внутрішнього ринку в деревині за рахунок відкритості та прозорості процесу її реалізації.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Введення в дію наказу Державного комітету лісового господарства України „Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини дасть змогу забезпечити потреби внутрішнього ринку в деревині, сприятиме формуванню реальних цін на деревину на принципах ринкової економіки, дозволить покращити інвестиційну привабливість деревообробної галузі та буде дієвим важелем регулювання експорту необробленої деревини.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту
У разі введення в дію наказу передбачається:
- забезпечення деревиною вітчизняних деревообробних підприємств;
- встановлення ринкових цін на деревину;
- створення умов для стабільної роботи підприємств лісової та деревообробної галузей;
- відображення реальної потреби внутрішнього ринку в деревинні по кожному сортименту.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акту
З моменту набрання чинності наказу Державного комітету лісового господарства України „Щодо вдосконалення механізмів продажу необробленої деревини ” термін дії його необмежений.
8. Визначення основних показників результативності регуляторного акта
Основними показниками результативності регуляторного акта можна вважати визначення реальної потреби деревини в країні, визначення її ринкової вартості, забезпеченість нею вітчизняних деревообробних підприємств.
9. Визначення заходів за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності застосування цього регуляторного акту буде здійснюватись Державним комітетом лісового господарства України шляхом моніторингу результатів проведених аукціонів.
Аналіз регуляторного акту підготовлено Управлінням технічної політики та охорони праці Державного комітету лісового господарства України.
Про основні положення наказу суб’єкти господарювання та фізичні особи проінформовані шляхом розміщення проекту наказу на веб-сайті Держкомлісгоспу dklg. kmu. gov.ua .
Голова
Держкомлісгоспу України В.М.Сівець