Законопроект “О рынке древесины № 4197-д:, – умер: да здравствует законопроект “О рынке древесины № 13227”!!!

Верховная Рада на заседании 29 апреля не поддержала евроинтеграционный законопроект о рынке древесины № 4197-д, который был поддержан Комитетом и бизнесом.

Однако в Парламенте зарегистрировали новый законопроект № 13227, который также разработан с целью урегулирования отношений, связанных с обращением, покупкой-продажей древесины, операций с древесиной и направлен на развитие рыночных отношений в лесопромышленном комплексе.

Проект Закону про ринок деревини

Номер, дата реєстрації:13227 від 29.04.2025

Сесія реєстрації:13 сесія IX скликання

Рубрика законопроекту:Економічна політика

Суб’єкт права законодавчої ініціативи: Народний депутат України

Ініціатор(и) законопроекту:Корнієнко Олександр Сергійович (IX скликання), Арахамія Давид Георгійович (IX скликання), Кицак Богдан Вікторович (IX скликання), Наталуха Дмитро Андрійович (IX скликання), Марчук Ігор Петрович (IX скликання), Кисилевський Дмитро Давидович (IX скликання), Кравчук Євгенія Михайлівна (IX скликання), Дануца Олександр Анатолійович (IX скликання), Мовчан Олексій Васильович (IX скликання), Лічман Ганна Василівна (IX скликання), Безугла Мар’яна Володимирівна (IX скликання), Торохтій Богдан Григорович (IX скликання), Скрипка Тетяна Василівна (IX скликання), Рущишин Ярослав Іванович (IX скликання), Янченко Галина Ігорівна (IX скликання), Маріковський Олександр Валерійович (IX скликання), Заремський Максим Валентинович (IX скликання)

Головний комітет:Наталуха Д. А. Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку

Інші комітети:Бондаренко О. В. Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування

Гайду О. В. Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики

Шуляк О. О. Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування

Гетманцев Д. О. Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики

Маслов Д. В. Комітет Верховної Ради України з питань правової політики

Крячко М. В. Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації

Герус А. М. Комітет Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг

Потураєв М. Р. Комітет Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики

Юрчишин Я. Р. Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова

Задорожний А. В. Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій України, національних меншин і міжнаціональних відносин

Завітневич О. М. Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки

Кісєль Ю. Г. Комітет Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури

Підласа Р. А. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету

Радіна А. О. Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики

Климпуш-Цинцадзе І. О. Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу

Как идет речь в пояснительной записке, проект прекращает практику по которой постоянные лесопользователи заключали прямые договоры купли-продажи древесины, манипулируя их положениями, что было существенным коррупциогенным фактором.

Проектом предлагается в частности:

  • ввести обязательность представления и публичность информации относительно объемов, цены продажи и покупателей древесины и изделий из нее, как важного природного ресурса, который находится в собственности народа Украины;
  • сделать публичной информацию о продаже древесины и изделий из нее и предоставить к ней доступ всем участникам рынка, что обеспечит равные конкурентные условия для доступа всех покупателей к древесине;
  • установить ответственность владельцев леса и постоянных лесопользователей за отказ поставлять покупателям определенную договором купли-продажи древесину;
  • предусмотреть ответственность покупателей древесины за невыполнение условий договора купли-продажи, в частности, за неуплату согласно условиям договора купли-продажи;
  • предусмотрено создание Комиссии для рассмотрения жалоб относительно торгов древесиной как инструмент защиты участников рынка.

Проектом также предусмотрен временный запрет экспорта древесины топливной (код 4401 11 УКТВЭД) и лесоматериалов необработанных (код 4403 УКТВЭД) на период действия военного положения и в течение пяти лет со дня его прекращения или отмены.

Для сравнения привожу предідущтий законопроект в версии от 4 марта 2025 года. На сайте ВР последнюю версию законопроекта перед вторым чтением так и не выставили.

4 коментаря

  • Ниже комментарий от Игоря Соболевского появившийся в соцсетях:
    14 год ·
    🚨Коментар Ігора Соболевського щодо законопроекту 13227 :
    “Я прочитав від а до я ааш новий зареєстрований закон, він нічим не кращий за попередній. Суцільне лоббі суцільної корупційної схеми во ім’я бірж агенства і кроноспану. Нічого прийнятного для деревообробників у вашому законі немає. Ручне управління ринком, через уповноважений орган, спеціальну комісію, гори бюрократії та папірців, які має представляти для вас підприємець. Жодних економічних важелів, жодної відповідальності збоку бірж і так званих операторів. Повне безправ’я підприємця і абсолютний біржовий диктат монополіста. Неуки, в погоні за наживою не хочете нічого бачити і чути. Деревина не може бути біржовим товаром, а її продажа не може бути монопольною. Це ресурс, який в Україні дає кусок хліба широким верствам населення, ви хочете забрати останнє.? Напишіть закон про ринок металу, нафти, вугілля, інших копалин, слабо?”

  • Isachenko

    Як пояснити цим тупим народним депутатам і тим, хто смикає їх за мотузки, що деревина, про яку вони товчуть цілий закон, а тим більше вироби з неї НЕ Є ПРИРОДНИМ РЕСУРСОМ І НЕ ЗНАХОДИТЬСЯ У ВЛАСНОСТІ НАРОДУ УКРАЇНИ!
    Схоже, вони свідомо заводять в обіг цю брехню і готові виставити себе повними дурнями, щоб приховати правду про монополіста ринку лісоматеріалів. Фактично, ніякого ринку у нас немає, оскільки більше 80% обсягу продукції лісозаготівлі знаходиться в руках одного її власника – ДП “Ліси України”. Ніякого не народу України. Запропонований закон повинен зацементувати цю монополію навіки за бізнес структурою, яка зараз стане приватним акціонерним товариством і буде крутити приватним сектором деревопереробки як циган сонцем.
    Он Смаль теж боїться засвітити цю монополію. І так само вдається до брехні на інформресурсах центральних органів виконавчої влади (нормально?), ніби постійними лісокористувачами є філії і надлісництва Болоховця.
    І то правда – коли ж їм ще брехати, як не у війну?

  • Новий Законопроект №13227 за формою дещо відрізняється від батьківського початку, став коротшим, трансформувавшись із біржової інструкції з торгівлі на якусь подобу закону, але початкову природу невгамовної жадібності та збагачення не перебиває. Ті самі яйця, тільки з іншого ракурсу. Ну неможливо з народженого дебіла зробити генія торгівлі деревиною, незважаючи на титанічні зусилля брехливої пропаганди в режимі 24/7, переконати громадськість у зворотному. Створена система організованої торгівлі більше відповідає організованому бандформуванню для отримання наддоходів без обтяження будь-якою мораллю.

    Якщо хтось думає, що він на організованих біржових торгах купує деревину, він глибоко помиляється. Насправді, він купує деривативи, базовим активом яких є необроблена деревина. Під цією біржовою термінологічною тягомотиною маються на увазі всім добре знайомі ф’ючерси марення продавців та організаторів торгів у формі вигаданих лотів (так званих «базових активів») для залучення покупців, які реально отримають лише те, що зможе чи захоче поставити продавець. «Ловля» покупців йде не на живця, а на сформовану уяву вигаданого товару. Відповідно створену біржову торгівлю можна вважати скоріше сеансом масового гіпнозу на кшталт незабутнього літературного героя Воланда (володаря сил темряви) з «Майстра і Маргарити».

    Воланд робив це легко, оскільки добре розумівся на психології людини. Організатори біржової торгівлі необробленою деревиною теж непогано в ній розуміються. Якщо “піпл хавав” біржову торгівлю з 2007 року, то вони впевнені, що він “сховає” її і в черговий і останній раз, тільки після цього вона стане обов’язковою як Кримінальний кодекс для покупців та раєм на землі для її організаторів. Втім, все залежить від піпла. Якщо до нього повернеться розум, то Воланд зазнає краху. Класичний приклад боротьби Добра та Зла. “Все життя гра”, сказав би наш незабутній Вільям Шекспір. І для когось, «гра стоїть свічок». “Свічки”, до речі, є чітким індикатором сил зла.

  • Маландий Даниил

    Да…. выборы тут не помогут! Только линчевание (шутка)

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.