Подальше зростання витрат на закупівлю хвойних пиломатеріалів у березні
Після помітного зростання попиту на стандартні піддони наприкінці січня – середині лютого 2024 року, виробники вже кілька тижнів знову фіксують стабілізацію ділової активності. Різні клієнти у сфері торгівлі та промисловості, очевидно, поповнили свої запаси піддонів, щоб придбати їх за дещо вигіднішими цінами. Учасники ринку вважають, що вищі вимоги були основним чинником короткочасного зростання попиту. Клієнти вже знову чекають, щоб побачити, як розвиватимуться ринки з цього моменту. Останні економічні прогнози не дають підстав очікувати збільшення потреби у вантажних автомобілях загалом за рік. Лише хімічна промисловість останнім часом демонструє попередні ознаки стабілізації. Однак скорочення виробництва та перенесення виробничих потужностей в інші країни вже призвели до зниження обсягу продажу палет у цьому сегменті до помітно нижчого рівня у 2023 році. Постачальники також вважають, що немає жодних ознак повернення до хімічних піддонів, які були потрібні в Німеччині в попередні роки.
Скорочення імпорту до Німеччини із регіону Східної Європи
Як уже було встановлено в січні, протягом кількох місяців тиск на німецький ринок піддонів також був ослаблений скороченням імпорту, що надходить до країни з Східної Європи. Через більш високі виробничі витрати польські, балтійські та чеські виробники вимагають ціни на свої піддони, які в деяких випадках вищі, ніж у німецьких виробників.
Незважаючи на те, що зростання попиту в лютому змусило одного або двох виробників у короткий термін збільшити обсяги виробництва, у березні більшість із них змінили свою тенденцію, після чого було введено скорочення виробництва. За нинішніх умов виробники виходять із припущення про те, що попит на цей рік у кращому разі буде на рівні минулого року, внаслідок чого попит у 2023 році знизиться приблизно на 15-20% порівняно з роком раніше.
Після того, як ціни в діапазоні 9,70-10,40 євро вже вдалося проштовхнути для постачання нових європіддонів у лютому, постачальники наполягають на подальшому підвищенні до 0,20-0,30 євро за піддон. За інформацією учасників ринку, на даний час на ринку практично не залишилося пропозицій нижче 10 євро, оскільки основну частину останніх контрактів було укладено за ціною близько 10,20-10,40 євро з безкоштовною доставкою. У середньому, CP1 також знову піднявся вище 10 євро, але досягти більш високих цін тут було складніше, ніж для європіддонів. За словами виробників, це було пов’язано із загальним зниженням попиту.
Доповнення для нових піддонів ненадовго призвели до збільшення попиту і на вживані піддони. І тут ремонтні підприємства та торговці змогли досягти підвищення цін, хоча й не такою мірою, як на нові піддони. У той час як останні ціни на нові піддони все ще приблизно на 10-13% нижчі, ніж рік тому, ціни на піддони, що були у використанні, все ще в середньому приблизно на 25-30% нижчі за торішні.
Основною причиною останнього зростання цін є подальше зростання витрат під час закупівлі сировини. Ціни на постачання пиломатеріалів для пакування у березні зросли ще на 10-15 євро/м³. Розміри свіжого різання 23×143 мм вже доставляють безкоштовно трохи більше 200 євро/м³, а розміри для 17 мм також дорожчають. Пропозиції зі Скандинавії з поставками у другому кварталі знову значно дорожчі, тоді як пропозиція помітно нижче (див. окремий звіт). Останнім часом спостерігається суттєве зростання цін на палетні блоки. У цьому випадку виробники піддонів мають сплачувати 220-230 євро/м³.