ЯК ПОЛЬСЬКА ЛОГІСТИЧНА БЛОКАДА НИЩИТЬ УКРАЇНСЬКУ ІНДУСТРІЮ ПРОДУКЦІЇ З ДЕРЕВИНИ

Блокування вантажного автомобільного сполучення стає проблемою №1 для української економіки. Штучний колапс кордону з Польщею спричинив зупинку навіть найстійкіших виробництв. Протестувальники з мовчазної згоди влади Польщі заморозили не тільки  експорт, а й імпорт важливих комплектуючих. Не є виключенням деревообробна та меблеви промисловість.

Що на кордонах?

Наразі всі автомобільні пункти пропуску з Польщею заблоковані для вантажного транспорту.

Черги фур на виїзд з України вже вимірюються десятками кілометрів, а електронна черга не залишає жодних шансів на перетин кордону в найближчі 20-30 днів.

Не краща ситуація і з імпортом — на в’їзд в Україну поляки пропускають лише по 1-2 фури в годину, що вже спричинило чергу в 20-30 днів.

Блокування польського кордону вплинуло і на роботу пунктів пропуску зі Словаччиною, Угорщиною та Румунією. Черги на виїзд тут вже сягають 14-18 днів, на в’їзд –  7-10 днів і продовжують зростати.

До того ж окремі страйкарі починають перекривати кордони між Польщею та Словаччиною. На даний час майже заблокований перехід «Барвінок», який українські перевізники найбільше використовували для переїзду у Словаччину.

Складна ситуація і з залізними перевезеннями. Через протести ПКП почало обмежувати  приймання приватних вагонів/потягів на перевезення з та в Україну.

Як це вплинуло на бізнес?

Блокада польського кордону поставила на коліна навіть найстійкіших українських переробників,  які змогли адаптуватися до війни, обстрілів,  повітряних тривог, мобілізації працівників. Адже готова продукція з деревини, меблі застрягли на кордоні, контракти з міжнародними меблевими та будівельними рітейлерами зриваються. Дорого вивозити продукцію через угорський/словацький/румунський кордон  і не рахуватися зі збитками — теж не варіант. Адже там теж величезні черги. Та й  довго працювати у збиток  не вийде. Компанії за два роки війни суттєво втратили запас міцності.

Через блокаду імпорту деревообробники та меблевики вже не можуть завезти комплектуючі та смоли, без яких виробництво в принципі неможливе. Тому чимало великих підприємств галузі вже зупинилось.

На складах виробників — рекордні запаси деревини, переробити які практично неможливо. І позитивних прогнозів без вирішення проблеми кордону не передбачається.

Що робити?

Ще під час першого блокування кордонів бізнес задіяв всі можливі варіанти диверсифікації логістики: доставку в об’їзд, комбіновані мультимодальні перевазення автомобілями та залізницею, пошук альтернативних постачальників. Але цього замало… Вирішити проблему економічної міждержавної блокади може лише держава.

Тому всі зусилля української чиновників, які не задіяні в питання оборони держави, мають бути 24/7 спрямовані на вирішення питання кордону. Всіма законними способами. Бо якщо посиплеться економіка, то наповнювати бюджет для фінансування потреб оборони України буде просто нічим…

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.