ПЕТИЦІЯ №22/181324-еп: Не допустити передачу лісів громад акціонерному товариству!

Просимо не допустити передачу лісів громад акціонерному товариству! Новий законопроєкт про передачу лісів від народу до Акціонерного товариства – це великі втрати, як для місцевих бюджетів, так і для великої кількості лісівників комунальних лісогосподарських підприємств, які стануть безробітними.

Постанова Кабінету Міністрів України від 7 вересня 2022 року № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» запустила реформу лісової галузі України, зокрема утворення державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» та приєднання до нього спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств. На виконання зазначеної постанови КМУ на офіційному вебсайті Державного агентства лісових ресурсів України опубліковано проєкт Закону України «Про особливості управління об’єктами державної власності в лісовій галузі та порядок утворення та діяльності спеціалізованого державного лісогосподарського акціонерного товариства «Ліси України» (ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО).

Цей законопроект суперечить нормам Основного Закону України – Конституції України.

Всупереч ст.7, ст.13 Конституції України розробником законопроекту до об’єктів управління державної власності в лісовій галузі включено об’єкти, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст областей, тобто українського народу, а саме комунальні землі та ліси.Всупереч вимогам частини першої статті 13 Конституції України законопроект позбавляє український народ, як власника природних ресурсів України, інтереси якого представляють територіальні громади, права володіти, користуватись та розпоряджатись майном.

Така законодавча ініціатива Державного агентства лісових ресурсів України нівелює саму ідею децентралізації влади, позбавляючи органи місцевого самоврядування права приймати участь у процесі реалізації державної політики у сфері лісових відносин, а місцеві бюджети – отримувати прибутки від провадження комунальними підприємствами лісогосподарської діяльності.Запропонована передача лісів від народу державі – великі втрати, як для місцевих бюджетів так і для великої кількості лісівників комунальних лісогосподарських підприємств, які стануть безробітними.

Більш того, комунальні лісогосподарські підприємства виконують важливу соціальну функцію в межах територіальних громад, де вони здійснюють свою лісогосподарську діяльність. Відповідно до частини 4 статті 13 Конституції України, держава забезпечує захист прав усіх суб’єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб’єкти права власності рівні перед законом.

Статтею 41 Конституції України задекларовано право кожного володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.Статтями 142, 143 Конституції України до матеріально – фінансової основи місцевого самоврядування відносять, зокрема, землю і природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об’єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад, якими управляють територіальні громади безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування.Із змісту вищенаведених статей Конституції України випливає, що на конституційному рівні принципово відокремлено комунальну власність від державної власності.

Комунальна власність не входить до складу державної, є самостійним об’єктом права власності, управління якою здійснює безпосередньо територіальна громада або створені нею органи.(абзац п’ятий пункту 1 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 1 липня 1998 року № 9-рп/1998)Зважаючи на викладене просимо Вас, шановний Володимире Олександровичу, зупинити передачу лісів до акціонерного товариства, не допустити ігнорування такого важливого інституту як право власності, встановлене і захищене Конституцією України, іншими законами України, яке є непорушним!

Просимо Вас запобігти незаконному переходу власності в лісовій галузі від комунальної до державної, а саме: не допустити схвалення проєкту Закону України «Про особливості управління об’єктами державної власності в лісовій галузі та порядок утворення та діяльності спеціалізованого державного лісогосподарського акціонерного товариства «Ліси України» в редакції, що запропонована на офіційному вебсайті Державного агентства лісових ресурсів України!

 

4 коментаря

  • Isachenko

    Читаю відповідь Смаля облрадам. Це якесь цифровізоване божевілля. Заступник Болоховця вважає, що комунальні ліси треба віддати Лицуру, бо у тих лісів низький бонітет. Може айтішнік просто не знає, що таке клас бонітету і звідки він береться. Але тепер Ігор Миколайович (чи хто там буде збирати данину з філій?) мусить пояснити, яким чином він підвищуватиме природну продуктивність колишніх колгоспних лісів. Це буде нечуваний прорив в галузі лісівництва. А потім, мовляв, після підвищення бонітету, ПАТ буде збільшувати в комунальних лісах обсяги лісозаготівлі до показників експлуатаційних державних лісів. Європа плаче.
    Далі Віктор Ігоревич розвиває думку в напрямку економіки. І стверджує, що порівняно з державними лісгоспами комунальні надто дешево продають заготовлені лісоматеріали.Слухайте уважно цей інтелектуальний польот. Значить, мовляв, треба комунальні лісгоспи ліквідувати, щоб підвищити реалізаційні ціни на лісопродукцію з їхніх лісів. У зв,язку з цим у мене питання до шанованого Миколи Когута. Миколо Васильовичу, може для деревопереробників таки краще навпаки – знизити ціни державних лісгоспів до пропозицій комунальних? Виходить, підлеглі Болоховця штучно накручують собівартість куба, закладаючи туди усякі невиробничі витрати? От що значить, не читати “Капітал” Маркса!
    Я вже мовчу про те, як пан Смаль красиво шиє комунальникам політику, мало не розстрільні статті, за недостатньо велику кількість посаджених сіянців в рамках виконання президентської програми “Зелена країна”. Словом, облради в ауті і я з ними. Напишу докладніше. Це таки дуже цікаво побачити, що таке нинішнє ДАЛРУ.

    • Орловський Віктор

      ….підвищуватиме природну продуктивність колишніх колгоспних лісів
      Лісорослинний потенціал і бонітет земельної ділянки – меліорація (обробіток грунту, добрива, гідрологічний режим) ділянки, підбір відповідного асортименту рослин.
      …знизити ціни державних лісгоспів до пропозицій комунальних.
      Ринкова економіка – попит формує пропозицію.

  • Isachenko

    От навіщо облрадам потрібно множити цю брехню про комунальні ліси і давати привід ДАЛРУ стверджувати, що вони не можуть здійснювати функції власника лісів,оскільки навіть не здатні розібратися в юридичних положеннях, не кажучи вже про господарські питання. Ніде немає в проекті того закону про особливості діяльності лісового ПАТ ні слова про те, що хтось забирає у громад ліси АПК чи землі з лісами АПК. Хай я знову нарвуся на безпардонне хамство, але немає в правовому полі нашої держави комунальних, як і державних, лісів окремо від комунальних/державних земель відповідної категорії. Там є положення про незаконну передачу ПАТ права користування цим ресурсом.
    По-друге, жодна (жодна!) громада не позначила своє законне право власності на цей природний ресурс. А це, у свою чергу, дає підстави недолугим юристам ДАЛРУ і його структур казати, ніби ці землі з так званими аграрними лісами досі залишаються в державній власності (я правильно Вас зрозуміла, Павле Степановичу?) і що користування ними комунальних лісгоспів ніби є незаконним.
    Жодна облрада, з тими, що ухвалили юридично безграмотні під копірку написані звернення, не спромоглася досі питання власності і користування колишніми колгоспними лісами привести в законне русло. Хай навіть з врахуванням того, що у 2000 році аграрні ліси дісталися облрадам і громадам в порушення усіх законів.
    Пане Болоховець, от де поле діяльності Вашої Аграрної партії, а не на розпилі лісів.
    Ніхто не заважає, пане Орлов, “органам місцевого самоврядування брати участь в процесі реалізації державної політики у сфері лісових відносин”. Біда і проблема в тому, що у нас місцеве самоврядування, з облрадами включно, тупе до краю, своїх прав знати не хоче, як і грамотно їх захистити.

    • Орловський Віктор

      Ну а який висновок – Нехай місцеві громади формують свою лісову політику, свої контролюючи органи. Крім лісів АПК є міські ліси і лісопарки які поступово, через Генплани перетворюються у міську елітну забудову

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.