РЕФОРМУВАННЯ ЧИ РУЙНУВАННЯ?

Дорогой Михаил Иванович… Спасибо за статью на животрепещущую тему…. Извините за задержку с публикацией… Не было электричества и Интернет… Показывая лесникам то, что они могут и должны открыто обсуждать ВСЁ что касается леса, профессии и своей собственной судьбы Вы делаете большое дело… Берегите себя… М.П. 

Р.S. За картинку извините: некогда искать ту, которую я всегда ставлю на Ваши работы.        

В середовищі лісівників активно обговорюється ситуація в зв’язку зі створенням ДП «Ліси України», яке є апробацією його подальшого реформування в ПАТ. При цьому робляться як кваліфіковані висновки щодо результативності реформування, так і піарні заяви, породжуються різні  здогадки та прогнози, що в кінцевому результаті не дозволяє сформувати об’єктивне бачення доцільності та результатів реформування.

          В цій ситуації незрозуміла сумбурність дій та закритість інформації від ДАЛРУ, що свідчить про або невпевненість керівництва ДАЛРУ в своїх діях, або в непорядності цих дій.

В кінцевому результаті у працівників лісового господарства склалася думка, що ДАЛРУ успішно провалила виконання Програми Президента «Зелена країна» і успішно провалює виконання Постанови КМУ №1003 від 07.09.2022 року по реформуванню лісогосподарського комплексу.

Як не дивно, але ДАЛРУ не вважає працівників лісогосподарського комплексу своїми колегами, виконавцями процесу реформування і спеціалістами лісового господарства, а бачить в них інертну сіру масу без права голосу і потреби висловлення своєї думки щодо реформування та виконання Програми Президента «Зелена країна». Таке принизливе відношення до колективу лісогосподарського комплексу  привело до того, що рейтинг апарату Агентства у середовищі лісівників дорівнює нулю з мінусом (окрім як рейтинг  від данайців  із дарами  прибувших). В даний час ситуація в лісогосподарському комплексі знаходиться в стані Броунівського руху або Вальпургієвої ночі.

Основною видимою метою  реформування є підвищення ефективності лісогосподарського виробництва, створення споріднених  рівноцінних умов оплати праці працівників лісового господарства та адекватного фінансування діяльності лісгоспів по всіх регіонах України.  

Досягнення цієї мети за думкою авторів реформування досягається шляхом виконання певного комплексу організаційних, технічних та екстенсивних економічних заходів, в першу чергу за рахунок скорочення чисельності працюючих. Але враховуючи незграбні дії ДАЛРУ по реформуванню, напрошується висновок що є ще якась тіньова мета реформування, яка залишається невідомою і може бути предметом домислів та заганяє процес реформування в глухий кут.

Принагідно зазначити, що автор статті підтримуючи необхідність реформування, вважає що його необхідно здійснювати за рахунок інтенсифікації ведення лісового господарства, не допускаючи скорочення чисельності працівників лісогосподарського комплексу.

Як уже відомо, кінцевим результатом організаційних заходів по реформуванню є створення ДП «Ліси України» з послідуючою трансформацією в ПАТ. Як не дивно, але виконання цих заходів здійснюється за принципом – сила є, то розуму не потрібно, або ламати – не будувати. В даний час активно виконуються організаційні заходи, а до виконання технічних і економічних ще і не приступали. Наприклад нічого не робиться для реального підвищення продуктивності та якості праці.  Складається враження що все робиться «тяп-ляп»,  аби тільки перетягнути процедуру реформування в стадію створення ПАТ.

В той же час, фундаментом дієздатності лісогосподарського комплексу в майбутньому є діюче законодавство і результати діяльності комплексу будуть повністю залежати від міцності фундаменту, іншими словами від дотримання вимог законодавства при створенні ДП «Ліси України». В кінцевому результаті вимоги чинного законодавства при створенні ДП «Ліси України» в нашому випадку концентруються в Статуті ДП «Ліси України» та «Положенні про філії…». По діях Агентства  складається думка, що його керівництво заблудилось в трьох соснах і видає бажане за дійсне,  так як при підготовці «Статуту…» та «Положення …» і реєстрації ДП «Ліси України» допущені деякі порушення.

Враховуючи наявність Постанови КМУ №1003 від 07.09.2022 року на її виконання для проведення реформування повинна була бути розроблена чітка програма реформування, в якій визначаються мета реформування, порядок його проведення і обов’язково фінансові результати реформування та діяльності ДП «Ліси України» після реформування. Якщо орган управління поважає себе і трудовий колектив лісівників та суспільство, доцільно перед проведенням реформування оприлюднити такий документ, затверджений Міністерством.

Але нічого цього зроблено не було.

Незрозуміло, чи є в системі ДАЛРУ прес-служба, а якщо є – то чому вона не працює? В роботі з громадськістю  у прес-служби є таке поняття як прес-реліз. Цікаво, чи читав хтось хоч якісь прес-релізи на сайті Держлісагентства. Їх не було і немає. А  в зв’язку з проведенням реформування їх повинно бути дуже багато. Наприклад на думку автора (у спрощеному викладі) керівництву ДАЛРУ через прес-релізи потрібно було би надати наступну інформацію згідно Програми реформування:

  • Відповідно до Постанови КМУ та «Державної стратегії управління лісами до 2035 року» при проведенні реформування лісогосподарського комплексу (створення ДП «Ліси України» та ПАТ)  приватизація лісів не передбачається.

Цим прес-релізом з порядку денного одноразово і чітко в суспільстві знімається обговорення питання щодо приватизації лісів до 2о35 року. А багаторазові нав’язливі виступи з цього питання керівників Агентства тільки викликають відчуття тривоги і якоїсь упередженості в їх діях. А мета такої нав’язливості дуже проста – нівелювати ажіотаж працівників комплексу в інтересах потужних лісопромисловців.

 Як це робиться? Колись в радянській армії розповідалася така бувальщина – зранку прапорщик в частині думав що і як вкрасти, а після обіду – як винести. От одного разу замполіту доповіли що один із прапорщиків  щодня з частини щось краде і в кінці дня виносить. Замполіт вирішив особисто перевірити даний факт і в кінці робочого дня спостерігав на КПП як військовослужбовці покидають частину. І от появився і очікуваний прапорщик  з тачкою, завантаженою великою купою сміття (а сміттєзвалище було за межами частини). Замполіт вирішив що цінний вантаж прихований в смітті і наказав прапорщику розвантажити тачку. При детальному дослідженні сміття нічого цінного не було виявлено. Замполіт подякував прапорщику за ініціативу і наказав вивезти сміття на сміттєзвалище.

Прапорщик виконав завдання замполіта, вивіз і розвантажив сміття і сказав – навіщо мені ваше сміття, мені тачка потрібна.

 Подібна ситуація і з приватизацією лісів – навіщо власникам великих лісопереробних підприємств приватизовані ліси із збитковим веденням лісового господарства. Їм потрібні лісові ресурси за мінімальною вартістю за дуже простою методикою  за якою потужні філії – монстри будуть виставляти на електронні торги квартальні  лоти в обємі  10 000 кубометрів високоякісної деревини, а можливо і більше, з реалізацією по проміжному складу з відповідними цінами та можливістю маніпуляції ними. Ці лоти зможуть викупити тільки великі підприємства. А для підприємців і малих підприємств будуть виставлені лоти по 20-300 кубометрів, але з нижнього складу, по цінах вдвоє вищими, та залишки низькосортної деревини з проміжного складу. От так.      

  • При створенні ДП «Ліси України» скорочення чисельності працівників лісогосподарського комплексу не передбачається. Всі працівники лісгоспів, які припиняються, по переводу працевлаштовуються в ДП «Ліси України» на вакантні посади згідно з новими умовами праці.

Але буде поставлена вимога – продуктивність праці в лісовому господарстві за перший рік роботи ДП «Ліси України» повинна зрости як мінімум  вдвоє або при створенні ПАТ  51% акцій буде належати державі, а 49% акцій будуть належати приватним юридичним та фізичним особам, в першу чергу працівникам лісогосподарського комплексу як співвласникам лісів згідно Конституції України через купівлю акцій ПАТ..

ДП «Ліси України» є госпрозрахунковим багатогалузевим підприємством. І його фінансовий стан, збереження чисельності працюючих, рівня заробітної плати і пільг для працівників, забезпечення технікою повністю залежить від працівників комплексу.

Необхідно відмітити, що в цей важкий для країни час реформування проходить не тільки в лісовому господарстві. КМУ з огляду на майбутні обмеження прийнято рішення – зменшити витрати на оплату праці працівників бюджетного сектору в 2023 році на 27% в номінальному вираженні порівняно з 2022 роком шляхом зменшення заробітної плати і скороченням чисельності працівників. В цій ситуації зарплата працівників освіти і медиків в рази менша існуючої середньої зарплати працівників лісового господарства в системі Агентства, отримуваної за рахунок державних лісових ресурсів. Необхідно по людськи  визнати що це досить серйозна соціальна несправедливість, яка обумовлює необхідність проведення Урядом реформування лісогосподарського комплексу з метою збільшення надходжень до бюджету та забезпечення самоокупності галузі.

  • Для оперативного забезпечення діяльності новостворених регіональних офісів ДП «Ліси України» апарат управління офісу формується з працівників того обласного управління ЛМГ, яке ліквідовується і на базі якого створюється офіс.
  • Подібна ситуація і з управлінням філій .
  • На місці  існуючих на даний час лісгоспів, які припиняються, створюються відділення філій, які поділяються на лісництва, об’єднані майстерські дільниці (керівник – старший майстер) та майстерські дільниці (майстер лісу) із збереженням штатної чисельності з новими посадовими окладами та можливим  частковим перепрофілюванням функцій.
  • Керівники філій та їх відділень призначаються на 3 місяці на умовах тимчасового виконання обов’язків керівника. Призначення керівників на постійній основі здійснюється за результатами роботи вказаних структур за перший квартал, особливо показника виконання виробничого плану по доходу та досягнення рентабельності діяльності підприємства. Цілком можливе  призначення керівників філій  з числа досвідчених керівників і на постійній основі.
  • Новостворені управління філій  зобов’язані в термін до 31 грудня 2022 року розробити і затвердити  в установленому порядку штатний розклад новостворених структур, провести перевід працівників з припинених лісгоспів в ДП «Ліси України» І до 5 січня 2023 року розробити фінансові плани  новостворених філій на 2023 рік . До 15 січня вказані виробничо-фінансові плани повинні бути затверджені в установленому поряду  і прийняті до виконання в цілому по ДП «Ліси України».
  • У фінансових планах передбачити на перший квартал 2023 року дохід на рівні показників першого кварталу 2022 року з ростом +5% та рентабельністю виробництва 7-10%. , крім лісгоспів Сходу та Півдня України. Інакшого не дано.
  • Регулювання чисельності працюючих здійснюється починаючи з другого кварталу 2023 року за результатами роботи в першому кварталі з врахуванням фінансових можливостей філії та рішення трудового колективу. Основним показником при вирішенні даного питання є підвищення продуктивності праці.
  • Важливим питанням є організація бухгалтерського обліку в умовах єдиного підприємства «Ліси України». На думку автора статті це досить складне питання. Так, з 2000 року не відрегульовано в правовому полі згідно П(с)БО 16 віднесення витрат по веденню лісового господарства на вартість продукції по  лісозаготівлях  та деревообробки.
  • Узгодження порядку організації та діяльності профспілкових організацій в межах підприємства, структури профспілкової організації.
  • Прикладів  необхідності  надання такої інформації є ще пре достатньо.

І от така інформація прес-служби ДАЛРУ в період реформування вкрай необхідна.. Тоді й не буде ажіотажу в лісогосподарському комплексі.

В даній статті потреба у вищевказаній інформації це тільки бачення ситуації автором на рівні інженера лісового господарства і не більше.

В той же час досягнення  мети  реформування можливо при умові високої якості  документів, якими необхідно керуватися для досягнення цієї  мети. В нашому випадку це «Статут ,,,,,» та «Положення….». Але на думку автора,  ці документи не є якісними – при підготовці Статуту ДП «Ліси України» та «Положення про філії…» їх автори  заблудились в трьох соснах і видають в Статуті та Положенні бажане за дійсне.

Ця думка підтверджується наступним.

          Автор статті на підставі Цивільного та Господарського Кодексів України, Кодексу Законів про працю, Постанови КМУ №1003 від 07.09.2022 року, Проєктів Статуту ДП «Ліси України» та «Положення про філії …», опублікованих на сайті ГО «Відкритий ліс», та інших нормативних документів спробує проаналізувати правомірність проведення процесу реформування та  його можливі наслідки.

          Почнемо з назви підприємства – державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси  України».

          Згідно ст. 73 Господарського Кодексу України ДП «Ліси України» є державним унітарним комерційним підприємством, якому державне майно передане на праві господарського відання і основною метою діяльності якого є отримання прибутку, тобто підприємство є госпрозрахунковим. Це підтверджується Статутом. Порядок створення найменування юридичної особи регулюється також ст. 90 ЦКУ. Інформація про характер основного виду діяльності ДП «Ліси України» закладена повністю в назві підприємства – «Ліси України». Обов’язковими в назві підприємства є слова «Державне підприємство». А от до чого тут слова «спеціалізоване господарське?». Про яку спеціалізацію підприємства можна говорити,  якщо підприємство багатовекторне, включає в Статуті 40 видів економічної діяльності з різних сфер економіки та може займатись іншими видами діяльності, які зареєстровані в КВЕДі. А їх більше 300.

          Крім цього, в спеціалізованому підприємстві встановлюються підвищені тарифні ставки пов’язані із спеціалізацією виробництва. З однієї сторони, реформуванням необхідно знизити загальний фонд зарплати, а з іншої ставиться питання про його підвищення. Щось тут не так – або елементарна безграмотність, або якийсь дуже хитрий умисел.

          Подібна ситуація і зі словом «господарське». Державні унітарні підприємства можуть бути як державні комерційні підприємства або казенні підприємства. Слово «господарські» підприємства в назві підприємства в обов’язковому порядку законодавством не визначені і з юридичного поля зору нічого не означає. Фактично, назва підприємства «Ліси України» сформована як назва ТОВ з одним  лісопильним або деревообробним верстатом по випуску дошки підлоги та пагонажу. Така назва підприємства  «Ліси України»  принижує його значимість,  як загальнодержавного унітарного госпрозрахункового  комплексного підприємства, яким є  ДП «Ліси України».

          А про те, що виконавці реформування нехтують чинним законодавством, свідчить наступний факт.

          І в Статуті підприємства, і в Положенні про філії зазначається, що вказані суб’єкти  для фінансового забезпечення відкривають в установах банку поточні рахунки. Але дана теза суперечить нормативному документу – Постанові Національного банку України №117 від 31.12.93 року «Про затвердження Правил про порядок відкриття розрахункових, поточних та бюджетних рахунків в установах банків». А у вказаних «Правилах…» чітко зазначено, що госпрозрахункові підприємства, яким є ДП «Ліси України», відкривають в банках тільки розрахункові рахунки, а філії – госпрозрахункові субрахунки. Виникає питання – з якою метою ДАЛРУ ігнорує «Правила…», що за цим приховується?

          Поточний рахунок для ДП «Ліси України» можна було би відкрити, коли майно і кошти підприємству були би передані на праві оперативного управління, а не господарського відання, як передбачено Статутом.

          Незрозумілим є і п. 4.11.абзац 4 – «Працівники філій, відокремлених підрозділів діють на підставі довіреностей виданих Генеральним директором підприємства». З цієї норми напрошується висновок, що кожен майстер лісу при виконанні своїх обов’язків повинен мати відповідне доручення від Генерального директора.

          Ст. 7.1.15 Статуту передбачено що Підприємство має право «створювати орган приватизації». Іншими словами, напрошується висновок що ДП «Ліси України» претендує на право самостійно проводити процес приватизації всього підприємства або його підрозділів.

          Дивно сформовано вимоги щодо фінансового плану підприємства, без якого підприємство не може працювати. Відповідно в ст. 8.6.1 Статуту зазначено  що Генеральний директор несе персональну відповідальність за «своєчасне подання фінансового та виробничо-фінансового планів Підприємства на затвердження Органу управління та його виконання».

          Але в той же час Статут дозволяє працювати без затвердження фінансового плану і згідно ст. 8.5.19  «Генеральний директор контролює здійснення Підприємством витрат в разі незатвердження (непогодження) річного фінансового плану в установленому законодавством порядку». То що ж виходить – потрібно затверджувати фінансовий план чи можна не затверджувати, або при невиконанні своїх обов’язків Генерального директора  потрібно гнати з роботи чи надати йому одноосібне право розпорядження коштами підприємства? І знову тут проявляється якийсь прикритий умисел.

Яким же чином проходить процес реформування лісогосподарського комплексу і створення ДП «Ліси України».

В першу чергу необхідно відмітити, що цей процес проходить з  явними порушеннями чинного законодавства. Цей факт говорить про те, що виконавці з ДАЛРУ відчувають безкарність за допущені порушення.

   Редакція сайту «Відкритий ліс» першою привернула увагу працівників лісового господарства до порядку проведення реєстрації ДП «Ліси України» по причині порушення антимонопольного законодавства.

 На час реєстрації  ДП «Ліси України» не порушило антимонопольного законодавства. Але при приєднані 150 лісгоспів частка ДП «Ліси України» на ринку лісопродукції буде більш як вдвічі перевищувати норматив монопольного становища суб’єкта господарювання на ринку (ст. 12 п.2 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначає норматив в 35% від об’єму ринку товару). По цій причині ДП «Ліси України» якщо підприємство не доведе, що зазнає значної конкуренції з боку інших учасників ринку, буде зобов’язане отримати відповідний дозвіл АМКУ на право діяльності або провести розділ на два підприємства. В разі, якщо цього не буде зроблено, любий громадянин України, виходячи з того що власником лісів є Український Народ, в т.ч. співвласником лісів є і кожен громадянин України, може звернутися до суду з позовом про скасування державної реєстрації ДП «Ліси України» зі всіма наслідками.

          По цій причині,в кінцевому результаті необхідно дати відповідь на питання – проводиме реформування – це реформування чи руйнація лісогосподарського комплексу на принципі – ми все до основи розрушимо, а потім ми  наш, ми новий комплекс побудуємо?

Якщо об’єктивно оцінити наявний стан лісогосподарського комплексу і сказати відверто то необхідно його визнати як катастрофічний як у фінансовому, так і в організаційному та кадровому питаннях. І до такого становища по  виконанню вкрай необхідного і виваженого рішення політичного і державного керівництва держави по реформуванню лісогосподарського  привело бездарне виконання ДАЛРУ своїх функціональних обов’язків по реформуванню комплексу..

          При такому проведенню реформи керівництво ДАЛРУ робить злочинцями багатьох працівників системи Агентства.

          Так наприклад, згідно розпорядження ДАЛРУ всі лісгоспи закрили наряди на виконані роботи за 2022 рік 15 грудня 2022 року і приписують роботи, які будуть виконані з 15 до 31 грудня, тобто більшість лісгоспів вчиняють приписки виконаних робіт. Якщо взяти до уваги наряди на виконані роботи, то з 16 грудня в лісі на лісозаготівлях не повинна працювати ні одна бензопила і трелювальний трактор тому що всі роботи по лісозаготівлях 2022 року згідно нарядів закінчені і лісгосп з відповідними матеріальними ресурсами готовий до приєднання до ДП «Ліси України».

В той же час, по  окремих лісництвах приписки складають                   2-3 тисячі кубометрів по заготівлі лісопродукції.. От так і стають працівники лісгоспів без вини винуваті.

          Характерним прикладом бездарності реформування є стан бувшого Зарічанського лісгоспу припиненого при першій хвилі реформування. Вказаний лісгосп з позитивними показниками фінансово-господарської діяльності до об’єднання був приєднаний до Бердичівського лісгоспу. При об’єднанні Зарічанський лісгосп по ряду причин позбувся права ведення лісового господарства і повністю перейшов на утримання Бердичівського лісгоспу. Цілком зрозуміло, що відносно невеликий Бердичівський лісгосп не зміг витримати тягар утримання Зарічанського лісгоспу і опинився у важкому фінансовому стані. Працівники бувшого Зарічанського лісгоспу рік сидять без роботи. По причині затримок з виплатою неповної заробітної плати та подальшої невизначеності працівники бувшого Зарічанського лісгоспу масово звільняються. І цьому «беспредєлу» кінця краю не видно. І хто зробив цю ситуацію? Відповідь проста – керівництво ДАЛРУ і ЖОУЛМГ.

          Наявна дезорганізація діяльності лісогосподарського комплексу сумбурно  переходить в 2023 рік. По цій причині пік розвалу комплексу ще попереду і межа неповернення ще не пройдена. Але при такому керівництві реформуванням ці події не за горами.

          В даній статті приведено особисте бачення автором статті ситуації з реформуванням, яке нікому не нав’язується і не ставить за мету компрометації реформування. Автор вважає реформування необхідним, але таким, що воно повинно проводитись з врахуванням інтересів як лісового господарства, так і держави та працівників лісогосподарського комплексу з дотриманням вимог чинного законодавства. І його необхідно проводити оперативно і впевнено.

Одночасно автор статті вважає, що без врахування проблеми глобального потепління реформування – це суєта суєт.

          Стаття написана в середині грудня і по цій  причині деяка інформація на час публікації  в статті дещо запізніла.

          З повагою до читачів

Михайло Іванович, інженер лісового господарства.

8 коментарів

  • Орловський Віктор

    Отож публікуються і протестують пенсіонери, розумію становище діючих. Пора об’єднуватися ВЕТЕРАНАМ і звертатися до Верховної Ради України – “Припинити недосконалу реформу лісової галузі”, мовчазна більшість приєднається.

  • Антон Кулик

    Реформа лісу

    З грудня 2022 року в Україні проводиться реформа лісової галузі.
    Суть: лісгоспи перетворюються у філіали ДП ” Ліси України”(в подальшому Акціонерне Товариство). Без всякого обговорення без врахування думки лісової спільноти.
    Всі реформатори дуже полюбляють слово оптимізація (покращення), а іншими словами скорочення персоналу.
    У 2008 році у Словечанському державному лісгоспі було звільнено біля 200 штатних робітників(професіоналів) шляхом шантажу за власним бажанням (ідея – щоби лісозаготівлі проводили приватні підриємці ) .
    Вперше приватизацію лісів озвучував бувший Голова Держлісагенції В.Сівець – він майже кожен вечір на 5 ТВ каналі розповідав про значне скорочення лісової охорони і т.п..
    Потім стався Майдан, реформатори Януковича опинились в основному в РФ, але ідея прихватизації під маркою Концесії скресла вже в уряді В.Гройсмана. Вона теж заглохла.
    На даний час проведено ряд реформ по укрупненню лсгоспів, а потім обласних управлінь лісового гоподарства. Безумовно реформу лісової галузі проводити необхідно. Але щось підказує, що під правильними лозунгами криється та ж сама ідея-забрати у народу ліс.
    Зараз у бувшому нашому лісгоспі знов постало питання значного скорочення лісової охорони. Я нагадую, що суть лісової охорони у збереженні лісових ресурсів. Пожежні команди МНС в наших умовах неефективні. А долі людей, які працювали в екстремальних умовах десятки років? Що діє сталінський метод- “есть человек есть проблема- нет человека нет проблемы”?
    У березні спливає 10 років як в Україні іде війна за право українців на життя.
    У 2022 році проведені масштабні всіляки багатомільйонні євроремонти будівель і реформа галузі під час народної біди, коли ворог діє методами випаленої землі та знищує все.
    Хоча в статуті майбутнього ПАТ” Ліси України” записано без права приватизації, але мабуть передбачено передачу в аренду. Це схоже на реформи проведені у Російській Федерації – у 2000 році(президентом став в.путін) розігнали лісгоспи і всі лісові угіддя віддали в аренду своїм людям, що привело до страшних пожеж у 2010 році. Напрошується думка. що всі ці ремонти та так звані реформи на руку агресору, та їх проводять методами ворога(а може вона розроблялась десь у ФСБ) . “Нравица не нравица терпи моя красавица”.
    Цікаво яка кінцева мета-не пускати поліщуків у ліс?. Люди завжди жили на Поліссі лісом, а зараз хочуть забрати у них це право.
    Мені незабаром 72 роки, з них останні 45 років я працював у Словечанському державному лісгоспі Житомирської області, дуже прикро, що лісівників в Україні не вважають за громадян і людей. Та взагалі, вся ця псевдореформа проти народу України.
    Я звертаюсь до Вас мої колеги – відстоюйте своє право жити на своїй землі і працювати у своїх лісах. “Борітеся поборете…” .
    Василь Кулик, пенсіонер з 1.07.2022

  • Саме “Повна жопа”. Філіали створені з лісгоспів залишились біля розбитого корита. Дозволів на виконання лісосічних (і інших з небезпекою) робіт нема, кведа на деревообробку нема, робітники в безплатних відпустках, директора призначені по принципу “тупий-апе послушний” та ще й з випробувальним строком , а ще і податкову треба рішати (на нульовий акт) інакше звільнять в межах строку. Справжня економічна диверсія агентів кремля.

  • ivanmisko …Спасибо… Если бы ВЫ знали как мне не хватает, таких людей как ВЫ, которые могут ответить на вопросы, которые я хочу задать… С НОВЫМ ГОДОМ! У Нас традиционно поздравляет Петр Бевский и надеюсь он сегодня успеет добраться до компьюьера….. К его поздравлению я хочу добавить свои “указания” для Вас : не болеть, не терять близких, оставаться самим собой и не бояться себя показывать людям…Вы красивы, а у меня хороший вкус на людей… Заходите к нам .. Мы будем Вам рады…

  • ivanmisko

    В деяких підприємствах Житомирської обл і до реформи кредиторка була 40 – 50 млн грн ,витягнути її просто неможливо ,тим паче при цій ситуації .

  • Тут надо разобраться…Просто ЖОПА, как говорите Вы, или ПОЛНАЯ ЖОПА ,как утверждает другой авторитетный источник из Вашей области?
    https://www.youtube.com/watch?v=aMGddgRRbes

  • les_zhitomir

    Ситуація в «полях»….
    В лісгоспах-філіях …. ЖОПА (вибачте, админи)…

    Низи не знають що робити…
    Податки не поплачені
    Люди у відпустках за свій рахунок
    Кредиторка «зірвала дах»…
    Лісорубних не скоро випишуть((
    Реалізація – ЖОПА (вибачте ще раз)

    Верхи- панікують, але на камеру посміхаться….
    Що робити не знають(((
    ДП «ліси україни» за паперами (і реально) – банкрут(((
    Південь- золоте лісове господарство)??

    Чекаєм ПАТ…. І інвестора, який оцінить ситуацію і купить 49% акцій за «пачку папірос»…… або за обіцянки «світлого майбутнього»(((

    Але це все буде в Новому Році!!!

    Всім миру та здоров‘я!!

    Щасти Вам всім, лісники!!!!

  • ivanmisko

    Дана реформа не розділяє господарську та лісівничу функції,тому вона неєфективна ,тим паче функція контролю залишається у відомстві .Ліс це стратегічний ресур та розпоряджатися ним повинні колегіально ,а не одноосібно .І вимога повинна бути від суспільства звільнення Болоховця ,та проведення реформи шляхом обговорення к відповідних лісівничих колах .Зробити рентабельність за три місяці роботи нереально ,всі показники будуть сфабриковані ,а звільняти чи скорочувати будуть тільки лісову охорону ,вона менш усіх причетна до рентабельності .

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.