Через тиждень після прийняття постанови КМУ від 07 вересня 2022 р. № 1003 “Деякі питання реформування управління лісової галузі” Держлісагенство розпочало роботу з її виконання.
Першим кроком став лист начальникам управлінь про надання пропозицій щодо кандидатур Голів комісій з ліквідації територіальних органів Держлісагенства.
При цьому чомусь замовчується що надалі буде з держлісгоспами. В неформальних розмовах директорам обіцяють залишити лісгоспам статус філій. Але Постановою КМУ це не передбачено і в ній чітко зазначено, що:
” 4. Погодитися з пропозицією Державного агентства лісових ресурсів щодо: державного спеціалізованого господарського підприємства “Ліси України” шляхом злиття спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, з подальшим перетворенням державного спеціалізованого господарського підприємства “Ліси України” в акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого належать державі, з урахуванням особливостей, визначених законом”
“5. Установити, що державне спеціалізоване господарське підприємство “Ліси України” є правонаступником:
майна, прав та обов’язків спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються;
права постійного користування земельними ділянками лісогосподарського призначення, затверджених матеріалів лісовпорядкування, затверджених розрахункових лісосік, затверджених поділів лісів на категорії, виділених особливо захисних лісових ділянок спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються; одержаних сертифікатів ведення лісового господарства PEFC та FSC спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються;
договорів довгострокового тимчасового користування лісами державної власності, лісових сервітутів, договорів про умови ведення мисливського господарства спеціалізованих державних лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, що реорганізуються; дозвільних документів на спеціальне використання лісових ресурсів та інших документів дозвільного характеру, ліцензій на провадження господарської діяльності та отриманих висновків з оцінки впливу на довкілля до закінчення строку їх дії.”
Можливо єдине підприємство і буде створювати свої філії, але це не означає що всі лісгоспи на даному етапі не будуть ліквідовані.
Відсутність інформації про хід свідчить про те що реформування лісової галузі і надалі проходить непрозоро і залишається багато запитань, на які керівництво галузі не дає відповіді або просто замовчує. До цього часу так і не надано для публічного розгляду економічні розрахунки доцільності створення такої структури. На це вказувалось в зауваженнях Мінфіну до проекту постанови , але вони були проігноровані та постанову прийняли.
Інформація про хід реформування повністю закрита і на сайті Держлісагенства не знаходить свого відображення.
Відкритий ліс з метою інформування громадськості вимушений користуватися інсайдерською інформацією про хід реформи.
