Державну службу чекають грандіозні зміни.

Наталія Алюшина: Маємо політичну волю і суспільний запит на зміни у державному секторі

Агресія росії проти України є випробуванням системи державного управління України на міцність і здатність до швидкої трансформації. На цьому наголосила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина у вступному слові під час міжнародної онлайн-дискусії «Professional Civil Service and TVET in the EaP». 

Голова НАДС відзначила, що система публічної служби України на першому етапі війни виявилася досить ефективною. Цьому, зокрема, сприяли заходи з адаптації до пандемії.  

«До війни нас певним чином підготувала пандемія COVID-19. Упродовж двох років в Україні чимало процесів цифровізували. Державний сектор просунувся у побудові системи дистанційної роботи. Цьому сприяли система спеціальних онлайн-комунікацій і тренінгів, ініційована в НАДС», – підкреслила Наталія Алюшина.   

«Ми відпрацьовували навички електронної комунікації, аби протистояти пандемії. Вони виявились корисними в умовах війни. Потрібно усім нам надалі розвивати дистанційні формати. Наразі навчаємо публічних службовців навичкам цивільної оборони, екстремальної логістики, хімічного захисту населення, психологічної підтримки за надзвичайних ситуацій. Таке навчання  буде обов’язковим не лише в цей період. Адже ідеться про безпеку та впевненість у майбутньому», – зауважила Голова НАДС.  За її словами, наразі напрацьовуються  стратегічні напрями розвитку публічної служби, із ухилом на цифровізацію та дистанційні послуги. 

«Маємо політичну волю і суспільний запит на зміни у державному секторі. Серед ключових напрямів – запровадження справедливої системи оплати праці, удосконалення системи професійного навчання, впровадження інтегрованої системи управління людськими ресурсами, адаптація державної служби до стандартів ЄС», – підкреслила Наталія Алюшина.

Наталія Алюшина: Запровадження тренду максимальної цифровізації держслужби – це важливий крок до цифрової держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян

Війна стала каталізатором запровадження інновацій на держслужбі. Про це заявила Голова НАДС Наталія Алюшина в прямому ефірі Національного телемарафону єдиних новин #UAразом на 1+1. «Війна стала каталізатором запровадження інновацій на державній службі. Тренд максимальної цифровізації державного сектору впроваджується уже сьогодні. Зокрема, через систему електронного кадрового менеджменту в державних органах (HRMIS). Це основа нової моделі публічної служби. А відтак – крок до цифрової держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян», – зазначила Наталія Алюшина. За словами Голови НАДС, з перших днів війни держслужбовці чесно і мужньо виконують свій обов’язок перед країною. Часто працюють без вихідних і в нічний час, що підтверджує соціологія НАДС: у вихідні дні залучають до роботи 64,1% держслужбовців, вночі – 10,2%. Тобто, ідеться про роботу фактично 24/7. Також, під час ефіру Наталія Алюшина озвучила результати нещодавнього опитування НАДС 45ти тисяч респондентів (чверть усіх держслужбовців):

  • Війна удвічі прискорила впровадження систем електронного документообігу. Рік тому ними користувалися 45,5%. Сьогодні, під час воєнного стану, – 85,6%.
  • Рік тому до онлайн-нарад було залучено 30,2% державних службовців. Сьогодні – майже утричі більше – 85,2%.
  • У хмарних сховищах (Google Docs) раніше працювали 39,1%. Під час війни – 61,6%.   

«Державна служба є потужним цивільним фронтом України. Разом із військовими ми захищаємо країну і забезпечуємо громадян послугами. Зараз наше завдання – забезпечити бездоганну якість і надійність державного апарату», – зазначила Голова НАДС.

У НАДС відбулась зустріч з керівництвом Представництва ЄС в Україні щодо запровадження нової моделі державної служби

23 червня Голова НАДС Наталія Алюшина провела робочу зустріч з керівником Програм співробітництва щодо належного урядування та верховенства права Представництва ЄС в Україні Ксав’є Камю. Головною темою зустрічі було обговорення викликів, які стоять перед державною службою України у воєнний період. Зокрема, мова йшла про рестарт системи публічної служби, запровадження моделі цифрової держслужби і онлайн-комунікацій в державному управлінні, зміцнення кадрового потенціалу, розвиток ефективного лідерства та надання якісних державних громадянам. 

Обговорили також подальші кроки з реалізації комплексної реформи системи державного управління згідно з вимогами ЄС та в контексті євроінтеграційного курсу України. 

Керівник Програм співробітництва щодо належного урядування та верховенства права Представництва ЄС в Україні Ксав’є Камю  наголосив на провідній ролі НАДС у розбудові потужної та ефективної системи державної служби. Зокрема, пан Ксав’є висловив захоплення українськими державними службовцями, які попри непрості обставини, в умовах війни, відповідально та самовіддано продовжують виконувати свої обов’язки на своїх робочих місцях, забезпечуючи керованість країни, ефективне функціонування державного апарату та надання громадянам державних послуг. 

В свою чергу, Наталія Алюшина подякувала за розуміння необхідності підтримки стійкості та спроможності державних інституцій у воєнний період. 

«Міжнародні партнери вже оголосили про низку програм на підтримку українського держсектора, що допоможуть посилити стійкість України та її інституцій у нинішніх умовах. Вдячна усім за розуміння того, наскільки складно нам під час війни фінансувати державні видатки. Вже підписано угоду між Україною і МБРР про направлення 476 млн євро фінансової допомоги на підтримку державного управління і заробітних плат державним службовцям. Розраховуємо, що цих коштів має вистачити для стабільного функціонування держслужби принаймні до березня 2023-го», – зазначила Наталія Алюшина.  

Цього ж дня у НАДС відбулися урочисті збори з нагоди Дня державної служби України під головуванням Наталії Алюшиної. Серед почесних гостей – керівник Програм співробітництва щодо належного урядування та верховенства права Представництва ЄС в Україні Ксав’є Камю, Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко,  Міністр Кабінету Міністрів України Олег Немчінов та Голова Комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Андрій Клочко.

Під час виступів спікери привітали всіх держслужбовців з їх професійним святом, подякували за стійкість та відданість ідеї побудови сервісної держави та наголосили на вагомій ролі держслужбовців у забезпеченні належного функціонуванні системи публічного управління.

Голова НАДС Наталія Алюшина: Відчуваю солідарність вищого корпусу держслужби і розуміння необхідності оптимізації державного апарату

23 червня Голова НАДС Наталія Алюшина ініціювала онлайн-дискусію з представниками вищого корпусу державної служби (керівники категорії «А» державних органів, їх апаратів, секретаріатів тощо). Ішлося про виклики воєнного періоду і трансформації, що впливають на державний сектор. У дискусії взяли участь більше 100 представників. У форматі вільного мікрофону вони ділились успішними кейсами з адаптації відомств до нових реалій та обговорювали пропозиції для вирішення актуальних питань у воєнний і післявоєнний час.  За словами Наталії Алюшиної, за нинішніх умов на вищий корпус покладено значне навантаження і відповідальність за організацію життєдіяльності держави. 

«Війна вимагає від нас відповідальних кроків. А часом – жорстких рішень. Державна служба є цивільним фронтом України. Наразі складаємо іспит на міцність. Держслужба встояла, але має стати ще міцнішою. Надзвичайно важливим є чинник відповідального лідерства на держслужбі. Провідна роль у досягненні цієї мети – саме на вищому корпусі категорії «А», – зазначила Наталія Алюшина.  

Голова НАДС окреслила ключові новації реформи державної служби, які будуть впроваджені ближчим часом. Ідеться, зокрема, про остаточний перехід на електронний кадровий менеджмент (система HRMIS), оптимізацію апарату за результатами функціонального аудиту, реформа оплати праці тощо.  

«Нині – час змін, який виведе держслужбу на новий рівень. Це – шанс на «нове дихання» публічного сектору. Війна стала каталізатором і драйвером трансформацій. Маємо ще гостріше відчувати запит української спільноти. І – вчасно реагувати на суспільні очікування. Війна зруйнувала стіну, яка роками існувала між державою і громадянами. Сьогодні публічна служба – це, перш за все, про людей і для людей. Це про громадський інтерес і благо країни. Маємо будувати службу як фундамент і надійний державний тил. Упевнена, нам із вами спільними зусиллями це вдасться. У нашій дискусії відчуваю солідарність вищого корпусу державної служби і розуміння необхідності оптимізації державного апарату. Цей досвід і знання є важливими для провадження нової моделі державної служби в Україні», – наголосила Наталія Алюшина.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.