Единственный плюс этих решений для лесной отрасли – отмена сезона тишины на период военного времени, это просто “детский лепет”. Лесная власть, в последние годы старающаяся всем понравиться и заигрывающая с радикальными экологами и чиновниками Минприроды, допустила принятие дебильных норм законодательства неприемлемых в принципе и наносящих огромный вред лесу и экономике страны и лесных предприятия. Их надо отменять вообще или хотя бы до периода окончания восстановления народного хозяйства. Главные из них:
- необходимость обследований уничтоженных или поврежденных лесов лесозащитными станция и решений комиссий, как обязательное условие для назначения санитарных рубок;
- необходимость ОВД для проведения сплошных рубок, осуществляемых в рамках действующего законодательства и утвержденных лесоустроительных планов;
- полный запрет рубок на многих территориях ПЗФ.
Кроме того, необходимо срочно отменить ограничения рубок в лесах не отнесенных к ПЗФ, либо перейти на европейскую систему классификации особо охраняемых природных территорий, что требует отказа от постсоветской, а ныне российской системы ПЗФ. В этом случае всем, даже Министру чиновникам Минприроды, станет понятен объем лжи и вредительства нанесенных стране за годы независимости под фагом охраны природы и за международные деньги. М.П.
Військова агресія держави – терориста проти України, зобов’язує мобілізуватися та спрощувати проведення відновлювальних робіт з ліквідації наслідків збройної агресії та бойових дій під час дії воєнного стану та у відбудовний період після закінчення воєнних дій, у тому числі щодо їх включення до таких, що не потребують оцінки впливу на довкілля.
З цією метою Верховною Радою України 15 березня 2022 року прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності у сфері довкілля та щодо цивільного захисту на період дії воєнного стану»
Ключові зміни у сфері охорони довкілля, запропоновані проєктом:
- Передбачені додаткові завдання єдиної державної системи цивільного захисту у відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Проєктом внесено зміни до статей 8, 16, 83 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до яких доповнюються основні завдання єдиної державної системи цивільного захисту у відбудовний період, передбачається встановлення Кабінетом Міністрів України загального плану та змісту заходів відновлювальних робіт з ліквідації наслідків збройної агресії та бойових дій під час дії воєнного стану та у відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Зокрема, додатковими завданнями єдиної державної системи цивільного захисту у відбудовний період після закінчення воєнних дій є:
- проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;
- ліквідація наслідків воєнних дій в населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
- вжиття заходів щодо відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;
- визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
- залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги
- Виключено відновлювальні роботи з ліквідації наслідків збройної агресії та бойових дій під час дії воєнного стану та у відбудовний період після закінчення воєнних дій з переліку видів планованої діяльності, які підлягають оцінці впливу на довкілля.
Зокрема, згідно абзацом 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України, відновлювальні роботи з ліквідації наслідків збройної агресії та бойових дій під час дії воєнного стану та у відбудовний період після закінчення воєнних дій.
- Зупинено дію частини п’ятої статті 39 Закону України «Про тваринний світ».
Зокрема, протягом періоду до припинення або скасування воєнного стану на території України зупинено заборону на:
- проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (у тому числі пальба, проведення вибухових робіт, феєрверків, концертів, фестивалів, використання моторних маломірних суден (крім їх використання під час здійснення контролю у сфері охорони, використання і відтворення рослинного і тваринного світу та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій);
- здійснення всіх видів рубок головного користування та всіх видів рубок формування і оздоровлення лісів на всіх лісових ділянках, що належать до відтворювальних ділянок відповідно до упорядкування мисливських угідь, високогірних лісів, приполонинних лісів, лісів у ярах, балках і річкових долинах, лісових ділянок на схилах ярів, балок, обривів, осипів і зсувів, берегозахисних ділянок, лісових ділянок навколо витоків річок, уздовж межі з безлісною місцевістю, лісів у мокрих та сирих типах лісорослинних умов, у межах територій природно- заповідного фонду;
- меліоративний вилов біоресурсів, здійснення науково- дослідного, науково-конструкторського, науково- промислового лову із залученням технічної бази промислових рибальських підприємств, проведення ралі та інших змагань на транспортних засобах.
- Зупинено дію статей 9–10 Кодексу України про надра до припинення або скасування воєнного стану на території України, щодо повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, сільських, селищних, міських і районних рад, і рад об’єднаних територіальних громад у сфері регулювання гірничих відносин
Підготовано комітетом екологічного права та законотворчості ПАЕУ