Про це Голова Держлісагенства Юрій Болоховець повідомив на своїй сторінці у Facebook. Далі дослівно :
“Сьогодні провели друге засідання міжвідомчої робочої групи з розробки шляхів стимулювання юридичних осіб усіх форм власності до реалізації програми Президента «Зелена країна».
Міжвідомча робоча група створена відповідно до рішення Рада національної безпеки і оборони України з метою розробки шляхів стимулювання юридичних осіб усіх форм власності до реалізації заходів з масштабного залісення України.
Зазначу, що загалом ми направили 2 594 клопотання щодо передачі земельних ділянок у постійне користування на загальну площу близько 63,5 тисяч га.
▫️На сьогоднішній день ми отримали 1255 відповідей, з яких тільки 572 позитивні (можемо говорити про передачу 14,1 тисяч га).
Всі ділянки, які нам передають територіальні громади, ми узгоджуємо з департаментами екології обласних адміністрацій на предмет того, чи можна там висаджувати ліс.
Тож не переживайте стосовно розорювання луків та степів – виділені під залісення площі ми додатково перевіряємо з екологами.”
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1672786469732302&set=a.164705430540421&type=3&theater
На цьому засідання обговорювався Порядок отримання несформованих земельних ділянок, які не придатні для ведення с/г ( деградовані, малопродуктивні) державної чи комунальної власності у постійне користування державними лісогосподарськими підприємствами для ведення лісового господарства (під заліснення) .”Відкритий ліс” отримав проект зазначеного Порядку та розміщує його для ознайомлення
Порядок
отримання несформованих земельних ділянок, які не придатні для ведення с/г ( деградовані, малопродуктивні) державної чи комунальної власності у постійне користування державними лісогосподарськими підприємствами для ведення лісового господарства (під заліснення)
- Відповідно ст. 92 Земельного кодексу України (далі ЗКУ) Право постійного користування земельною ділянкою – це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
- Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:
а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;
1. Перед початком подачі клопотання до органу виконавчої влади (обласна державна адміністрація) якщо земельна ділянка державної форми власності чи органу місцевого самоврядування (об’єднана територіальна громада) якщо земельна ділянка комунальної форми власності, (на сьогодні фактично всі земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які не надані в власність або в користування знаходяться в віддані ОТГ) щодо надання дозволу на розробку проєкту землеустрою необхідно встановити:
Чи не надано вже дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки – дана інформація розміщена на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ст. 123 ЗКУ);
Чи не знаходиться земельна ділянка в межах територій чи об’єктів природно – заповідного фонду або територій Смарагдової мережі;
Чи не включена вона до клопотань на які є погодження щодо створення обєктів природно – заповідного фонду;
Враховуючи вимоги викладені в листі Міндовкілля « Про лісорозведення в степовій зоні» особливу увагу звертати на ділянки вкриті лучною чи степовою рослинністю, а також щодо необхідності проведення геоботанічних досліджень на обраної земельної ділянки з метою можливості її використати під заліснення.
2. Вразі відсутності будь яких обмежень щодо використання земельної ділянки лісогосподарське підприємство подає до органу виконавчої влади (обласна державна адміністрація) якщо земельна ділянка державної форми власності чи органу місцевого самоврядування (об’єднана територіальна громада) якщо земельна ділянка комунальної форми власності клопотання про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування для ведення лісового господарства.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені статтею123 ЗКУ.
Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
3. У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лісогосподарське підприємство замовляє виготовлення проєкту шляхом укладання договору із приватним або державним землевпорядним підприємством яке має сертифікованих землевпорядників та відповідне обладнання.
Землевпорядне підприємство готує документацію із землеустрою (проєкт землеустрою) та необхідну необхідну для присвоєння кадастрового номера інформацію (файл обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді.
Розроблена документація із землеустрою в електронному вигляді подається через електронний кабінет сертифікованого інженера – землевпорядника подається до Держгеокадастру.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом 14 днів з дня реєстрації заяви здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову.
На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
4. Розроблена документація із витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку подається на затвердження до органа виконавчої влади або органа місцевого самоврядування.
Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:
затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
зміна цільового призначення земельної ділянки;
У разі надання земельних ділянок комунальної власності у постійне користування підприємствам, одночасно здійснюється передача земельних ділянок із комунальної власності у державну власність
На підставі рішення органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави на неї.
Підприємство звертається до органу виконавчої влади про надання вже сформованої земельної ділянки у постійне користування для ведення лісового господарства.
5. Право постійного користування на земельну ділянку, виникають з моменту державної реєстрації цих прав і оформляється відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”.

8 коментарів
popkov
Михаил Светлов говорил: “Я могу обойтись без самого необходимого, но никак не могу без лишнего”… Чем то он мне Светлану напоминает, она тоже без лишних пары слов… ну никак… Но я совсем не думаю, что она, как некоторые, живет в контрастном мире у которого всего две стороны: она и особо тупые… Это просто фигура речи, используемая в неформальном диалоге с коллегами: своего рода приглашение к принципиальному разговору… Я давно к этому отношусь с улыбкой, – тем более что сам грешен… Надо стараться обращать внимание на суть, а не форму…
Что касается последних двух комментариев то истина, есть в каждом из них. Кстати, до тех пор пока Стратегия развития лесного хозяйства до 2035 года (почему такой долгий срок в этом изменчивом мире?) существует только в проекте, идею создания единого предприятия вполне можно считать “страшилкой”. Владимир Ильич именно так ей и пользовался… Помните…
https://www.openforest.org.ua/183803/
Кстати:
– укрупнение предприятий совсем не обязательное условие повышения эффективности: в Польше около 400 надлесничеств (лесхозов) при приблизительно такой же площади государственных лесов, как в Украине, но доходы лесного хозяйства (сектора) и отношение общества к лесникам совсем иные;
– для уменьшения накладных расходов есть много разных путей, которые значительно менее рискованны и более похожи на реформу, чем путь выбранный отраслью.
P.S. Жаль, что на мою просьбу помочь разобраться с тем, какими правительственными документами пользуется Гослесагентство в ходе реализации своей, пока трехлетней, программы лесоразведения никто не отреагировал…
Isachenko
Ну от, може ДАЛРУ, коли хоче. Розписано покроково, як лісгоспу набути земельну ділянку у постійне користування і коли виникає у підприємства таке на неї право.
Але у цій інструкції є один цікавий красномовний момент. З якої радості саме ДАЛРУ намагається взяти у свої руки комунальні землі для заліснення? У більшості ресурсних областей є комунальні лісгоспи. І саме їм громади, як власники комунальних земельних ділянок, можуть преспокійно передати свої землі у постійне користування, не змінюючи при цьому форму їх власності. Тобто не відчужуючи державі свою власність, яка, за Конституцією, є основою їх добробуту і розвитку. При цьому сама справа заліснення ніяк не постраждає. Висадять ліси комунальні лісгоспи. Яка, здавалося б, різниця?
А різниця є. Тому що заліснення – це справа друга. А перша – збільшення території для майбутньої лісової акціонерної компанії. Наявність п 4 в цьому порядку тому підтвердження.
Firman_ua
Вам не здається, що ви злегка качаєте корабель – яка мета? Порівняно з корумпованістю комунальних лісгоспів – державні просто зразково чесні і прозорі. Не знаю як у Карпатах, а на Поліссі комунальні ЛГ займаються масовими пошуковими рубками в інтересах певних груп впливу. В них зовсім відсутня база для лісовідновлення (не говорячи про лісорозведення). В одного головного лісничого агролісгоспу я спитав чи проводять вони рубки догляду – відповідь була: “А для чого?”. Пожежі приховуються, вирубки в кращому випадку заростають м’яколистими березою, осикою, вільхою; в гірших випадках кленом ясенелистим чи кущовою вербою, максимально іде відчуження земель у приватну власність (не для ведення лісового господарства). Не розумію ваше несприйняття корпоративної моделі управління і можливості права приватної власності на ліси. Повірте порівняно з 90-ми роками минулого століття якість і товарність деревостанів максимально знизилась, абсолютна більшість цінних насаджень вже вирубані і продані (часто за бесцінь) ДЕРЖАВНИМИ підприємствами під керівництвом всяких теперішніх радників, експертів і т.п. Іще через 10 р кількість і якість заготовлюваної продукції стане різко скорочуватись, лісовирощування уже на зараз потребує регулярного значного інвестування для забеспечення безперервного прибуткового (не говорю про рівномірне, раціональне) користування. Корпоратизація управління однозначно уніфікує основні лісогосподарські підрозділи (лісництва), вирівняє вертикаль де факто і покладе відповідальність на безпосереднє керіництво (зараз генерали де юре в стороні), вирівняє зарплати, явно хоч трохи відділить політику від господарської діяльності. Приватна власність на ліси необхідна хоча б для того, щоб деякі люди створювали лісові насадження на власних землях. Корупційні ризики і зловживання це наслідки морального і інтелектуального рівня нашого суспільства, кількість жадібних ідіотів занадто висока, то ж як ми можемо чекати раціональних реформ на рівні Германії – краще чим центральна Африка і то вже добре.
Isachenko
Прошу Вас, шановний Firman_ua, показати хоч одне десь моє речення, в якому я висловлюю, як Ви тут кажете, “несприйняття корпоративної моделі управління і можливості права приватної власності на ліси”. Вже якось просила учасників публічних дискусій не перекручувати слова інших і не приписувати іншим свої думки і маячні фантазії. Успіхів Вам в розумінні різниці між моделлю управління і моделлю господарювання! Але про уніфікацію лісництв, вирівнювання зарплат і особливо про відділити в лісовому господарстві політику від господарської діяльності – це справді круто! Мало хто до такого може додуматися :)))
Firman_ua
А як назвати страшилки про утворення єдиного підприємства чи приватизацію держлісфонду? В нашій країні на зараз є як мінімум дві державні корпоративні компанії – це “Цкрзалізниця” і “Укрпошта”. В цих компаніях не все так гладко і розумно, величезні проблеми із застарілими фондами, немає відновлюваного ресурсу. Але немає і феодальних князівств (багатих і бідних), є конкуренція з приватним сектором, що примушує до змін, так чи інакше втілюється сучасні технології, застосоавується сучасна техніка. Потрібно розуміти, що ефективна модель лісового господарства знищена у 2007 році. На замін не створено нічого, те що є зараз – це окремі клани, які паратизують на залишках організму вирощеного ще за СРСР. Що і хто старається зберегти мені не зрозуміло. “Ефективні” окремі підприємства і їх директори не роблять нічого, щоб бути ефективними, вони отримали ресурс від попередніх поколінь і експлуатують його виснажливо, нерівномірно і не раціонально. Втрачати посуті нічого і якщо проводити аналогію із сільським господарством, то чим швидше розвалиться існуюча система тим швидше почне створюватись нова.
Isachenko
Ще раз для особливо тупих: ні про яку приватизацію лісфонду ніде не йдеться. Проте чинне законодавство дозволяє провести в кілька етапів приватизацію частини лг земель, які підуть услід за майном. Будь ласка, спочатку упорядкуйте свої думки. Щодо створення єдиного лісокористувача – то це не страшилки, а реальний прогноз.
Isachenko
Йдеться взагалі не про лісокористувачів, а про інтереси громад, які є власниками комунальних земель лісогосподарського призначення. Неможливо у них відбирати землю під маркою заліснення. По-друге, вже давно йдеться про те, що Лісагентство як орган державної влади з функціями контролю і сприянню розвитку галузі повинно здійснювати свої повноваження над усіма лісами – державними, приватними, комунальними. І це, до речі, якраз і є тією реформою, яка необхідна лісовому господарству.
popkov
Коллеги, подскажите где можно прочитать программу президента «Зелена країна»? Я не нашел ни Указа, ни иного документа её утверждающего… Может это не программа а просто инициатива, своего рода “фигура речи” для выступления с трибуны форума, которая объединяет целый ряд конкретных, разноплановых природоохранных программ утвержденных указами?
Органы власти связывают программу с Указом «Про деякі заходи збереження та відтворення лісів», но в нем нет ничего о «зеленой країне», одном млн.га новых лесов до 2030, одном млрд. саженцев посаженных до 2024 года. Однако есть задание разработать к сентябрю концепцию залесения Украины… РНБО активно изучает выполнения Указа, но Концепции нет, хотя “уж полночь близится”, причем последняя в этом году
Одновременно пресс служба UNECE сообщила, а IUCN опубликовал сообщение о том что Украина присоединилась к Бонскому вызову и его восточно-европейскому варианту – декларации ECCA30 с обязательством посадить к 2030 году 1.5 млн.га (полтора миллиона га) новых лесов. В Украине об этом молчат.
В этой связи классический вопрос Гослесагентству, заимствованный у Елены Ивановны Ладейщиковой (УкрНИИЛХА), которая практически ежедневно задавала его коллективу в котором я проходил преддипломную практику: “Коллеги, чем Вы там занимаетесь”? От себя добавлю: “…и какими правительственными документами руководствуетесь в своей деятельности”
Что касается процесса приемки земель для облесения, то он хорошо известен лесоводам практикам и в течении 20 лет апробировался практически. Я советовал ЮБ проанализировать итоги создания новых лесов за последние 20 лет, но он проигнорировал этот совет…
Comments are closed.