На основі моїх звернень до Прем’єр-міністра України Денис Шмигаль, Народних обранців та відповідно звернень народних депутатів до Міністерства Міндовкілля, сьогодні отримала від профільного міністрества наступну відповідь, що реформування лісової галузі розпочато відповідно до УКАЗУ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №228/2021 “Про деякі заходи щодо збереження та відтворення лісів” від 07 червня 2021 року.
Однак відкривши вищезазначений Указ, будь-який працівник лісового господарства, журналіст, представник громади, може прочитати, що в пункті 2 підпункті 3 чітко прописано:
3) ужити в установленому порядку заходів щодо:реформування лісового господарства, у тому числі удосконалення системи управління державними лісогосподарськими підприємствами. https://www.president.gov.ua/documents/2282021-39089
ОДНАК! а УКАЗІ не зазначено, що реформа має бути приведена в дію шляхом реорганізації-обєднання державних лісогосподарських підприємств та звільнення як мінімум 6% спеціалістів (орієнтовно 3000 працівників).
Варто врахувати ще й той факт що реорганізація розпочалася далеко до Указу Президента. Починаючи з лютого місяця поточного року йде обговорення реформування державних лісових господарств. Водночас працівникам лісової галузі не надавалося жодного нормативного документа про мету, доцільність та ефективність реформування саме таким шляхом, як це наразі намагається зробити Міністерство та ДАЛРУ при цьому посилаючись знову таки на Указ №228, напряму звинувачуючи Президента Володимир Зеленський.
Жодних економічних обґрунтувань щодо припинення діяльності половини держлісгоспів ні громадськості ні членам колективів не надавалось, обговорення щодо доцільності проведення реформи саме в такому вигляді з колективами також не було, засідання профспілки з працівниками лісових господарств не було проведено.
Чому керівництво #Держлісагентства яке запровадило реформу саме такого взірця не надало чіткої відповіді на інформаційний запит про те, хто відповідає за цю реформу та її мету, хто понесе відповідальність
– Чи було вивчене питання щодо наслідків проведення Реформи у лісовій галузі. Ким було проведене дослідження.
– Чи було вирішено, як будуть розробляти лісосічний фонд державні лісогосподарські підприємства і хто понесе відповідальність за незаконно виписані лісорубні квитки на не перезатверджених лісосіках.
– Хто буде нести відповідальність за ймовірні незаконні рубки в «період невизначеності» при реорганізації, під час якого не буде забезпечено в повній мірі охорону і захист лісів, охорону від самовільних рубок.
– Чи було вирішено та озвучено, за які кошти буде проведена процедура інвентаризації земель для подальшої реєстрації земельних ділянок лісогосподарськими підприємствами.
– Чи було обґрунтовано та доведено до керівництва лісгоспів про втрату земельних ділянок, що накладаються (перетинаються) на землі лісогосподарського призначення
;- За рахунок чого буде проведено вивільнення працівників при скороченні штатів, додаткові виплати при звільненні, соціальна напруга в колективах підприємств;
– На кого покладено відповідальність за перебіг та результат реформування.
– Чи існує одноособова відповідальність за проведення реформування.
– Мета реформування.
– Хто ініціатор проведення реформи лісового господарства та скорочення підприємств з 318 до 175
– Чи несе відповідальність голова Держлісагентства за перебіг та кінцевий результат згаданої реформи.
– Яку роль та функції має керівник відділу з персоналу Держлісагентства в перебігу реформи.
– Чи здійснювались фактичні прорахунки можливої шкоди державі, громадянам та людству в цілому.
Я поставила конкретні запитання, однак чіткої відповіді так і не отримала! Чому приховується інформація від лісівників, журналістів та громадськості?????
Натомість на тих лісівників які вийшли учора на мирний мітинг за свої права та збереження робочих місць вживається тиск та залякування та погрози що працівників буде звільнено.
9 коментарів
V.Semchuk
Вищим керівництвом країни поставлено завдання реформувати. Напевно без деталізації, тому, що 3 Укази чинного Президента України стосовно лісового господарства, досить поверхневі, без глибокого розуміння проблем галузі. Тобто, намагаються щось зробити, тільки не знають з якого боку підійти.
Можливо у Міністерстві, можливо у лісагентстві – нічого кращого банально не придумали. Хто б не був автором «ідеї», але очевидно наступне – абсолютне не розуміння проблем галузі, або свідома профанація, з метою збереження «системи». Система в якій стало погіршується якісний склад деревостану, в окремих випадках до повної деградації.
Перед Президентом та суспільством прозвітують, про великі досягнення у реформуванні галузі, по аналогії Великого Будівництва. По факту – нічого не змінюється, адже від перестановки доданків…!
Можливо доречно розпочати з питань формування та реалізація державної політики, з не властивих функцій Держлісагентства та його територіальних підрозділів (де знаходиться у риби голова)?? Для прикладу був свідком ситуації, коли високо посадовець територіального органу Держлісагентства «здогадався» скасувати норму Закону стосовно сезону тиші, протоколом наради в уповноваженого власника лісів. І, як не дивно «переконав», що так правильно! Виникає питання – чиї інтереси захищав?… держави, як посадова особо, чи суб’єктів господарювання на меті яких отримання прибутку?
popkov
Спасибо, что взяли в кавычки словосочетание “Польский метод”. Поверьте, сами лесники Польши плюются и ругаются, когда узнают о том, что навязали лесному хозяйству Украины под видом внедрения польского опыта, сначала нынешний ЛДУЛ, а затем и год просидевший на двух стульях, а потом добровольно уступивший (продавший ?) место Харитонович.
В Украине и Польше реализованы АБСОЛЮТНО разные ПРАВОВЫЕ МОДЕЛИ лесоуправлнния: в Польше – ПУБЛИЧНО ПРАВОВАЯ у нас ПОЛЬЗОВАТЕЛЬСКО-ВЕДОМСТВЕННАЯ (ГИБРИДНАЯ). Тупое копирование методов в этих условиях не дает результата, а в наших условиях лишь создает коррупционные риски. Подрядный метод выполнения лесных работ в Европе и Украине абсолютно различаются, хотя внешне похожи.
Кроме того, надо помнить, что климатический кризис ведет к огромному возрастанию публичной нагрузки на лесное хозяйство, в связи с чем мы ещё не раз вспомним об уволенных лесокультурницах.
Отличные шансы свернуть на публично-правовой путь, по которому идут Польша, Эстония, Литва, Бавария и многие другие, у нас был до принятия ЛК -2006. Сейчас для этого надо начинать с комплексного пересмотра лесного и смежного права… Я пытался убедить в этом ЮБ, но “увы” и “ах”. Он, как и многие до него, нацелен на быстрый результат , а законотворчество процесс длительный. В результате ЮБ строит сам не знает что…, а если и знает то никому об этом не говорит. Надеется, что построит быстро, но тут… – “бабушка надвое сказала”.
В начале любой сложной работы, особенно реформы должно быть ВИДЕНЬЕ того, что мы хотим получить в самом конце, а не на промежуточном этапе. Пока отрасль напоминает иллюстрацию Брейгеля к притче о слепых.
К разговору относительно цифр я вернусь позже.
Striks nebucosa
Так ця реформа це бутафорія і кипуча імітація бурної діяльності за Миколи Харитоновича ми почали “Польський метод” який закінчився звільненням декількох тисяч лісників та штатних лісокультурниць і досвідчених робітників на рубках доглядів бо ми гнались за показниками середньої зарплати по галузі тому ховали всі податки в фопи. А фактичної реформи Микола Харитонович та з іншими делегатами так в Польщі і недодивились зараз Прибалтика через рік хто буде. Я не перший висловлюю позицію “забрати пилки в лісників” провести приватизацію праці так як в Польщі а державна лісова охорона веде лісове господарство. не вже це так складно. Так Михайле Юрійовичу нема цифри і розрахунків а які аргументи на цю користь -лісова служба Польщі.
popkov
Это обычная отмазка руководства Гослесагентсва, а точнее СИСТЕМЫ для которой все эти вопросы неудобны. Отрасль разделена на две части, представители которых носят одинаковые погоны, но по сути разные: одни государственные чиновники, другие пользователи леса. Коррупцию в отрасли создали именно государственные служащие, которые уже давно свыклись с представлением о том, что пользователи обязаны регулярно благодарить их за мудрое руководство в материальной и денежной форме, а также обеспечить комфортные условия работы. Они все решают, но ни за что не отвечают.
Пассаж о том, что нарушениями должны заниматься правоохранительные органы первым широко стал применять Сивец. Его фразеологию в СИСТЕМЕ используют до сих пор. На самом деле правоохранители ловят нарушителей закона, но не могут убрать узаконенные коррупционные риски и конфликты интересов, которые делают коррумпированной ВСЮ СИСТЕМУ.
На правоохранителей привычно кивают только потому, что сами ничего не хотят делать, так как все повязаны круговой порукой и всех всё устраивает. Реорганизация, даже если она будет успешной, никак не изменит СИСТЕМУ, она просто облегчит управляемость её, позволит убрать не надежных и создаст условия для очередного витка дерибана, кажется уже третьего по счету.
Striks nebucosa
Ці всі питання не до керівництва галузі, а до прокуратури, яка на все це закриває очі і теж мабуть небезпідставно.
Striks nebucosa
І за чий рахунок ці екскурсії???
popkov
Для Striks nebucosa
Хороший вопрос. Ответ на него открывает глаза на многое…
“За чий рахунок:”
– в этом году проведен ремонт в Гослесагентстве?
– содержатся, ремонтируется и заправляется транспорт лесных чиновников – госслужащих?
– покупается и обслуживается транспорт для государственных лесных чиновников, от государства его не получающих?
– экипируются, оснащаются, кормятся и поятся участники показушных пиар акций самого разного разлива…
– организуются и оплачиваются многие местные и зарубежные экскурсии лесных госчиновников, а также участие в акциях согласованных Гослесагентством (помните автобусы с лесниками у Олимпийского во время дебатов Зеленского с Порошенко?)
….
Этот ряд вопросов легко продолжить… Однако затронутая тема не сводится к “бытовой коррупции”… и политиканству за счет производства. Она много богаче…. Подумайте, к примеру над тем….
“За чий рахунок:”
– оплачивается отчеты ОВД;
– оплачиваются затраты на ЕОД
– финансируется работа лесозащитных предприятий при назначении санитарных рубок
– содержатся пресс-службы и оплачивается работа СМИ
– проплачивается ТЛУ и его лояльность лесным руководителям всех времен и народов
Хотелось оценить эти затраты в цифрах, понять на сколько они по своей сути коррупциогенны и как влияют на рентабельность предприятий…
Неясыть это символ Афины – богини мудрости… Может поясните почему эти вопросы никого не волнуют в руководстве отрасли?
Striks nebucosa
Де взялась цифра в 3000 осіб є вже якісь накази кого звільняют? І охорону та захист лісу ніхто в лісової охорони не знімав. А ту шуміху і цей цирк яку сторюють кішенькові прессекретарі з елітою лісгоспів щоб ще хоть би місяць поліквідовувати ті лісгоспи викликають тільки огиду. І занепокоєння бо не буде що передавати все ліквідують і роздеребанят.
popkov
Юлия! Я думаю всем интересен будет Додаток к письму Боруховского. Если это возможно, разместите его или вышлите на адрес ГО Открытый лес.
С уважением,
М.П.
Comments are closed.