Проект имеет номер 4197-д, но его текст и сопровождающие документы на сайте ВР пока не размещены. На первый взгляд документ выглядит интересным. Рекомендую ознакомится. Пояснительную записку мы добавим позднее. М.П.
ПРОЕКТ
вноситься народними депутатами України – членами Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку
Наталухою Д.А. та іншими
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про ринок деревини
Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку деревини, регулює відносини, пов’язані з обігом, купівлею-продажем деревини, операцій з деревиною та виробами з деревини, експорту лісоматеріалів та окремих виробів з деревини, спрямований на охорону навколишнього природного середовища розвиток ринкових відносин у лісопромисловому комплексі, з метою забезпечення деревиною потреб споживачів на принципах вільної і добросовісної конкуренції та сталого використання лісових ресурсів.
Розділ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
- У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
адміністратор електронної торгової системи – юридична особа, визначена Кабінетом Міністрів України за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища;
внутрішній баланс деревини – загальний обсяг деревини, що є у власності суб’єкта господарювання, із деталізацією її розмірно-якісних характеристик;
використання деревини для власних потреб – використання деревини суб’єктом господарювання, який здійснює її заготівлю, для забезпечення внутрішніх господарських потреб, а саме для опалення та/або здійснення будівельно-ремонтних робіт належного такому суб’єкту господарювання майна;
гарантійний внесок – кошти, що становлять визначену у відсотках частину стартової ціни лота, яка вноситься потенційним учасником електронного аукціону для забезпечення виконання його зобов’язання щодо участі в електронному аукціоні;
деревина – повалені дерева, деревні хлисти, круглі і колоті лісоматеріали, пнева і подрібнена деревина, а також відходи лісозаготівель, призначені для перероблення чи палива;
електронна торгова система (ЕТС) – дворівнева інформаційно- телекомунікаційна система, що включає центральну базу даних та електронні майданчики, які взаємодіють з центральною базою даних через інтерфейс програмування додатків такої центральної бази даних. ЕТС забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронному вигляді, необхідними для проведення електронного аукціону;
електронний аукціон – спосіб продажу лота деревини з використанням можливостей ЕТС та електронних майданчиків, за яким переможцем визначається учасник, який у ході аукціону запропонував найвищу ціну;
електронний аукціон із зниженням стартової ціни – спосіб продажу лота в ЕТС, за яким організатор аукціону знижує стартову ціну лота відповідно до Порядку продажу деревини, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
електронний аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій – спосіб продажу лота, за яким стартова ціна лота покроково знижується в ході електронного аукціону, з подальшою можливістю додаткового подання цінових пропозицій;
електронний майданчик – апаратно-програмний комплекс, який функціонує у мережі Інтернет, підключений до центральної бази даних та забезпечує усім учасникам можливість користуватися сервісами ЕТС з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення електронних аукціонів;
інші суб’єкти господарювання, які здійснюють купівлю деревини (далі – інші покупці) – вітчизняні суб’єкти господарювання які купують деревину для потреб, не пов’язаних із виробництвом виробів з деревини або переробленням деревини;
коефіцієнт перероблення деревини та виробів з деревини – планова витрата матеріалу на виробництво одиниці виробів встановленої якості, яке складається з двох елементів: корисної витрати і технологічних втрат і відходів, зумовлених технологією виробництва;
крок електронного аукціону – надбавка (дисконт), на яку в ході електронного аукціону здійснюється підвищення або зниження ціни лота, у розмірі один відсоток стартової ціни лота;
лісовий портал – відкрита, загальнодоступна геоінформаційна, інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує створення, зберігання та оприлюднення інформації у сфері лісового господарства, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією і документами, доступ до якої здійснюється за допомогою мережі Інтернет;
лот – партія деревини (заготовленої або такої, яка планується до заготівлі), або виробів з деревини, або зобов’язання поставити таку партію деревини або виробів з деревини в майбутньому, що пропонується для продажу в розрізі сортименту та класу якості відповідно до встановлених вимог;
оператор електронного майданчика – юридична особа, яка має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором ЕТС;
організатор електронного аукціону (далі – організатор) – власник лісу або постійний лісокористувач, який здійснює заготівлю деревини на території України та організовує її продаж;
оферта – розміщена на лісовому порталі пропозиція укласти договір купівлі- продажу деревини;
перероблення деревини – здійснення фізичних (механічних), хімічних та інших технологічних операцій з деревиною для отримання виробів з деревини;
персональний кабінет на лісовому порталі – веб-сторінка лісового порталу, за допомогою якої учасники ринку деревини реалізують права та обов’язки, передбачені цим Законом;
протокол про результати електронного аукціону – документ, що формується ЕТС за результатами проведення електронного аукціону і є підставою для укладення договору купівлі-продажу деревини;
реєстр декларування про операції з деревиною та виробами з деревини – електронна онлайн-система, що є складовою частиною лісового порталу та яка дозволяє здійснювати декларування про операції з деревиною та виробами з деревини;
ринок деревини – система правовідносин, що виникають між учасниками ринку під час здійснення купівлі-продажу деревини, перероблення деревини, операцій з деревиною та виробами з деревини, експорту та імпорту лісоматеріалів та окремих виробів з деревини;
річний план заготівлі деревини – документ встановленої форми, визначеної відповідно до цього Закону, у якому зазначається обсяг деревини, що планується до заготівлі власниками лісів і постійними лісокористувачами від усіх видів рубок протягом одного календарного року;
сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини – документ установленого зразка, визначеного відповідно до цього Закону, про місце заготівлі, який посвідчує, що деревину було заготовлено в установленому порядку;
стартова ціна лота – ціна, з якої розпочинається електронний аукціон щодо кожного лота;
суб’єкти господарювання, які здійснюють перероблення деревини (далі – суб’єкти перероблення деревини) – це вітчизняні суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво виробів з деревини, а також виробництво товарів, у технологічному процесі виготовлення якої використовується деревина;
технічний адміністратор – юридична особа, визначена центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, що здійснює заходи зі створення та супроводу програмного забезпечення лісового порталу, здійснює інші заходи, визначені цим Законом;
учасник аукціону – суб’єкт господарювання, який виявив намір взяти участь в електронному аукціоні з продажу деревини, пройшов процедуру реєстрації для участі в електронному аукціоні та отримав підтвердження про реєстрацію;
центральна база даних – сукупність технічних та програмних засобів у складі інтерфейсів програмування додатків, модулів аукціонів, допоміжних програмних сервісів та баз даних, що забезпечують можливість проведення процедури електронного аукціону та гарантують рівний доступ до інформації учасникам електронного аукціону. Поточна використовувана версія програмного коду всіх складових центральної бази даних є відкритою та загальнодоступною;
ціна продажу – ціна, за якою лот продано покупцю у спосіб, визначений цим Законом;
єдина державна система електронного обліку деревини – автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує збирання, зберігання, обробку і захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
електронне декларування – інформування власником деревини про дії, що здійснює учасник ринку деревини із деревиною, що йому належить – продаж іншому учаснику ринку, переробку, експорт, розділення партії деревини та інші операції із деревиною, який посвідчує, що деревину та/або виріб із деревини, було заготовлено/виготовлено в установленому порядку зміну.
унікальний цифровий ідентифікатор – електронний код, який присвоюється партії деревини, що фіксує зміни кількісних та якісних показників партії деревини протягом всього її циклу переробки на внутрішньому ринку України;
лісоматеріали – деревні матеріали, які добуваються шляхом розподілу на частини звалених дерев та деревних колод (уздовж або поперек) для подальшого використання або перероблення;
лісоматеріали необроблені – лісоматеріали згідно з кодом 4403 групи 44 розділу IX Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності;
окремі вироби з деревини – вироби з деревини згідно з кодами 4402, 4404, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4415, 4416 00 00 00 групи 44 розділу IX Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
- Інші терміни в цьому Законі вживаються у значеннях, наведених у Лісовому кодексі України, Господарському кодексі України, Цивільному кодексі України, Законі України “Про захист економічної конкуренції”.
Стаття 2. Законодавство у сфері регулювання ринку деревини
- Законодавство у сфері регулювання ринку деревини складається з Конституції України, Лісового кодексу України, цього та інших законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері ринку деревини.
- Реалізація положень цього Закону здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища (далі – Порядок продажу деревини).
Стаття 3. Сфера дії Закону
- Дія цього Закону поширюється на діяльність учасників ринку деревини, а також на діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які залучені до процесу продажу деревини.
Розділ ІІ
ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РИНКУ ДЕРЕВИНИ
Стаття 4. Перелік суб’єктів перероблення деревини
- Перелік суб’єктів перероблення деревини формується автоматично в електронній формі, оновлюється щорічно на підставі даних лісового порталу.
Стаття 5. Лісовий портал
- Забезпечення ведення лісового господарства та інформаційне забезпечення ринку деревини здійснюється з допомогою лісового порталу, який знаходиться в державній власності та є офіційним джерелом інформації про стан лісів, ведення лісового господарства та ринок деревини в Україні.
- Лісовий портал забезпечує:
можливість користування сервісами та відображення інформації єдиної державної системи електронного обліку деревини;
функціонування персонального кабінету на лісовому порталі;
можливість здійснення декларування про операції з деревиною та виробами з деревини;
автоматичне формування та відображення переліку суб’єктів перероблення деревини;
можливість подання та оприлюднення річних планів заготівлі деревини, а також інформації про основні результати лісогосподарської діяльності;
можливість видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів в електронному вигляді;
можливість видачі сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів із деревини;
можливість користування сервісами електронного реєстру спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів;
можливість інформування про місцезнаходження лісокористувачів і суб’єктів перероблення деревини;
можливість користування сервісами перевірки походження деревини;
можливість укладати угоди з продажу деревини на умовах оферти;
оприлюднення інформації про Національну інвентаризацію лісів, державний лісовий кадастр, моніторинг лісів;
оприлюднення інформації про лісовпорядкування, поділу лісів на категорії, розрахункову лісосіку;
оприлюднення інформації про заплановані рубки, заплановані і здійснені заходи з відтворення лісів;
оприлюднення стану моніторингу внутрішнього споживання лісоматеріалів;
оприлюднення аналітичних та статистичних даних про лісове господарство та ринок деревини;
можливість подання, погодження та затвердження матеріалів лісовпорядкування, поділу лісів на категорії, розрахункових лісосік та змін до них;
заповнення і подання декларацій про операції з деревиною та виробами із деревини, а також достовірність зазначених у них відомостей.
внесення і реєстрацію сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини та інших документів, визначених законодавством, а також достовірність зазначених у них відомостей.
доступ до інших відомостей та документів, визначених законодавством.
- Власники лісів, постійні лісокористувачі і суб’єкти перероблення деревини реєструються на лісовому порталі та отримують доступ до персонального кабінету на лісовому порталі та розміщених у ньому інформації на безоплатній основі.
- Технічний адміністратор забезпечує доступ до персонального кабінету на лісовому порталі, документів та інформації лісового порталу, здійснює заходи зі створення, доопрацювання та супроводу програмного забезпечення лісового порталу, відповідає за його технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних, оприлюднення інформації у формі відкритих даних.
- Використання лісового порталу є обов’язковим для всіх лісокористувачів та власників лісів незалежно від форми власності під час ведення лісового господарства.
- Вимоги до функціонування лісового порталу та доступу до інформації на порталі визначаються Кабінетом Міністрів України.
Стаття 6. Оприлюднення інформації про ринок деревини
- У випадках та порядку, передбаченому цим законом та Порядком продажу деревини організатори, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, залучені до процесу функціонування ринку деревини, оприлюднюють інформацію та документи на лісовому порталі.
Розділ ІІІ
ОСНОВНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ РИНКУ ДЕРЕВИНИ
Стаття 7. Принципи функціонування ринку деревини
- Функціонування ринку деревини здійснюється на принципах:
законності;
змагальності та добросовісної конкуренції; забезпечення сталого використання лісових ресурсів; захисту навколишнього природного середовища; недискримінаційного доступу учасників до ринку деревини; рівності, відкритості та прозорості;
забезпечення конкурентних умов продажу та купівлі деревини;
повного, своєчасного та достовірного інформування про заплановані обсяги заготівлі деревини, лоти з продажу деревини та їх купівлі;
відповідальності учасників ринку за недотримання правил ринку деревини.
Стаття 8. Учасники ринку деревини
- До учасників ринку деревини належать власники лісів та лісокористувачі, суб’єкти господарювання, що здійснюють будь-які операції з деревиною та виробами з деревини, адміністратор ЕТС, оператори електронних майданчиків, а також фізичні особи.
Стаття 9. Річний план заготівлі деревини
- Власники лісів і постійні лісокористувачі, щорічно, не пізніше 1 жовтня подають центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, план заготівлі деревини наступного календарного року за встановленою центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, формою.
- Річний план заготівлі деревини подається в електронній формі за допомогою персонального кабінету на лісовому порталі з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
- Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства формує зведений річний план заготівлі деревини та не пізніше 15 жовтня оприлюднює його на лісовому порталі.
- Перевірка інформації, викладеної в річних планах заготівлі деревини, виправлення або уточнення планів здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Стаття 10. Договірне забезпечення функціонування ринку деревини
- Учасники ринку деревини здійснюють діяльність на договірних засадах, шляхом укладання договорів купівлі-продажу деревини та інших договорів, передбачених законодавством (далі – договір купівлі-продажу деревини), за результатами продажу деревини відповідно до статті 11 цього Закону.
- Договори купівлі-продажу деревини формуються на підставі примірного договору купівлі-продажу деревини.
- Форма примірного договору купівлі-продажу деревини встановлюється Порядком продажу деревини.
- Договір купівлі-продажу деревини може відрізнятися від примірного договору, якщо продаж здійснюється із спеціальними умовами, що передбачені Порядок продажу деревини.
- Умови договору купівлі-продажу деревини мають містити істотні умови такого договору та умови продажу деревини. Особливості визначення умов продажу деревини можуть встановлюватись Порядком продажу деревини.
- Порядком продажу деревини також регулюється право організатора у виключних випадках, перелік яких встановлюється порядком, встановлювати додаткові вимоги до покупців лота, а також критерії встановлення таких вимог.
- Істотними умовами договору купівлі-продажу деревини є:
відомості про предмет продажу у розрізі класів якості, відповідно до встановлених вимог;
обсяг деревини;
ціна продажу деревини;
передача (поставка) лота покупцю;
строк передачі (поставки) деревини (лота) покупцю, який не може становити більше ніж 90 календарних днів з моменту укладення договору купівлі- продажу;
відповідальність покупця за не сплату або неповну сплату ціни продажу лота, за необгрунтовану відмову від прийняття лота за договором, у розмірі 15 % від ціни продажу лота;
відповідальність організатора за відмову у передачі (поставці) лота за договором, за невідповідність лота опису в оголошенні про проведення електронного аукціону, у розмірі 15 % від ціни продажу лота.
- У випадку порушення однією із сторін істотних умов договору купівлі- продажу деревини інша сторона такого договору вправі відмовитися від укладеного договору та вимагати відшкодування завданих їй збитків.
- Договори купівлі-продажу деревини, однією з сторін яких є постійні лісокористувачі або власники лісів, укладаються в електронній формі та посвідчуються електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”. За домовленістю сторін договір може бути додатково укладено в письмовій формі..
- Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, в межах здійснення державного контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо ведення лісового господарства, щорічно не пізніше 20 січня готує та публікує в загальному доступі на лісовому порталі перелік покупців та організаторів, до яких за підсумками попереднього року застосовувалася відповідальність, відповідно до частини сьомої цієї статті.
У переліку зазначаються щодо кожного покупця та організатора: його повна юридична назва, код ЄДРПОУ, причини застосування відповідальності, кількість випадків та розмір відповідальності за кожною причиною.
Стаття 11. Продаж деревини
- Продаж деревини, здійснюється у відповідності до цього Закону та згідно з Порядком продажу деревини.
- Продаж деревини та виробів з деревини власниками лісів та постійними лісокористувачами, здійснюється виключно шляхом проведення електронних аукціонів та на умовах оферти, крім випадків продажу деревини:
для задоволення потреб національної безпеки та оборони, подолання наслідків надзвичайних ситуацій, стихійних лих;
для задоволення потреб бюджетних установ та населення на опалення;
для потреб індивідуального будівництва і ремонту будівель (для фізичних осіб у роздріб).
- Власники лісів та постійні лісокористувачі мають право використовувати заготовлену ними деревину для забезпечення внутрішніх господарських потреб, а саме для опалення та/або здійснення будівельно-ремонтних робіт належного такому суб’єкту господарювання нерухомого майна. Використання деревини для власних потреб не може здійснюватися у співпраці із будь-якими іншими особами на підставі будь-яких правочинів, а також не може передбачати отримання комерційного прибутку.
- Власники лісів та постійні лісокористувачі мають право самі здійснювати перероблення виключно тої деревини, яка була заготовлена ними особисто з додержанням всіх вимог чинного законодавства або деревини, яка була придбана у спосіб передбачений цим законом та має унікальний цифровий ідентифікатор. Перероблення деревини власниками лісів та постійними лісокористувачами здійснюється виключно на належних їм на праві власності виробничих потужностях (обладнання, устаткування, верстати), які мають відповідні дозволи на їх використання, а також за наявності найманих працівників, що мають необхідну професійну підготовку для таких робіт та пройшли всі необхідні інструктажі.
Стаття 12. Принципи формування цін
- Ціна продажу деревини формується конкурентно на електронних аукціонах за принципом пропонування найвищої ціни за лот, крім випадків, передбачених цим Законом.
- Стартова ціна лота визначається відповідно до Порядку продажу деревини.
Стаття 13. Продаж деревини на електронних аукціонах
- Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, щоквартально розробляє і не пізніше, ніж за 45 днів до завершення поточного кварталу, публікує на лісовому порталі, а також на своєму офіційному веб-сайті, та направляє до своїх обласних управлінь орієнтовний графік проведення електронних аукціонів з продажу деревини наступного кварталу заготівлі.
- Продаж деревини на електронних аукціонах, крім електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій, здійснюється за наявності не менше двох учасників електронного аукціону та вважається таким, що відбувся, якщо після закінчення електронного аукціону найвища запропонована цінова пропозиція учасника містить крок електронного аукціону .
- Якщо лот, який пропонувався для продажу на електронному аукціоні, не продано, крім випадку, передбаченого статтею 14 цього Закону, проводяться повторні електронні аукціони з продажу цього лота. Повторні електронні аукціони можуть бути проведені у вигляді електронного аукціону зі зниженням стартової ціни, електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій.
Перший повторний аукціон проводиться у вигляді електронного аукціону зі зниженням стартової ціни на 25 відсотків. Другий повторний аукціон проводиться у вигляді електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій. Стартова ціна для такого електронного аукціону дорівнює стартовій ціні для першого повторного аукціону, а кількість кроків зниження ціни не може перевищувати 33.
- Механізм проведення електронного аукціону може також передбачати наявність кількох переможців.
- Порядок та строки проведення аукціонів, порядок та строки оприлюднення оголошення про проведення електронного аукціону, порядок подання заяв на участь та встановлення результатів електронного аукціону, порядок та підстави для скасування електронного аукціону, порядок визначення розміру, порядку сплати, повернення гарантійних внесків учасників та винагороди оператора електронного майданчика, порядок оприлюднення відомостей про учасників електронного аукціону, порядок та строки підписання та оприлюднення протоколу про результати електронного аукціону та договору купівлі-продажу деревини, порядок функціонування ЕТС та інші особливості проведення електронних аукціонів визначаються Порядком продажу деревини.
- Відомості про учасників електронного аукціону не підлягають розголошенню до завершення аукціону.
- Підставою для укладання договору купівлі-продажу деревини є протокол про результати електронного аукціону, який формується та оприлюднюється ЕТС автоматично в день завершення електронного аукціону в електронній формі.
- Переможець електронного аукціону, який відмовився від підписання протоколу про результати електронного аукціону або договору купівлі-продажу та/або не здійснив оплату за договором купівлі-продажу деревини позбавляється права на участь у подальших електронних аукціонах з продажу того самого лота.
Стаття 14. Продаж деревини за умови участі в електронному аукціоні одного покупця
- Якщо для участі в електронному аукціоні подано заяву на участь від одного учасника, модуль аукціону не запускається, а організатор електронного аукціону приймає рішення про продаж лоту безпосередньо такому учаснику за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни. У такому разі вважається, що такий учасник прийняв умови продажу лота, оприлюднені в оголошенні про проведення електронного аукціону, у тому числі, умови договору купівлі-продажу лоту.
- Порядок формування. підписання протоколу про результати електронного аукціону та укладання договору купівлі-продажу з організатором та учасником, що один подав на участь, визначається Порядком продажу деревини.
Стаття 15. Продаж деревини на умовах оферти
- Власники лісів і постійні лісокористувачі укладають договір купівлі- продажу деревини на умовах оферти із суб’єктами перероблення деревини на умовах, що визначені цим Законом та Порядком продажу деревини.
- Оферта серед істотних умов повинна містити інформацію про обсяг та розмірно-якісні характеристики деревини, групи діаметрів, тощо.
- Оферта формується окремо по кожній породі деревини, сорту деревини, групі діаметрів деревини.
- Якщо суб’єкт перероблення деревини має заборгованість з оплати раніше придбаної деревини, то йому не надсилається пропозиція купівлі деревини на умовах оферти.
- Обсяг продажу деревини на умовах оферти становить 50 (п’ятдесят) відсотків від обсягу деревини, переробленої суб’єктом господарювання за попередній календарний рік та не може перевищувати обсяг, передбачений планом заготівлі деревини власника лісу або постійного лісокористувача.
- Ціна деревини на умовах оферти встановлюється на рівні середньої ринкової ціни по угодах з продажу аналогічної деревини, укладених на електронних аукціонах протягом попереднього кварталу.
- Порядок виставлення оферти та її акцептування визначається Порядком продажу деревини. Купівля-продаж деревини на умовах оферти здійснюється на підставі примірного договору купівлі-продажу деревини.
Стаття 16. Продаж деревини фізичним особам
- Власники лісів і постійні лісокористувачі можуть здійснювати роздрібний продаж деревини фізичним особам для потреб індивідуального будівництва, побутового ремонту будівель та опалення.
- Роздрібний продаж деревини направлений на задоволення соціально- побутових проблем громадян, а тому продана таким чином деревина не може використовуватись покупцями у комерційних цілях.
- Граничний обсяг роздрібного продажу деревини фізичним особам та порядок формування ціни такої деревини встановлюється Порядком продажу деревини.
- Договір купівлі-продажу деревини з фізичною особою укладається на підставі її заяви.
- Інформація про укладення договорів купівлі-продажу деревини фізичним особам оприлюднюється відповідно до Порядку продажу деревини.
Укладені договори купівлі-продажу деревини фізичним особам підлягають обов’язковій реєстрації власниками лісів і постійними лісокористувачами відповідно до Порядку продажу деревини протягом 30 днів з дня їх укладення.
Стаття 17. Розгляд скарг та пропозицій щодо організації та проведення електронних аукціонів
- Усі учасники процесу організації та проведення електронних аукціонів мають право подавати скарги та пропозиції, розгляд яких здійснює Комісія з розгляду скарг та пропозицій щодо організації та проведення електронних аукціонів (далі – Комісія).
- Порядок подання та розгляду скарг та пропозицій, формування, функціонування та повноваження Комісії затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Рішення Комісії є обов’язковими до виконання. Діяльність Комісії є відкритою та прозорою.
Стаття 18. Транспортування деревини з місць заготівлі
- Транспортування деревини з місць заготівлі здійснюється при наявності товарно-транспортної накладної в порядку встановленому законодавством.
- Товарно-транспортна накладна видається власником деревини.
- Форма товарно-транспортної накладної та інструкція щодо її заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах автомобільного, залізничного, морського та річкового транспорту та центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
- Забороняється встановлювати обмеження щодо переміщення деревини та продукції її перероблення на території України, крім випадків, визначених законами України.
Розділ IV
ДЕКЛАРУВАННЯ ОПЕРАЦІЙ З ДЕРЕВИНОЮ
Стаття 19. Операції з деревиною
- Всі операції з деревиною, починаючи з моменту її заготівлі, підлягають обов’язковому декларуванню через функціонал лісового порталу.
- Суб’єкти господарювання мають право здійснювати будь-які операції із деревиною (обробка, перероблення, відчуження на підставі будь-яких правочинів і т.д.) виключно, якщо така деревина була заготовлена законним способом, має товарно-транспортну накладну, видану власником лісу або постійним лісокористувачем та такі дії були задекларовані у спосіб встановлений даним Законом.
- На кожному етапі руху деревини по ринку, зміни власника/перероблення деревини починаючи із її заготівлі, кожній партії заготовленої деревини через функціонал лісового порталу присвоюється унікальний цифровий ідентифікатор, який дозволяє прослідкувати походження і подальше переміщення деревини.
Стаття 20. Декларування операцій з деревиною та виробами з деревини.
- Суб’єкти перероблення деревини, інші покупці здійснюють через персональний кабінет на лісовому порталі декларування операцій з деревиною та виробами з деревини. Декларування проводиться при здійсненні будь-яких операцій з деревиною (відчуження, переробка, списання, закінчення виготовлення виробу із деревини), з врахуванням коефіцієнтів трансформації.
- Інформація про закінчення виготовлення виробу із деревини фіксується шляхом декларування операції з деревиною з відповідною відміткою про закінчення виготовлення виробу із деревини.
- Функціонал лісового порталу, у тому числі в автоматичному режимі, має блокувати операції з декларування з деревиною та виробами з деревини якщо зазначена у них інформація неповна та/або містить недостовірні відомості.
- Порядок декларування операцій з деревиною та виробами деревини, визначення коефіцієнтів трансформації затверджується Кабінетом Міністрів України.
- Особи, винні в порушенні порядку видачі товарно-транспортних накладних, а також незаконному обігу деревини несуть адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законом.
Стаття 21. Адміністрування реєстру декларування операцій з деревиною та виробами деревини.
- Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, забезпечує ведення та розміщення на лісовому порталі реєстру декларування операцій з деревиною та виробами деревини.
- Доступ до реєстру декларування операцій з деревиною та виробами деревини є безкоштовним, загальнодоступним і здійснюється через електронний цифровий підпис.
Стаття 22. Декларування про операції з деревиною.
- Декларування операцій із деревиною відбувається шляхом взаємодії користувача із інтерфейсом персонального кабінету на лісовому порталі шляхом подання необхідних відомостей до 15 числа наступного за звітним місяцем, протягом якого відбулись всі операції, що підлягають декларуванню та накладення електронного цифрового підпису користувачем.
Стаття 23. Переваги наявності системи декларування.
- Наявність у реєстрі декларування операцій з деревиною та виробами деревини відповідної інформації є достатнім доказом наявності ланцюгу постачання (придбання, введення в обіг) суб’єктом господарювання законної та сталої деревини відповідно до вимог лісової сертифікації.
Стаття 24. Моніторинг операцій з деревиною
- Моніторинг операцій із деревиною здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, в порядку затвердженим Кабінетом Міністрів України.
- Контроль за операціями з деревиною, виробами із деревини, а також контроль за діяльністю та адмініструванням лісового порталу здійснюється згідно з порядком взаємодії центральних органів виконавчої влади щодо моніторингу операцій з деревиною, який затверджується Кабінетом Міністрів України.
Стаття 25. Електронний облік деревини
- Власники лісів і постійні лісокористувачі вносять інформацію про походження, заготівлю та реалізацію деревини до єдиної державної системи електронного обліку деревини, у разі здійснення ними заготівлі та реалізації деревини.
- Держателем єдиної державної системи електронного обліку деревини є центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
- Порядок внесення інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини до єдиної державної системи електронного обліку деревини, зміст та вимоги до такої інформації, строк внесення такої інформації затверджується Кабінетом Міністрів України.
Розділ V
ГАРАНТІЇ СТАЛОСТІ МІЖНАРОДНОГО ОБІГУ НЕОБРОБЛЕНОЇ
ДЕРЕВИНИ
Стаття 26. Заборона експорту лісоматеріалів із порід дерев, занесених до Червоної книги України, окремих виробів із деревини порід дерев, занесених до Червоної книги України, та деревини заготовленої в межах природно-заповідного фонду.
- Забороняється вивезення за межі митної території України деревини порід дерев, занесених до Червоної книги України, виготовлених із неї лісоматеріалів та окремих виробів з них.
- Забороняється вивезення за межі митної території України лісоматеріалів та окремих виробів з деревини у випадку, якщо деревина була заготовлена в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Стаття 27. Сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини
- Порядок видачі, переоформлення та відмови у видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини затверджується Кабінетом Міністрів України.
- Сертифікати про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини безоплатно видаються суб’єктам господарювання центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
- Сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини видається на кожну партію лісоматеріалів або окремих виробів з деревини, оформлену одним товаросупровідним документом, і діє протягом шістдесяти календарних днів з дня його видачі.
- Подання заяви щодо одержання переоформлення, анулювання сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини, а також видача (відмова у видачі, переоформлення, анулювання) сертифіката здійснюються в електронній або паперовій формі.
- Для одержання сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини суб’єкт господарювання подає заяву, до якої додаються копії товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісоматеріалів або окремих виробів з деревини. Постійні лісокористувачі та власники лісів до заяви додають копію лісорубного квитка.
- Видача, переоформлення та відмова у видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини здійснюється протягом двох робочих днів з дня надходження заяви.
- Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, анулює сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини з підстав:
звернення суб’єкта господарювання із заявою про анулювання сертифіката;
припинення юридичної особи (злиття, приєднання, поділ, перетворення, ліквідація);
припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
встановлення факту надання суб’єктом господарювання в заяві про видачу сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини і документах, що додаються до неї, недостовірних відомостей.
- Рішення центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, про анулювання сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини видається протягом п’яти робочих днів з дня його прийняття.
- Підставами для відмови у видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини є:
подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини;
виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей;
походження лісоматеріалів та/або окремих виробів з деревини з деревини, заготовленої в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду;
невідповідність більш ніж на 10% обсягів пиломатеріалів, що експортуються, придбаній кількості лісоматеріалів, з яких вони виготовлені, враховуючи норми витрат деревини на їх виготовлення.
- Сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини не може передаватися іншим суб’єктам господарювання для подальшої реалізації лісоматеріалів та окремих виробів з деревини .
- Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, забезпечує ведення та розміщення на своєму офіційному веб-сайті електронного переліку виданих сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини, а також внесення виданих сертифікатів до єдиного державного інформаційного веб-порталу “Єдине вікно для міжнародної торгівлі” у формі електронних документів, засвідчених електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”, в день видачі таких сертифікатів.
Стаття 28. Гарантії сталості міжнародного обігу окремих виробів із деревини.
- Реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб’єктами господарювання окремих виробів з деревини допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини.
- Випуск у митний режим експорту окремих виробів з деревини здійснюється митними органами на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини, отриманих від центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, з використанням механізму “єдиного вікна” відповідно до Митного кодексу України.
Стаття 29. Гарантії сталості міжнародного обігу лісоматеріалів необроблених
- Реалізація за межі митної території України лісоматеріалів необроблених в митному режимі експорту суб’єктами господарювання допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини і за умови заготівлі деревини виключно під час здійснення вибіркових рубок головного користування в лісах штучного походження в межах областей де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів і за умови підтвердження відсутності на ділянці проведення рубок видів, занесених до Червоної книги України.
- Випуск у митний режим експорту лісоматеріалів необроблених з деревини здійснюється митними органами на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини, отриманих від центрального органу виконавчої влади що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, довідок про походження деревини з областей, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів та довідок про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини, отриманих від центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізовує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.
- Випуск у митний режим експорту лісоматеріалів необроблених з деревини здійснюється митними органами використанням механізму “єдиного вікна” відповідно до Митного кодексу України.
Стаття 30. Довідка про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини
- Довідку про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини видає центральний орган виконавчої влади, що який забезпечує формування та реалізовує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища у порядку визначеному Кабінетом Міністром України.
- Довідка про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини видається в 10-денний термін і безоплатно.
- Довідка про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини видається на кожну партію лісоматеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом, і діє протягом шістдесяти календарних днів з дня його видачі.
- Для довідки про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини суб’єкт господарювання подає заяву, до якої додаються копії товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісоматеріалів та копію лісорубного квитка.
- Відповідні управління лісового господарства зобов’язані за запитом суб’єкта господарювання надати безкоштовно копію лісорубного квитка протяго 10 днів з моменту отримання даного запиту.
- Підставами для відмови у видачі довідки про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини є:
подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання довідки про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини;
виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей;
наявність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини.
Стаття 31. Довідка про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів.
- Нормативи мінімально необхідної захисної лісистості для областей України затверджуються наказом центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізовує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
- Довідка про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів видається центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізовує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища відповідно до порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізовує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.
- Довідка про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів видається в 5-денний термін і безоплатно.
- Довідка про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів видається на кожну партію лісоматеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом, і діє протягом шістдесяти календарних днів з дня його видачі.
- Для одержання довідки про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів суб’єкт господарювання подає заяву, до якої додаються копії товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісоматеріалів та копію лісорубного квитка.
- Підставами для відмови у видачі одержання довідки про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів:
подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання довідки про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів;
виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей;
походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів.
Розділ VI
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІРЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ ДЕРЕВИНИ
Стаття 32. Відповідальність за порушення законодавства у сфері регулювання ринку деревини
- Суб’єкти ринку деревини, винні у порушенні цього Закону, несуть відповідальність відповідно до законодавства.
Розділ УШ
ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування, крім статті 6, яка набирає чинності з дати початку роботи лісового порталу, але не пізніше ніж 1 червня 2022 року, та пункту 4 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування Закону.
- Договори купівлі-продажу деревини та інші договори з відчуження деревини, що були укладені до набрання чинності цим Законом та стороною яких є постійні лісокористувачі, діють в межах істотних умов договору до моменту їх виконання (сплати ціни продажу деревини та передачі деревини покупцю). Істотні умови таких договорів не можуть змінюватися.
Зазначені договори підлягають оприлюдненню відповідно до Порядку продажу деревини.
Установити, що до приведення законодавства у відповідність з цим Законом інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
- Внести до Лісового Кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 21, ст. 170) такі зміни:
- статтю 1 доповнити частиною десятою такого змісту:
“лісовий портал – відкрита, загальнодоступна геоінформаційна, інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує створення, зберігання та оприлюднення інформації у сфері лісового господарства, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією і документами, доступ до якої здійснюється за допомогою мережі Інтернет”;
- частину другу статті 14 доповнити пунктом 7 такого змісту:
“7) використовувати лісовий портал у випадках, визначених законодавством України”;
- частину другу статті 19 доповнити пунктом 9 такого змісту:
“9) використовувати лісовий портал у випадках, визначених законодавством України”;
- частину першу статті 35 доповнити пунктом 9 такого змісту:
“9) використання лісового порталу”;
- частину першу статті 37 доповнити пунктом 13 такого змісту:
“13) вимоги до функціонування лісового порталу та доступу до інформації на порталі”;
- частину другу статті 38 після слів “відтворення лісів” доповнити словами “функціонування лісового порталу та доступу до інформації на порталі”;
- статтю 39 доповнити частиною третьою такого змісту:
“Поділ лісів на категорії здійснюється з використанням лісового порталу”;
- статтю 43 доповнити частиною п’ятою такого змісту:
“Обчислення, погодження та затвердження розрахункової лісосіки здійснюється з використанням лісового порталу”;
- статтю 46 доповнити пунктом сімнадцятим такого змісту: “17) використання лісового порталу.”;
- частину першу статті 47 після слів “за єдиною системою” доповнити словами “з використанням лісового порталу”;
- статтю 48 доповнити частиною шостою такого змісту:
“Матеріали лісовпорядкування розробляються, затверджуються та погоджуються з використанням лісового порталу”;
- статтю 49 доповнити частиною четвертою такого змісту:
“Державний лісовий кадастр ведеться з використанням лісового порталу”;
- статтю 55 доповнити частиною четвертою такого змісту:
“Державний моніторинг лісів здійснюється з використанням лісового порталу”;
- статтю 55-1 доповнити частиною шостою такого змісту:
“Національна інвентаризація лісів здійснюється з використанням лісового порталу”;
- у статті 69:
частину другу викласти у такій редакції:
“Спеціальний дозвіл на заготівлю деревини (лісорубний квиток) видається органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства з використанням лісового порталу в паперовій або електронній формі.”;
частину п’яту виключити;
частину восьму доповнити абзацом такого змісту:
“невідповідність матеріалам лісовпорядкування, вимогам
природоохоронного законодавства”;
- у статті 70:
частину першу викласти в редакції:
“Заготівля деревини здійснюється при використанні лісових ресурсів у порядку рубок головного користування, що проводяться в стиглих і перестійних деревостанах, та всіх інших видів рубок”;
частину четверту виключити;
- Статтю 84 доповнити частиною третьою такого змісту:
“Заходи щодо поліпшення якісного складу лісів здійснюються з використанням лісового порталу”;
- статтю 97 викласти в такій редакції :
“Стаття 97. Лісовий портал
- Забезпечення ведення лісового господарства та інформаційне забезпечення ринку деревини здійснюється з допомогою лісового порталу, який знаходиться в державній власності та є офіційним джерелом інформації про стан лісів, ведення лісового господарства та ринок деревини в Україні.
- Лісовий портал забезпечує:
можливість користування сервісами та відображення інформації єдиної державної системи електронного обліку деревини;
функціонування персонального кабінету;
можливість здійснення декларування про операції з деревиною та виробами з деревини;
автоматичне формування та відображення переліку суб’єктів перероблення деревини;
можливість подання та оприлюднення річних планів заготівлі деревини, а також інформації про основні результати лісогосподарської діяльності;
можливість видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів в електронному вигляді;
можливість видачі сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини;
можливість користування сервісами електронного реєстру спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів;
можливість інформування про місцезнаходження лісокористувачів і суб’єктів перероблення деревини;
можливість користування сервісами перевірки походження деревини;
можливість укладати угоди з продажу деревини на умовах оферти;
оприлюднення інформації про Національну інвентаризацію лісів, державний лісовий кадастр, моніторинг лісів;
оприлюднення інформації про лісовпорядкування, поділ лісів на категорії, розрахункову лісосіку;
оприлюднення інформації про заплановані рубки, заплановані і здійснені заходи з відтворення лісів;
оприлюднення стану моніторингу внутрішнього споживання лісоматеріалів;
оприлюднення аналітичних та статистичних даних про лісове господарство та ринок деревини;
можливість подання, погодження та затвердження матеріалів лісовпорядкування, поділу лісів на категорії, розрахункових лісосік та змін до них;
заповнення і подання декларацій про операції з деревиною та виробами із деревини, а також достовірність зазначених у них відомостей;
внесення і реєстрацію сертифікатів про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини та інших документів, визначених законодавством, а також достовірність зазначених у них відомостей;
доступ до інших відомостей та документів, визначених законодавством.
- Власники лісів, постійні лісокористувачі і суб’єкти перероблення деревини реєструються на лісовому порталі та отримують доступ до персонального кабінету на безоплатній основі.
- Технічний адміністратор забезпечує доступ до персонального кабінету, документів та інформації лісового порталу, здійснює заходи зі створення, доопрацювання та супроводу програмного забезпечення лісового порталу, відповідає за його технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних, оприлюднення інформації у формі відкритих даних.
- Використання лісового порталу є обов’язковим для всіх лісокористувачів та власників лісів незалежно від форми власності під час ведення лісового господарства.
- Вимоги до функціонування лісового порталу та доступу до інформації на порталі визначаються Кабінетом Міністрів України”.
- Доповнити додаток до Закону України “Про національну інфраструктуру геопросторових даних” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2020, № 37, ст.277) пунктом 35 такого змісту:
“35. Лісові ресурси
Межі лісових ділянок, породний склад, вік, запас деревини, категорія лісів, таксаційні описи лісових ділянок”.
- Доповнити Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затверджений Законом України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності” (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 47, ст. 532 із наступними змінами) новими пунктами такого змісту:
|
156. |
Сертифікат про походження лісоматеріалів та окремих виробів з деревини |
Закон України “Про ринок деревини” |
|
157. |
Довідка про відсутність видів занесених до Червоної книги України на ділянках, де відбувалась заготівля деревини |
Закон України “Про ринок деревини” |
|
158. |
Довідка про походження деревини з області, де показник захисної лісистості є не меншим від встановлених нормативів |
Закон України “Про ринок деревини” |
|
|
- У підпункті одинадцятому частини першої статті 2 Закону України “Про товарні біржі” (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 10, ст. 139 із наступними змінами) слово та знак “деревина,” – виключити.
- Визнати таким, що втратив чинність, Закон України “Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів” (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 2-3, ст. 34 із наступними змінами).
- Кабінету Міністрів України:
1) протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону:
забезпечити прийняття Порядку продажу деревини, Порядку декларування операцій з деревиною, Порядку експорту окремих виробів з деревини та інших нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
забезпечити розроблення центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишньогоприродного середовища Порядку щодо визначення показників якості деревини та методів їх контролювання та його прийняття;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
2) до 1 січня 2025 року:
забезпечити відокремлення деревообробних підрозділів підприємств постійних лісокористувачів державної форми власності від існуючого підприємства шляхом утворення нової юридичної особи зі збереженням державної форми власності.
Постійні лісокористувачі державної форми власності починаючи з 01 січня 2025 року не мають права здійснювати діяльність щодо переробки деревини.
Голова Верховної РадиУкраїни
