Ниже, практически согласованный документ, принятие которого возможно в самом ближайшем будущем. М.П.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від_________ №___________________
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. №1178 та Порядку реалізації
експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу окремих партій необробленої деревини
- У постанові Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1178:
- у пункті 1 цифру та слово “1 квітня” замінити на цифри та слово “31 грудня”;
- у пункті 2:
слова “окремих партій” виключити;
після слів “необробленої деревини” додати знаки та слова “(лісоматеріалів необроблених)”;
- у пункті 3:
підпункт 2 викласти в такій редакції:
“2) дія експериментального проекту поширюється на всіх постійних лісокористувачів;”;
підпункт 3 викласти в такій редакції:
“3) реалізація всієї необробленої деревини, заготовленої постійними лісокористувачами, а також такої, що планується до заготівлі, здійснюється виключно шляхом проведення електронних аукціонів в електронній торговій системі;”;
доповнити новим підпунктом 4 такого змісту:
“4) необхідними для договорів купівлі-продажу необробленої деревини, стороною яких є постійні лісокористувачі, є істотні умови, відповідно до яких такі договори діють до їх виконання (сплати ціни за лот та передачі лоту переможцю аукціону). Договори, укладені до набрання чинності цією постановою, продовжують діяти до дня їх виконання.”;
- у пункті 4 підпункт 1 виключити;
- у пункті 5:
слово “лютого” замінити словом “грудня”;
слова “окремих партій” виключити;
- У Порядку реалізації експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу необробленої деревини:
- у назві Порядку реалізації експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу окремих партій необробленої деревини слова “окремих партій” вилучити та доповнити назву словами та знаками “(лісоматеріалів необроблених)”;
- у пункті 1 слова “окремих партій” виключити;
- у пункті 2:
після абзацу другого доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
“аукціон на підвищення ціни – спосіб продажу лота, за яким власником лота стає покупець, що в ході торгів запропонував за нього найвищу ціну, та за яким стартова ціна лота не знижується в ході аукціону;”;
“аукціон з покроковим зниженням ціни та подальшим поданням цінових пропозицій – спосіб продажу лота, за яким стартова ціна лота покроково знижується в ході аукціону, з подальшою можливістю додаткового подання цінових пропозицій;”;
“аукціон з можливістю визначення кількох переможців – спосіб продажу лота, за яким переможцями визнаються учасники, які на етапі подання закритих цінових пропозицій або в ході проведення аукціону подали найвищі цінові пропозиції на заявлений ними об’єм деревини у межах розміру лоту, що розподіляється на аукціоні;”, у зв’язку з чим абзаци третій – вісімнадцятий вважати шостим – двадцять першим;
У зв’язку з цим абзаци третій-вісімнадцятий вважати шостим-двадцять першим.
в абзаці п’ятому слова “окремих партій” виключити;
абзац шостий доповнити новим реченням такого змісту: “Електронна торгова система забезпечує реалізацію принципів державної політики цифрового розвитку.”;
абзац дев’ятий викласти в такій редакції:
“лот – партія необробленої деревини (заготовленої або такої, яка планується до заготівлі постійним лісокористувачем у наступному кварталі), що пропонується для продажу на аукціоні в розрізі сортименту та класу якості відповідно до чинних національних стандартів;”;
після абзацу тринадцятого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“повторний електронний аукціон – спосіб продажу лота, який застосовується до лоту, що не був реалізований на електронному аукціоні у порядку, визначеному пунктом 21 цього Порядку;”, у зв’язку з чим абзаци чотирнадцятий- вісімнадцятий вважати вісімнадцятим – двадцять другим;
в абзаці шістнадцятому слова “У ході реалізації пілотного проекту стартова ціна партії встановлюється не нижче собівартості з урахуванням попиту та пропозиції раніше проведених аукціонів” виключити;
після пункту 2 доповнити новими пунктами 2-1, 2-2 такого змісту:
“2-1. Використання електронної торгової системи здійснюється оператором електронного майданчика відповідно до договору про використання електронної торгової системи, що укладається між адміністратором та оператором, цього Порядку, регламенту електронної торгової системи.
Для укладення договору про використання електронної торгової системи оператор повинен відповідати таким вимогам:
- бути зареєстрованим в установленому законодавством порядку;
- мати в наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань передбачену частиною другою статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань” інформацію про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи;
- не мати порушеного провадження у справі про банкрутство, а також не перебувати у процесі ліквідації;
- не підпадати під застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України “Про санкції”;
- мати право на використання електронного майданчика (документ, що підтверджує право власності на електронний майданчик або право користування електронним майданчиком);
- мати право на використання доменного імені, на якому розміщено електронний майданчик, в Інтернеті (документ, що підтверджує право користування оператором таким доменним іменем);
- мати розроблені та розміщені на сайті оператора інструкції для користувачів електронного майданчика;
- мати бездоганну ділову репутацію в розумінні Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” та не мати зафіксованих порушень законодавства про економічну конкуренцію та/або порушень правил недобросовісної конкуренції, таких як маніпулювання розміром винагороди оператора, підкупу працівників інших осіб, розповсюдження недостовірної інформації про учасників ринку тощо;
- мати чинний засіб криптографічного захисту, що підтверджує автентичність доменного імені, на якому розміщено електронний майданчик, та використовується для забезпечення безпечного з’єднання між сервером веб- сайту оператора та учасниками аукціону (SSL-сертифікат);
- мати в наявності не менше шести працівників для забезпечення належного процесу проведення електронних аукціонів;
- мати сформований статутний капітал в розмірі, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1182 “Деякі питання організації та проведення електронних аукціонів”;
- мати власний кол-центр з відповідним програмним забезпеченням та застосуванням технології ІР-телефонії та/або передавати на договірній основі іншим особам виконання функції кол-центру електронного майданчика (з відповідним програмним забезпеченням та застосуванням технології ІР- телефонії);
- отримати від адміністратора підтвердження про проходження тестування електронного майданчика на відповідність вимогам електронної торгової системи для проведення електронних аукціонів з продажу необробленої деревини.”;
“2-2.Адміністратор має право припинити доступ оператора до електронної торгової системи у випадку настання наступних умов:
- вчинення дій оператором, що перешкоджають функціонуванню електронної торгової системи та/або створюють умови для неможливості її функціонування та потребують негайного реагування з боку адміністратора;
- порушення вимог щодо цілісності даних (зокрема, непередання до центральної бази даних електронної торгової системи або неприйняття від центральної бази даних електронної торгової системи документів (їх оновлення) чи окремих файлів протягом однієї години), не забезпечення своєчасної передачі статусів на всіх етапах аукціону в центральній базі даних більше трьох разів;
- не здійснення перевірки та/або здійснення неповної перевірки відповідності ідентифікаційної інформації, наданої особою, що має намір взяти участь в аукціоні (невірна ідентифікація учасника) під час його реєстрації, що призвело до визнання аукціону таким, що не відбувся або істотно вплинуло на аукціон та його результати більше трьох разів;
- постійних (більше двох випадків на місяць або більше п’яти випадків на три місяці) технічних збоїв з вини оператора у процесі проведення електронних аукціонів, доступ до яких було надано через електронний майданчик, що унеможливлює проведення електронних аукціонів через електронний майданчик;
- технічного втручання в дані або підміни даних в електронній торговій системі через електронний майданчик, що стало наслідком не забезпечення захисту від несанкціонованого доступу і ненавмисного знищення та/або спотворення даних, що містяться в електронній торговій системі;
- недоступності сервісу, що спричинило відсутність можливості в осіб, що мають намір взяти участь в аукціоні/учасників аукціону мати доступ до електронної торгової системи через електронний майданчик, здійснювати будь- які дії і процедури протягом однієї години в робочий час (більше трьох разів);
- три або більше випадки порушення оператором порядку проведення аукціонів;
- порушення вимог щодо поводження з інформацією (відомостями) технологічного характеру, інформацією, що не підлягає розголошенню, передбаченою цим Порядком, порядком проведення аукціонів (більше трьох разів), розкриття конфіденційної інформації, що визнана такою сторонами згідно з умовами договору про використання електронної торгової системи, зокрема, дій особи, що спрямовані на передачу інформації (відомостей) третій особі без отримання попередньої згоди щодо вчинення таких дій у адміністратора;
- в інших випадках, передбачених нормативно-правовими актами.”;
5) пункт 5 викласти в такій редакції:
“5. Підставою для проведення аукціону є рішення його організатора, в якому зазначається перелік лотів у розрізі сортиментів та класів якості відповідно до чинних національних стандартів, які пропонуються для продажу на аукціоні, а також для кожного лота:
- відомості у розрізі породи, сортименту, класу (класів) якості, відповідно до чинних національних стандартів, а саме сортимент, порода, клас якості, діаметр, довжина, склад;
- квартал (квартали) та рік (роки) заготівлі деревини;
- квартал (квартали) та рік (роки) поставки деревини;
- розмір партії деревини;
- стартова ціна за кубічний метр деревини з урахуванням базису поставки;
- місцезнаходження лота;
- дата проведення аукціону;
- інші відомості, необхідні для проведення аукціону.
6) Не допускається поєднання в одному лоті деревини різних сортиментів, порід.”;пункт 7 викласти в такій редакції:
“7. Оголошення про проведення першого аукціону оприлюднюється в електронній торговій системі не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня проведення аукціону та повинне містити інформацію про:
- відомості у розрізі класів якості, відповідно до чинних національних стандартів, а саме сортимент, порода, клас якості, діаметр, довжина, склад;
- квартал (квартали) та рік (роки) заготівлі деревини;
- квартал (квартали) та рік (роки) поставки деревини;
- розмір партії деревини;
- стартову ціну за кубічний метр деревини;
- місцезнаходження лота;
- дату та час проведення аукціону;
- кінцевий строк прийняття заяв на участь в аукціоні;
- розмір кроку аукціону;
- розмір реєстраційного та гарантійного внесків, а також роз’яснення щодо процедури його сплати;
- розмір винагороди оператора;
- текст договору, який пропонується укласти за результатами проведення аукціону, що повинен містити всю інформацію, передбачену Примірним договором купівлі-продажу необробленої деревини на електронному аукціоні, без визначення ціни та особи покупця;
- наявність та розмір передоплати по договору (якщо рішення про внесення передоплати було прийнято організатором);
- перелік документів, які додаються до заяви на участь в аукціоні, визначених у пункті 9 цього Порядку;
- найменування, контактні дані та реквізити організатора аукціону для проведення покупцем розрахунків за лот.
До заяви на участь в аукціоні додається також довідка про обсяг фактично обробленої деревини за попередній квартал у разі прийняття рішення організатором про необхідність подачі учасником додатково такої довідки.”;
7) у пункті 9:
абзац другий підпункту 1 викласти в такій редакції:
“копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, а для осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку в паспорті – копія паспорта громадянина України (у випадку наявності паспорта громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, до заяви додається копія такого паспорта або копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків за вибором особи);”;
в абзаці третьому підпункту 1 слово “адреси” замінити на слово “адреса”;
у абзаці п’ятнадцятому підпункту 3 після слів “перекладений на українську мову” доповнити словами “та ідентифікатор юридичної особи.”;
підпункт 3 доповнити новим абзацом шістнадцятим такого змісту: “Організатор може прийняти рішення про необхідність подачі учасником додатково довідки про обсяг фактично обробленої деревини за попередній квартал.”
8) пункт 10 після абзацу першого доповнити новими абзацами такого змісту:
“ Не пізніше, ніж через 3 робочі дні з моменту публікації протоколу електронного аукціону електронна торгова система розкриває та опубліковує у відкритому доступі (за наявності згоди на обробку такої інформації (персональних даних особи):
інформацію про учасників аукціону, а саме: для фізичної особи – підприємця – прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків; для юридичної особи – резидента – найменування та код згідно ЄДРПОУ; для юридичної особи – нерезидента – найменування та ідентифікатор юридичної особи;
інформацію про всі цінові пропозиції учасників та час їх подання”;
9) у пункті 12:
абзац перший після слів “внесок встановлюється” доповнити словом “організатором”;
в абзаці другому після слів “свою закриту цінову пропозицію” додати знаки та слова “(заяву на участь в аукціоні)”;
абзац сьомий викласти в такій редакції:
“Гарантійний внесок не повертається особі, позбавленій статусу учасника шляхом дискваліфікації відповідно до пункту 34 цього Порядку, а перераховується оператором, якому внесок був сплачений, організатору аукціону протягом 10 робочих днів з моменту прийняття рішення про позбавлення такої особи статусу учасника аукціону (її дискваліфікацію).”;
10) пункт 15 після слів “в особистому кабінеті” додати знаки та слова якщо інше не передбачено регламентом електронної торгової системи.”;
11)пункт 16 виключити;
12) в абзаці першому пункту 17 слова “має право прийняти” замінити словом “приймає”;
13) у пункті 20:
абзац перший викласти в такій редакції:
“У ході проведення аукціону його учасник може підвищити свою цінову пропозицію на будь-яку суму, але не менше ніж на розмір кроку аукціону.”;
абзаці другому слова “для першого раунду” виключити;
після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
“Особливості проведення аукціону на підвищення ціни, аукціону з покроковим зниженням ціни та подальшим поданням цінових пропозицій, аукціону з можливістю визначенням кількох переможців визначаються регламентом електронної торгової системи.”
14) пункт 21 викласти в такій редакції:
“21. Лот, що не був реалізований на електронному аукціоні, виставляється на повторний електронний аукціон.
Для визначення стартової ціни на повторному електронному аукціоні організатор приймає одне з таких рішень:
про зменшення стартової ціни у розмірі п’яти відсотків від ціни на попередньому електронному аукціоні за цим лотом;
про залишення стартової ціни без змін.
Якщо лот не було реалізовано на повторному електронному аукціоні, організатор приймає щодо нього одне з таких рішень:
про виставлення лота на ще один повторний аукціон із застосуванням дисконту в розмірі п’яти відсотків від ціни на попередньому електронному аукціоні за цим лотом;
про розділення лота на менші за обсягом лоти та їх подальшу реалізацію згідно з цим Порядком;
про об’єднання лота з іншим лотом або лотами в один лот та його подальшу реалізацію згідно з цим Порядком.
Особливості проведення повторних електронних аукціонів визначаються
регламентом електронної торгової системи.”;
15) абзац другий пункту 22 викласти в такій редакції:
“Повторні електронні аукціони проводяться не раніше ніж через 3 робочі дні після дня опублікування оголошення про їх проведення та не пізніше 10 робочих днів після визнання попереднього аукціону таким, що не відбувся.”;
16) абзац другий пункту 23 доповнити словами “Вказана вимога не поширюється на випадок продажу лота єдиному претенденту.”;
17) абзац четвертий пункту 24 виключити;
18) у пункті 26 слова “в день його опублікування” замінити словами “протягом трьох робочих днів із дня його опублікування”;
19) у пункті 28 після слів “підписаний протокол аукціону” додати слова і знаки “(електронний документ)”;
20) у пункті 29:
абзаци другий і третій виключити, у зв’язку з чим абзаци четвертий – п’ятий вважати абзацами другим – третім;
в абзаці четвертому слово “подальших” виключити;
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
“Організатор аукціону забезпечує опублікування підписаного договору (для аукціонів із визначенням кількох переможців – договорів) купівлі-продажу лота (електронного документа) в електронній торговій системі не пізніше наступного робочого дня після його підписання.”;
21) у пункті 30 після слів “організатором аукціону договору” додати знаки та слова “(для аукціонів із визначенням кількох переможців – договорів)”;
22) пункт 31 викласти в такій редакції:
“31.Оператори електронних майданчиків, через якого було опубліковано оголошення про проведення аукціону в електронній торговій системі, а також через якого брав участь в аукціоні переможець (переможці) аукціону, мають право на винагороду, яка є оплатою послуг з організації та проведення аукціону, який визнано таким, що відбувся.”;
23) пункт 32 викласти в такій редакції:
“32. Після визнання аукціону таким, що відбувся, винагорода утримується оператором, через якого брав участь в аукціоні переможець (переможці) аукціону, із суми гарантійного внеску, сплаченого переможцем аукціону. Розмір винагороди становить 0,5 відсотка ціни продажу лота із урахуванням податку на додану вартість та включає в себе винагороду адміністратора електронної торгової системи. —
Розмір винагороди адміністратора електронної торгової системи становить 0,15 відсотка ціни продажу лота.
Умови розподілу винагороди між операторами та адміністратором визначаються регламентом електронної торгової системи та договором про використання електронної торгової системи.
Забороняється стягувати із переможця аукціону будь-які кошти понад розмір, встановлений абзацом першим цього пункту, за послуги, пов’язані із проведенням аукціону.”