Спасет ли Саакашвили тонущий корабль Зе? +

Старий кінь борозни не зіпсує

22 квітня з’явилася інформація щодо можливого призначення Міхеіла Саакашвілі віцепрем’єром уряду України з питань реформ. Ініціатива нібито надійшла від самого Зеленського. Тож, можливо, вже зовсім скоро до “керма” повернеться “старий капітан”. Але чи зможе він стабілізувати ситуацію всередині країни та чи не будуть йому протидіяти старі призначенці у владі?

Повернення “старої гвардії”

На жаль, із самого початку сподівання Зеленського почати ефективну роботу уряду з новими обличчями, не пов’язаними з корупційними скандалами, розбилися об сувору реальність. 

Як показує досвід та сьогоденний стан справ, ані Гончарук, ані Шмигаль не змогли продемонструвати дійсно ефективну роботу та забезпечити підйом економіки.

До того ж ситуація значно погіршується внутрішнім розколом у монобільшості та відсутністю дієвої комунікації між президентом та групами впливу. Усе це ми бачимо на прикладі “поправочного” спаму, який є справжньою перешкодою на шляху успішної співпраці України з МВФ під час кризи.

Для багатьох тямущих економістів та політологів уже стало очевидним, що єдиний шлях протидії економічному занепаду – це кредити від МВФ, які допоможуть уникнути дефолту. І саме на цьому Зеленський повинен зробити максимальний акцент, щоб утримати свій рейтинг. Інакше – повний провал та народне розчарування в команді президента, яка вже й так встигла наламати дров.

Пандемія та прийдешня криза диктують свої правила. Недосвідчені політики, яких обрав президент, не принесли очікуваного успіху. І, попри власні симпатії до цих осіб, Зеленський, напевно, зрозумів, що цього замало, аби витягнути країну з кризи. 

Якщо ці люди не змогли впоратися з економічними проблемами ще до пандемії, то зараз вони однозначно не впораються з подвійним ударом, який наносить економіці COVID-19.

Вкотре перезапустити уряд і піддати себе очікуваним глузуванням для Зеленського не варіант. Це лише погіршить ситуацію та поставить на його команді остаточне клеймо “невдах”. Тож єдиний правильний вихід із ситуації – це співпраця зі “старою гвардією” політиків, які мають позитивний досвід та вже встигли довести свою ефективність.

Знайти точки дотику

Тож забуваємо про нові обличчя і акцентуємося на старих та досвідчених, одним із яких є Саакашвілі. Для багатьох, не з чуток знайомих з його діяльністю, цей політик може здаватися доволі одіозною та “гарячою” особою, яка водночас вміє обстоювати свою позицію та вміло захищатися від нападок інших політиків. Для команди Зе та нинішнього уряду як раз і не вистачає цієї впевненості та вогню, яким, на жаль, ще не володіють молоді держпосадовці.

В наборі 8 шт!Сьогодні знижка 50% на всі касети Gillette! 100% оригіналВстигніть на знижку!Недорогий парник! Збільшення врожаю на + 30%.Питання в іншому. Маючи такий своєрідний характер і суперечливий досвід роботи зі старою владою Порошенка, чи зможе Міхеіл знайти порозуміння та точки дотику з політиками, які залишилися після минулого президента? І чи не буде це черговими “граблями” й розчаруванням для Зеленського? 

Адже, як ми вже встигли побачити, попри уявну гнучкість та комунікабельність, Зеленський вже встиг продемонструвати авторитарні замашки і небажання дотримуватися правил олігарха Коломойського, який, на жаль, і досі має певний вплив на президента.

Тож наразі для Саакашвілі буде важливим знайти максимальне порозуміння в роботі як зі старими політиками, так і з новим президентом.

Щодо комунікації між Саакашвілі та старими призначенцями епохи Порошенка – тут ми стикаємося із впливовим та самовпевненим держдіячем Арсеном Аваковим. Який, до речі, все частіше починає нагадувати про себе у ЗМІ: пропонує варіанти виходу з кризи та активно бореться з диверсантами, що спричиняють пожежі по всій країні. Тобто всіляко демонструє зацікавленість долею України, а отже, закріплює свої владні позиції з курсом на прем’єрське крісло.

Усі ми чудово пам’ятаємо скандальні сутички між Саакашвілі та Аваковим у 2015 році, які свідчать про особисту неприязнь цих політиків один до одного. Якщо кожний із них не зможе стримати свої амбіції та не згуртується в єдину команду під керівництвом Зеленського, ми повернемося до старого сценарію в дусі “зайшла коса на камінь”.

Отже, які висновки можемо зробити і що наразі повинно бути в пріоритеті для президента перед призначенням Саакашвілі віцепрем’єром з питань реформ:

  1. Риба гниє з голови. Якщо це тотальне гноїння в економіці не зупинити зараз завдяки швидким та поміркованим реформам, далі ми надовго загрузнемо в багнюці. Чекати не можна.
  2. У президента немає міцної команди, тому він звертається по допомогу до старих політиків. Це зараз єдиний можливий вихід.
  3. Старе не завжди має негативне значення в політиці. Передусім це досвід, а значить, і можлива ефективність.
  4. Головне – налагодження комунікації між старими і новими призначенцями. Минулий досвід роботи парламенту і МОЗ довів, що ефективна внутрішня та зовнішня комунікація має величезне значення.
  5. Як зазначив сам президент, зараз він нібито на потопаючому човні. Тож треба залатати діри, завдяки злагодженій роботі команди. 

Якщо Саакашвілі успішно увіллється в колектив та продемонструє такий же високий рівень реформ, як в Грузії, човен не потоне.

Олег Петровець, для УП

Почему Саакашвили – плохой вариант для Украины

Появление Михеила Саакашвили в правительстве Шмигаля не даст Украине результаты, которые хотят многие украинцы. И вот почему.

ПАВЕЛ ВЕРНИВСКИЙ, ДЛЯ “ХВИЛІ” 23.04.2020 00:00:29Михаил Саакашвили , правительство Шмыгаля, должность в РадеМихаил Саакашвили

Появление Михеила Саакашвили в правительстве Шмигаля не даст Украине результаты, которые хотят многие украинцы. И вот почему.

Давайте попробую разложить по полкам почему считаю Михеила Саакашвили плохим вариантом для Украины.

1. Население Грузии 3,7 млн человек. Зарубежные денежные переводы в Грузию при Саакашвили выросли с 350 млн дол до 2 млрд. С 6% до 12% ВВП. Такой рост денежных переводов говорит о росте безработицы в Грузии. И если Саакашвили не смог обеспечить работой население Грузии, то я не представляю, как он обеспечит работой население Украины, которое больше в 10 раз.

2. Капитальные инвестиции при Саакашвили на протяжении 4 лет не превышали 10% ВВП и в некоторое периоды было даже 2%ВВП. Эти реформаторы совсем не понимали роль капитальных инвестиций для будущего развития и создания рабочих мест. Они создавали общество потребителей, без каких-либо перспектив на будущее!

Для сравнения, в Чехии капитальные инвестиции были уровне 28% ВВП, в Словакии – 25%. И понятно, что это отразилось на структуре их экономики соответственно!

Кстати, если говорить о Японии и Южной Корее, то там этот показатель превышал 30%. В Китае – 40%!

В Украине как раз одной из проблем является низкий уровень этих капитальных инвестиций. И уверен, что Саакашвили эту задачу решать не будет.

3. Грузия является очень маленькой страной с небольшим и небогатым населением. Обычно страны в схожих условиях, как Чехия, Словакия, которые в отличии от Грузии отрезаны от моря, решали эту задачу через увеличение экспорта.

Чехия, имея всего 10,6 млн населения, создаёт товарного экспорта в 160 млрд.

Словакия, 5,5 млн населения, создаёт товарного экспорта на 81 млрд дол.

В Грузии товарный экспорт всего 3,5 млрд дол!!!Реформаторы из Грузии даже не думали решать эту задачу. Хотя у Грузии с ЕС так же подписано соглашение о свободной торговле. Зачем тогда его подписывали?

Украине тоже нужно увеличивать экспорт. И я более чем уверен, что это задачу в Украине Саакашвили так же не будет решать.

4. Экономика Грузии остаётся преимущественно сырьевой. Примерно 60% грузинского экспорта — это сырье или продукция с низкой степенью переработки.

Экспорт высокотехнологичной продукции в 2017 составлял всего 11% или 337 млн дол!!! На душу населения всего 91 дол.

Для сравнения высокотехнологичный экспорт Словакии в 2017 составлял 47 млрд дол. На душу населения – 8545 дол.

Высокотехнологичный экспорт Чехии – 96 млрд дол. На душу – 9056 дол.

Пропасть. Огромная пропасть отделяет страны ЕС от Грузии. Не представляю как Саакашвили будет решать эту задачу в Украине, если он ее даже не пытался решить в Грузии.

5. Платежный баланс. При Саакашвили торговый дефицит по товарам вырос с 600 млн дол до 5 млрд дол. Понимаете? Торговый дефицит больше, чем весь экспорт!!!

Здесь Грузию спасает только доходы от туризма, что составляют 2,6 млрд и ещё 2 млрд дол денежных переводов!

Извините, но если Саакашвили этой проблемы не видел в Грузии, то я не понимаю, как он будет решать ее в Украине!!! А в Украине эту задачу будет решить труднее, так как мы уже влезли в долги.

Если вы давно меня читаете, то знаете, как я критически отношусь к перечисленным выше моментам. И извините, но именно по этих причинах я точно не хочу видеть Саакашвили реформатором в моей стране.

https://hvylya.net/analytics/205611-pochemu-saakashvili-plohoy-variant-dlya-ukrainy

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.