Коллеги спор возникший на нашем сайте между между уважаемыми Светланой Исаченко и Сэнсэем касается распределения функций распоряжения лесными ресурсами. Его конкретная формулировка: Кто является распорядителем лесных ресурсов? ОДА или нет?’’. Во время обсуждения проблемы было высказано много разных и противоречивых мнений, что однозначно свидетельствует о том, что регулирование права распоряжения ресурсами неоднозначно воспринимается даже специалистами лесного хозяйства, которые составляют львиную долю среди посетителей “Открытого леса”. Этот вывод подтверждают результаты голосования проводившегося в течении недели. Его результаты приведены ниже.
Вне всякого сомнения подобный разнобой мнений нельзя считать нормальным. В этой связи, для установления истины, мы обращаемся к признанным специалистам, государственным органам и научным учреждениям лесного профиля с просьбой ответить на главный вопрос спора, а также 2-3 вспомогательных вопроса, имеющих к нему прямое отношение и представляющих большой интерес. Письма будут разосланы сегодня и завтра. Мы не знаем, получим ли все ответы и сколько времени это займет. В любом случае, при подведении итогов Вы узнаете весь список рассылки, перечень тех кто не смог или не нашел нужным ответить и все присланные ответы. Наберитесь терпения.
В заключении хочу сказать, что на этот раз голосованиена сайте прошло относительно корректно… Только работники одного офиса, очень удачно расположенного (рядом аптека, больница, новая почта, пицерия…) в одном карпатском городке, болея за одного из участников спора несколько отклонились от правил… В принципе, на результат это не окажет никакого влияния… Его определят судьи… и только судьи. М.П.
СЭНСЭЙ
Кто является распорядителем лесных ресурсов? ОДА или нет?’’
Я, як сторона спору чітко говорю: нет,ОДА не являеться распорядителем лесных ресурсов.
Спочатку приведу для порівняння повноваження ДАЛРУ та ОДА :згідно ЛК ст.28-1
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства:
1) вносить пропозиції щодо формування державної політики;
2) здійснює державний контроль за додержанням нормативно-правових актів щодо ведення лісового господарства;
3) організовує ведення лісовпорядкування, обліку лісів, державного лісового кадастру та моніторингу лісів;
4) організовує ведення лісового господарства і раціональне використання лісових ресурсів;
Ст .31 ЛК (повноваження ОДА)
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у сфері лісових відносин у межах своїх повноважень на їх території:
1) забезпечують реалізацію державної політики у сфері лісових відносин;
2) беруть участь у розробленні та забезпеченні виконання регіональних (місцевих) програм з охорони, захисту, використання та відтворення лісів;
3) здійснюють контроль за додержанням законодавства у сфері лісових відносин;
4) передають у власність, надають у постійне користування для ведення лісового господарства земельні лісові ділянки, що перебувають у державній власності, на відповідній території;
6) приймають рішення про виділення в установленому порядку для довгострокового тимчасового користування лісами лісових ділянок, що перебувають у державній власності, на відповідній території, а також у межах міст обласного та республіканського (Автономної Республіки Крим) значення;
7) обмежують або тимчасово припиняють діяльність підприємств, установ та організацій у разі порушення ними лісового законодавства в порядку, передбаченому законодавством;
8) забезпечують здійснення заходів щодо охорони і захисту лісів, ліквідації наслідків стихійних явищ, лісових пожеж, залучають у встановленому порядку до цих робіт населення, транспортні та інші технічні засоби та обладнання, забороняють відвідування лісів населенням і в’їзд до них транспортних засобів у період високої пожежної небезпеки в порядку, передбаченому законодавством;
9) встановлюють ліміт використання лісових ресурсів при заготівлі другорядних лісових матеріалів та здійсненні побічних лісових користувань;
10) встановлюють максимальні норми безоплатного збору дикорослих трав’яних рослин, квітів, ягід, горіхів, грибів тощо;
11) вирішують інші питання у сфері лісових відносин відповідно до закону.
Нагадую , (див попередні коментарі Попков-Ісаченко),що мова йшла про лісові ресурси-деревину від заготівлі від всіх видів рубок(в порядку спеціального використання лісових ресурсів). СТ 6 ЛК дає значно ширше поняття лісових ресурсів,хоча навіть це на суть суперечки істотно не впливає.Важливо, крім всьго, спочатку уяснити значення слова розпорядження(розпорядник)-це ….лицо распоряжающееся чем-либо или где-либо и ответственное за порученное ему дело…,таким чином,логічно випливає,що організація використання лісових ресурсів(ст.28-1.п.4)є фактично і розпорядження ними.На користь цього свідчать ще декілька статтей ЛК.Зокрема ст 69 ЛК ….Спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом – лісорубний квиток або лісовий квиток, що видається безоплатно.
Спеціальний дозвіл на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування видається органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.
Спеціальний дозвіл на інші види спеціального використання лісових ресурсів видається власниками лісів або постійними лісокористувачами….Тобто видача дозволів на спеціальне використання лісових ресурсів є пряме розпоряження ними(це доповнюється відповідним підзаконним актом- постановою КМ України №761від 23.05.2007р.Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів …Не буду наводити ряд постанов КМ України та інших нормативних актів зареестрованих Мінюстом Ураїни,як про Держлісагенство ,ОУЛМГ та постійних лісокористувачів(лісгоспів),що регулюють їх підпорядкування,повноваження та правовідносини,але наведу ще одну цитату ст.19 ЛК України на підтвердження:
Постійні лісокористувачі мають:
1) право самостійно господарювати в лісах;
2) виключне право на заготівлю деревини;
3) право власності на заготовлену ними продукцію та доходи від її реалізації;
Не хочу далі заглиблюватись в речі.що не стосуються суперечки з Ісаченко(якщо є цікавість, можемо подискутувати в іншій статті),але я впевнений ,що чітко довів ,що не ОДА є розпорядником лісових ресурсів.
P/S Що до результатів опитування ,які Ви ,шановний МЮ запропонували і самостійно сформулювали ,а зараз їх чомусь категоично не визнаєте…’’Что касается голосования – не обольщайтесь. Его влияния на результат спора будет нулевым. Вопросы права голосованием не решаются.’’ ….нагадаю ,що Закони в Україні ,як і в свій час ЛК приймаються ВР більшістю голосів!Але це тема окремої розмови до якої,я повернуся після закінчення опитування.
ISACHENKO
ХТО ВЛАСНИК І ХТО РОЗПОРЯДНИК ДЕРЖАВНОГО ЛІСОВОГО РЕСУРСУ
Просте, здавалося б, і слушне питання «Хто є власником українських лісів?» незмінно викликає чомусь бурю емоцій: від щирого подиву, мовляв, «навіщо про це взагалі питати!» до мало не агресивного обурення «як можна розглядати такий дивовижний дар і таке опоетизоване диво природи як ліси чиєюсь власністю, а тим більше чиїмось майном?!»
Проте ліси здавна задіяні у виробничих взаєминах – на них, врешті, постали усі цивілізації, не кажучи вже про те, що вони, ліси, є джерелом збагачення не гірше за нафтові промисли. Як природний ресурс вони є об’єктом економіки, а отже апріорі мають власників і користувачів. Вся історія капіталу про це свідчить однозначно.
З постійними користувачами ніби все зрозуміло. Ними є підприємства, спеціалізовані на веденні лісового господарства, – якщо йдеться про лісові масиви, призначені для промислової експлуатації (до лісокористувачів належать і сільгосппідприємства, на землях яких є ділянки лісового фонду. До слова, так само в користуванні лісгоспів є землі сільгосппризначення). А також постійними лісокористувачами є суб’єкти природоохоронної сфери, приміром національні природні парки, які проводять в лісах не промислову діяльність (принаймні на паперах).
Користувачі не займаються самозахопленням лісів, не самопризначають собі статус лісокористувача, а отримують його з рук власника чи розпорядника лісовим ресурсом.
З приватними лісами жодних питань не виникає. Власник приватних лісів може одночасно бути (а може і не бути, усе на його, власника, розсуд) їхнім розпорядником і користувачем.
Як не парадоксально, але досі дискусійним і малозрозумілим залишається питання власності і розпорядження державними і комунальними лісами.
За життєвою практикою, за виробничими взаєминами і у правовому полі це питання розбивається на два інших: хто є власником і розпорядником лісів 1) які призначені для ведення лісового господарства і перебувають у користуванні лісгоспів 2) не призначених для ведення лісового господарства, які є у користуванні НПП, туристичних, лікувально-оздоровчих закладів тощо.
Наразі розглянемо перше питання – про експлуатаційні ліси а) державні і б) комунальні.
ХТО ВЛАСНИК І ХТО РОЗПОРЯДНИК ЛІСОВОГО РЕСУРСУ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ?
Для мене, журналіста, було дивовижним відкриттям, що це елементарне питання десятиліттями залишається нез’ясованим навіть для працівників лісової галузі. Навіть для юристів обласних управлінь лісового господарства. Директори лісгоспів, а також лісові експерти усіх мастей зазвичай називають власником державних експлуатаційних лісів Кабмін, а ще частіше – державне агентство лісових ресурсів (ДАЛРУ) та його територіальні управління в областях. Дехто зараховує до власників і самі лісгоспи.
Проте правові питання регулює винятково закон, а не чиясь уява про правові взаємини.
Тож що говорить законодавство України про право власності, розпорядження і користування лісовими ресурсами держави?
Найперше наголосимо, що ми говоримо про лісовий ресурс у його трактуванні ст. 6 Лісового Кодексу України (далі ЛК). Тобто про весь лісовий комплекс, а не окремо про дерева – окремо про комашок, гриби і ягоди. Важливо також усвідомити (а це, знаю, буде нелегко), що лісові ресурси мають межі, які окреслені не на хлопський розум «від тих ялин до того яру», а офіційно задокументовані межами земельних ділянок у землевпорядній документації, а відтак (в ідеалі) на державній кадастровій карті.
За всіх часів і народів право володіння, розпорядження і користування лісовими ресурсами позначалося документально правом володіння, розпорядження і користування земельними ділянками з лісом. Тим більше, що такі земельні ділянки є невід’ємною і базовою частиною лісового ресурсу. Іншого, як мовиться, не дано. Тому ст. 17 ЛК зазначає: «Право постійного користування лісами посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою».
Тож юридичні особи, які є власниками, розпорядниками і користувачами лісовими природними ресурсами, призначеними для ведення лісового господарства, реалізують ці свої права через володіння, розпорядження і користування конкретними земельними ділянками категорії «землі лісогосподарського призначення» державної чи комунальної власності.
Як вже зазначалося, постійні користувачі державними лісами, тобто спеціалізовані галузеві підприємства – лісгоспи, не можуть самі собі надати право користування, оскільки вони не володіють і не розпоряджаються лісовими ресурсами. Розпорядників визначає ст. 17 ЛК – це органи виконавчої влади.
Стаття 17. ЛК: «У постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються… на підставі рішення органів виконавчої влади».
Тож держлісгоспи однозначно не є розпорядниками лісових ресурсів, бо вони не є органами виконавчої влади. Вони як суб’єкти підприємницької діяльності наділені за рішенням розпорядника тільки правом постійного користування, тобто правом здійснювати в лісах підприємницьку лісогосподарську діяльність (чого, зрозуміло, не можуть робити органи виконавчої влади).
Отож, важливо з’ясувати, який орган виконавчої влади є розпорядником лісових ресурсів державної власності і може ухвалювати рішення про передачу їх конкретному постійному користувачу, тобто лісгоспу?
Розпорядника державних лісових ресурсів, наданих держлісгоспам у постійне користування, чітко визначає розділ ІІІ ЛК «Державне регулювання та управління у сфері лісових відносин».
ТЕОРЕТИЧНИЙ ВІДСТУП. Що таке взагалі право розпорядження природними ресурсами, зокрема лісовими, і як воно корелюється з правом власності?
Стаття 13. Конституції України зазначає, що на природні ресурси від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Правові норми в питанні права власності на державний природний ресурс регулюють взаємини між суб’єктами цього права, пов’язані з правом володіння, розпорядження і користування ресурсом. На відміну від сфери приватної власності, у сфері державної і комунальної власності на природний ресурс користувач не може бути його власником і розпорядником. Тому що визначені ст. 13 Конституції України власники природного ресурсу – органи державної влади і місцевого самоврядування не мають засобів для його виробничої експлуатації чи здійснення інших видів діяльності (приміром, наукової, рекреаційної тощо). Відтак власник природного ресурсу не користується, а розпоряджається ним. Тобто через ухвалені ним рішення надає певним суб’єктам право користування ресурсом, припиняє це право, а також забезпечує належну, ефективну промислову експлуатацію через контроль за діяльністю користувача.
Тож відповіддю на питання «Хто є розпорядником державного лісового ресурсу, який задіяний у веденні лісового господарства?» є визначення органу державної виконавчої влади, який законодавчо наділений правом надавати лісові природні ресурси державної власності у постійне користування, а також наділений обов’язком контролювати лісокористувача.
Так ст. 31 ЛК зазначає: «Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері лісових відносин.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у сфері лісових відносин у межах своїх повноважень на їх території:
3) здійснюють контроль за додержанням законодавства у сфері лісових відносин;
4) передають у власність, надають у постійне користування для ведення лісового господарства земельні лісові ділянки, що перебувають у державній власності, на відповідній території;
Про розпорядження ОДА лісовими ресурсами державної власності свідчать також ст. 17, ст. 57 і особливо п. 5 ст. 122 Земельного Кодексу України.
На практиці право користування лісовими ресурсами державні лісгоспи отримали через відповідні розпорядження місцевих облдержадміністрацій. Більше того, свого часу, на початку 2000-х років, облдержадміністрації повним ходом розподіляли лісосічний фонд між тимчасовими лісокористувачами і ухвалювали рішення про контроль над експортом лісоматеріалів, який відбувався винятково після видачі підприємцю-експортеру відповідного дозволу ОДА (зазвичай цим займалися управління економіки).
В Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (змиріться, панове лісівники, з тим, що земельні ділянки лісогосподарського призначення, а відтак і лісові ресурси, які надані Вам у користування, в юридичному аспекті є нерухомим майном) державні лісогосподарські підприємства при реєстрації свого права постійного користування одночасно реєструють право власності на лісові ресурси. А це право, наголошу ще раз, у відповідності до ст. 17 ЛК позначається правом власності на земельну ділянку. Власником державних лісів, відтак, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровані облдержадміністрації. Вони ж є і розпорядником державних експлуатаційних лісів, про що йшлося вище.
МІСЦЕ ДАЛРУ В КОНТЕКСТІ МАЙНОВИХ ПРАВ НА ПРИРОДНИЙ ЛІСОВИЙ РЕСУРС
Це місце дуже точно визначено у крилатій фразі в одному з найулюбленіших фільмів мого покоління «Місце зустрічі змінити не можна».
«Твій номер шістнадцять, сиди і мовчи!» – казав Висоцький-Жеглов. Він там ще дещо казав слушне, що варто давно адресувати ДАЛРУ. Але наразі – про майнові права.
Усі повноваження ДАЛРУ зазначені у ст.28-1 ЛК.
Усе решта – підлабузницька позиція боягузливих васалів, до яких на сьогодні належать, на жаль, і голови ОДА, які не знають ні своїх прав, ані своїх обов’язків.
Державне агентство лісових ресурсів – це управлінська структура на кшталт ЖРЕПів в управлінні комунальними і приватними будинками. Точно так, як ЖРЕПи не є ні власниками, ні користувачами (орендаторами) будинків, а тільки забезпечують життєдіяльність цього чужого їм нерухомого майна, так само ДАЛРУ не є ні власником, ні розпорядником, ані користувачем лісових ресурсів, а тільки забезпечує їх галузеве управління через координацію роботи лісгоспів. І то не напряму, а через свої територіальні органи – обласні управління лісового та мисливського господарства.
У цій системі лісгоспи є самостійними юридичними особами, які не є ні власністю ДАЛРУ, ні його структурними підрозділами (що часто можна почути від самих лісгоспів і від ОДА), а тільки входять у сферу його управління.
ДАЛРУ за законами і за положенням про свою діяльність повинно допомагати лісгоспам вести лісове господарство в правовому полі економічно ефективно і екологічно ощадливо. Наголошую: воно управляє, а не володіє і не розпоряджається лісгоспами, а також об’єктами державної власності галузі.
Про те, що ж ми маємо насправді, про взаємини ДАЛРУ з лісгоспами, облдержадміністраціями і про вкрай негативну роль Агентства, його підрозділів і його обласних управлінь у роботі лісового господарства країни – тема окремої статті. Ця тема – давно на часі.
У будь-якому разі лісгоспи як постійні користувачі, а також ДАЛРУ як орган державного управління галуззю повинні звітувати про свою діяльність власнику і розпоряднику лісового ресурсу, тобто ОДА. Зі свого боку ОДА зобов’язанні контролювати діяльність лісгоспів, а також діяльність ДАЛРУ як управлінської галузевої структури, і забезпечувати екологічно і економічно ефективне використання лісового ресурсу своїх областей – всього ресурсу, а не тільки деревини. В ОДА є для цього усі необхідні структурні підрозділи з департаментами регіонального розвитку, АПК, з їхніми зв’язками з правоохоронними і фіскальними органами.
Врешті, головне завдання ОДА за законом про місцеві адміністрації – забезпечувати соціально-економічний розвиток своїх областей і дотримання в них законів України, а не сидіти на «розпилюванні» субвенцій і дотацій, на кадрових перестановках і на політичних інтригах.
Про право володіння і розпорядження комунальними експлуатаційними лісами – перегодом. Там також безліч непорозумінь, породжених хотєлками обласних рад розпоряджатися лісовим ресурсом, який їм не належить ні на правах власності, ні на правах розпорядження.
Світлана ІСАЧЕНКО,
журналіст, спеціально для сайту «Відкритий ліс».
12 коментарів
popkov
Спорщикам. Вы мне порой напоминаете тетеревов и глухарей на токовище… Читаете и слушаете только себя…
Я ведь ясно написал: “…для установления истины, мы обращаемся к признанным специалистам (1), государственным органам (2) и научным учреждениям лесного профиля (3) с просьбой ответить на главный вопрос спора, а также 2-3 вспомогательных вопроса, имеющих к нему прямое отношение и представляющих большой интерес. Письма будут разосланы сегодня и завтра. Мы не знаем, получим ли все ответы и сколько времени это займет. В любом случае, при подведении итогов Вы узнаете весь список рассылки, перечень тех кто не смог или не нашел нужным ответить и все присланные ответы. Наберитесь терпения.
Что Вам не ясно? Где Ваши предложения по потенциальным судьям и их контактам? Кто является для Вас авторитетом в вопросе спора, конечно, кроме Вас самих?
Isachenko
У меня есть все основание не верить и не доверять юристам. 80% из них – не доучились и законов не знают, 15% – откровенные проходимцы (история Романа Олийныка подтверждение тому, что юристы ДАЛРУ в оставшиеся 5% не входят).
Однажды я поспорила (упс!) с одним юристом на ящик шампанского (простой такой спор), что он незаконно провел регистрацию собственности на коммунальную землю за вообще не существующим субъектом права – за территориальной громадой области. Он сказал: такая громада существует, я покажу закон, и пол дня копался в законодательстве, пока не признал: да, в законах такой громады нет. Но, мол, поскольку она уже появилась в госреестре имущественных прав, значит – в природе она уже есть как субъект права! Нормально?
Таких аргументов я признавать, понятно, не собираюсь.
Тем не менее, уважаемый Сенсей, слушать мы таки будем юристов. Но слушать критически.
Вот, например, сотрудница Николаевской областной прокуратуры Т. Стоянова так объясняет свое убеждение, что распорядителем земель лг категории есть Кабмин. Сотрудник прокуратуры (на минуточку!), считает, что ч.1 ст. 92 ЗК и ч.1 ст. 317 ЦК (цивільного кодексу) отдают лесхозам не только право пользования, но и право собственности на лг земли. А право распоряжения, по ее мнению, у Кабмина, согласно, мол, ч.8 ст 122 ЗК и ст. 149 того же Земельного Кодекса.
В названных статьях такого и близко нет. В любом случае, областным прокуратурам надо как-то упразднить разночтение законов по вопросу собственности и распоряжения лг землями. Одни отдают эти права ОГА, другие Кабмину (но никто из прокуроров, уважаемый Сенсей, не признаете этих прав за ДАЛРУ).
Да, я понимаю, что в нашем споре надо уяснить и публично объяснить, распространяется ли право собственности и распоряжения лг землями на право собственности и распоряжения лесным ресурсом – в понимании ст.13 КУ и ст. 6 ЛК. А также уяснить, где заканчивается лесной ресурс как продукт природы и начинается лесной товар как продукт производства лесной отрасли.
Это важно, поскольку собственником продукта производства (лесоматериалов) однозначно есть лесхоз. И с какой такой радости Гончарук с Заблоцким в рыночной экономике по-совковому указывают собственнику – госпредприятию, куда ему идти со своим товаром и как его реализовывать?! При этом они административным вмешательством (!) исключают возможность прямых поставок между производителями лесоматериалов и их потребителями, что вобьет грубый гвоздь в крышку деревопереработчиков, которые уже и без того наполовину под медным тазом. Кто им, каким-то там юристам, дал право некомпетентно вмешиваться в экономические и производственные отношения?!
У нас с Вами нет выбора, уважаемый Сенсей, мы вынуждены работать с юристами. В нашем споре. Но не в лесном хозяйстве.
Sensei
Уважаемый МЮ. “А судьи кто…..!!??”(Чадский… Горе от ума Грибоедов)
Sensei
Р|Sп.Світлано! Вам не здаеться,що Ви самі собі прямо суперечите!Так Ви довіряєте юристам чи ні по суті спору?
“До слова, про мінюст і про прокуратуру. У своїх статтях я неодноразово вказувала на помилки, які допускають юристи, зокрема і цих поважних державних установ, що призводить до порушень законів України, з Конституцією включно, органами влади і що вкрай негативно, зрозуміло, позначається на суспільному житті.”
“Чекаємо висновків юристів, які, маю надію, таки скажуть своє професійне слово у цій важливій для галузі суперечці.”
Sensei
Шановна п.Свытлана!
” Маю відповідь на інформаційний запит з Миколаївської прокуратури щодо предмету нашого спору, яка однозначно свідчить, що окремим працівникам прокуратури потрібно терміново заново вступити на юрфак.”
Будь ласка,так, як Ви претендуєте на роль чесного, неупередженого журналіста ,опублікуйте для щирокого загалу відповідь на згаданий інформаційний запит!
Sensei
п.Світлано . Накынець-то !!! Дякую за нормальный,толерантний допис.Мене, чесно кажучи в силу мого вибухового характеру
заводили попередні Ваші вислови ,на грані з хамством ,до поважних читачів сайту, і до мене профессіонала,який віддав галузі 35 років,в т.Ч. МЮ,якого я вважаю одним з найкращих експертів галузі.Тому, я старався відплатити тіею ж монетою!Я не журналіст,можливо трохи незграбнр виходило…. в цілому вибачаюсь.
Христос Хрестився!
Isachenko
У суперечках бажання чи небажання когось з учасників парі, його симпатії чи антипатії нікого не цікавлять. Парі укладено, прилюдно оголошено.
Загалом, шановний опоненте пан Сенсей, я Вам дуже вдячна за цей юридичний “розбір польотів”, який не обмежиться тільки обміном наших з Вами аргументів. Вдячна також за цитування моїх дописів. Усе це – на користь лісової галузі, якій давно треба позбутися ярма ДАЛРУ у тому ганебному вигляді, якою є зараз діяльність цього центрального органу виконавчої влади. А для цього потрібно нарешті з,ясувати базові питання правового статусу усіх суб,єктів лісового господарства. Принаймні, від цього можуть розсипатися, як картковий будиночок, усі неправові задуми Єднака і Заблоцього щодо так званих галузевих реформ, які проштовхують ці пани, ще більш віддаленні від лісогосподарської галузі фахово та інтелектуально, аніж деякі журналісти.
Не все так просто, пане Сенсей, як Ви собі уявляєте.
Вже Вам казала і ще раз запевняю: я безумовно вИзнаю правдиві аргументи щодо нашого спору (зрозуміло їжакам, що результати будь-якого опитування до правдивих аргументів ніяк не належать, вони лише свідчать про рівень правової обізнаності лісівників), і на відміну від Вас, шановний, у мене вистачить порядності і грошей, сплатити Вам свій програш, якщо він буде. не переймайтеся так сильно. Принаймні за ці кошти я набуду нових знань.
До слова, про мінюст і про прокуратуру. У своїх статтях я неодноразово вказувала на помилки, які допускають юристи, зокрема і цих поважних державних установ, що призводить до порушень законів України, з Конституцією включно, органами влади і що вкрай негативно, зрозуміло, позначається на суспільному житті. Рішення судів, їхніх найвищих інстанцій, уявіть собі, пане Сенсей, підтверджують мою правоту, як би зухвало і нескромно це не звучало. Мені є чим пишатися у своїй професійній діяльності. У будь-якому разі, слово професійних юристів має бути аргументовано посиланням на закони України. Маю відповідь на інформаційний запит з Миколаївської прокуратури щодо предмету нашого спору, яка однозначно свідчить, що окремим працівникам прокуратури потрібно терміново заново вступити на юрфак.
Чекаємо висновків юристів, які, маю надію, таки скажуть своє професійне слово у цій важливій для галузі суперечці.
Дякую! Усіх зі світлим святом Водохрещення!
Sensei
Р.S. В опросе принимали участие как минимум 80% профессионалов лесной отрасли!
Sensei
Уважаемый МЮ. Отвечаю на Ваш вопрос! Если у меня в семье кто-то заболел ,я собираю консилиум врачей ( как минимум выслушиваю диагноз от нескольких) и принимаю решение по мнению большинства!
Sensei
Шановна п.Ісаченко. Прочитавши Ваші останні дописи про на тему лісових ресурсів.Я навідь не хочу коментувати ващу белеберду!Я декілька разів і не тільки я, і шановний МЮ пробували Вам пояснити ,що ви плутаєте поняття.Я навіть декілька разів спростив до примітиву поняття і суть.Але в силу рівня Вашого інтелекту і освіченості, Вам цьго не зрозуміти,в чому я остаточно переконався,отже вести з Вами якийсь діалог на цю тему-безглуздо.Ви не тільки не розумієте предмет спору,а і наперед упереджено ставитеся до запропонованих МЮ експертів .Я впевнений ,що Ви ніколи не визнаєте результати опитування на цю тематику на сайті,ні висновки любих експертів, ні навіть цілого Мінюсту в силу психологічних особливостей свого характеру. Сперечатися з екзальтованою журналісткою на фахову лісову тематику в режимі: я розумна всі інші неправі,дурні невігласи ,я не маю бажання!
Для читачів сайту привеу Ваші цитати- концентрат самозакоханості,самовпевненості ,та інтелекту :”Стаття 17. ЛК: «У постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються… на підставі рішення органів виконавчої влади»(а чому не дописуете по ЛК ,або органами місцевого самоврядування? НЕВИГІДНО?)”змиріться, панове лісівники, з тим, що земельні ділянки лісогосподарського призначення, а відтак і лісові ресурси, які надані Вам у користування, в юридичному аспекті є нерухомим майном) державні лісогосподарські підприємства при реєстрації свого права постійного користування одночасно реєструють право власності на лісові ресурси(ха-ха ,вершина безграмотності,де в якому акті на право користування ,або реєстррі вказані лісові насадження -ліси як Ви пишете?)”Для мене, журналіста, було дивовижним відкриттям, що це елементарне питання десятиліттями залишається нез’ясованим навіть для працівників лісової галузі. Навіть для юристів обласних управлінь лісового господарства. Директори лісгоспів, а також лісові експерти усіх мастей зазвичай називають власником державних експлуатаційних лісів Кабмін, а ще частіше – державне агентство лісових ресурсів (ДАЛРУ) та його територіальні управління в областях. Дехто зараховує до власників і самі лісгоспи“(п.журналіст зробила визначне юридичне відкриття ,до якого десятиліттями не додумалися юристи і фахівці-тут явно нашарування по Фрейду!)”в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровані облдержадміністрації. Вони ж є і розпорядником державних експлуатаційних лісів, про що йшлося вище”.(В якому держреестрі зареестровані ліси-лісові насадження( не плутати з земельними ділянками! ) як нерухоме майно? тільки повний невіглас так може стверджувати!” Від заготівлі ми отримуємо не деревину у значенні лісового ресурсу. Заготівля деревини – це виробничий процес, з якого ми отримуємо лісоматеріали. А лісоматеріали (хай навіть назвемо їх “деревина від заготівлі”) ніяк не є лісовим ресурсом.”(Це вже вершина -концентрат сплутаних думок,думаю читачі самі зроблять висновок ,тут навіть не треба заглиблюватися в ст6 ЛК,яка говорить про лісові деревні ресурси,але це не деревина за версією Ісаченко! )
І таких”перлів”,шановні читачі, від пані журналістки Ісаченко (і не тільки в цих дописах )масса!Тому думаю всім мислячим людям зрозуміло ,що дискутувати з такою специфічною особою безглуздо!
Popovich_Pavel
Головна проблема лісового господарства України – деревинно-ресурсна парадигма. Лісівники вважають, що лісове господарство – це рубати дерева в лісі зметою виготовити колоду чи дрова і продавати їх. Що оце є метою лісового господарства і ради цього в народному господарстві існує галузь. Під цю мету створене лісове законодавство, підприємства – лісгоспи інструктора управління галуззю: ДАЛРУ,та обласні управління, лісова наука. Термінологія також вся “заточена” під колоду: рубки головного користування, рубки догляду і т д. Про це бояться говорити і не дають сказати фахівцям зі сторони. Інші лісові ресурси наявні лісові підприємства не здатні поставити на ринок і оплатно реалізувати. Бійня не виробляє нічого, крім частин мертвих тварин, а лісгосп нічого ніж частини мертвих дерев. В той же час лісові ресурси нетільки деревина: “До лісових ресурсів також належать корисні властивості лісів (здатність лісів зменшувати негативні наслідки природних явищ, захищати ґрунти від ерозії, запобігати забрудненню навколишнього природного середовища та очищати його, сприяти регулюванню стоку води, оздоровленню населення та його естетичному вихованню тощо), що використовуються для задоволення суспільних потреб.” Але як реалізувати за гроші лісові товари, виготовлені з цих ресурсів все лісове господарство не знає і не може цього робити. Необхідні приватні лісові підприємства неколодозаготовні, які будуть працювати. Необхідно негайно передати у приватну власність не менше 10% площі лісів, з метою доведення цього показника до 50. Нажаль, екологічні активісти це вороги приватного лісового господарства і для успіху треба їх приборкати, щоб не лізли в по ватні ліси. Інакше реформувати л/г неможливо, вузько корпоративні інтереси лісових некромантів (любителів мертвої колоди) не дадуть реформувати.
Isachenko
Ще одна системна помилка лісівників – ототожнювати поняття “природний ресурс”, “деревина” і “лісоматеріали”. Так, шановний Сенсей неправдиво пише, ніби суперечка йшла не про лісовий ресурс в його визначенні ст. 13 Конституції України та ст. 6 Лісового кодексу, а “про лісові ресурси-деревину від заготівлі від всіх видів рубок(в порядку спеціального використання лісових ресурсів)”.
Але такого лісового ресурсу, як “деревина від заготівлі від всіх видів рубок” взагалі не існує. Від заготівлі ми отримуємо не деревину у значенні лісового ресурсу. Заготівля деревини – це виробничий процес, з якого ми отримуємо лісоматеріали. А лісоматеріали (хай навіть назвемо їх “деревина від заготівлі”) ніяк не є лісовим ресурсом. Це – лісова продукція. Це – продукт використання лісового ресурсу, але не самий ресурс, це продукт промислового виробництва. І власником лісоматеріалів є підприємець-виробник. Це може бути постійний лісокористувач – лісгосп або НПП, або приватна особа, приміром фермер, який на приватній чи ним орендованій землі провів рубку лісу як природного ресурсу. Власником “деревини від заготівлі” може бути і тимчасовий лісокористувач – підприємець або підприємство з лісозаготівлі, який викупив у постійного лісокористувача “деревину на пні” у вигляді лісосіки.
У свою чергу постійний лісокористувач (той же лісгосп) “деревину на пні” викупив у власника – у держави через виплату попенної плати за лісосіку, яка є товаром, а не прироодним ресурсом. Тому власником “деревини від заготівлі”, тобто лісоматеріалів, у нашому випадку є лісгосп. Він же – власник лісосіки, яка також не є лісовим ресурсом, а є продуктом виробництва праці лісівників. Так само як лісоматеріали є продуктом виробництва праці лісозаготівельників. Наголошу про всяк випадок, що у так званій польській моделі шанованого пана Шершуна приватні лісозаготівельники лише надавали лісгоспам послугу з лісозаготівлі, за що постійний користувач розраховувася з ними або грошима, або товаром – продукцією лісозаготівель.
У будь-якому разі і в цьому випадку “деревини від заготівлі усіх видів рубок” ДАЛРУ та його територіальні управління мають номер 16.
Дякую за увагу! :))))
Comments are closed.