Президент зобов’язав підприємства Міноборони перейти на е-облік деревин

Чувствую лесники уже сделали Зеленскому предложение от которого он не может отказаться. Давно пора понять что ЕОД это просто коррупционное схема..  Особенно это видно на фоне не проведенной проверки Гутянского лесхоза…М.П.

Президент Володимир Зеленський підписав указ про додаткові заходи щодо раціонального використання лісових ресурсів та удосконалення системи управління лісовою галуззю, спрямований на боротьбу з незаконним обігом деревини.

Про це сказав заступник керівника Офісу президента Олексій Гончарук, повідомляє пресслужба ОП.

“9 липня Президент України Володимир Зеленський підписав Указ “Про додаткові заходи щодо раціонального використання лісових ресурсів та удосконалення системи управління лісовою галуззю”, що спрямований на боротьбу з незаконним обігом деревини”, – ідеться в повідомленні.

За словами Гончарука, близько 30% деревини перебуває в тіньовому обігу і щороку держава отримує до 2 млрд грн збитків. Крім того, він підкреслив, що обсяг незаконної вирубки лише торік сягнув в Україні 17,7 тис. кубічних метрів.

Заступник керівника ОП наголосив, що після вирубки будь-яка деревина має чіпуватися та позначатися індивідуальним номером, інакше вона вважається нелегальною та вилучається.

“У нас є частина лісгоспів, яка працює поза цією системою. Наприклад, коли ловиш лісовоз на дорозі, з’явиться людина, яка скаже, що її випадок – це виняток, і це дає можливість відкупитися. Наше завдання, щоб подолати незаконні вирубки, – це, перш за все, впровадити централізовану систему обліку деревини”, – сказав Гончарук.

Він підкреслив, що державні підприємства, що входять до сфери управління Міністерства оборони України, досі виокремлені з процесу електронного обліку деревини. Таких підприємств, за його даними, нині 15 й вказаним указом передбачено, що до 1 листопада 2019 року на цих підприємствах має бути запроваджено централізований електронний облік деревини.

“Пропонуємо встановити кримінальну та адміністративну відповідальність щодо обігу деревини без внесення відомостей до Єдиної державної системи електронного обліку деревини. Указ містить відповідне доручення уряду”, – зауважив Гончарук.

Крім того, указ передбачає відповідне доручення щодо активізації використання системи електронного обліку деревини лісокористувачами комунальної форми власності.

17 коментарів

  • Forester

    Для того, щоб забезпечити “функціонування загальнообов’язкової для всіх постійних лісокористувачів єдиної державної системи електронного обліку деревини”  має функціонувати загальнообовязковий єдиний державний СЕРВЕР  ЕОД.  Відповідь на запитання ДЕ БУДЕ СЕРВЕР?, поки що не зовсім очевидна. І залежить вона від того, який державний орган буде в зміненій урядовій постанові про відкриті дані “забезпечувати доступ до інформації про обіг деревини у форматі відкритих даних”.

    Може бути, що Кабмін визначить Держлісагентство держателем системи ЕОД. А може бути як написав SRB – бунт з використанням Прозорро.

    Думаю, що справжні перегони, хто першим добіжить до АП та нового уряду тільки розпочалися, якщо тільки переможець вже зазделегідь не відомий. За строками указу – це спринт. Хотілося б побачити результат, бо ми вже роки біжимо.

     

  • Did Mihal

    Давно погоджуюсь з Попковим:  “Не в тім діло , що кобила сива, а в тім – що не везе!”

  • Вы зря меня убеждаете.  Я давно убежден, что электронный учет это неотъемлемая часть современного лесного хозяйства. Но для его осуществления бирки совсем не обязательны и в этом убедились очень многие украинские лесоводы побывавшие в Литве, Латвии, Германии, Швеции, Даниии… Поспешил я, в своё время, подсунув Марчуку книжку о современных методах учета древесины. ” В движеньи быстром он прекрасен”, но потом всё часто скатывается к варианту, – “посчитали – прослезились”.

    Кроме того, ЕОД  это именно учет, а не контроль по биркам для которого нет никаких оснований и который в Украине никогда не работал. Дальше фразы “каждый может ввести номер и  посмотреть…” дело не пошло.  Кто реально осуществляет контроль по биркам? Где результаты этого контроля? Контроль по ТТН реализованный в Румынии действительно, как контроль, эффективнее на порядок.

    Нынешняя ситуации в отрасли не случайна. Она вытекает из системного конфликта интересов, который заложен в правовой модели украинской системы управления и использования государственных лесов. Вы же не будете спорить, что интересы предприятия – собственника древесины, и государства – собственника лесов различны?  Для исправления ситуации нужна реформа. Иначе в семье украинских лесоводов всегда будут князьки-толстосумы и убогие-подвижники…, а лес будет хиреть  (чахнуть, загибаться), а мы с Вами охеревать от новостей и мыслей,  о том, как мы до жизни такой докатились…

    Я вся жизнь занимаюсь проблемами анализа и могу точно сказать: бесполезно автоматизировать ущербные методы работы… Учет нужен, но начинать его совершенствовать надо с правил отвода и таксации лесосек… и далее по цепочке…

  • Усвідомлюю  що  сьогодні  відповідний  законодавчий  акт  відсутній, однак  облік  повинен  бути  і  враховуючи  розвиток  технологій  він  повинен  бути електронний. На  початку  впровадження  ЕОД  був категорично  проти. Пам”ятаю  вартість  термопринтерів та  персональних  компюторів, памятаю  як все працювало в  негоду, особливо коли йшов мокрий  сніг, пам”ятаю  дублюючий  облік, багато  чого  пам”ятаю. Однак  яка  реальна  альтернатива  побороти  суцільну  корупцію  в  галузі ?  Всіх  замінити  чи  посадити, не  вихід. Хто  буде  працювати ? Назвіть  собі  хоч  одного  майстра  лісу, лісничого або  директора  ресурсного  лісгоспу  котрий  живе  поза  схемою  продажу  “лівої ”  деревини. Різниця  тільки  в  тому, що  хтось  має  міру, а окремі  втратили  всяку  совість. Основне  наповнення чорного  ринку  відбувається  не  за  рахунок  самоволок, а  за рахунок  свідомого  утворення  надлишків  деревини  на  офіційних  рубках. Як з  цім боротись, звісно  тільки  обліком. Принципово  щоб   облік  здійснювали  чесні  люди. Прикро  що  слово  чесні  сьогодні  більш  фантастика.  Тому один  з  реальних  виходів  це запровадження  системи  жорсткого контролю, поки ЕОД, буде  краща нехай  буде  краща, хто  проти.

  • Пожалуйста, найдите какой-то закон или норматив, который регулирует ЕОД, а я найду и размещу для Вас свой текст с претензиями к электронному учету, написанный пару лет назад.

  • Поважаю  думку  кожного  однак  я  все  рівно  за  облік. Рахую  облік  як  молоток  яким  можна  вбити, а можна  робити  корисні  речі. Залежить  в  які  руки  він  потрапив. Пересортування це  зло – значить  слід  відмовитись  від  пересортування,  особливо  “заднім”  числом. Не  облік  винен, а  службовець  який  це  дозволяє. Хоча  пересортування  в  лісовому  господарстві  було  завжди,  правда  не  таке  цинічне,  за  пересортування  сварили  і  дозволяли  лише  у  виключних  випадках, однак  було.  Слід  також враховувати, що  весь  обіг  краденої  деревини  відбувається  завдяки  наявності  на  ринку  ТТН   старого  зразка  та  перехідним  накладним що  виписуються  на    їх  основі  різними ділками. А пряму  користь  від  розширення бази  контролю  ЕОД  видно  вже  сьогодні, хто  не  помітив  то  підійдіть  до  місць  видачі  “сертифікатів  про  походження  деревини”  і  побачите  як  всі  почали  шукати  легальні  документи  на  ліс тому що  база  системи  почала   “обрізати” окремі   схеми  легалізації  деревини.   Щодо  чипів погоджуюсь потрібно  внести  певні  зміни  і  одного  чипа  на  відвантажену  партію  деревини  буде  достатньо і лісгоспу  по  витратам не  так  боляче.

  • Did Mihal

    ЕОД в рамках діючої Конституції і законодавства України-тяжкий корупційно-кримінальний злочин за ознаками порушення конституційного порядку державного управління, перевищення повноважень, незаконного перешкоджання законній господарській діяльності, обігу продукції виробничо-технічного призначення, розтрати коштів державних підприємств в особливо великих розмірах, фальсифікацції бухгалтерської звітості державних підприємств і завдання шкоди державному бюджету.

  • Я не здивуюсь, якщо результатом заяви цілого зам. голови офісу президента буде відсутність взагалі такого Указу. Це не Указ а звичайна декларація про намір, каб. мін. повинен буде як завжди (НЕ)розробити порядок і т.д. і т.п. Вони навіть не знають що ЕОД ніяка не “єдина” і тим паче не “державна” система обліку деревини, а розроблена приватною фірмою програма яка безсоромно використовується як каже SRB кубишкою з деревообробної і безпосередньо їх керівником для особистого збагачення.

  • В этой переписке назван ключевой канал связи Банковой и Шота, – BRDO. Это организация всегда была лояльна к Гослесагентству и  выступала и за отмену моратория и  расширение EOД.

  • Коллеги. Выступление Гончарука и этот указ говорит только об одном – Бондарь на каком-то уровне добежал до АП. Я думаю, через Нефедова, ещё одного “гения” оцифровки. Обратите внимание, что нигде не сказано, что именно ЛИАЦ или система ЭУД в гослесхозах должна стать обязательной для военных лх. А про коммунальные я вообще молчу. Им порекомендует новые главы ОА, ещё не назначенные. Короче, это все заигрывание Бондаря с новой властью. Он всё-таки политик, а не технарь. А коммунальные лх, когда узнают цены ЛИАЦ на обслуживание, сделают просто. Объявят тендер в Прозорро на услуги ЭУД, и поставят цены ниже, чем в ЛИАЦ. И все, тендер сорван))) потому что никто не из военных, не из коммунальных лишних 70000 грн. в месяц, особенно сейчас, на услуги этих мошенников не имеет. Так что будет этот указ там же, где и указ Порошенко о стратегии в отрасли. Тем более до 1.11 ещё времени куча.

  • Согласен полностью.

    Добавлю лесхозы тоже могут пост фактум заказать исправления в базе ЛИАЦ…не бесплатно конечно…Кроме того, однотипной сортиментации в СИСТЕМЕ никогда не было и недавние новшества мало что изменили.  Какова роль учета, если мастер может написать всё что угодно и никто его не контролирует?

    По большому счету учет должен вести собственник древесины, а это  не государство и не ЛИАЦ. Хотите делать единый учет – начинайте с разработки правовой базы, которой как не было, так и нет.

    Кроме того, не надо отождествлять ЕОД с бирками. ЕОД есть везде в Европе, а бирки только в двух странах. Остальные прекрасно обходятся  без них.

    А что до консультантов, то они обычные… Уже добежали… и стрелки перевели… Передаточное звено угадать не трудно…

    В любом случае абсолютно уверен, что никто к 1 ноября на ЕОД в военных лесхозах не перейдет.

    Кстати, очень странно, что указ на сайте президента ещё отсутствует, тогда как все другие за 9 июля уже разместили…

  • Основна функція ЕОД це контроль директорів ( при цьому можливість вести по суті тіньову бухгалетрію царьку з Шота). На кінець квартала підбивають дебет з кредитом і розуміють свою корупційну маржу з кожного регіону. При цьому основна маніпуляція у хлопчиків з Ліац, вони без питань і проблем вносять зміни на програмному рівні у всі первинні документи після того як деривина вже реалізована, фан сировина перетворюється на дрова з момента прийомку і далі по всьому ланцюгу… О це просто незамінний метод боротьби з незаконним обігом деревини… Консультанти у колишнього очільника BRDO на рівні табуреток.

  • Те  що  виявлено  в  Харківській  області  взагалі  жах  і  по  суті  є  вироком  для  керівництва  лісової  галузі. Впевнений, якщо  потягнути  за  ланцюжок  вийдемо  на  людей  набагато  потужніших  ніж  голова держлісагенства. Хоча  про  великі  обсяги  реалізації  дубової  деревини  з  Харківщини  з  заниженням  лісгоспами  фактичної  якості  сортиментів  знали  всі  деревообробники України, особливо   шпоновики.  Однак  тисячі  кубометрів дубової  самоволки це ???  Слід  також  не  забувати, що  вся  ця  деревина  була  переміщена  по  державним  дорогам  і  жодна  служба  цього  не  помітила, а  можливо  просто  супроводжувала. Впевнений  що  існують  розцінки  на  “непомічання” самоволок,  автомобілів  з  краденим   лісом,  видачу  сертифікатів  по  явно  підробленим накладним. Тому  і  маємо  харківську  правду  про  стан  в  галузі.  І  не  ЕОД  в  даній  ситуації  винен, а  навпаки  його  відсутність  по  причині  змови  лісової  охорони, правоохоронних  органів  та  споживачів  краденої  деревини.  В  такій  заквасці  найдосконаліше  працювати  не  буде.  Щодо  ЕОД  думку  не  міняю, слід  вдосконалити, зробити  дешевшим  і  впровадити  на  весь обіг   деревини  в державі. Дуже  цікаво  дочекатись  кінцевий  акт  дійства по  Харкову.

  • 80% ликвида в Украине заготавливают предприятия Гослесагентства, которые по утверждению Бондаря на 100% охвачены ЕОД.   Как ведется хозяйствования в их лесах видно по рассказам харьковских активистов, лесоводов и команды Ильченко… В стране и даже в нашей системе , слава Богу, ещё сбереглись порядочные люди….

    А наведения порядка в отрасли надо начинать с того самого места, с которого начинает тухнуть любая рыба…

  • В  любому  випадку  наведення  порядку без належного  обліку не  можливе, а  ЕОД  хоча  і  не  досконалий, однак  передбачає  облік  за  єдиними  правилами і  це  має  принести  позитив.    Дійсно,  на  початку   ЕОД  запроваджувався  з  корупційних  міркувань  і  можливо  не  стільки для  заробляння   на  чипах                    ( постійний  заробіток  подібно  до  ямкового  ремонту доріг ), скільки  для встановлення монополії  владної  верхівки  галузі  на  право  розпорядження   найбільш комерційно  цінними  видами  лісопрдукції. Років 10-15 назад  ЕОД  можна  було зразу відмінити і  ніхто  про його не  згадав. Сьогодні,  коли  кожен  майстер, старший  майстер, лісничий, начальник  складу, головний  інженер, директор   стали “бізнесменами “, коли  освоєння  лісфонду  відбувається  приватними  бригадами  залежними (а  часто  і  заснованими )  згаданими  “бізнесменами”, без  контролю  навести  порядок  в  галузі  не  можливо. От  тільки  біда  України, що  контролери  бистро  паскудяться.

  • ЕОД – это всего лишь  учет, который НИКАК не влияет на нелегальные рубки и коррупцию. Своё мнение о нем я когда-то писал для Счетной палаты.  Кроме того, есть масса свидетельств того, что он изначально задумал как коррупционная схема и метод теневого контроля деятельности предприятий. Совершенно очевидно, что EOД бессилен перед процветающей у нас пересортицы: дрова для лесопиления – это наше ВСЁ. Начиная наводить порядок в секторе с отмены моратория и внедрения ЕОД в военных лесах, Зеленский начинает не подумав… Ему надо проводить комплексный независимый (лучше всего международный) аудит государственного лесного хозяйства и на его основе принимать комплекс мер по наведению порядка. Быстрых и простых решений здесь нет.

  • Не  зовсім  погоджуюсь  з  коментарем  щодо ЕОД. В  умовах сьогодення, коли  тіньовий  обіг  деревини  починається  як  з  офіційно  відведеної  лісосіки  (під  контролем лісової  охорони)  так  і  з банальної  самовільної  рубки, в процес  розкрадання  деревини  втягнуто  дуже  багато  людей  і  найгірше служб, які  за  своїми  обов”язками   повинні  боротись з  даним  явищем. Тому  напевно  лише  запровадження  жорсткої  системи  стеження  за  обігом  деревини  може якось зменшити  проблему.  Звісно  питання  вартості  впровадження  ЕОД  потребує  окремого  аналізу і  це  подразник  для всіх  хто розуміє  проблематику. Також  без  залучення  до ЕОД  комунальних  підприємств  вся  робота  з  налагодження обліку  малоефективна.  Щодо  Зеленського  вважаю ,  що  для  нього  все  піднесене  з  характеристикою  “електронний”  асоціюється  з  прогресом, а проблему  він  знає    поверхнево.

     

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.