Примите участие в обсуждении поправок к лесному законодательству

Уважаемые коллеги, многие из Вас “на чем свет стоит” ругают современное лесное законодательство Украины и ” не злым тихим словом” поминают его авторов.  Рад сообщить, что у Вас появилась возможность внести свой вклад в улучшение правовой базы лесного сектора, а также предотвратить появление в ней новых глупых и коррупциогенных норм. Прочитайте  полученные мной сегодня материалы и все поймете. Естественно никто не ограничивает Вас перечнем поднятых вопросов. Если есть мысли и желание ими поделиться , – высылайте свои замечания, комментарии и предложения на почту ГО “Открытый лес” или мне. М.П.

Текст письма полученного сегодня

Доброго дня!

Нещодавно ГО "Центр Моніторингу Влади" розпочав адвокаційну кампанію по 
внесенню змін в законодавство, направлених на реформування лісової 
галузі.
Першим успішним здобутком можна вважати прийняття ініційованого нами 
законопроекту по зниженню порогу кримінальної відповідальності за 
незаконну порубку лісу по ст. 246 ККУ з 2000 та 5000 нмдг до 20 та 60 
відповідно.

Але в галузі залишилося ще дуже багато проблем.

В рамках проекту "Лісова Варта" Всесвітнього фонду природи вже були 
напрацьовані відповідні "Пропозиції щодо удосконалення законодавства".
http://d2ouvy59p0dg6k.cloudfront.net/downloads/forest_report_2_0.pdf

Пропонуємо взяти їх за основу та доопрацювати.

Надсилаємо вам свої зауваження та пропозиції. Просимо їх проаналізувати 
та надати свої.

У другій половині травня ми плануємо провести круглий стіл за участю 
всіх зацікавлених сторін, на якому обговорити всі пропозиції та 
напрацювати спільну узгоджену стратегію реформування галузі та дорожну 
карту.
Після цього пропонуємо приступити до розробки відповідних законопроектів 
та сприяти їх прийняттю Верховною Радою.

Сподіваємось на плідну співпрацю у збереженні українських лісів.

З повагою,
Співголова ГО "Центр Моніторингу Влади"
Сергій Потоцький

Сканы страниц документа, который полностью можно загрузить по приведенной в письме ссылкею

Зауваження ГО “Центр Моніторингу Влади”

до “ПРОПОЗИЦІЙ щодо удосконалення законодавства за результатами реалізації̈

проекту «Лісова варта»

http://d2ouvy59p0dg6k.cloudfront.net/downloads/forest_report_2_0.pdf

1.1 Розробити більш конкретні пропозиції реформування ДАЛРУ. Наприклад, підпорядкування “Укрлісозахист” та “Укрдержліспроект“ Міністерству екології, Державної лісової охорони – МВС (за аналогією з Державною службою охорони).

1.3. Виключно перепідпорядкування «Укрдержліспроекту» проблеми не вирішить, якщо воно продовжуватиме працювати на госпрозрахунку. В такому випадку конфлікт інтересів залишиться.

Для усунення проблеми потрібно передбачити бюджетне фінансування.

Окремо потрібно передбачити необхідні бюджетні витрати на поновлення мап лісгоспів, які не поновлювались з 2011 року.

2.1. Розвитку мережі  ПЗФ перешкоджає не тільки наявність податків, а і безкарна можливість проведення рубок в ПЗФ.

Потрібно законодавчо заборонити санітарні рубки та підсилити матеріальну відповідальність за пожежі в ПЗФ.

ПЗФ також потребує цільового бюджетного фінансування саме на охорону.

2.2  Надходження від рентної̈ плати за спеціальне використання лісових ресурсів до місцевих бюджетів створить конфлікт інтересів і буде стимулювати збільшення рубок з боку місцевих громад. Місцеві бюджети повинні отримувати таке цільове фінансування з центру, яке б стимулювало захист та збереження лісів.

Наприклад, згідно чинного законодавства при добровільному об’єднанні територіальних громад об’єднаній територіальній громаді з державного бюджету надаються додаткові дотації на кожного сільського мешканця.

3.1. Крім поняття “незаконна рубка” слід законодавчо визначити також і поняття “незаконно добутої деревини”.

3.5. Крім посадовців лісгоспів та виконавців проектів відводів, у плануванні санітарних рубок беруть участь також лісопатологи, за помилки яких так само потрібно підвищити адміністративну відповідальність.

При цьому, за умисні зловживання при плануванні рубок всіма задіяними у процеси планування рубок посадовцями, які призвели до заподіяння істотної шкоди, потрібно передбачити/посилити кримінальну відповідальність.

4.2. Спотворюються документи щодо відведення рубки та звітності не тільки по обсягам та кількості, а і по сортності та вартості заготовленої деревини, що також потрібно врахувати в зазначених інструкціях.

4.3. Враховуючі висновки п. 4.5 Пропозицій ЛВ, заборону суцільних санітарних рубок слід застосовувати не тільки в Карпатському регіоні, але й на всій території України. Застосовувати їх можна дозволити лише у виключних випадках з обов’язковим залученням громадськості на етапі планування.

4.4. Регулярна (щороку) необхідність проведення санітарних рубок, особливо суцільних, свідчить, що постійний лісокористувач погано виконує свої функції із збереження та захисту лісів. І за це потрібно запровадити окрему відповідальність (адміністративну чи кримінальну в залежності від розміру завданої шкоди).

4.5. Суцільні санітарні рубки (СРС) фактично не виконують санітарну функцію і не тільки нічого не лікують, а навпаки шкодять.

Потрібно заборонити СРС у такому вигляді як вони є. Більш дієво було б залишати осередки всихань дерев до встановлення природньої межі, після чого в середині всихання ліс видаляти. При цьому залишати біля 4-5 рядів сухих дерев на межі зі здоровими, які виконуватимуть функцію збереження мікроклімату.

  1. Законодавчо зобов’язати всі суб’єкти лісового господарства викладати всі матеріали своєї діяльності у відкритий доступ (починаючі з лісопатологічних обстежень і закінчуючи накладними про реалізацію деревини), що підвищить прозорість галузі і можливості громадського контролю (аналогічні пропозиції зазначені у п. 7.2).

Решту “ПРОПОЗИЦІЙ”  ГО “ЦМВ” цілком і повністю підтримує.

Додатково ГО “ЦМВ” пропонує:

  • Законодавчо закріпити основним пріоритетом лісового господарства саме екологічну складову, тобто охорону лісів, збільшення їх площ, якості тощо. А заготівля деревини має бути на останньому місці серед пріоритетів. Для цього в ст. 6 Лісового Кодексу на перше місце серед лісових ресурсів поставити саме “корисні властивості лісів”, а “деревні” та “задоволення потреб виробництва” поставити як додаткові.
  • При розрахунках завданої незаконними рубками шкоди зобов’язати проводити розрахунки шкоди екосистемі лісу, довкіллю та громадянам України, для чого Кабміну розробити та затвердити спеціальні методики.
  • Провести індексацію (в сторону суттєвого підвищення) та внести зміни у відповідні Постанови Кабміну про затвердження такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу, ПЗФ, та зеленим насадженням.
  • Статтю 246 ККУ в частині здійснення незаконних рубок посадовими особами лісокористувачів (у змові з лісопатологами та таксаторами) законодавчо віднести до корупційних, а саме додати її до примітки до ст. 45 (дієве каяття) та до ст. 96-1 (спеціальна конфіскація) ККУ.
  • На даний час особи, відповідальні за реалізацію антикорупційної програми юридичної особи (далі – Уповноважений) підпорядковані керівництву цієї ж юридичної особи і повністю від нього залежать (надбавки, премії, прийом на роботу та звільнення), що не дає можливості таким особам ефективно та незалежно виконувати свої обов’язки. Таких Уповноважених потрібно перепідпорядкувати НАЗК.
  • Ретельно відредагувати та привести у відповідність статті КУпАП та КК, які стосуються порушень у сфері захисту лісів та зелених насаджень. Додати відповідальність за придбання незаконно добутої деревини.
  • Підвищити заробітні плати працівникам лісової галузі та запровадити обов’язкові відкриті конкурси на заміщення посад (на даний час переважна більшість працівників, йдучи на посади аж ніяк не орієнтуються на офіційну зарплатню, а виключно на корупційні доходи).

Також ГО “ЦМВ” пропонує провести широке обговорення запропонованих змін із залученням всіх зацікавлених сторін, за результатами якого затвердити стратегію та розробити дорожню карту реформування лісової галузі.

 

4 коментаря

  • Олег,

    Ответ на вопрос имеется в письме, которое я получил сегодня утром и привел в публикации:

    “У другій половині травня ми плануємо провести круглий стіл за участю всіх зацікавлених сторін, на якому обговорити всі пропозиції та напрацювати спільну узгоджену стратегію реформування галузі та дорожну карту.

    Після цього пропонуємо приступити до розробки відповідних законопроектів та сприяти їх прийняттю Верховною Радою. Сподіваємось на плідну співпрацю у збереженні українських лісів.

    З повагою,

    Співголова ГО “Центр Моніторингу Влади” Сергій Потоцький”

    Больше мне ничего не известно. Привожу адрес с которого получено письмо:

    info@monitoringcenter.com.ua

    С Сергеем я сегодня познакомился по телефону и обменялся письмами. Он один из учатников команды, которая вместе с Остапом Еднак готовила исправление ошибки в законе об ответственности за лесные правонарушения.

     

     

  • OLEG Lystopad

    а кому адресуються пропозиції? з ким буде розмова?

  • В целом правильно. Но к сожалению никто не хочет соблюдать правильную последовательность, поэтому все реформы сводятся к косметике и ничего не дают. Не согласен только с тем, что “специ вміють писати”… Как в своё время Брежнев для них написал лекала различных документов, так до сих пор по ним и действуют. Самостоятельно многие двух слов связать не могут… А раньш лесники, как и доктора писать умели… Посмотрите журнал Украинский лесовод за 20-е годы: сотни людей общалось… причем интересно…открыто…остро…по делу… А у нас ???

    Тем более это касается украинских лесных юристов: они способны только латать существующее и даже не задумываются над тем, что законодательно “совершенствуют” модель, систему, действие (нужное подчеркнуть) которые в принципе ошибочны и не эффективны.

    Спасибо Олегу Сторчоусу приславшему сегодня эту ссылку… Прямо в десятку…

    https://www.youtube.com/watch?v=myAZX0P9dAM

  • oleg1965

    Щодо удосконалення лісового законодавства.? Потрібно удосконалювати не законодавство а державну політику де законодавство виступає як регулятор. Але не все у публічному управлінні тримається на законодавстві, воно займає важливу роль, але одну з десяти інших ролей. Дійсно як Визначаєте необхідно розробити дорожню карту де навіть на філософському рівні визначити напрямок публічного управління галуззю. Для прикладу клерк з керівником визначає концептуально план дій і лише тоді пишеться наказ, але не навпаки. Потрібно думати про матеріальне, фінансове, інформаціне, кадрове і так далі забезпечення. Потрібно політикам показувати логіку управління, а законодавство це деталі, специ вміють писати.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.