18 квітня 2011 року відбулась прес-конференція за участю начальника юридичного відділу апарату облдержадміністрації Валентина Мотовильника стосовно питання вирубки лісу на території Сінгурівської сільської ради.
Валентин Мотовильник повідомив журналістам, що за зверненням мешканців с. Пряжів Житомирського району за дорученням голови облдержадміністрації Сергія Рижука була створена робоча комісія, в яку увійшли начальники відповідних управлінь і відомств. 11 квітня члени комісії у присутності представників ЗМІ виїхали у с. Пряжів, де оглянули місце вирубки лісу і зустрілись з мешканцями села. 15 квітня 2011 року всі управління і відомства надали свої висновки.
Так, М. Терещенко, в. о. начальника Державної екологічної інспекції області, зазначив, що в грудні 2008 року Сінгурівська сільська рада прийняла рішення про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, які знаходяться на зазначеній території, що суперечить розпорядженню Кабінету Міністрів України від 10.04.08, яким зупинено прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення.
В. Ткачук, начальник обласного управління лісового та мисливського господарства, повідомив, що земельна ділянка площею 11,58 га заліснена штучним шляхом в 60-х роках саджанцями сосни і є лісом. Земельна ділянка площею 11,58 га вкрита лісом, однак на балансі Сінгурівської сільської ради не перебувала і не перебуває. На даний час насадження знаходяться в бесхозному стані, окремі дерева вражені кореневою губкою та лісовою низовою пожежею.
А. Вергелес, начальник Державного управління охорони навколишнього природного середовища в області, повідомив, що відповідно до форми 6-зем дана земельна ділянка вважається землями житлової та громадської забудови, однак вони такими не є, а фактично вкриті лісом, склад угідь – зелені насадження.
О. Волков, державний санітарний лікар області, поінформував, що обласною СЕС дозвіл на забудову на вказаних земельних ділянках не надавався.
В. Невмержицький, начальник обласного виробничого управління меліорації і водного господарства, зазначив, що через село протікає струмок, ліва протока р. Гуйва, на якому створено і створюється каскад водойм різної величини з порушенням вимог ст. 82 Водного кодексу України, яке полягає в тому, що створення штучних водойм в органами водного господарства не погоджувалося, та ст. 60 Земельного кодексу України, а саме – прибережні захисні смуги не встановлені, що суперечить вимогам чинного господарства.
А. Кулик, голова Житомирської райдержадміністрації, повідомив, що до райдержадміністрації щоденно звертається велика кількість громадян з питання отримання у власність земельних ділянок в с. Пряжів з порушенням їх прав в сфері земельного законодавства.
З. Янченко, начальник головного управління економіки облдержадміністрації, навела розрахунки збитків при вирубці лісу на ділянці, наданій під забудову у с. Пряжів Житомирського району. Вартість посадки 1 га лісу становить 5 тис. грн. Сума відновної вартості лісу (відшкодування) становить 57, 9 тис. грн., збір за заготівлю деревини складає 104,17 тис. грн., що в загальній сумі складає 162, 07 тис. грн. Майбутня щорічна втрата доходу становить 7, 54 тис. грн.
Всі присутні члени робочої комісії, наголосив Валентин Мотовильник, одноголосно визнали, що надання Сінгурівською сільською радою земельних ділянок у власність громадян, які знаходяться в с. Пряжів, відбулося з порушенням вимог чинного законодавства. У зв'язку з вирубкою лісу нанесені збитки навколишньому природному середовищу, які користувачами земельних ділянок не відшкодовані.
На попередньому засіданні робочої комісії було прийнято рішення підготувати лист до прокуратури області про надання копій вилучених із Сінгурівської сільської ради первинних документів із заявами громадян про виділення земельних ділянок в с. Пряжів.
Управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Житомирської облдержадміністрації
2 коментаря
kverkur
Так у чому ж таки у цій ситуації інтерес прокуратури? Що він є то тут беззаперечно.
Вперше відкрито інтерес органів влади і прокуратури не співпадає. Цікаво чим все це закінчиться, Будемо чекати.
Popovich_Pavel
Цікава ситуація. Цікава вона тим, що висвітлює крах системи державного лісового господарства і лісоземельних відносин, які передбачають лише державну власність на ліси. Вся ситуація є наслідком того, що законодавство прийняте, а суспільна свідомість залишилася нерозвинутою "дремучей", висловлюючись російською. Ніяк не дойде до чиновників, що ліс має бути у приватній власності. Через це переконання, яке лежить у підсвідомості, і виливається у принцип-"держать и не пущать", чиновники починають викручуватися на межі закону, щоб тільки ствердити своє. Така позиція заважає інноваційному розвитку держави, прогресу і цивілізованості, коли людина може мати у власності ліс.
Пройдемо по тексту статті.
"Так, М. Терещенко, в. о. начальника Державної екологічної інспекції області, зазначив, що в грудні 2008 року Сінгурівська сільська рада прийняла рішення про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, які знаходяться на зазначеній території, що суперечить розпорядженню Кабінету Міністрів України від 10.04.08, яким зупинено прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення."
Не порушувала сільська рада вказаної постаноаи, оскільки не змінювала цільового признечення земель. Нижче по тексту: "А. Вергелес, начальник Державного управління охорони навколишнього природного середовища в області, повідомив, що відповідно до форми 6-зем дана земельна ділянка вважається землями житлової та громадської забудови". Сільська рада має право надавати у власність земельні ділянки житлової і громадської забудови.
"В. Ткачук, начальник обласного управління лісового та мисливського господарства, повідомив, що земельна ділянка площею 11,58 га заліснена штучним шляхом в 60-х роках саджанцями сосни і є лісом. Земельна ділянка площею 11,58 га вкрита лісом, однак на балансі Сінгурівської сільської ради не перебувала і не перебуває. На даний час насадження знаходяться в бесхозному стані, окремі дерева вражені кореневою губкою та лісовою низовою пожежею."
Ну щоб стверджувати, що дане насадження, яке створене за його словами посадкою сажанцями сосни в 60-х рокаж є лісом пану Ткачуку потрібно продемонструвати акт переведення в покриту лісом землю. Тоді виникає питання до самого пана начальника обласного управління лісового та мисливського господарства: чому 11,6 га. лісів не надані в постійне користування? Якщо ж такого акту він не продемонстрував, то його твердження про те. що насадження є лісом-перевищення владних повноважень. Він не є лісовпорядною організацією. яка визначає насадження лісом, сам офіційно визнати насадження лісом він не може. Провести лісовпорякування також неможливо-бо немає кому укласти договір з лісовпорядною організацією. Сам начальник каже, що дана ділянка "на балансі Сінгурівської сільської ради не перебувала і не перебуває…на даний час насадження знаходяться в бесхозному стані."
"А. Вергелес, начальник Державного управління охорони навколишнього природного середовища в області, повідомив, що відповідно до форми 6-зем дана земельна ділянка вважається землями житлової та громадської забудови, однак вони такими не є, а фактично вкриті лісом, склад угідь – зелені насадження."
Ще один зразок чиновної сваволі, коли начальник, всупереч документам, встановлює своє. Юридичною мовою це або самоуправство, якщо встиг підписати якийсь документ, або погроза самоуправством і перевищенням владних повноважень з метою порушити конституційні права людей на землю. Не може жодний начальник визначати є насадження фактично лісом чи це дерева і чагарники на землях житлової і громадської забудови. Існує, визначений законодавством порядок визнання насадження лісом http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z1046-10
"О. Волков, державний санітарний лікар області, поінформував, що обласною СЕС дозвіл на забудову на вказаних земельних ділянках не надавався."
Значить не надавався.
"В. Невмержицький, начальник обласного виробничого управління меліорації і водного господарства, зазначив, що через село протікає струмок, ліва протока р. Гуйва, на якому створено і створюється каскад водойм різної величини з порушенням вимог ст. 82 Водного кодексу України, яке полягає в тому, що створення штучних водойм в органами водного господарства не погоджувалося, та ст. 60 Земельного кодексу України, а саме – прибережні захисні смуги не встановлені, що суперечить вимогам чинного господарства."
Все правильно, але до даної земельної ділянки і начебто лісу це не має жодного стосунку.
"З. Янченко, начальник головного управління економіки облдержадміністрації, навела розрахунки збитків при вирубці лісу на ділянці, наданій під забудову у с. Пряжів Житомирського району. Вартість посадки 1 га лісу становить 5 тис. грн. Сума відновної вартості лісу (відшкодування) становить 57, 9 тис. грн., збір за заготівлю деревини складає 104,17 тис. грн., що в загальній сумі складає 162, 07 тис. грн. Майбутня щорічна втрата доходу становить 7, 54 тис. грн."
Ніхто не вповноважував управління економіки облдержадміністрації визначати збитки, завдані довкіллю, не його це компетенція. Ще один приклад свавілля влади.
"Всі присутні члени робочої комісії, наголосив Валентин Мотовильник, одноголосно визнали, що надання Сінгурівською сільською радою земельних ділянок у власність громадян, які знаходяться в с. Пряжів, відбулося з порушенням вимог чинного законодавства. У зв'язку з вирубкою лісу нанесені збитки навколишньому природному середовищу, які користувачами земельних ділянок не відшкодовані."
Це прямо зібралася "розстрільна трійка". Узурпація влади, оскільки не може комісія визначати наявність порушення "вимог чинного законодавства". Навіщо ж тоді правоохоронні органи, слідство, прокуратура, суди в кінці кінців?
"На попередньому засіданні робочої комісії було прийнято рішення підготувати лист до прокуратури області про надання копій вилучених із Сінгурівської сільської ради первинних документів із заявами громадян про виділення земельних ділянок в с. Пряжів."
Можливо, рішення про визнання "надання земельних ділянок з порушенням вимог чинного законодавства" комісія зробила без розгляду документів.
Ви бачите до чого можуть дійти люди, в т.ч. наділені владними повноваженнями, що повинно накладати на них особливу відповідальність, якщо вони одержимі ідеею державного лісу і неможливості лісу приватного.
Зацитую Лісовий кодекс України ст.1 "Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави." Ліси можуть зростати на землях будь-яких категорій цільового призначення, в т. ч.на землях житлової і громадської забудови. А власники цих ділянок є власниками лісів і ведуть лісове господарство. Треба поважати права людини.
Всю цю, воістину вакханалію, влаштували ненависники приватної власності на ліси, як серед громадян, так званих громадських активістів, так і, нажаль, серед представників органів державної влади. Деякі чиновники пішли проти закону у запереченні прав людей на приватний ліс. Влада, нажаль, посприяла збуренню темних інстиктів ненависників приватних лісів. Тим більше приємно, що Прокуратура стала на захист інтересів людей від протиправного посягання лісоненависників. Слава Прокуратурі!
Comments are closed.