Прокуратура и Рабочая комиссия, созданная ОДА по разному оценивают законность происходящего в селе Пряжево Житомирской области. М.П.
Влада Житомирської області знайшла порушення вимог чинного земельного законодавства у селі Пряжево
Відбулося засідання робочої комісії з розгляду звернення жителів с. Пряжів щодо незаконної вирубки лісу
15 квітня 2011 року відбулося засідання робочої комісії з розгляду колективного звернення жителів с. Пряжів Житомирського району щодо незаконної вирубки лісу та забудови земельної ділянки під головуванням заступника голови – керівника апарату облдержадміністрації Олександра Никитюка.
У засіданні робочої комісії взяли участь:
В. Невмержицький – начальник обласного виробничого управління меліорації і водного господарства;
В. Ткачук – начальник обласного управління лісового та мисливського господарства;
А. Вергелес – начальник Державного управління охорони навколишнього природного середовища в області;
О. Волков – державний санітарний лікар області;
М. Терещенко – в.о. начальника Державної екологічної інспекції області;
М. Хоменко – заступник начальника Держземінспекції головного управління Держкомзему в області;
А. Кулик – голова Житомирської райдержадміністрації;
М. Бугайчук – заступник начальника районного відділу Держкомзему;
В. Ткачук – начальник головного управління Держкомзему в області;
В. Мотовильник – начальник юридичного відділу апарату облдержадміністрації;
З. Янченко – начальник головного управління економіки облдержадміністрації.
За результатами розгляду колективного звернення жителів с. Пряжів Житомирського району комісія встановила, що надання земельних ділянок у власність, які знаходяться в с. Пряжів, відбулося з порушенням вимог чинного земельного законодавства. У зв'язку з вирубкою лісу нанесені збитки навколишньому природному середовищу, які користувачами земельних ділянок не відшкодовані, – повідомляє Управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю ОДА
Як повідомляв Житомир.info , прокуратура вважає, що процес відбувся з додержанням законодавства. Звернення громадян перевірено комісією, до складу якої входили представники відповідних контролюючих органів. Під час перевірки встановлено, що усі рішення, зокрема, про результати обстеження земельної ділянки та законності виділення її під будівництво і обслуговування жилих будинків, корегування Генерального плану індивідуальної забудови с. Пряжево, надання дозволу на проект землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок 84-м громадянам та затвердження його, а також надання дозволу на виготовлення державних актів на земельні ділянки приймалися депутатами Сінгурівської сільської ради поетапно на засіданнях трьох сесій сільської ради, які відбувалися у 2008-2009 роках.
http://www.zhitomir.info/news_84035.html
Прокуратура заявляє про законні підстави виділення землі 84 громадянам під Житомиром ( Пряжево)
Офіційне повідомлення прокуратури області щодо законності виділення земельних ділянок у с. Пряжево Житомирського району
Прокуратурою Житомирського району на звернення Г.Х. Чижової, а також окремого колективного звернення мешканців с. Пряжево у 2010 році проведено перевірку щодо порушення, за їхніми твердженнями, лісового законодавства та з інших питань.
Звернення громадян перевірено комісією, до складу якої входили представники відповідних контролюючих органів. Під час перевірки встановлено, що усі рішення, зокрема, про результати обстеження земельної ділянки та законності виділення її під будівництво і обслуговування жилих будинків, корегування Генерального плану індивідуальної забудови с. Пряжево, надання дозволу на проект землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок 84-м громадянам та затвердження його, а також надання дозволу на виготовлення державних актів на земельні ділянки приймалися депутатами Сінгурівської сільської ради поетапно на засіданнях трьох сесій сільської ради, які відбувалися у 2008-2009 роках.
Такий факт підтвердили опитані депутати Сінгурівської сільської ради.
Крім того, за офіційним ствердженням ДП «Житомирський лісгосп АПК», ДП «Житомирське лісове господарство» та інших лісогосподарських підприємств земельна ділянка площею 11,5га, передбачена для відведення у власність, не належить до лісових угідь, які перебувають у користуванні спеціалізованих лісогосподарських підприємств. Дана земельна ділянка відноситься до земель запасу сільської ради і за складом угідь становить собою зелені насадження в межах населеного пункту.
Наведені факти свідчать про законні підстави виділення земельної ділянки.
Окрім цього, офіційно повідомляємо, що факти, наведені у журналістських матеріалах щодо висвітлення даної теми про те, що земельні ділянки надані незаконно, тому що до них причетні посадові особи органів прокуратури, не відповідають дійсності., – повідомляє прес-служба прокуратури області
Житомир.info, 16.04.2011
http://www.zhitomir.info/news_84024.html
6 коментарів
Popovich_Pavel
Швидше за все прокуратура права. Вчать, вчать лісівників, все одно одні двійки.
Те, що бачиться як ліс, лісом може не бути і не є. Юридичний критерій для визначення лісу має вирішальне значення порівняно з біологічним. Не визнав орган державної влади в установленому законом порядку насадження лісом і лісом воно не є, не дивлячись на зовнішню подібність до лісу.
Сумніваюсь я, що "Дана земельна ділянка …становить собою зелені насадження в межах населеного пункту". Не вірю, що хтось визначав її, як зелені насадження, тим більше, що це землі запасу. Це є дерева і чагарники на землях житлової забудови. Лісу немає, хоч стрель.
Тому надання земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлового будинку в селах 0,25 га безкоштовно в приватну власність абсолютно законно. А, якщо, там ще є землі сільськогосподарського призначення з окремими деревами і групами дерев і чагарників, то можна безкоштовно брати в приватну власність, для ведення особистого селянського господарства ще 2,0 га. Всього 2,25 га абсолютно законно і безкоштовно.
Оце нормальна схема, а хто не знає-то читайте " і чужому научайтесь і свого не цурайтесь".
А представникам обласного управління Л/Г краще не в комісіях засідати а виявляти приватні ділянки з насадженнями схожими за біологічним критерієм на ліс і преводити їх у дійсний (юридичний) ліс, вимагаючи від власників документації з ведення лісового господарства. Загалом займатися державним контролем. Так і лісистість збільшимо і лісовпрорядкуванню робота буде. Якщо власники будуть пручатися-в суд.
Ось ще одна схема, як отримати нові приватні ліси. А ми все плачемо: "пропав ліс пропав ліс.
"У зв'язку з вирубкою лісу нанесені збитки навколишньому природному середовищу, які користувачами земельних ділянок не відшкодовані."
Немає збитків від рубки лісу-бо лісу немає. Втрати лісогосподарського виробництва не підлягають відшкодуванню, бо землі не лісогосподарського призначення. В рішеннях рад, напевне, є пункт про вирубування дерев, я думаю, безкоштовно. Це рішення влади і його треба виконувати.
Ще раз повторю, я не розумію, чого хочуть громадські активісти.
Приватний ліс приносить користь з моменту посадки і навіть раніше-відчуття власника і відчуття господаря, який покращує екологічну ситуацію. Це лише в агентстві ліс починає приносити користь з 80 років у приватника все набагато краще.
Тому агентство, застарілими уявленнями деяких своїх представників гальмує розвиток лісового госодарства в Україні, заважає збільшувати лісистість і покращувати екологічну ситуацію в державі.
kverkur
Шановний Popovich_Pavel!
Напевно Ви ніколи не мали справу з прокуратурою і її методами роботи – в тому числі і в лісовому господарстві і дай Бог, щоб і не знали цих методів. Я ніколи не повірю, що прокуратура так легко – крізь пальці пропустила вирубування дерев. Не знаю були це одинокі дерева чи їх група в межах населеного пункту, чи це був дійсно лісовий біоценоз- це не суттєво було б для прокуратури, щоб вона для підняття свого рейтингу відкрила кримінальну справу. Та ніколи б вона не "випустила" з "лещат правосуддя" тих людей які зрубали ці дерева, якби не був там який то інтерес самої прокуратури (можливо навіть її працівників).Я більше довіряю журналістам, якщо вони таке стверджують.
Popovich_Pavel
Шановний kverkur
Я абсолютно погоджуюсь з Вами, що так просто питання рубки дерев прокуратура не залишала би без уваги. Але я собі ставив інше завдання-показати непрофесіоналізм і наївність, так званих "захисників природи". Лісівники, до речі, займають обережну позицію: "і я не я, і хата не моя". Ці землі не перебувають в постійному користуванні підприємств і державний контроль за цими насадженнями лісгоспи не ведуть. Хороша позиція.
Випадки, коли на землях нелісогосподарського призначення, тобто всіх інших категорій, виникають насадження, які за біологічним критерієм можна визначити як ліси, не такі рідкісні. Що далеко ходити: землі запасу сільських рад за межами населених пунктів в поліських регіонах, а головне, паї земель сільгосппризначення там же.
Ось селянин не зможе заплатити за газ зимою, після подорожчання це реально, і піде рубати самосів на своєму паї. Ускладнимо ситуацію-у нього є державний акт на право приватної власності на землю. Шановний kverkur, якщо є бажання послужити лісовому господарству і народу України, давайте проведемо дослід-надішлемо запит до прокуратури: що буде цьому селянинові? Щоб не наражати селян на небезпеку в даному ризикованому експерименті, краще зробимо віртуальний досвід, але наслідки можуть бути реальним.
1. З одного боку селянин правопорушник, бо використовує землю не за цільовим призначенням.
2. З іншого боку він самовільно рубає дерева-знов правопорушник.
3. Якщо він приводить земельну ділянку в стан придатності для сільськогосподарського виробництва згідно цільового призначення своєї власності знову злочинець-робить це без відповідного припису органів державної влади.
4. Самовільно заготовляє деревину під час проведення інших заходів.
Страшне, "як такого злочинця земля носить". Подібна ситуація складається коли застаріла продержавна лісова політика і її реалізація втілена у дії органів влади та законодавство стикається з ринковими багатоукладними економічними реаліями. Штучно увага громадськості і держави концентрується на питаннях рубки і менше уваги приділяється посадці лісів. Приблизно половину лісів України створена штучно. Тому посадці нових лісів має приділятися більша увага. Головна проблема, про які говорять представники агентства-недостатність земель для лісорозведення. І зовсім ніхто не переймається питаннями приватної власності на ліси і приватного лісорозведення. В Європі структура власності 50/50 державної/приватної. Держава заборгувала народові України в питанні створення умов для приватного лісорозведення. В штаті агентства немає жодної посадової особи, в чиї обов’язки входить координація приватних лісовласників.
Значить треба громадськості брати справу в свої руки. Ми з однодумцями змушені були об’єднатися задля захисту своїх прав на створення приватних лісів і заснували громадську екологічні організацію "Легені планети". По суті це асоціація приватних лісовласників, однак ГО зареєструвати легше. Основне завдання організації-сприяння приватному лісорозведенню та приватній власності на ліси.
Звичайно, в утвердженні прав і свобод людини, тим більше таких відповідальних, як право на створення свого власного лісу, дуже багато перешкод. Основна – недосконалість сучасного світогляду і широких народних мас і, основне, галузевого керівництва в питаннях приватного лісорозведення. Тому в питаннях, піднятих в статтях, я займаю радикальну позицію. І не тому, що я такий поганий, а виключно для того, щоб маховик суспільної думки, закручений не в правильний бік, повернути в напрямі сталого розвитку. Це не я-маргінал, а неправильне уявлення про реальність лісівників, до яких відношу і себе, змушує зайняти позицію. Чим більше буде винищено державних і комунальних лісів-тим більшу цінність матиме приватний ліс.
popkov
Минлесхоз, Госкомлесхоз, Гослесагентство, – все это лесные ведомства, основная деятельность и интересы которых ограничиваются территорией подведомственных предприятий. Государственные функции (законотворчество, государственный контроль /за всеми лесами страны/, руководство наукой и лесоустройством) им были навязаны независимостью, но так и остались чуждыми по природе. Отсюда, провал выполнения большинства функций, требующих государственного подхода: лесной политики у страны до сих пор нет; лесное законодательство и нормативы, – хоть плачь; вместо задекларированного госконтроля, – ведомственный «самоконтроль»; учета лесов не было уже 15 лет; лесная наука деградирует на глазах; до вопросов, выходящих за пределы ведомственных интересов и территорий, в том числе касающихся создания лесов на частных землях, руки не доходили и вряд ли дойдут… Отсюда и постоянное, я бы казал привычное и самопроизвольное, «выпадение госчиновников из правового поля». Государственные служащие, представляющие органы исполнительной власти, которые по закону не имеют права вмешиваться в хозяйственную деятельность предприятий, на практике руководят ими, как собственной компанией: у того купи, тому продай, того возьми на работу… Правда за результат принятых решений всегда отвечают не чиновники, а директора и бухгалтера лесхозов…
Моя точка зрения по этому поводу, давно известна. Намного честнее и выгоднее для государства было бы создать государственный лесной концерн (корпорацию, холдинг). Пусть его возглавят те же специалисты, что и Гослесагентство и делают всё тоже самое, что делают, но уже на законных основаниях, со значительно большими возможностями управлять финансами и с полной ответственностью за принятые решения. А законы писать и их исполнение контролировать должны другие, – те, кто не связан с бизнесом, пусть государственным, для кого все украинские леса и лесопользователи дороги одинаково. В этом, как раз и состоит суть европейской модели, на которую ссылались и ссылаются все руководители лесного ведомства последних лет. Однако, их практические действия сводились лишь к попыткам привить отдельные, разрозненные элементы работы крупных, лесных, государственных компаний стран ЕС, на наши мелкие, многочисленные и абсолютно разные по ресурсам и финансовому состоянию лесхозы… Получалось не очень… Что будет дальше? Посмотрим… Впрочем, интуитивно чувствую, что если ничего не изменится, то скоро придет тот день, когда против нынешней СИСТЕМЫ проголосует сам ЛЕС…
Popovich_Pavel
Все в комментарии М. Попкова верно. Хотел бы напомнить свою позицию, которая тоже хорошо известна еще со времен украинско-шведского проекта. Как ни реорганизуй гослесхозы, сколько ни создавай компаний (корпораций, холдингов) устойчивой системы лесного хозяйства не получится. Правильно, некоторые наши лесхозы маломощны и неэффективны. Но укрупнение их также приведет к неуправляемости. Причина этого проста, предприятия лесного хозяйства слишком одинаковы, поэтому развиватся они не могут. Это как толпа мужчин на острове: и выпивка есть и закуска, и отношения давно выяснены а развития нету. Вот если на остров добавить женщин, лучше столько же сколько и мужчин-вот тогда жизнь бурно закипит и развитие пойдет, "мама не горюй".
Возвращаясь к лесному хозяйству, для развития необходимо наличие равных но разных единиц управления лесами. В свете рыночных реформ, это должны быть частные лесные предприятия. Идея давно известна: в административном районе гослесхоз 10-15 тис. га и 10 фермеров по 1000 га.Тогда удастся разделить функции хозяйствования контроля, поддержки. Приватизация существующих лесов недопустима. Частные леса должны создаваться на новых землях. У нас 10 млн. га. непригодных сельхозземель. Нужно привлекать мощный отечественный и зарубежный бизнес. 3-млн. га Газпрому, для равновесия 3-млн. га. British Petroleum или Exxon Mobil, по 1 млн. Метинвесту, Запорожстали, АрселорМиттал Кривой Рог и им подобным.Для создания енергетических лесов, чтоб не зацикливаться лесах для производства древесины-самом отсталом длительном и неэффективном виде лесхозпроизводства. Необходимо предусмотреть льготные условия для посадки собственного леса работниками лесхозов, ну и те, кто продвигает идею частного лесоразведения тоже должны "снять сливки" на 100-200 тис. га. Работа должна хорошо оплачиваться. Все эти мощные предприятия будут уравновешиваться мелкими участками частных лесов на бывших паях, у фермеров и т.д. Государственные леса и лесхозы продолжают выполнять трудную и почетную миссию поддержания экологического равновесия и сохранения экологического каркаса страны.
Без частного лесоразведения Гослесагентсво обречено на прозябание, постепенную утрату управляемости и прибыльности, от земель лесохозяйственного назначения постоянно будут отрезаться куски. а "лісівники" будут только ресницами хлопать. Наличие новых частных лесов, конечно, потребует изменения структуры управления, что приведет к увольнениям тех работников, которые не смогут найти себя в новых условиях. Необходимо позаботится о таких людях и, как я уже говорил, дать им возможность на льготных условиях получить 10-100 тис. гектаров земли для создания частных лесов. только так можно привлечь на свою сторону работников лесхозов. Вообщем, за работу товарищи!
kverkur
Цілком погоджуюся з Вами, шановний Михайло Юрійович, що лісової політики в державі до цього часу немає, хоча напевно у більшості лісоводів була надія на її появу у звязку з реформами, але напевно це нажаль так і залишиться надією………
Comments are closed.