Житомирське обласне управління лісового та мисливського господарства виносить на громадське обговорення розпорядження голови обласної адміністрації та аналіз регуляторного впливу регуляторного акту обласної ради.
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ голови обласної державної адміністрації від №
Про скасування розпорядження голови облдержадміністрації від 22.03.06 № 108 «Про нормативи плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Житомирській області.
Відповідно до пункту 331.11., статті 331 Податкового кодексу України:
1. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 22.03.06 № 108 «Про нормативи плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Житомирській області.
2. Дане розпорядження набирає чинності з моменту його оприлюднення у друкованих засобах масової інформації.
3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Дейсана М.М.
Глова державної адміністрації С.М. Рижук
Аналіз регуляторного впливу від 25.03.11
Назва регуляторного органу: Житомирська обласна рада.
Назва документа: проект рішення обласної ради «Про порядок і умови виділення лімітів та організацію справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів».
Розробник аналізу регуляторного впливу: Житомирське обласне управління лісового та мисливського господарства.
Опис існуючої проблеми
На виконання Закону України від 14 грудня 2010 року № 2784-ІV «Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування» всі діючі регуляторні акти прийняті обласною радою підлягають обов’язковому перегляду на предмет їх відповідальності основним принципам державної регуляторної політики. При попередньому розгляді рішення обласної ради від 29.05.09 № 818 «Про порядок і умови виділення лімітів та організацію справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів» було встановлено, що це рішення було прийнято з порушеннями таких основних принципів державної регуляторної політики, як передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки.
Цілі прийняття рішення обласної ради
– Посилення державного контролю в галузі охорони, збереження, раціонального використання лісових ресурсів, невиснажливого здійснення побічних лісових користувань, відновлення природних ресурсів, повного надходження коштів до місцевих бюджетів зборів і податків з доходів суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб за здійснення ними побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів.
Можливість досягнення визначених цілей
Впровадження цього регуляторного акта дозволить в більшій мірі збалансувати невиснажливе здійснення побічних лісових користувань, раціональне використання та відтворення природних лісових ресурсів. Також, не завдаючи шкоди суб’єктам підприємницької діяльності та фізичним особам, призведе до повного надходження коштів до місцевих бюджетів.
Механізм регулювання
Даний проект регламентує питання раціонального і невиснажливого використання лісових ресурсів Житомирської області та наповнення місцевих бюджетів селищних, сільських рад.
Альтернатива
Альтернатива відсутня.
Аналіз впливу на господарське середовище
Даний проект рішення обласної ради впливу на господарське середовище не нестиме, поступатимуть надходження на рахунки сільських
та селищних рад за здійснення побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на потреби громад.
Вплив проекту на корупцію
Впровадження цього регуляторного акта дозволить в більшій мірі збалансувати невиснажливе здійснення побічних лісових користувань, раціональне використання та відтворення природних лісових ресурсів, сприятиме підвищенню контролю та зниженню проявів корупції.
Термін дії акта
Даний проект регуляторного акту, планується здійснювати на постійній основі.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта відповідно до Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та Закону України “Про рослинний світ” буде здійснювати Державне управління охороно природно навколишнього середовища. Відповідно до Лісового кодексу відстеження результативності регуляторного акта буде здійснювати Житомирське обласне управління лісового та мисливського господарства. Надходження коштів на рахунки місцевих рад, здійснює Державна податкова адміністрація в Житомирській області.
Аналіз регуляторного впливу від 30.03.11
Назва регуляторного органу: Житомирська обласна рада.
Назва документа: проект рішення обласної ради «Про нормативи збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення».
Розробник аналізу регуляторного впливу: Житомирське обласне управління лісового та мисливського господарства.
Опис існуючої проблеми
У відповідності до новоприйнятого в 2006 році Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів є платним. Чинним законодавством величина плати не встановлена, а лише визначено орган, якому делегуються ці повноваження.
Даним рішенням пропонується затвердити нормативи збору за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів в лісах державної, комунальної та приватної форми власності, які багато років не мінялись і є у 2, а то і більше разів нижчими ніж в сусідніх областях.
В 2008 році, згідно з виписаними лісовими квитками, суб’єктами підприємницької діяльності (СПД) при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів було сплачено до місцевих бюджетів області нормативні збори в сумі 25 тис. грн., в 2009 році ця сума склала – 223,2 тис. грн., в 2010 році – 370,0 тис. грн.
Для порівняння, в місцеві бюджети Рівненщини за реалізацію лімітів на побічне користування лісом надійшло 663 тис. грн., 50 % з яких було перераховано лісогосподарським підприємствам на виконання регіональної програми «Ліси України на 2002-2015 роки».
Розпорядженням голови обласної держадміністрації від 22.03.06 № 108 «Про нормативи плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення” було затверджено нормативи збору за спеціальне використання основних видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів, які на даний час не є діючими, в в’язку з вступивши в дію з 01.01.11 року Податкового кодексу України. Де пунктом 331.11. статті 331 чітко обговорено «За заготівлю другорядних лісових матеріалів, здійснення побічних лісових користувань та використання корисних властивостей лісів ставки збору встановлюються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами». Крім того, відповідно до новоприйнятого в 2006 році Лісового кодексу України розміщення пасік, як вид побічних лісових користувань, є безплатним.
Тому виникла потреба в затвердженні нормативів збору за спеціальне використання всіх побічних лісових ресурсів, користувань, другорядних
лісових матеріалів у відповідності до Лісового кодексу України, а також підвищення нормативів збору з метою збільшення надходжень до місцевих бюджетів області.
Цілі прийняття рішення обласної ради
Ціллю впровадження підготовленого проекту рішення є прийняття обласною державною радою розміру плати за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів, як цього вимагає Лісовий кодекс України та Податковий кодекс України.
Впровадження підготовленого проекту рішення буде сприяти посиленню державного контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання лісових ресурсів, забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу та наповнення місцевих бюджетів.
Можливість досягнення визначених цілей
Здійснення спеціального використання побічних лісових ресурсів та другорядних лісових матеріалів без плати. Але це, в першу чергу, суперечить статтям 18 та 77 Лісового кодексу України, згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів, крім розміщення пасік, є платним. По друге – контроль над спеціальним використанням лісових ресурсів буде відсутній і, по третє, місцеві бюджети недоотримають кошти за здійснення цих користувань.
Затвердити нормативи плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення дасть можливість відповідним державним органам вести контроль за спеціальним використанням лісових ресурсів та легалізувати його, забезпечить сплату нормативних зборів в повному обсязі
та використання частини коштів від їх сплати для фінансування заходів Державної Програми «Ліси України» по Житомирській області на період 2010-2015 роки”, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 16. 09. 09 № 977.
Механізм регулювання
Для досягнення цілей, визначених вище, проектом цього регуляторного акту передбачено затвердження нормативів збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів.
Таким чином, такий регуляторний акт містить норми, які чітко визначають плату за використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів.
Для впровадження цього регуляторного акту необхідно забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акту шляхом його оприлюднення в засобах масової інформації та на Інтернет – сайті http://lis.zhitomir.org/
Альтернатива
Здійснення спеціального використання побічних лісових ресурсів та другорядних лісових матеріалів без плати. Але це, в першу чергу, суперечить статтям 18 та 77 Лісового кодексу України, згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів, крім розміщення пасік, є платним. По друге – контроль над спеціальним використанням лісових ресурсів буде відсутній і, по третє, місцеві бюджети недоотримають кошти за здійснення цих користувань. Альтернатива відсутня.
Аналіз впливу на господарське середовище
Документ безпосередньо має вплив на лісогосподарські підприємства, які є постійними лісокористувачами та власників лісів з однієї сторони, а з другої сторони – на юридичних та фізичних осіб – суб’єктів господарювання, зацікавлених в отриманні лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів.
Вплив регуляторного акту на суб’єктів господарювання та на державні лісогосподарські підприємства, власників лісів, виражений у дотриманні ними Лісового кодексу України, здійсненні функцій контролю та охорони за лісами.
Вплив проекту на корупцію
Впровадження цього регуляторного акта дозволить в більшій мірі збалансувати невиснажливе здійснення побічних лісових користувань, раціональне використання та відтворення природних лісових ресурсів, сприятиме підвищенню контролю та зниженню проявів корупції.
Термін дії акта
Даний проект регуляторного акту, планується здійснювати на постійній основі.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта відповідно до Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та Закону України “Про рослинний світ” буде здійснювати Державне управління охороно природно навколишнього середовища. Відповідно до Лісового кодексу відстеження результативності регуляторного акта буде здійснювати Житомирське обласне управління лісового та мисливського господарства. Надходження коштів на рахунки місцевих рад, здійснює Державна податкова адміністрація в Житомирській області.
Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань екології та використання природних ресурсів.
Начальник Житомирського облуправління лісового та мисливського господарства В.І. Ткачук
Україна
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити нормативи збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів згідно з додатком.
2 Проводити спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів відповідно до Порядку спеціального використання лісових ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.07 № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів».
3. Збір за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів зараховувати в розмірі 100 відсотків до місцевих бюджетів за місцем заготівлі лісових ресурсів.
4. Районним державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування рекомендувати спрямовувати 50 відсотків коштів, що надходять від нормативних зборів за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів державним підприємствам лісового господарства, на території яких згідно з виданими лісовими квитками використовуються лісові ресурси, для фінансування державної програми «Ліси України» в Житомирській області на період 2010 – 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.09 № 977.
5. Збір громадянами у лісах дикорослих трав’яних рослин, квітів, грибів, ягід, горіхів та інших плодів для власного споживання відноситься до загального використання лісових ресурсів і проводиться безкоштовно.
6. Координацію роботи з виконання рішення обласної ради покласти на державну податкову адміністрацію в Житомирській області (Куслій В.О.).
7. Контроль за дотриманням Порядку покласти на лісову охорону, податкові, природоохоронні та правоохоронні органи.
8. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань екології та використання природних ресурсів.
Голова ради Й.А. Запаловський
Висновки та пропозиції просимо направляти протягом 45 діб з дня опублікування в газеті за тел..факс 22-59-85 або на Е-mail облуправління lis_zht@ukr.net.