Кого «обслуговують» комунальні ліси Волині?

Кажется, что это я уже читал, но возможно ошибаюсь…Подается как эксклюзив… М.П.

Рішенням Волинської обласної ради №3-5 від 23 червня 2006 року «з ціллю раціонального використання лісових ресурсів» було створене «Волинське обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Волиньоблагроліс». Для зручності, нижче будемо його називати КП ВОКСЛП «Волиньоблагроліс», або просто – «Волиньоблагроліс». Одночасно в його структурі були створені три дочірні державні спеціалізовані лісопідприємства: ДП КСЛП «Маневичіліс», «Любомльліс» і «Ківерціліс». Про те, скільки в них є «комунального», в чому полягає їх «спеціалізація», і як комунальну власність плутають з державною, мова піде нижче.

Вже навіть з появою на світ цих підприємств були закладені внутрішні протиріччя в їхній, назвемо так, господарській діяльності. Полягали вони в протизаконному користуванні землями лісового фонду, які давно передані у державну власність. Як відомо, на землях державної власності мають право вести лісове господарство лише державні лісогосподарські підприємства. Ініціатором цих «мертвонароджених дітей» виступав тодішній голова обласної ради Анатолій Грицюк.

Нещодавно Волинською ОДА були видані два розпорядження. Першим з них «Про вдосконалення управління лісовим господарством» від 19.01.2011 року був відмінений дозвіл на виготовлення проектів землеустрою вищезгаданих КП, або, іншими словами, вони втратили право на користування землями державної власності.

Наступний документ під назвою «Про утворення комісії для передачі лісів дочірніх підприємств «Волиньоблагролісу» в структуру управління Волинського обласного лісового і мисливського господарства (ВОУЛМГ) Державного агентства лісових ресурсів України» поставив завдання передати 56 тисяч гектарів лісів, які були в користуванні підприємств «Волиньоблагролісу», в ВОУЛМГ. З ціллю збереження 234 робочих місць структури, яка ліквідовується, було прийняте рішення залишити підприємство «Маневичіліс» (21,6 тис. га лісу),без суттєвих змін в його внутрішній структурі і на його базі створити державне лісове підприємство. Аналогічне рішення було прийняте і по «Любомльлісу» (27,8 га лісу). Враховуючи те, що в володіннях «Ківерціліс» рахується лише 6,6 тисяч гектарів лісових масивів, рішенням ВОУЛМГ його ліси відходили до Цуманського і Ківерцівського держлісгоспів. В документі про передачу лісів і інфраструктури цих господарств йдеться також про те, що всі їх працівники переводяться в структуру штатів ВОУЛМГ, де продовжують працювати за своїм фахом.

Проте на практиці, як стверджує перший заступник начальника ВОУЛМГ Сергій Шеремета, процес передачі виявився набагато складнішим, ніж очікувалось. На актах передачі не ставлять свої підписи керівники трьох комунальних лісопідпиємств (Анатолій Комар – «Маневичіліс», Микола Повшук -«Любомльліс» і Микола Салівончик – «Ківерціліс), мотивуючи це тим що «немає дозволу від районних адміністрацій». Відповідно, не підписують акт передачі лісу і керівники нижчих ланок цих структур – лісничі, лісники, майстри лісу. Мотивація не підписання документів двох вищезгаданих голів РДА – «нам не вигідно віддавати з району ліс – ми хочемо, щоб він був наш», хоч ліс – це відносна нерухомість – його не можна перемістити з району, скажімо, в пустелю Сахара чи в одну з країн Близького Сходу.

Що стоїть за цією непокорою і невиконанням розпоряджень місцевої влади? Чому «державні люди» не виконують вимог держави в особі Волинської ОДА?

Давайте звернемось до результатів журналістського розслідування про результати господарювання цих підприємств. Є висновки комісії з передачі лісів про якість ведення ними лісового господарства, про їх фінансовий стан, облік виконаних робіт і деревини, які стверджують про повну відсутність обліку лісовідновлення і обліку площ, які виведені з-під суцільних зрубів, відсутній і облік площ, на яких створюються нові ліси (а чи створюються!?). В «Ківерціліс» при інвентаризації лісових насаджень комісія виявила 92 куб. м. незаконно зрубаної ділової деревини – сосни стиглої з діаметрами пнів 30-40 сантиметрів. В іншому місці в майстра лісу було виявлено 30 куб. м. незаконно зрубаного лісу. На запитання, яке його «походження», ніхто відповісти не міг. Разом з тим, в процесі інвентаризації лісу до керівних осіб ВОУЛМГ звертались мешканці Жидичинської сільради (с. Кульчин) по проблемах, м’яко кажучи, «зловживання ведення лісового господарства». Що, хто і які причини стоять за цим звертанням, гадаю, коментувати немає потреби.

В підприємствах, про господарювання яких йдеться, великі борги по платежах податків в місцеві бюджети і заробітній платі. Кредиторська заборгованість трьох комунальних лісопідприємств на 1 січня нинішнього року (сплата податків, внесків в фонди, борги перед постачальниками і підрядниками, інші платежі) складає 1,75 млн. грн., прогнозована заборгованість на перше лютого очікується до 2,1 млн. грн.

Аби хоч частково зняти собі з шиї боргову петлю, керівники цих підприємств вже підготували ділянки для зрубу 22 тисяч метрів кубічних ділової деревини! Це небагато, допоміг порахувати автору майстер лісу – усього 550 вагонів «кругляка»! До речі, середня заробітна плата в державних лісах Волині сьогодні складає 2080 гривень і виросла вона протягом минулого року на 30%. «Комунальні» ж лісовики мають середню зарплатню 1-1,2 тисячі гривень, а майстри лісу працюють на половину посадового окладу і отримують … до 600 гривень, в той час як майстер державного лісу отримує в 4-5 разів більше. Листаю акт передачі: засміченість лісів, незаконні рубки, збитки, лісосічна захаращеність, факти загибелі лісових культур, факти недорубів минулих років… Від такого господарювання стає сумно.

Щодо іншої «економіки» лісу цих підприємств-невдах, то вони ведуть так звану лісогосподарську діяльність, як уже повідомлялось, на землях державної власності, але їхні основні засоби перебувають у трьох формах власності – частково в комунальній, ще частина розпайована і перебуває в індивідуальній власності, решта ж – у власності ТзОВ – паразитичній надбудові над комунальною власністю. Словом, державними лісами і державною землею користуються різні користувачі з метою отримання прибутків, а не ведення лісового господарства, як це записано у їх статутах. Крім рубок лісу тут і не пахне господаркою. Ліс не відновлюється, процвітають незаконні рубки, відсутнє оформлення лісового фонду в натурі, а також документальне оформлення заповідного фонду, який знаходиться всередині лісового фонду («Ківерціліс»). Автору цих рядків ніхто не зміг надати інформацію про площі нових лісонасаджень в останні роки. В якому вони стані, чи прижились, чи росте сосновий бір, дубовий гай і березняк? ..

Ось цікавий приклад: знеособлений кубічний метр деревини (діловий матеріал і технологічні дрова) в ВОУЛМГ коштує 251 гривню. У КП «Ківерціліс» його вартість вдвічі нижча. Якщо різницю помножити на об’єм зрубаного лісу, то рахунок йде на мільйони гривень. Яка доля цих мільйонів, в чию кишеню вони потрапляють? Це загадка чи відповідь на відмову передачі лісу в державну структуру районними мужами і керівниками цього «лісового комунізму»? А може це стане відповіддю на те, чому в області 345 «імпортерів» лісу і близько 750 підпільних пилорам і всі вони сприймають ліс, як вертикально стоячі стовбури? Допоки вони думають, чи ставити свої підписи під актами передачі, чи ще кілька років «потримати» в себе ліс, матеріали по безгосподарності в комунальних лісах області і по невиплаті заробітної плати передані в обласну і природоохоронну прокуратури. Ото ж, є сподівання, що багатостраждальний колгоспно-комунально-нічийний ліс, який в останні роки знищується «завдяки» ініціатору створення комунальних лісопідприємств, – колишньому голові обласної ради Анатолію Грицюку, – знайде доброго господаря – захисника саме в особі державного користувача лісу.

 

Петро ЧЕЧЕЛЮК. Прес-служба Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства

5 коментарів

  • Я згідний з коментарями людей, які прочитали цю, та інші статті, але хтів би висловити свою думку. Якщо своїм коментарем когось ображу, то завчасно прошу вибачення. Бо це є особисто моя думка. Пане Петро (автор) я розумію, що ви людина підлегла, але оперуйте фактами, а не чужими емоціями та амбіціями. Про недоруби, самовільні рубки, засміченість і т.д. говорити не будемо (відправте перевірку з комунальних лісівників в держлісгоспи і вони знайдуть, ще більше порушень). На рахунок заборгованості в 1,75 млн. грн. наведіть конкретні цифри по трьох лісгоспах. На мою думку про збереження робочих місць, також рожеві обіцянки (наприклад розділять між вибраними лісниками по 1000 га. лісу 56000/1000=56 чоловік +-10 чоловік (лісничі, майстри лісу) 234-56(66)=178(168) чоловік залишаться без роботи. Виділили 22000 м3 які становлять 550 вагонів (можливо у вашого майстра був зламаний калькулятор, бо вагони завантажуються від 45,3 до 46,5 м3, тому беремо в середньому 45,8 і отримуєм 22000/45,8=480 вагонів). Ви пишите, що заробітна платня в державних лісгоспах набагато більша ніж в комунальних, можливо і так, спростовувати не стану. Але поясніть звідки вона береться? Можливо від кількості зрубаної і вивезеної деревини. Так по загальним розрахункам виходить, щоб у одного водія лісовоза заробітна плата становила 2500 грн. йому в місяць необхідно вивезти принаймні 450 м3 лісу. І якщо в комунальників такий занедбаний ліс, то навіщо він вам? Чи можливо вирубали свій, то вирубаєм ще і їхній. До речі було б цікаво дізнатись, як Волинська обласна адміністрація і Обласне управління лісового і мисливського господарства допомогло комунальникам (скільки виділено коштів і.т.д.). А останнє речення у вашій статті, це на зразок "Нам Партия строить и жить помагает"?, так історією доведено, що вкрасти у держави найлегше, бо там все "Наше". 

    •  Я Вас підтримую Aleks.  Ось так просто, коротко і аргументовано – і все зрозуміло.  Пане Петро (автор) і Волинське ОУЛМГ, учіться як потрібно переконувати людей і як правдиво та об"єктивно аргументувати  ситуацію, а не підігрувати незграбним рішенням влади по цій поблемі.

         Я надіюсь агролісоводи Волині вистоять у цій ситуації- видно вони мужні люди. Удачі вам у відстоюванні ваших прав на працю і існування!!!

  • Не утримався, щоб промовчати.

    Прочитав цю статтю і деякі попередні  і просто  дивуюся- і люди ми ніби освічені і юристів та земельників у нас "випустили" ВУЗИ аж-аж, а рішення приймаються на такому високому рівні (владою),  а потім і коментуються  (ОУЛМГ) вибачте за слова,  все робиться як у відсталому колгоспі  в період колективізації.

      Нажаль в публікації не достатньо інформація щоб дати повну юридичну сторону дій влади, але й тієї, що приведена достатньо, щоб як говориться "неозброєним оком" побачити в  рішеннях,  що приймаються до виконання просту юридичну неграмотність. Лише одне запитання- "Ну скажіть про які ати передачі йде мова, коли є визначений земельним законодавством порядок вирішення земельних питань при зміні землекористувача, а  вданому випадку  користувача  лісового фонду і порядок оформлення при цьому правоустановчих документів на землю (ліси)?".

    Я не вірю що цього не знають у владних кабінетах.

     Ці дії влади як і інші, щодо заборони вивозки деревини за межі Іванофранківської області, ну як брат і сестра, хоч і приймаються по різним напрямках діяльності.

      Я не суджу стратегію дій-  вірна вона чи ні, чи потрібно це робити чи ні- це інше питання. Я говорю про правовий   механізм цих дій. Настільки вони (дії) відповідають  вимогам законодавства нашої країни.  Ось  у чому  проблема. 

     

    • Popovich_Pavel

      Ось у цьому питанні повністю погоджуюсь з kverkur. Враження таке, ніби обидві сторони говорять не все, або журналісти, які висвітлюють різні позиції, не зовсім професійно це роблять.

      Продовжу дивуватися. "З ціллю збереження 234 робочих місць структури, яка ліквідовується, було прийняте рішення залишити підприємство «Маневичіліс». Що значить залишити підприємство? Засновником «Маневичіліс» є обласна рада. Підприємство-це майно, яке не можна "залишити" чи ні. Або облрада передає безкоштовно майно територіальної громади у державну вдасність або за гроші-продає. Інших шляхів немає. Ну не можу я вирішувати залишити чи ні свиню в сусідському сараї. А якщо вирішую та мене називають відповідно. Облрада і обладміністрація це різні субєкти.

      "На актах передачі не ставлять свої підписи керівники трьох комунальних лісопідпиємств, мотивуючи це тим що «немає дозволу від районних адміністрацій». Відповідно, не підписують акт передачі лісу і керівники нижчих ланок цих структур – лісничі, лісники, майстри лісу."

      Голови райдержадміністрацій прямі підлеглі голови ОДА. Якщо вони не дають погодження, то до чого директори лісгоспів. Далі ще цікавіше, я взагалі не розумію, як і що передають по акту лісники, майстри і лісничі. Якщо лісник передає свій обхід як сукупність земельних лісових ділянок, то що передає майстр лісу та лісничий?

      "Є висновки комісії з передачі лісів про якість ведення ними лісового господарства, про їх фінансовий стан, облік виконаних робіт і деревини, які стверджують про повну відсутність обліку лісовідновлення і обліку площ, які виведені з-під суцільних зрубів, відсутній і облік площ,  на яких створюються нові ліси (а чи створюються!?)"

      Не вірю в відсутність обліку площ "на яких створюються нові ліси".

      "До речі, середня заробітна плата в державних лісах Волині сьогодні складає 2080 гривень і виросла вона протягом минулого року на 30%."

      Ну не можна так писати, що у "державному лісі "виплачується зарплата, а то справді люди подумають, що варто зайти в ліс і 2080 гривень щомісячно у тебе в кишені.

      Далі звинувачення на адресу "цих підприємств-невдах" набувають якогось потойбічного характеру.

      "їхні основні засоби перебувають у трьох формах власності – частково в комунальній, ще частина розпайована і перебуває в індивідуальній власності, решта ж – у власності ТзОВ – паразитичній надбудові над комунальною власністю."

      Я не можу уявити розпайовану індивідуальну власність лісогосподарського підприємства разом з комунальною та власністю міфічних ТзОВ. Як відбувається розподіл результатів діяльності. Покажіть це. Я хочу це бачити.

      Ситуація нагадує радянське: "И тут такая борьба за мир началась, что камня на камне не осталось". Загалом, будь-яку хорошу справу можна загубити заповзятливим виконанням. Пошли, як то кажуть … Богу молитися…

    • Для меня все это тоже давно очевидно. Удивляет другое: почему люди не обращаются в суд, имея 100% шансы на выигрыш дела? Вспомнился лозунг одного из популярных в прошлом сайтов: "Государсто правовое – Ты имеешь право воя…".  Извиняюсь за возможную не точность при цитировании.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.