Экспортеры биотоплива терпят убытки и торопят законотворцев

Внесен ещё один законопроект об экспорте брикетов и пеллет. М.П.

Проект
вноситься народними депутатами України
Калетніком Г.М.
Климцем П.А.
Перестенко М.В.

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення зміни до розділу ХХ
“Перехідні положення” Податкового кодексу України
щодо врегулювання окремих положень вивезення товарів в митному режимі експорту підприємствами-виробниками


Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Абзац перший пункту 15 підрозділу 2 розділу ХX “Перехідні положення” Податкового кодексу України після слів і цифр “позицій 4401” доповнити словами та цифрами “(крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00)”.
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.


Голова Верховної Ради
України В.ЛИТВИН

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України
„Про внесення зміни до розділу ХХ 
“Перехідні положення” Податкового кодексу України 
щодо врегулювання окремих положень вивезення товарів в митному режимі експорту підприємствами-виробниками”

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта.

Щоразу обговорюючи питання поставок природного газу в Україну, чи то переймаючись питаннями від’ємного зовнішньоторговельного балансу, проблемами енергозбереження та енергонезалежності країни або проблемами викидів парникових газів ми не помічаємо розвитку такої нової, а для багатьох і незвичної галузі як альтернативна біоенергетика – галузі, представленої альтернативними до традиційних, видами палива – палива з відновлювальних джерел енергії.
Суть запропонованих змін наступна:
По-перше, існуючим класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) затвердженим Законом України «Про Митний тариф України» № 2371-III, прийнятим 05.04.2001р., із змінами та доповненнями взагалі не виділяється такий вид товарів, як альтернативні види палива, вони частково є лише складовою деяких товарних груп, до яких належить сировина для виробництва альтернативних видів палива.
Так товарна група 4401 вище згаданого Українського класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) має такий зміст: 
«Деревина паливна у вигляді колод, полін, хмизу, гілок, сучків тощо; деревна тріска або стружка; тирса, тріска, стружка, уламки та відходи деревини та скрап, агломерованi або неагломерованi, у вигляді колод, полін, брикетів, гранул тощо…» 
Тобто, товарна група кодів 4401 УКТЗЕД складається з:
1. Товарів які проходять лише первинну обробку безпосередньо лісогосподарськими та спорідненими з ними підприємствами та можуть використовуватись лише як сировина для інших підприємств, а саме:
– деревина паливна у вигляді колод, полін, хмизу, гілок, сучків тощо деревна тріска або стружка; тирса, тріска, стружка, уламки та відходи деревини та скрап;
2. Товарів, для яких товари наведені вище є лише сировиною і які пройшли обробку переробними підприємствами, змінили фізико-механічні властивості та якісні характеристики, а саме: 
– деревна тріска або стружка; тирса, тріска, стружка, уламки та відходи деревини та скрап, агломерованi або неагломерованi, у вигляді колод, полін, брикетів, гранул тощо;
При цьому деревні гранули та брикети є новим продуктом кінцевого споживання, вироблений з відходів деревини, та не є сировиною, як інші товари даної товарної групи. 
По-друге, незважаючи на важливість розвитку власного виробництва альтернативних видів палива, з 01.01.2011 підприємства-виробники цієї продукції, яка не користується попитом на території України у зв’язку з її новизною та недофінансування державних програм, направлених на створення внутрішнього ринку споживання таких видів палива, отримали додаткові перешкоди для свого розвитку у вигляді пункту 15 підрозділу 2 Перехідних положень Податкового кодексу України.
Так основною метою впровадження пункту 15 підрозділу 2 Перехідних положень Податкового кодексу України є створення додаткових перешкод для експорту не переробленого товару (сировини) за кордон та стимулювання і розвиток вітчизняних переробних підприємств, однак перешкода виникла не лише для експортерів сировини (у вигляді сплати податку на додану вартість за ставкою 20%), але й для підприємств-виробників альтернативного палива, що виконують переробку зазначеної сировини і реалізують за кордон продукт кінцевого споживання. 
Так, наприклад, для кодів УКТ ЗЕД 4402, 4410, 4411,4412 та 4413 00 00 00 зазначені обмеження відсутні, а технологічних процес наближений до процесу створення брикетів, гранул, та містить обов’язкові процеси подрібнення сировини у щепу, яка є напівфабрикатом у виготовленні кінцевої продукції – брикетів та гранул.
Незважаючи на те, що Законом України «Про альтернативні види палива» № 1391-VI від 21.05.2009 передбачені стимулюючі заходи для розвитку даної галузі, адже виробництво біопалива з відходів деревини – це утилізація відходів деревообробки, це зачистка лісів від гілля, сучків, пеньків, величезні об’єми яких щороку згнивають в лісах України, пункт 15 підрозділу 2 Перехідних положень Податкового Кодексу України ці заходи зводить нанівець.
При належній державній підтримці вже в недалекому майбутньому виробники біопалива зможуть запропонувати державі хорошу альтернативу традиційним видам палива – біологічно чисте, з відновлювальних джерел енергії паливо, а враховуючи потенціал вітчизняних деревних ресурсів і зміцнити енергетичну незалежність України.
2. Цілі і завдання прийняття акта.
Метою законопроекту є врегулювання на законодавчому рівні розвитку вітчизняної галузі альтернативних твердих видів палива. 

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта.
Законопроектом пропонується внести зміни до першого абзацу пункту 15 підрозділу 2 розділу ХX Податкового кодексу України. Оскільки останньою стадією виробництва брикетів та гранул є пресування дрібної фракції деревного пилу, який утворюється після декількох стадій обробки деревини та її послідуючим висушуванням. Отже, брикети та гранули відносяться до кінцевого, готового до споживання, продукту.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.
Правове регулювання у даній сфері здійснюється відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України, Закону Україні „Про Митний тариф України“, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них. 
Реалізація положень поданого законопроекту змін до інших законів не потребує.
5. Фінансово-економічне обґрунтування.
Прийняття цього законопроекту, як і його реалізація, не потребує додаткових фінансових витрат з державного та місцевих бюджетів України.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта.
Реалізація положень законопроекту забезпечить:
– підвищення зайнятості населення у регіонах, в яких відсутня важка промисловість; 
– вагомий внесок у позитивний торгівельний баланс України;
– підвищення конкурентоздатності вітчизняних виробників альтернативних видів твердого палива. 
Безперечним позитивом у реалізації положень законопроекту в господарській діяльності є поступове покращення екологічної ситуації, забезпечення енергетичної безпеки та зменшення залежності України від імпортованих енергоносіїв.

Народні депутати України Г.М. КАЛЕТНІК
П.А. КЛИМЕЦЬ
М.В. ПЕРЕСТЕНКО

 

 

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.