На Волині ліквідують комунальні лісгоспи

Міністр агрополітики та промисловості Микола Присяжнюк підтримує ініціативу голови ОДА Бориса Клімчука щодо передачі комунальних лісів під пряме державне управління а також плани щодо створення в області лізингового комітету. Про це повідомляє інтернет-видання «Волинська правда».

Як зауважив під час прес-конференції Міністра Борис Клімчук, лише за єдиного управління можливе ефективне збереження та використання лісових масивів. «Обласних лісів в природі не існує, як і лісів військових», – зауважив він. За словами губернатора, працівникам лісгоспів обласної комунальної власності скорочення не загрожує. «Цих 5 чоловік будуть працевлаштовані у Волинському обласному управлінні лісового та мисливського господарства», – пообіцяв губернатор. До слова, він дав відповідне доручення начальнику цієї структури Богдану Коліснику.

Борис Клімчук у розмові із журналістами додав, що очікує на опозицію до цих ініціатив в облраді, особливо від Анатолія Грицюка.

Що ж до лізингового комітету, то його створення, на думку голови ОДА, унеможливить корупційні схеми.

6 коментарів

  •  Ну що можна сказати по цьому поводу крім того, що подальші кроки у контролі над лісовими ресурсами є цілком логічними.  Як бачимо інтенсивно почалася пропоганда в засобах масової інформації по об"єднанню всіх лісів (потрібно мати на увазі  лісових ресурсів) під одним відомством- Мін АПК (не Агенції!!)(http://www.lesovod.org.ua/node/8677).

    І основною метою цього напевно є мною прогнозований напрямок http://www.lesovod.org.ua/comment/reply/8523/530.

     Якщо логічно мислити, то  "вільних" (некерованих і не контрольованих)  лісових ресурсів бути не повинно- враховуючи те, що вони є ще й державні. Звідси напевно необхідно очікувати вирішення контролю над лісами де лісове господарства ведуть обласні комунальні підприємтва у лісистих областях- Житомирській, Чернігівській, Сумській, Львівській і т.д., де лісовий ресурс є досить значним, а тому ці ліси повинні підти під управління Агенції. Яким правда методом, то тут покаже час. Один з цих методів- розмежування земель державної і комунальної власності, а потім вирішення  питання чисто по Лісовому Кодексу – комунальні лісогосподарські  підприємства мають право вести лісове господарство лише у комунальних лісах (в межах населених пунктів), що надані їм у постійне користування.

     Чекаємо наступних повідомлень у лісовій галузі- може тоді щось проясниться більше.

    •  Так чекати прийшлося не довго http://www.lesovod.org.ua/node/8732

      і саме головне у цьому, що підпорядкували агролісгоспи Агенції, бо по іншому бути і не могло.

         Наступна черга (по цій же напевно схемі)  за іншими областями- Житомерською, Львівською, Сумською, Чернігівською, Вінницькою.

        Будемо чекати, думаю, що також не дуже довго, бо час то спливає швидко, а "лісова ресурсна машинка" уже запущена і  зворотнього шляху  для лісового господарства уже немає.

    • Добрый вечер. Я плохо знаю систему управления лесами в АПК. Если можно, проясните ситуацию по следующим вопросам:

      1. Есть ли на областном уровне работники лесов АПК, имеющие статус госслужащих? Сколько? Где работают?
      2. Как и кем нанимаются на работу руководители лесных предприятий АПК? Если по контрактам, то с кем и на какой срок они заключаются?
      3. Кто является распорядителем имущества коммунальных(1) и государственных (2) предприятий АПК, имеющих в постоянном пользовании государственные леса?
      4. Как и кем распределяются бюджетные средства выделяемые Министерству АПК на ведение лесного хозяйства?
      5. Кем определяется и собирается отчетная информация о деятельности предприятий в лесах АПК? Кто осуществляет их текущий контроль?

      Вопросов у меня больше, но пока я остановлюсь на этих.

      Думаю, дееспособность новой лесной власти пройдет первую серьезную проверку именно решая проблему перехода к единой системе управления всеми государственными лесами. Прошлая власть  много "чирикала" по этому поводу, но реально абсолютно ничего положительного не добилась.

      Мне кажется, что вслед за админреформой последует реформа "лесная". Если этого не будет, то нас окончательно запутают, вытолкнут из правового поля, а затем , как водится, обвинят и накажут  не виновных.

      •  І Вам найкращі побажання.

        В тому і справа, що чіткої системи управління лісами в системі МінАПК не було і її не зробили своєчасно. Та й саме поняття "ліси системи  МінАПК" є недостовірне.

          Практично структура управління лісами мінАПК після розпаду колгоспів  в Україні  створювалась стихійно і некеровано. Як я зрозумів МінАПК  зовсім не координував цей процес. Виникали міжгоподарські лісгоспи, які об"єднувались в якісь управлінські обласні структури- Агроліси (в основному при обласних сільгосп управліннях), корпорації, об"єднання, керувалися спеціалістами облсільгоспуправлінь. Я не знаю всієї історії їх створення, бо прийшов працювати (10 років тому) коли уже  все функціонувало: мовби все і працювало і в той же час кожна обасть була сама по собі- єдине, що їх обєднувало навколо МінАПК- це бюджетне фінансування. А структури в областях були різні- в багатолісних -були створені обласними радами комунальні лісогосподарські підприємтва (які існують і на сьогодні)- типу-Житомирагроліс, Сумиоблагроліс, Черніговоблагроліс, Галсільліс (Львів)- в назвах не ручаюсь.

         Ну напевно самий більший інтерес – це лісогосподарські підприємтва, що названі, бо напевно в них і знаходиться близько 70-80% лісів "управління МінАПК". Керівники в них призначалися обласними радами і звітувалися туди ж, обласні ради передавали цим підприємтвам комунальне майно різних комунальних підприємтв, що "розвалилися"- станки, обладнання, техніку.  Статистичну звітність вони направляли в МінАПК, постільки отримували звідти бюджет, а щодо бухзвітності то не знаю, але напряму вони ніколи не підпорядковувались МІнАПК. У 2010 році ці підприємтва уже не фінансувалися з держбюджета- 1й рік за всю історію.

          В деяких областях на початку 2000років почали ствоювати (уже  МінАПК)  державні лісогосподарські підприємтва- ось ці підприємства уже були дійсно підприємствами цього Міністерства- керівники призначалися по контракту, чітка систем звітності і підпорядкування. (Закарпатська, Чернівецька, Полтавська, Харківська і т.д)

         Тепер по пунктах

        1.Держслужбовців немає, постільки це в основному виробничі підприємтва- може з дещо різною структурою – обласні з дочірними підприємтвами, або невеликі самостійні підприємства в районах- це так би мовити в загальному- точна структура по областях мені не відома.

        2 У великих лісових областях (Житомир, Чернігів, Суми, Львів)- це обласні комунальні підприємства- так що стоврювалися вони  обласною радою і звітуються також перед обласними депутататми. Решта не знаю- можливо є такі і в районах- тоді відповідно аналогічна підпорядквованість в районі.

        3 Майном комунальних розпоряджаються Ради, тобто обласних підпр.- обласні Ради, державних- МінАПК

        4Бюджет використовується згідно Порядку затвердженого Постановою КабМіну кожного року. У 2010 році комунальним підприємствам бюджет уже не виділявся- лише державним

        5 Звітність державних підприємств- МінАПК, інших- не знаю, більше всього вони у "вільному плаванні"- МінАПК на них юридичного впливу не має.

        • Тему не закрываем. Просто делаем перерыв. Кода-то я что-то публиковал по агролесам, – найду размещу…

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.