Обсуждаем законопроект

Почти две недели назад Госкомлесхоз обнародовал положение о лесной охране. К сожалению об  этом не было сообщено в новостях, поэтому мы пропустили этот документ и размещаем его с опозданием. Подзаконный акт  планируется принять в дополнение к действующему положению "О государственной лесной охране" в связи с чем возникает много вопросов. Прежде всего не ясно, попадают ли под действие положения работники предприятий системы Госкомлесхоза, или этот закон "для них не писан"? Обеспечивается ли конституционное право равенства перед законом всех постоянных пользователей? и т.д. Читайте, комментируйте. М.П.

Повідомленняє’

про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону”

Держкомлісгосп оголошує про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону”.

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону” передбачає врегулювання діяльності лісової охорони, визначення її правового статусу, прав і обов’язків працівників, спрямованих на збереження та раціональне використання лісових ресурсів.

Головним розробником проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону” є Держкомлісгосп.

Поштова адреса – 01023, м.Київ, вул. Ш. Руставелі, 9-а, електронна адреса – nauka@dklg.gov.ua.

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону” та аналіз регуляторного впливу проекту розміщено 6 вересня 2010 року в мережі Інтернет на веб-сайті Держкомлісгоспу – dklg. kmu. gov.ua.

Зауваження та пропозиції приймаються розробником проекту акту протягом 1 місяця з дня його оприлюднення та відповідного аналізу регуляторного впливу на адреси:

Державний комітет лісового господарства України – 01023, м.Київ, вул. Ш. Руставелі, 9-а, e-mail: nauka@dklg.gov.ua

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, e-mail: mail@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Голови Ю.М. Марчук

 

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України
"Про затвердження Положення про лісову охорону"
6 вересня 2010

Проект

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

від ________________ 2010 р. №

Київ

Про затвердження Положення про лісову охорону

Відповідно до статті 89 Лісового кодексу України Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

1. Затвердити Положення про лісову охорону, що додається.

2. Державному комітету лісового господарства, Міністерству охорони навколишнього природного середовища привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.

Прем’єр-міністр України М. Азаров

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від ____ _________ 2010 р. № ___

ПОЛОЖЕННЯ
про лісову охорону

1. Положення регламентує завдання, права, обов’язки працівників лісової охорони (далі – лісоохорона) постійних лісокористувачів і власників лісів.

2. На лісоохорону покладається здійснення комплексу лісоохоронних, лісозахисних та інших заходів, спрямованих на збереження, розширене відтворення, раціональне використання лісових ресурсів в лісах відповідних постійних лісокористувачів і власників лісів.

3. У своїй діяльності лісоохорона керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Держкомлісгоспу, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. Координацію діяльності лісової охорони здійснює Держкомлісгосп, його територіальні органи та орган виконавчої влади з питань лісового і мисливського господарства Автономної Республіки Крим.
4. Перелік посад працівників, що входять до складу лісоохорони, затверджується Держкомлісгоспом.

5. Лісоохорона під час організації заходів, спрямованих на усунення порушень лісового законодавства, взаємодіє з державною лісовою охороною, що діє у складі Держкомлісгоспу, правоохоронними, іншими органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, громадянами та їх об’єднаннями.

6. Основними завданнями лісоохорони є:

Забезпечення охорони лісів від пожеж, незаконних рубок, інших лісопорушень, від шкідників і хвороб лісу та іншого шкідливого впливу, відтворення і підвищення продуктивності лісових насаджень, посилення їх корисних властивостей, виконання інших заходів відповідно до вимог лісового законодавства;

Забезпечення охорони типових та унікальних природних комплексів і об‘єктів, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, рослинних угрупувань, сприяння формуванню екологічної мережі відповідно до природоохоронного законодавства.

7. Лісоохорона відповідно до покладених на неї завдань на території лісового фонду, що знаходиться під її охороною, зобов‘язана:

здійснювати контроль за додержанням норм, правил та інших нормативно-правових актів з ведення лісового господарства;

попереджувати злочини та адміністративні правопорушення у сфері ведення лісового господарства та використання лісових ресурсів .

координувати з державною лісовою охороною дії щодо запобігання порушенням лісового законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;

8. Лісоохорона відповідно до покладених на неї завдань на території лісового фонду, що знаходиться під їх охороною, має право:

здійснювати планові та оперативні перевірки норм, правил та вимог нормативно-правових актів з питань ведення лісового господарства;

надавати відповідним державним органам матеріали щодо анулювання дозволів або інших документів на право використання лісових ресурсів у випадках порушення лісового законодавства;

викликати або повідомляти громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень у зв’язку з порушенням ними лісового законодавства;

визначати за затвердженими таксами і методиками розміри відшкодування шкоди, заподіяної лісовому господарству;

вносити пропозиції відповідним органам виконавчої влади про заборону відвідування лісів населенням і в‘їзд до них транспортних засобів у період високої пожежної небезпеки;

давати обов‘язкові для виконання приписи з питань, що належать до їх повноважень.

9. Посадові особи лісоохорони постійних лісокористувачів – державних лісогосподарських (лісомисливських) підприємств мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, про правопорушення у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів.

10. Лісоохорона може мати й інші повноваження відповідно до законодавства.

11. Форма посвідчення працівника лісоохорони затверджується Держкомлісгоспом.

12. Посадові особи лісоохорони забезпечуються форменим одягом. Правила носіння, знаки відмінності та норми забезпечення форменим одягом погоджуються з Держкомлісгоспом.

13. Посадові особи лісоохорони мають право на зберігання, носіння і застосування спеціальних засобів та зброї в порядку, встановленому законодавством.

14. Посадові особи лісоохорони при виконанні службових обов’язків забезпечуються засобами зв’язку.

15. За багаторічну і бездоганну службу посадові особи лісоохорони нагороджуються відомчими відзнаками. Порядок нагородження відомчими відзнаками встановлюється Держкомлісгоспом.

16. Посадові особи лісоохорони забезпечуються службовими житловими приміщеннями відповідно до законодавства.

17. Посадові особи лісоохорони постійних лісокористувачів – державних лісогосподарських (лісомисливських) підприємств підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню в порядку, встановленому законодавством.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону ”

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону” розроблено на виконання вимог статті 89 Лісового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2006 року № 208-р „Про схвалення Концепції реформування та розвитку лісового господарства”.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект розроблено з метою врегулювання порядку діяльності лісової охорони.

Шляхи досягнення мети – визначення її правового статусу, прав і обов’язків посадових осіб, встановлення заходів, спрямованих на недопущення порушень лісового законодавства, збереження та раціональне використання лісових ресурсів.

3. Правові аспекти

Нормативно-правовий акт розроблено відповідно до Лісового кодексу України, в редакції Закону України № 3404-ІV від 08.02.2006 року.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про лісову охорону” не потребує залучення додаткових коштів з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Позиція заінтересованих органів буде викладена після розгляду ними проекту постанови та надання відповідних пропозицій.

6. Регіональний аспект

Проект не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери
10. Прогноз результатів

Прийняття зазначеного проекту забезпечить умови для здійснення заходів щодо збереження лісового фонду України, попередження скоєння правопорушень та притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності.

Голова М.Х. Шершун

Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінету Міністрів України
“Про затвердження Положення про лісову охорону”

1. Визначення проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Відсутність нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність лісової охорони. Визначення її прав і обов’язків, спрямованих на збереження та раціональне використання лісових ресурсів

2. Визначення цілей державного регулювання

Ціль прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України полягає у приведенні у відповідність нормативно-правових актів з ведення лісового господарства, а саме статті 89 Лісового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2006 року № 208-р „Про схвалення Концепції реформування та розвитку лісового господарства”.

3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

Забезпечення врегулювання діяльності лісової охорони, спрямоване на визначення перспективних, пріоритетних напрямків розвитку охорони та захисту лісів, збереження лісів від незаконних рубок та інших порушень лісового законодавства можливе лише через чітке законодавче врегулювання

4. Опис механізму, який пропонується для розв’язання проблеми

Після державної реєстрації регуляторний акт буде доведений до відома суб’єктів господарювання через засоби масової інформації, офіційну сторінку Держкомлісгоспу в мережі Інтернет тощо.

Прийняття проекту створить умови для здійснення заходів щодо збереження лісового фонду України, попередження скоєння лісопорушень та притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності, а також забезпечує соціально-правовий захист працівників лісової охорони.

5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Досягнення визначених цілей, передбачених проектом, полягає у дотриманні норм і правил, які встановлені даним актом.

Контроль за його виконанням будуть здійснювати у межах своїх повноважень органи Держкомлісгоспу та інші уповноважені державні органи.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта

Впровадження проекту не передбачає надходження коштів до державного та місцевого бюджетів;

про основні положення акта суб’єкти господарювання та фізичні особи проінформовані шляхом розміщення проекту на веб-сайті Держкомлісгоспу dklg. kmu. gov.ua .

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

З моменту набрання чинності регуляторного акта, термін його дії необмежений.

8. Визначення показників результативності акта

Відстеження результативності постанови буде здійснюватись на підставі квартальних звітів обласних управлінь лісового господарства.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта.

Відстеження результатів буде здійснюватися по показниках результативності.

Базове відстеження результативності буде здійснюватись після набрання чинності постанови.

З метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей, повторне відстеження результативності буде здійснене не пізніше як через рік після набрання чинності постанови. Показники повторного та базового відстежень буде порівняно.

Періодичне відстеження планується проводитись з інтервалом у три роки не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження.

 

Перший заступник Голови Ю.М. Марчук
 

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.