Про затвердження Порядку проведення перевірок при здійсненні державного контролю за додержанням вимог лісового законодавства

 На сайте Госкомлесхоза размещен проект приказа "Про затвердження Порядку проведення перевірок при здійсненні державного контролю за додержанням вимог лісового законодавства"

Просмотреть и скачать приказ и Порядок  со всеми приложениями можно Здесь . Ниже текст приказа  и Порядка без приложений.

Н А К А З
м. Київ

 

Про затвердження Порядку

проведення перевірок при здійсненні
державного контролю за додержанням
вимог лісового законодавства

 

Відповідно до Лісового кодексу України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Положення про державну лісову охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 № 976,

Н А К А З У Ю:

 1. Затвердити Порядок проведення перевірок при здійсненні державного контролю за додержанням вимог лісового законодавства, що додається.

 2. Управлінню контрольно-ревізійної роботи та державної охорони лісів (Парфенюк В.А.):

2.1. Забезпечити подання наказу на державну реєстрацію в установленому законодавством порядку до Міністерства юстиції України.

2.2. Після реєстрації наказу в Міністерстві юстиції України довести його до відома Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з лісового і мисливського господарства, обласних управлінь лісового та мисливського господарства, підприємств, установ і організацій, які належать до сфери управління Держкомлісгоспу.

3. Голові Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з лісового і мисливського господарства, начальникам обласних управлінь лісового та мисливського господарства, керівникам підприємств, установ і організацій, які належать до сфери управління Держкомлісгоспу, забезпечити неухильне виконання цього наказу підвідомчими структурними підрозділами.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Червоного В.О.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Голова М.Х. Шершун

   

ПОГОДЖЕНО
Міністр охорони навколишнього
природного середовища України
М.В. Злочевський
_________________2010 року

  
ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Державного комітету
лісового господарства України
31.08.2010 № 263

 Порядок

проведення перевірок при здійсненні державного контролю
за додержанням вимог лісового законодавства

 

І. Загальні положення

 1.1. Порядок проведення перевірок при здійсненні державного контролю за додержанням вимог лісового законодавства (далі – Порядок), розроблений відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон), Лісового кодексу України та Положення про державну лісову охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2009 № 976, визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням вимог лісового законодавства суб’єктами господарювання та оформлення їх результатів.

 1.2. Державний контроль за додержанням суб’єктами господарювання вимог лісового законодавства здійснюють посадові особи державної лісової охорони (далі – держлісоохорони), що діють у складі Держкомлісгоспу, Республіканського комітету лісового і мисливського господарства Автономної Республіки Крим, обласних управлінь лісового та мисливського господарства, підприємств, установ і організацій, які належать до сфери управління Держкомлісгоспу і до компетенції яких віднесені питання здійснення державного контролю за додержанням лісового законодавства.

1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

акт перевірки дотримання вимог лісового господарства (далі – акт) –документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок додержання суб’єктами господарювання вимог Лісового кодексу України, а також нормативно-правових актів з питань ведення лісового господарства і є носієм доказової інформації у разі встановлення за результатами перевірки факту порушення вимог лісового законодавства або стан його дотримання;

перевірка – обстеження і вивчення господарської діяльності суб’єктами господарювання шляхом вжиття комплексу заходів, спрямованих на об’єктивне встановлення дійсного стану додержання вимог лісового законодавства, а також проведення дій щодо забезпечення усунення виявлених порушень та відшкодування шкоди, заподіяної лісу внаслідок незаконних рубок та інших порушень, застосування адміністративних стягнень до порушників лісового законодавства тощо;

припис про усунення порушень і недоліків (далі – припис) – обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб’єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

суб’єкт господарювання – зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, або фізична особа – підприємець, які є постійними, тимчасовими користувачами лісу та провадять господарську діяльність з ведення лісового господарства;

 ІІ. Планові та позапланові перевірки

2.1. Періодичність здійснення перевірок визначається відповідно до Критеріїв розподілу суб’єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного контролю, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 212.

 2.2. Планові та позапланові перевірки здійснюються в робочий час суб’єкта господарювання, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.

 2.3. Плани перевірок складаються начальниками структурних підрозділів, на яких покладені обов`язки із здійснення державного контролю за додержанням лісового законодавства та затверджуються керівниками органів Держкомлісгоспу.

 2.4. Позапланова перевірка проводиться згідно з наказом керівника органу Держкомлісгоспу або його заступника за наявності таких обставин:
подання суб’єктом господарювання письмової заяви про здійснення нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірних даних, заявлених у документах обов’язкової звітності, поданих суб’єктом господарювання;

перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю);

звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб’єктом господарювання вимог лісового законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.

Під час проведення позапланової перевірки посадові особи держлісоохорони з’ясовують лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на здійснення цього заходу.

 ІІІ. Організація планової перевірки та порядок її проведення

3.1. Планова перевірка здійснюється відповідно до Конституції України, актів Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, а також нормативно-правових актів центральних та інших органів виконавчої влади.

3.2. Підставою для здійснення планової перевірки є річні або квартальні плани, затверджені Держкомлісгоспом та його територіальними органами.

3.3. Для здійснення перевірки керівником відповідного органу Держкомлісгоспу або його заступником видається наказ про проведення перевірки, який має містити:

найменування суб’єкта господарювання, підставу для перевірки та предмет перевірки;

період, за який буде здійснюватись перевірка.

3.4. Суб`єкт господарювання про здійснення планового заходу державного контролю повинен бути попереджений письмово не пізніше як за десять днів до початку проведення перевірки.

Письмове повідомлення повинно містити:

дату початку та дату закінчення перевірки;

найменування органу, який здійснює перевірку;

найменування суб`єкта господарювання.

Повідомлення про проведення перевірки дотримання вимог лісового законодавства (додаток 1) надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою, за рахунок коштів органу державного контролю або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання під розписку.

3.5. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) (додаток 2) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного контролю (із зазначенням його прізвища, імені та по батькові) і засвідчується печаткою.

 3.6. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються:

найменування органу державного контролю, що здійснює захід;

найменування суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;

місцезнаходження суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід;

номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється захід;

перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім’я та по батькові;

дата початку та дата закінчення заходу;

тип заходу (плановий або позаплановий);

вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);

підстави для здійснення заходу;

предмет здійснення заходу;

інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

3.7. Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.

3.8. Строк здійснення планового заходу не може перевищувати п’ятнадцяти робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва – п’яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом. Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.

Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва – двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом. Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.

3.9. Перед початком здійснення заходу посадові особи держлісоохорони зобов’язані пред’явити керівнику суб’єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу держлісоохорони, і надати суб’єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа держлісоохорони без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний контроль суб’єкта господарювання.

3.10. Посадові особи держлісоохорони у разі виявлення порушень мають право:

складати протоколи та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, про правопорушення у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;

зупиняти на території лісового фонду транспортні засоби та проводити огляд транспортних засобів, знарядь, добутих деревини та інших продуктів лісу;

проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;

викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень у зв’язку з порушенням ними лісового законодавства;

визначати за затвердженими таксами і методиками розмір збитків, завданих лісовому господарству, та шкоди, заподіяної лісу;

анульовувати дозволи або інші документи на право використання лісових ресурсів у разі порушення лісового законодавства;

приймати рішення про обмеження або заборону господарської та іншої діяльності;

звертатися до органів прокуратури з клопотанням про подання позовів до суду про відшкодування втрат лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно або тимчасово зайнятих лісових ділянок, строк користування якими закінчився;

видавати обов’язкові для виконання приписи з питань, що належать до їх повноважень.

 3.11. Посадові особи держлісоохорони зобов`язані:

повно, об`єктивно та неупереджено здійснювати державний контроль у межах повноважень, передбачених законом;

не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності під час здійснення перевірки, якщо це не загрожує життю та здоров’ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;

дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб`єктами господарювання;

забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці суб’єкта господарювання, що стає доступною посадовим особам у ході здійснення державного контролю;

ознайомити керівника суб’єкта господарювання або його заступника, або уповноважену ним особу з результатами державного контролю в строки, передбачені закон;

надавати суб’єкту господарювання консультаційну допомогу щодо здійснення державного контролю.

3.12. Перевірки проводяться в присутності керівника (власника) суб`єкта господарювання, або уповноважених ним осіб.

3.13. За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа держлісоохорони складає акт (додаток 3) який повинен містити такі відомості:

дату складення акта;

тип заходу (плановий або позаплановий);

вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);

предмет державного нагляду (контролю);

найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім’я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;

найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа держлісоохорони зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб’єктом господарювання, а в разі невиконання – детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами держлісоохорони, які здійснювали захід, та суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Результати перевірки в акті викладаються на підставі перевірених даних і фактів.

3.14. Якщо суб’єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб’єкта господарювання щодо здійснення державного контролю є невід’ємною частиною акта органу державного контролю.

У разі відмови суб’єкта господарювання підписати акт посадова особа держлісоохрони вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається суб’єкту господарювання або уповноваженій ним особі, а другий – зберігається в органі державного контролю.

3.15. Під час здійснення державного контролю перевіряються оригінали або належним чином завірені копії первинних документів, даних обліку та звітності, документів розпорядчого характеру та інших документів, наданих суб’єктом господарювання, відносно якого здійснюється перевірка, або уповноваженою ним особою.

3.16. При складанні акта перевірки щодо порушень чинного законодавства повинна бути додержана об’єктивність, ясність і вичерпність опису виявлених фактів і даних, що підтверджені нормативно-правовими актами.

3.17. Не допускаються включення до акта перевірки різного роду висновків, пропозицій та не підтверджених документами даних про суб`єкт господарювання.

3.18. На підставі акта, який складено за результатами здійснення планового заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, протягом п`яти робочих днів з дня завершення перевірки складається припис, розпорядження або інший розпорядчий документ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (додаток 4).

3.19. Припис не передбачає застосування санкцій. Припис видається та підписується посадовою особою держлісоохорони, яка здійснювала перевірку.

3.20. Припис – обовязкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного контролю суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис складається у двох примірниках: один примірник не пізніше п’яти робочих днів з дня складення акта надається суб`єкту господарювання для виконання, а другий примірник з підписом суб`єкта господарювання, або уповноваженої ним особи щодо погоджених термінів усунення порушень вимог законодавства залишається в органі контролю, що здійснював перевірку.

3.21. Невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог лісового законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного контролю, тягне за собою застосування до субєкта господарювання штрафних санкцій у прорядку, встановленому законом.

3.22. У разі невиконання визначеними особами приписів, рішень про обмеження чи зупинення (тимчасово) робіт, пов`язаних з використанням лісових ресурсів, посадова особа держлісоохорони вживає заходів впливу відповідно до вимог законодавства (притягнення до адміністративної відповідальності, передача матеріалів до правоохоронних органів для вжиття відповідних заходів реагування).

3.23. Контроль за виконанням приписів та штрафних санкцій, застосованих за порушення лісового законодавства, здійснює орган Держкомлісгоспу, що вживав такі заходи згідно із законодавством.

3.24. За наявності підстав, визначених законами України для анулювання відповідних документів дозвільного характеру, ліцензій або інших документів на право використання лісових ресурсів, орган Держкомлісгоспу, що здійснював перевірку, вносить відповідне подання до органів, які видавали документи дозвільного характеру, ліцензії або інші документи на право використання лісових ресурсів про таке анулювання разом з матеріалами (або їх копіями, завіреними в установленому порядку), що підтверджують суть порушення (додаток 5).

3.25. При виявленні порушень, за які наступає кримінальна відповідальність, матеріали перевірок обов’язково мають бути передані до правоохоронних органів.

ІV. Права та обов`язки посадових осіб суб`єкта господарювання

4.1. Посадові особи суб`єкта господарювання, що перевіряється, під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержання вимог лісового законодавства мають право:

вимагати від посадових осіб держлісоохорони додержання вимог законодавства;

перевіряти наявність у посадових осіб держлісоохорони службового посвідчення і одержувати копії посвідчення (направлення) на проведення планової або позапланової перевірки;

перевіряти наявність згоди центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства на проведення позапланової перевірки лісо-користувачів у передбачених законодавством випадках (додаток 6);

надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки органу Держкомлісгоспу;

оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії органу Держкомлісгоспу та о посадових осіб держлісоохорони.

 4.2. Посадові особи суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) посадовими особами держлісоохорони зобов`язані:

допускати посадових осіб держлісоохорони до здійснення перевірки в порядку передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та цим Порядком;

виконувати приписи органів Держкомлісгоспу щодо усунення виявлених порушень вимог лісового законодавства;

надавати документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, відповідно до закону;

одержувати примірник припису та акта складеного посадовою особою органу державного нагляду (контролю) за результатами проведеної планової чи позапланової перевірки.

4.3 Невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог лісового законодавства, виявлених під час здійснення перевірки, тягне за собою застосування до посадових осіб суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

V. Оскарження рішень посадових осіб держлісоохорони, що здійснювали перевірку

5.1. Збитки, завдані суб`єкту господарювання неправомірними діями посадових осіб держлісоохорони, підлягають відшкодуванню у встановленому законом порядку.

5.2. Рішення посадових осіб держлісоохорони, що здійснювали перевірку може бути оскаржено у встановленому законом порядку.

Начальник управління контрольно-ревізійної роботи та державної охорони лісів
 

 

В.А. Парфенюк
 

 

 

1 коментар

  •  
    МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

    Н А К А З

    24.09.2010 N 2283/5

    Про повернення нормативно-правового акта
    без державної реєстрації для доопрацювання

    На прохання Державного комітету лісового господарства України (лист від 22.09.2010 N 08-01/4352) та відповідно до пункту 11-1 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731 ( 731-92-п ), Н А К А З У Ю:

    1. Повернути без державної реєстрації для доопрацювання наказ Державного комітету лісового господарства України від 31.08.2010 N 263 "Про затвердження Порядку проведення перевірок при здійсненні державного контролю за додержанням вимог лісового
    законодавства" строком на 1 місяць.

    2. Департаменту державної реєстрації нормативних актів забезпечити виконання цього наказу.

    Міністр О.Лавринович

    http://www.nau.com.ua/index.php?page=hotline&file=340973-24092010-0.txt&code=v2283323-10

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.