Кто такие “експерти Федерації роботодавців України” и какое отношение они имеют к торговле лесоматериалами? Где результаты ” дослідження продажів деревини для малих переробників у країнах світу”? О каких “паралелях на інші країни” может идти речь если вся деятельность группы Кицака-Дюга ( или Дюга-Кицака) основана на лоббировании исключительной биржевой торговли лесоматериалами. Она построена перпендикулярно европейской практике и нацелена на лоббирование интересов крупного бизнеса с иностранными инвестициями… нашедшего общий язык с наиболее коррумпированными представителями власти, узурпировавшими монопольное право на распоряжение лесоматериалами, заготовленными в государственном лесу. Что “експерти Федерації” считают микро и малым бизнесом и что они знают о количестве занятых в этом виде деятельности по областям Украины, количестве и качестве потребляемого сырья и производимой продукции, а также потенциале и значимости данного бизнеса в дотационных лесных регионах ? С какого перепуга они лишают малый бизнес возможностип роизводства продукции кода 4401, в частности колотых дров? Почему они опровергают базовый принцип построения украинского права – “ЗАКОН ЕДИН ДЛЯ ВСЕХ” ? Осознают ли они возможные последствия своих действий? А может пусть поиграются в демиургов? Украину и без них превратили в экспериментальную страну на чьих ошибках должны учиться другие… М.П.
За підсумками візитів робочої групи при Комітеті ВРУ з питань економічного розвитку експерти Федерації роботодавців України провели дослідження продажів деревини для малих переробників у країнах світу та норм чинного українського законодавства. На основі цього аналізу розроблено пропозиції законодавчого врегулювання механізму резервування деревини та системи продажу для малих переробників.
Наразі експерти і учасники Федерації понад п’ять років працюють над реформуванням ринку деревини у складі робочої групи щодо державної політики у сфері деревообробної, меблевої промисловості та ринку деревини Комітет з питань економічного розвиткуВерховна Рада України під головуванням Кицак Богдан, активними учасниками виїзних засідань. Робоча група вже відвідала Рівненську, Івано-Франківську та Чернівецьку області, на черзі — Закарпатська і Волинська.
Проблематика балансу інтересів на ринку деревини
У рамках роботи над проєктом закону «Про ринок деревини» дискутується тема пошуку балансу між малими, середніми та великими переробниками в можливостях доступу до ринку деревини.
Обговорення системи розподілу обсягів деревини між різними категоріями покупців, а також обмеження участі в торгах для іноземних покупців може спричинити багато суперечностей із чинним законодавством та конфліктів із різними групами підтримки як серед українського бізнесу, так і представників Європарламенту.
Будь-які пропоновані рішення повинні бути максимально аргументовані з паралелями на інші країни, а також максимально прості для їх імплементації. Варто максимально спиратися на міжнародний досвід розвинених країн у вирішенні цього питання.
«Ми проаналізували всі публічно озвучені пропозиції щодо продажу деревини малим переробникам. Головним їх недоліком є конфлікти з чинним українським та міжнародним законодавством, відсутність вагомої аргументації таких пропозицій», — наголосив експерт Федерації роботодавців України, керівник економічної платформи Wood Industry UA Юрій Дюг.
За підсумками розширеного дослідження систем продажу деревини у всіх країнах світу встановлено, що жодна з них не має системи поділу ринку деревини на малих, середніх та великих покупців-переробників деревини. Навіть зразкова для українських деревообробників польська система продажу деревини не має поділу покупців деревини на малих та великих, а також не містить жодних прямих і категоричних обмежень продажу деревини для покупців з інших регіонів чи країн.
Історія закупівель, а також екологічний розрахунок транспортування деревини імплементується лише в систему додаткових бонусів для покупця при переробці деревини, але не може містити заборони для інших учасників.
Сепарація ринку без чітких критеріїв та аргументів може спричинити порушення правил антимонопольного законодавства України та правил вільної конкуренції, законодавства про вільну торгівлю та правил Світової організації торгівлі.
Позитивний досвід резервування деревини для малих переробників є в США. Там діє окрема система резервування обсягів деревини для малого бізнесу в складних гірських лісистих регіонах, однак вона теж може діяти не постійно — лише тоді, коли показники роботи і розвитку малого бізнесу зменшуються нижче 10 відсотків.
Пропозиції реформування
Експерти ФРУ пропонують народним депутатам під час розроблення законопроєкту «Про ринок деревини» відійти від ідеї штучного поділу сировини між покупцями деревини залежно від розміру бізнесу, а натомість використати позитивний досвід США.
Визнати спеціальні аукціони для малих переробників окремим механізмом для підтримки малого бізнесу у сфері деревообробки за прикладом системи в США (Програма Small Business Timber Set-Aside Program), головною метою якої є підтримка рівня розвитку малого та середнього бізнесу в окремих депресивних регіонах, де економічно розрахована частка малого деревообробного бізнесу не менше 10 відсотків.
Конкретні заходи
Резервування деревини: щорічно резервувати для підтримки малого деревообробного бізнесу не більше ніж 10–20 відсотків ділової деревини класів A, B, C (адже саме ці класи деревини переробляє малий бізнес в абсолютній більшості). Обсяг такого резервування визначати за рішенням профільного міністерства щорічно не пізніше вересня попереднього року.
Спеціальні торги: обсяг зарезервованої для підтримки малого бізнесу деревини виставляти на спеціальні біржові торги, в участі в яких можуть брати лише переробники-учасники реєстру переробки деревини, які мають історію закупівель деревини в продавця в попередньому році (локалізаційний географічний принцип).
Географічне обмеження: систему резервування деревини для малих переробників поширювати виключно на лісокористувачів-продавців державної та комунальної форми власності, лісові площі яких знаходяться в областях, які мають населені пункти, що віднесені до переліку гірських територій згідно з постановою КМУ № 647-95-п «Про перелік населених пунктів, яким надається статус гірських».
Об’єкти ПЗФ: для лісокористувачів, які є об’єктами ПЗФ, встановити обсяг резервування деревини для малих переробників у розмірі від 30 до 60 відсотків заготовленої деревини.
Критерії участі
Участь у торгах зарезервованою деревиною можуть брати лише малі переробники з областей України, де 25 і більше відсотків територій включені до переліку гірських територій згідно з постановою КМУ № 647-95-п «Про перелік населених пунктів, яким надається статус гірських».
Переробники, допущені до участі в таких торгах, мають бути виключно суб’єктами мікропідприємництва та малого підприємництва відповідно до пункту 4 статті 2 Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб», які виробляють продукцію, що належить до товарних груп 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Малі переробники мають право вільно брати участь також у загальних торгах деревиною, середні і великі переробники не можуть бути допущені до спеціальних торгів.
Ключові акценти
Особливу увагу потрібно акцентувати на тому, що резервування обсягів деревини для малих переробників — це не економічний поділ ринку, а інструмент підтримки малого бізнесу в складних гірських регіонах, де через географічні умови люди можуть працювати лише в туристичній, лісовій або деревообробній сфері.
Ліси гірських регіонів мають найбільше екологічних обмежень, об’єктів природно-заповідного фонду, що з кожним роком зменшує обсяги заготовленої ділової деревини в регіоні.











2 коментаря
popkov
Наталуха из Москвы…Кицак из Бердичева… Я из Биробиджана…Это аккурат между ними в многомерном пространстве… Не чувствую ничего общего, но хорошо их понимаю… Где то рядом должна быть синагога и прилавок ФСБ… При московском царе в Малороссии лесная торговля была чисто еврейским бизнесом… Думаю по их мнению, то что происходит сегодня в Украине это не лоббирование и не ангажирование.. Это – зов предков… и восстановление исторической справедливости…
Advokat_Storchous
Прочитав, пригадав радянський анекдот «Рабінович працює на заводі, що випускає дитячі коляски. Жінка вмовила його красти по одній деталі на тиждень, щоб зібрати візок для майбутньої дитини. За дев’ять місяців Рабинович сів за збірку і каже. – Знаєш, кохана, як я не збираю, все рівно кулемет виходить.”
У цих шановних, неупереджених та вкрай об’єктивних експертів приблизно та ж сама проблема… Їх тітанічний високоінтелектуальний аналіз засвідчив, що для малих деревообробників повинні бути малі біржові торги з деякими теріиторіальними нюансами. Мовляв – всі інші варіанти будуть грубим порушенням антимонопольного законодавства. Характерено, що відповідальними за поставки визначили нац парки, що можуть проводити в себе в основному ВСР (звідки переважно мають отримувати дрова), і то – в досить обмежених обсягах.
Мораль сумна: хто законопроекти замовляє, той їх і танцує.