Кримінальне провадження проти ДП ЛІАЦ з боку ДБР охвачує дуже невеликий період та сферу правопорушень. З моєю співбесідницею заповнюємо прогалину.
Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.
Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.
Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842
Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ
Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.
7 коментарів
popkov
Более того… Опыт Украины показывает, что воровать легче всего на внедрении новых технологий в экологию, лечение дететей и оборону страны.
Что касется компетенции, то каждый из большинства руководителей лесной отрасли был в чем-то компетентен, только не в руководстве лесной отраслью. Отсюда много миллионные ежегодные потери и отсутствие единой государстсвенной системы учета древесины, которую в 2009 году востребовала Юля Тимошенко… Ничего государственного и эфективного для государства в том ЕОД, которым пользуется отрась нет и никогда не было… Однако ЕОД – это замечательный инструмент для ПИАРА, теневого контроля, личного обогащения и “частно-государственного партнерства” в понимании кучерявого дружбана лесоводов всех времен и народов, а также его многочисленных последователей..
Advokat_Storchous
Система електронного обліку деревини – по змісту та суті є досить зручною, та загалом як ідея – супер. При грамотній, справедливій, адекватній, заощадливій реалізації була б мегапрогресивною. Але, мабуть не в Україні. Життєвий шлях ЄОД є вимученим та складним. Якщо порівнювати із людиною, то народженням ЄОД можна вважати період правління Сівця, який і став її рідним батьком. Матірю тоді можна записати Ю.В.Т., що поставила підпис у розпорядженні КМУ 2009 року. Ще при пологах ЄОД у 2011 році була вражена інфекцією корупції (часи тоді бути такі…). Навіть той факт, що система була суто внутрішнім інструментом із 2011 по 2019 рік свідчила про купу хвороб та проблем розвитку організму, викликаючи багато запитань. Цікаво, що обов’язковість ЕОД для ВСІХ ПОСТІЙНИХ ЛІСОКОРИСТУВАЧІВ була впроваджена майже випадково – через ЗП 5495 (закон ухвалений 16 09 2018) авторства вже підзабутого головного радікала країни. В закон тоді включили штучне, і нетипове поняття «моніторинг внутрішнього споживання лісоматеріалів». Це дичина була впарена в закон як туповате обгрунтування щойно запровадженого мораторію на експорт деревини. Призначалось для європейських партнерів задля створення враження, що ми нібито нещасна, обділена лісом країна. Нам, мовляв неодмінно потрібно встановити правові гальма , щоб ми, як ті індонезійські туземці випадково не зрізали в себе щороку зайвих 3-5 мільйонів кубів. Законом творчо скористалось Держлісагентство, легалізувавши нарешті систему у правовому просторі: із постановою КМУ 1142 від 04.12.2019, запровадило ЄОД для всіх постійних лісокористувачів країни ( а не тільки для лісгоспів ДАЛРУ). Також, через наказ Агенства визначила законим адміністратором ДП «ЛІац».
Підлітковим періодом ЄОД можна вважати 2021 рік, коли через 3 роки після постанови КМУ №1142, Держлісагентству нарешті вдалось через Міндовкілля затвердити Інструкцію про електронний облік деревини №621 від 16 09 2021. До речі, саме цим і пояснюється обмежений період охоплення правоохоронцями «несанкційнованих втручань»: разом з тим, точно невідомо, що останні мали під цим на увазі.. «Санкціонованість» змін до ЄОД вперше була передбачена згаданою інструкцією 2021 року. Загалом, як нормативний документ, Інструкція виписана не зовсім добре: із своєї практики можу сказати, що навіть судді з прокурорами важко розуміли логічну побудову та приписи цього нормативу (є суттєві прогалини). Поскільки Інструкцію по суті писали самі собі, під себе, то звісно про запобіжники від зловживань, які обовязково треба прописувати у таких, досить серьозних питаннях обліку державного ресурсу, ніхто не подумав. Зараз, думаю почнуть переписувати…
Що далі ? Далі нас чекає святкування повноліття важкого підлітку, який не дотягнувши до зрілості, вже потрапив у дитячу кімнату міліції із справами ДБР… Мабуть спадковість дає взнаки…. ЕОД, очевидно стане повноцінно законним інструментом в ЗП «Про ринок деревини» ЗП 13227. .. Саме цей закон має стати ЕДСЕОД «путівкою в життя». Шлях до нього складний: ЗП 4197-д/13227 в парламентських кабінетах рухається скнадально та вкрай важко… Річ у тім, що законопроект передбачає обов’язковість використання системи електронного обліку деревини не тільки для лісгоспів, а й для ВСЬОГО деревообробного бізнесу (внесення даних в ЄОД про облік власної деревини- ч.4 ст. 19, ст.2 ст. 11 ЗП ). Це означає, що КОЖНИЙ ДЕРЕВООБРОБНИК країни буде зобов’язаний звітуватись про куплений і перероблений ліс в ЄДСЕОД. Звісно, не безкоштовно (в лобістських планах розробників ЗП 13227 опції «безкоштовно» для деревообробного бізнесу – немає в принципі). .На веб-сайті ДП «ЛІАЦ» є посилання на договір оферти за користування в цифровому кабінеті ДП ліцензією на профільний програмний продукт. Її ціна на рік складає – 24 812 грн. Деревообробників в країні зараз залишилось близько 6 тис. ( до війни було 9 тис). Беремо калькулятор. Отримуємо трохи менше півтори сотні мільйонів в рік для одного, окремо взятого ДП.. Це лише за один вид послуг: в арсеналі ДП є інші штуки, які можна вигдіно продавати бізнесу. Не кажучи про колосальні важелі впливу, що матиме ДП стосовно окремої галузі бізнесу із мільярдними оборотами . Як будуть вноситись зміни в облік деревообробників (як вносяться зміни до обліку лісгоспів ми узнали від прокурорів) – зараз одному Богу відомо. Загалом, грошові перспективи після повнолітття ЄОД фантастичні. Бути їй мажором – це точно. Звісно, платити за все це буде деревообробний бізнес, який має вижити після астрономічних біржових цін, підвищення цін на електрику та сплату податків тощо. При такому плануванні життєвого шляху ЄДСЕОД, його на жаль чекає багато скандалів – до гадалки не ходи. Попри непогані матеріальні перспективи, у пацієнта в анамнезі виявилась купа складних хвороб, які комусь буде потрібно лікувати. Поки що роль безжальних айболітів взяли на себе ДБРівці. Подивимся, чим це закінчиться…
popkov
Идея ЕОД давно себя изжила… Основные причины этого: человеческий фактор, лежащий в самом сердце ЕОД; огромная дороговизна и трудоемкость; дублирование работы, абсолютная неспособность выполнить возлагаемые на нё функции, а именно обеспечить корректный учет лесоматериалов и профилактику нелегальных рубок и коррупции… Даже те немногие государственные лесные структуры Европы , которые использовали тотальный бирочный учет от тнего отказались, а украинские лесники хвалят ЕОД и остановиться не могут….
В сочетании с культивируемой годами особой моралью “лесной элиты”, которая на пути к рыночной экономики стала слишком меркантильной (вороватой?), и принципами частно -государственного партнерства, согласно которым часть государственного должна стать частным, ЕОД стал инструментом теневого контроля за рынком лесопродукции и управляемой пересортицей… Впрочем, почти уверен, что ЕОД так изначально задуман, а точнее списан с той книжки об учете древесины, изданной WWF России, которую один глупец положил на стол Марчука…
Забавно, что за более чем 15 лет работы над “супер- системой” отрасль заплатила многие сотни миллионов (возможно 1-3 миллиардав), государственных средств за её разработку и совершенствование…. Работники ЛИАЦ, отвечающего за работу ЕОД получают очень высокие зарплаты… Однако, все представляющие в этом деле государство по факту абсолютно беспомощны без частных специалистов, на оплату труда которых ежегодно направляется больше, чем на содержание лесных НИИ Украины. Впрочем содержание ЕОД – это часть себестоимости лесопродукции, которую оплачивают деревообработчики, но не все… Для некоторых ЕОД источник прибыли, а для иных – сплошные убытки…
ivanmisko
Полностью согласен .
Когда-то работая мастером ,максимум что можно было продать это несколько кубов дров и при этом не было никакого электронного учета ,но и краж таких не было .Электронный учет это такое же воровством на равне с несправедливыми зарплатами ,коррупционной рентой с куба ,зазорами на услугах ,покупках и д т .В принципе воровство было ,есть и будет вопрос только в масштабах и схемах ,и если на западе такие схемы легализированы ,то прибыль покрывает убытки ,но у нас решили зарабатывать на убытках ,да и работать никто не хочет ,проще сократить затраты .
В лесной отрасли большинство инноваций были ведены людьми которые не имеют отношения к практической деятельности ,и далеки от леса ,но так как каждому последующему руководителя нужны были в качестве пиара водить новые правила (в разных видах )мы сами себя загнали у угол ,сегодня что то сделать не нарушая правила или законодательные акты не возможно (это касается всего от отводов до реализации и рубки ) Также и с электронной системой учета ,просто пока не все органы соображают где и что смотреть .Контроль учета изменился , когда-то в учете участвовало фактически два человека это мастер и бухгалтер (следил за правильностью )то сегодня добавился программист ,со своим видением .Нужно отметить тот факт ,что после реформы надлесничества бо большому счету превратились в статистов ,а руководителей увеличилось .По многим причинам мастер не может не исправлять тт н ,только исправление проводится не под контролем бухгалтера ,а по видению программиста и мягко говоря он это делает не совсем корректно ,это значит что конечный результат исправлений не всегда совпадает с бухгалтерским учетом и учетом древесины по участкам .Некоторые такие исправление видят и конечно на этом зарабатывается .Таких практических проблем более чем достаточно ,но они никому не нужны и заниматься ими ни кто не будет ,тем более после реформы .
ivanmisko
А действительно ли высшее руководство некомпетентно и даже если допустить некомпетентность ,то в чем именно заключается эта некомпетентность ,ведь если ответить по иному на этот вопрос то разговор уйдет в другую сторону .
Профильным министерством руководит человек без опыта и соответствующего образования ,айтишник .Если посмотреть выше ,то такой же самый айтишник тридцати летний занимает руководящую
должность с неограниченными возможностями и властью у всех сферах государственного аппарата .
Даже при начислении зп ,поощряется финансово владением или умениями использовать новые технологии ,дроны и т д .Можно сделать выводы ,что сегодня основным критерием при подборе кадров ,является знание в области айти технологий .
Возможно это и хорошо ,но никаких обоснований внедрение инноваций просто нет .А цифры которые используются для этого это мильярды.
Когда-то считал сколько область тратит на электронный учет ,более 50 млн грн в месяц .
Вся эта система учета создана людьми не работавшими в лесу ,поэтому сделать нормальную отправку без исправлений не возможно .
Изначально сама система закупок с привлечением прозоро планировалась для легального отмывание денег ,ведь в конечном итоге для ревизора не было проблем сверить закупочные цены у предприятия и поставщика .
И как показало время все эти технологии это очередная иллюзия борьбы с воровством .
repair les
Ви чітко зазначили, що достатньо буде звірити ціни закупівлі у покупця та реалізації у продавця. Ще можливо державі встановити рівень ідентифікаційної ціни на товар і все працюватиме без проблем з мінімальним корупційним ризиком ( правда в лісовому господарстві є суб’єктивний фактор вірного визначення якості). Но тоді тисячі працівників, в своїй більшості чиновників, залишаться без роботи, а всі вини чиїсь ставленики.
Щодо 10 000 випадків втручання в систему ЕОД: більшість з них це дійсно звичайні виправлення помилок без жодної хитрощі по визначеній процедурі з відповідним письмовим зверненням (поясненням) працівника, що допустив помилку. Якщо не виправити то в системі ЕОД “світиться” помилка за яку майстра лісу керівництво карає. Виправлення ніхто не “любить” но хто не працює той не помиляється. Правда по проведенню реорганізації чомусь після виправлення помилки ( за словами окремих майстрів) на телефон майстру почали надходити анонімні карткові рахунки з “цікавою” пропозицією. На мою думку просто хтось дотичний до виправлення помилок зрозумів, що в разі не виправленої помилки працівників філій жорстко карають і вирішив на цьому заробляти. Чи була це загальна система не скажу, а інформація про заробітчанство на виправленнях була.
Щодо випадків системних пересортувань або значних змін обсягів поставки ” заднім” числом на адресу конкретних споживачів, вважаю перевірка це чітко встановить. В тому і є користь від ЕОД, інтернетсистема пам’ятає все і дає можливість аналізу в тому рахунку по часовим періодам, суб’єктам та видам продукції . Залишаюсь при думці, що система ЕОД корисна, а витрати реально слід зменшити.
Маландий Даниил
Я бы сказал, что руководство ограниченно компетентно. У лесного отсутствуют качества, которые культивировали в министерствах при Ссср. Нельзя было стать министром, не побывав замом и ниже. Соросята внесли огромный БАГ в само тело бюрократии – заменили картинками рутинную и по определению, достаточно сложную, но необходимую «поточну діяльність» с понятным механизмом идентификации настоящей результативности. В итоге имеем феномен «Прозорро», где экономией считается разница между некомпетентностью снабженца, который не может определить параметры обычной цены – и ценой исполнения тендера. С этого все и началось. По уму – Прозорро надо ввести доп опцию: KPI для Замовника. Если в определенном проценте закупок цена падала более, чем на 10% – снабженца выгнать, директора понизить/выгнать. Увидите, как уменьшится «грантоэкономия». Но тут же уменьшится и «потужна» экономия.
Что касается леса конкретно, то там поможет только независимый аудит и здравый смысл. В этой политической системе такое вряд ли возможно. Но не унываем – один реформатор все-таки сейчас не на свободе. А значит – расширяем, углубляем. И все буде добре!
Comments are closed.