Проект Закону  “Про ринок деревини” (реєстр. 4197-Д)

Этот текст уже давно ходит по соцсетям,  но на сайте ВР его нет. В пятницу на странице законопроекта сообщили о том, что размещена сравнительная таблица к второму чтению, но фактически её не разместили. Совершенно очевидно, что несмотря на то, что вторая версия закона  кардинально отличается от первой, её не собираются оценивать на анти коррупционность и соответствие европейскому праву.

Среди тех, кто видит пороки нового законопроекта, крепнет мысль о том, что его основным официальным “локомотивам”, –  нардепам-солистам  Кицаку и Наталухе, вместе кардебалетом из профессионалов научно-разговорного жанра, просто заплатили за лоббирование.  А Вы как думаете? М.П.

В редакції для другого читання станом на 03 лютого 2025

За результатами підготовки та опрацювання до другого читання проекту Закону України “Про ринок деревини” (реєстр. № 4197-д), прошу Комітет з питань економічного розвитку включити, в порядку, передбаченому пунктом 4 частини першої статті 15 Закону України “Про Комітети Верховної Ради України”, наступні пропозиції та поправки до зазначеного законопроекту:

  1. Преамбулу Закону викласти у такій редакції:

“Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної на ринку деревини з метою забезпечення потреб учасників ринку деревини на принципах вільної і добросовісної конкуренції та сталого використання лісових ресурсів.”

  1. Статтю 1 Розділу І законопроекту викласти у такій редакції:

” Стаття 1. Визначення термінів

  1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: авторизований інформаційний агент – організатор біржових торгів на ринку деревини або клірингова установа, з якою такий організатор біржових торгів уклав договір про здійснення клірингу, котрий (котра) здійснює обмін інформацією з системою електронного обліку деревини щодо укладення та виконання біржових договорів/контрактів, які були укладені в результаті біржових торгів, що були організовані таким авторизованим інформаційним агентом, або які були організовані іншим організатором біржових торгів на ринку деревини, з яким такий авторизований інформаційний агент уклав відповідний договір про організацію доступу до системи електронного обліку деревини;

декларація про деревообробну діяльність – офіційна заява, що подається суб’єктом господарювання, який провадить діяльність з переробки лісоматеріалів необроблених і деревини паливної про здійснення ним перероблення лісоматеріалів як основного виду господарської діяльності і виробляють продукцію, що належить до товарних груп згідно кодів 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності;

деревина паливна – деревина паливна у вигляді колод, полін, хмизу, гілок, сучків або в аналогічних формах; деревна тріска або стружка; тирса, тріска, стружка, уламки та відходи деревини та скрап, агломератні або неагломератні, у вигляді колод, полін, брикетів, гранул або в аналогічних формах, що відповідає коду 4401 групи 44 розділу IX Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності;

інший суб’єкт господарювання, що здійснює будь-які операції з деревиною – це юридична особа або фізична особа – підприємець, яка зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, є резидентом України та не включена до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки лісоматеріалів необроблених і деревини паливної;

лот – партія або кілька партій біржового товару на ринку деревини, що має якісні та кількісні характеристики та пропонується для продажу або заявлена до купівлі на біржових торгах із зазначенням таких характеристик згідно до національних стандартів та/або технічних умов;

оператор ринку деревини – власник лісу (державної або комунальної власності), постійний та тимчасовий лісокористувач, який здійснює заготівлю та продаж (відчуження) лісоматеріалів необроблених, деревини паливної на ринку деревини;

організатори біржових торгів на ринку деревини – товарні біржі, які отримали ліцензію на провадження діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах, що видається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, та відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

ринок деревини – система правовідносин, що виникають між учасниками ринку деревини під час здійснення ними операцій з купівлі-продажу (відчуження) товарів на ринку деревини;

система електронного обліку деревини (ЕОД) – це система правовідносин, що виникає під час збирання, внесення, обробки, зберігання, захисту та надання доступу до інформації та даних щодо заготівлі, виготовлення, обігу (руху), купівлі-продажу, експорту, імпорту та інших господарських операцій з лісоматеріалами необробленими, деревиною паливною засобами автоматизованої інформаційно – комунікаційної системи;

суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини – це юридична особа або фізична особа – підприємець, яка зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є резидентом України, має відповідне виробниче обладнання, виробничі площі та здійснює механічну і хіміко-механічну обробку, переробку лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, необхідну для виробництва товарів, що належать до товарних груп згідно кодів 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та включена до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини;

товар на ринку деревини – лісоматеріали необроблені, деревина паливна, а також деривативні контракти, що укладаються на товарних біржах, базовим активом яких є лісоматеріали необроблені, деревина паливна;

товаросупровідні документи – документи, що прямують разом з товаром на ринку деревини й містять встановлені законодавством відомості про лісоматеріали необроблені, деревину паливну, які переміщуються учасниками ринку деревини транспортними засобами, та сформовані засобами системи електронного обліку деревини або містять обов’язкові реквізити, сформовані системою електронного обліку деревини;

Уповноважений державний орган – центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства;

учасники ринку деревини – оператори ринку деревини, суб’єкти господарювання, які проводять діяльність з переробки деревини, організатори біржових торгів на ринку деревини та інші суб’єкти господарювання, що здійснюють операції з деревиною відповідно до цього Закону.

  1. Терміни «власники лісів», «постійні лісокористувачі» та «тимчасові лісокористувачі» вживаються у значеннях, наведених у Лісовому кодексі України. Терміни «товарна біржа», «біржові торги», «біржова угода», «біржовий договір», «електронна торгова система», «організація торгівлі продукцією на товарних біржах», «організація укладання деривативних контрактів на товарних біржах» вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про товарні біржі». Терміни «деривативні контракти», «клірингова установа» вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки». Терміни «лісоматеріали», «лісоматеріали необроблені» вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів».

Інші терміни в цьому Законі вживаються у значеннях, наведених у Лісовому кодексі України, Господарському кодексі України, Цивільному кодексі України, Законі України «Про захист економічної конкуренції».”

  1. Статтю 2 Розділу І законопроекту викласти у такій редакції:

“Стаття 2. Законодавство у сфері регулювання ринку деревини

Законодавство у сфері регулювання ринку деревини складається з Конституції України, Лісового кодексу України, Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про товарні біржі», Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», цього Закону та інших актів законодавства і прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері ринку деревини.”

  1. Статтю 3 Розділу І законопроекту викласти у такій редакції:

“Стаття 3. Принципи функціонування ринку деревини

  1. Функціонування ринку деревини має базуватись на наступних принципах:

– законності;

  • прозорості та відкритості;
  • доброчесності;
  • змагальності та добросовісної конкуренції;
  • вільної торгівлі;
  • захисту навколишнього природного середовища та раціонального використання лісових ресурсів;
  • запобігання знелісненню, недопущення знищення лісів та завдання їм шкоди;
  • відповідальності усіх учасників ринку за порушення правил діяльності на ринку деревини та договірних зобов’язань;
  • відкритості та прозорості відносин з державними органами у межах законодавства України, у тому числі своєчасного взаємного обміну необхідною інформацією.
  1. Оператори ринку деревини здійснюють продаж або відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної виключно відповідно до вимог та правил визначених цим Законом та нормативно-правовими актами прийнятими на його виконання.
  2. На ринку деревини забороняються будь-які операції щодо лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, якщо їх заготівля спричинила знеліснення, або вони були заготовлені з порушенням порядку, встановленого законодавством.
  3. Вимоги щодо надання, захисту, розкриття та оприлюднення інформації на ринку деревини визначаються цим Законом, іншими законодавчими актами та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону.
  4. Учасники ринку деревини зобов’язані надавати інформацію до системи електронного обліку деревини в порядку та в обсязі, визначеному Уповноваженим державним органом.”
  1. Розділ ІІ “Інформаційне забезпечення ринку деревини” законопроекту виключити;
  2. Доповнити законопроект новим Розділом такого змісту:

“Розділ ІІ. Державне регулювання ринку деревини

Стаття 4. Органи державної влади, які здійснюють державне регулювання ринку деревини

  1. Державне регулювання ринку деревини здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, Уповноважений державний орган та інші органи державної влади в межах своїх повноважень, визначених законодавством.
  2. Органи державної влади, які здійснюють державне регулювання ринку деревини, при виконанні покладених на них завдань взаємодіють між собою, а також з іншими органами державної влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.

Стаття 5. Повноваження Кабінету Міністрів України щодо державного регулювання ринку деревини

До повноважень Кабінету Міністрів України щодо державного регулювання ринку деревини відносяться:

спрямування та координація діяльності органів виконавчої влади щодо державного регулювання ринку деревини;

затвердження порядку моніторингу на ринку деревини;

затвердження порядку перевірки Уповноваженим державним органом достовірності інформації та поданих документів, включення, виключення та тимчасового виключення суб’єктів господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, порядку проведення верифікаційних виїзних перевірок;

затвердження порядку утворення та функціонування, кількісного складу, формування персонального складу Комісії з розгляду скарг на ринку деревини, порядку проведення верифікаційних виїзних перевірок;

вирішення інших питань у сфері державного регулювання ринку деревини відповідно до законодавства.

Стаття 6. Повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства щодо державного регулювання ринку деревини відносяться:

визначення стратегічних напрямків розвитку ринку деревини;

затвердження порядку та граничних обсягів роздрібного продажу, лісоматеріалів необроблених та деревини паливної фізичним особам для задоволення соціально-побутових потреб, форми типового договору купівлі- продажу лісоматеріалів необроблених та деревини паливної для задоволення соціально-побутових потреб;

затвердження порядку та правил оформлення купівлі-продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної поза організатором біржових торгів на ринку деревини;

участь у здійсненні заходів щодо адаптації законодавства України у сфері державного регулювання ринку деревини до законодавства ЄС;

вирішення інших питань у сфері державного регулювання ринку деревини відповідно до законодавства.

Стаття 7. Повноваження Уповноваженого державного органу

До повноважень Уповноваженого державного органу щодо державного регулювання ринку деревини відносяться:

затвердження порядку та форми звітів для операторів ринку деревини про виконання планів заготівлі лісоматеріалів необроблених та деревини паливної, а також звіти для операторів ринку деревини про реалізацію лісоматеріалів необроблених та деревини паливної на ринку деревини;

погодження внутрішніх документів організатора біржових торгів на ринку деревини, в частині, що встановлює порядок організації та проведення біржових торгів на ринку деревини, порядок та правила укладення, документального оформлення, стандартних (типових) умов договорів / контрактів, що укладаються в результаті біржових торгів на ринку деревини, та вимог щодо їх виконання;

затвердження порядку формування конкурсної комісії, оприлюднення інформації про проведення конкурсу, та інші питання організації конкурсного відбору організаторів біржових торгів на ринку деревини, а також порядку втрати статусу організатора біржових торгів у разі порушення вимог законодавства щодо функціонування ринку деревини;

затвердження порядку визначення та інформування учасників ринку деревини про дати проведення основних та додаткових торгів на ринку деревини;

визначення дат проведення основних та додаткових торгів на ринку деревини та інформування учасників ринку про них;

визначення особи, яка забезпечує адміністрування системи електронного обліку деревини;

затвердження порядку формування ціни лісоматеріалів необроблених та деревини паливної для задоволення соціально-побутових потреб;

встановлення за погодженням з Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку вимог до організаторів біржових торгів на ринку деревини щодо кількісних показників активності біржових торгів;

встановлення вимог до програмно-технічного комплексу та захищених каналів зв’язку для організаторів біржових торгів;

встановлення вимог щодо формування операторами ринку деревини лотів для продажу на біржових торгах на ринку деревини;

визначення дати проведення основних та додаткових торгів на ринку деревини та інформування про них;

оприлюднення на своєму офіційному веб-порталі плану-графіку проведення основних та додаткових торгів на ринку деревини;

формування та ведення Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини та оприлюднення на його офіційному веб-порталі;

перевірка достовірності інформації та поданих суб’єктом господарювання документів, включення, виключення та тимчасового виключення суб’єктів господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини;

формування та ведення Переліку авторизованих інформаційних агентів та оприлюднення на його офіційному веб-порталі;

перевірка достовірності інформації та поданих суб’єктом документів, включення, виключення суб’єктів з Переліку авторизованих інформаційних агентів;

інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, або його міжрегіональних територіальних органів стосовно вжиття заходів здійснення моніторингу процедур публічних закупівель, якщо ціна договору про закупівлю лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, укладеного згідно законодавства про публічні закупівлі, суттєво відрізняється від поточних цінових показників на організованому товарному ринку;

моніторинг ринку деревини;

створення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини;

забезпечення функціонування системи електронного обліку товарів на ринку деревини;

здійснення контролю за додержанням учасниками ринку деревини вимог, встановлених цим Законом;

здійснення інших повноважень, визначених цим Законом.

Стаття 8. Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо державного регулювання ринку деревини

До повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у сфері державного регулювання ринку деревини відносяться:

погодження вимог до організаторів біржових торгів на ринку деревини щодо кількісних показників активності біржових торгів;

сприяння ефективному функціонуванню біржового ринку деревини на основі збалансування інтересів всіх учасників ринку деревини;

здійснення інших повноважень, визначених законодавством про організовані товарні ринки щодо ринку деревини.”

  1. Розділ ІІІ. ОСНОВНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ РИНКУ ДЕРЕВИНИ законопроекту викласти у такій редакції:

“Розділ ІІІ. Учасники ринку деревини

Стаття 9. Учасники ринку деревини

  1. До учасників ринку деревини належать оператори ринку деревини, суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, інші суб’єкти господарювання, що здійснюють будь-які операції з деревиною, а також організатори біржових торгів на ринку деревини.
  2. Учасники ринку деревини зобов’язані дотримуватись вимог цього Закону та законодавства під час здійснення операцій купівлі-продажу товарів на ринку деревини.

Стаття 10. Оператор ринку деревини

  1. Оператор ринку деревини здійснює продаж лісоматеріалів необроблених, деревини паливної виключно відповідно до вимог цього Закону.
  2. Оператор ринку деревини, щорічно, не пізніше 1 жовтня зобов’язаний надати Уповноваженому державному органу план заготівлі лісоматеріалів необроблених та деревини паливної на наступний календарний рік. Оператор ринку деревини, щорічно, не пізніше 1 лютого зобов’язаний надати Уповноваженому державному органу звіти про виконання планів заготівлі лісоматеріалів необроблених та деревини паливної, а також звіти про реалізацію лісоматеріалів необроблених та деревини паливної на ринку деревини за попередній календарний рік. Порядок та форма подання відповідних звітів встановлюється Уповноваженим державним органом.
  3. Оператор ринку деревини має право використовувати заготовлені ним лісоматеріали необроблені, деревину паливну для власних потреб. Використання лісоматеріалів необроблених, деревини паливної для власних потреб може здійснюватися у співпраці із будь-якими іншими суб’єктами господарювання на підставі будь-яких правочинів, та не може передбачати отримання прибутку. Оператор ринку деревини зобов’язаний надавати Уповноваженому державному органу інформацію про використання лісоматеріалів необроблених, деревини паливної для власних потреб з метою забезпечення електронного обліку деревини відповідно до законодавства.
  4. Оператор ринку деревини зобов’язаний надавати інформацію до системи електронного обліку деревини в порядку та в обсязі, визначеному Уповноваженим державним органом.

Стаття 11. Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини

  1. Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини мають право купувати лісоматеріали необроблені, деревину паливну відповідно до вимог цього Закону.
  2. Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, зобов’язані вести облік належного їм обсягу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної у спосіб, що дозволяє забезпечити можливість передачі інформації до системи електронного обліку деревини відповідно до законодавства.
  3. Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, мають право здійснювати господарські операції із лісоматеріалами необробленими та/або деревиною паливною виключно, якщо такі лісоматеріали необроблені та/або деревина паливна були придбані у відповідності до вимог цього Закону або отримані іншим законним способом та інформація про такі дії була надана до системи електронного обліку деревини в порядку та в обсязі, визначеному Уповноваженим державним органом.
  4. Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, забезпечують взаємодію з Уповноваженим державним органом, Комісією з розгляду скарг на ринку деревини щодо перевірки достовірності інформації та поданих документів, відповідності суб’єкта господарювання щодо набуття статусу суб’єкта господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини, встановлених цим Законом.
  5. Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, мають право продажу (відчуження) лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, що придбана на основних або додаткових біржових торгах на ринку деревини виключно суб’єктам господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини. Такий продаж (відчуження) дозволяється за умови подання відповідної інформації до системи електронного обліку деревини в порядку та в обсязі, визначеному Уповноваженим державним органом.

Стаття 12. Інші суб’єкти господарювання, що здійснюють будь-які операції з деревиною

  1. Інші суб’єкти господарювання, що здійснюють будь-які операції з лісоматеріалами необробленими, деревиною паливною, мають право придбавати лісоматеріали необроблені, деревину паливну відповідно до вимог цього Закону.
  2. Інші суб’єкти господарювання, що здійснюють будь-які операції з лісоматеріалами необробленими, деревиною паливною, мають право здійснювати продаж (відчуження) лісоматеріалів необроблених, деревини паливної поза організатором біржових торгів на ринку деревини у випадках, передбачених цим Законом, за умови надання відповідної інформації до системи електронного обліку деревини в порядку, визначеному Уповноваженим державним органом.

Стаття 13. Організатор біржових торгів на ринку деревини

  1. Організатором біржових торгів на ринку деревини є товарна біржа, яка отримала ліцензію на провадження діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах та/або ліцензію на провадження діяльності з організації укладання деривативних контрактів на товарних біржах, що видається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, та відповідає вимогам, встановленим даним Законом.
  2. Набуття товарними біржами статусу організатора біржових торгів на ринку деревини відбувається за результатами конкурсу, який проводиться конкурсною комісією. Порядок формування конкурсної комісії, забезпечення її роботи, оприлюднення інформації про проведення конкурсу, проведення конкурсу та інші питання організації конкурсного відбору визначаються Уповноваженим державним органом.
  3. Організатори біржових торгів на ринку деревини забезпечують проведення біржових торгів лісоматеріалами необробленими, деревиною паливною і створюють умови для належної конкуренції учасників торгів.
  4. Біржові торги лісоматеріалами необробленими, деревиною паливною відбуваються за допомогою електронної торгової системи, яка повинна забезпечувати можливість укладання договорів за результатами біржових торгів на ринку деревини в електронній формі з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Організатори біржових торгів забезпечують наявність та підтримку програмно- технічного комплексу та захищених каналів зв’язку відповідно до вимог, встановлених Уповноваженим державним органом.
  5. Організатор біржових торгів на ринку деревини або клірингова установа, з якою організатор біржових торгів уклав договір про здійснення клірингу, зобов’язані запровадити належну систему управління ризиками учасників біржових торгів з метою мінімізації випадків невиконання або неналежного виконання договорів, укладених за результатами біржових торгів на ринку деревини. Для цього організатор біржових торгів на ринку деревини або клірингова установа, з якою організатор біржових торгів уклав договір про здійснення клірингу, запроваджує інструменти забезпечення зобов’язань та організації розрахунків.
  6. Організатор біржових торгів на ринку деревини під час проведення основних та додаткових біржових торгів на ринку деревини зобов’язаний перевірити наявність учасника торгів в Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, згідно вимог до учасника біржових торгів на ринку деревини, що встановлені цим Законом.
  7. До участі у біржових торгах не допускається учасник ринку деревини, якщо відносно нього (його клієнта) та організатора біржових торгів на ринку деревини, одна й та сама особа прямо або опосередковано здійснює контроль та/або має значний вплив на їх управління або діяльність та/або володіє їх майном.
  8. Організатори біржових торгів на ринку деревини зобов’язані розраховувати індекси, які характеризують цінові показники на ринку деревини за основними породами деревини та надавати вказану інформацію Уповноваженому державному органу у порядку та терміни, визначені Уповноваженим державним органом.
  9. У разі порушення вимог законодавства щодо функціонування ринку деревини організатор біржових торгів на ринку деревини втрачає статус організатора біржових торгів на ринку деревини в порядку, визначеному Уповноваженим державним органом.”
  1. Розділ IV “Декларування операцій з деревиною” законопроекту викласти у такій редакції:

“Розділ IV. Купівля – продаж лісоматеріалів необроблених, деревини паливної

Стаття 14. Купівля – продаж та інші види відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної на ринку деревини

  1. Оператори ринку деревини здійснюють продаж лісоматеріалів необроблених, деревини паливної на ринку деревини виключно на біржових торгах, які проводяться організаторами біржових торгів на ринку деревини, крім відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної:
  1. для задоволення потреб національної безпеки та оборони, подолання наслідків надзвичайних ситуацій, стихійних лих;
  2. для замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»;
  3. у роздріб та фізичним особам для задоволення соціально-побутових потреб відповідно до статті 15 цього Закону.
  1. Цей Закон не регулює питання купівлі-продажу (відчуження) лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, які ввозяться на митну територію України, в митному режимі імпорту.
  2. Біржові торги з продажу операторами ринку деревини лісоматеріалів необроблених, деревини паливної відбуваються із застосуванням технології одностороннього аукціону та проводяться організаторами біржових торгів на ринку деревини в чотири етапи (основні, повторні основні, додаткові та повторні додаткові), а також у вигляді позапланових торгів, що можуть проводитись за мірою необхідності. Застосування інших технологій біржових торгів організаторами біржових торгів на ринку деревини можливо за погодженням з Уповноваженим державним органом.

Дати проведення основних біржових торгів визначаються Уповноваженим держаним органом у встановленому ним порядку.

  1. Уповноважений держаний орган з метою інформування учасників ринку деревини про біржові торги на ринку деревини:

щорічно не пізніше ніж за 45 календарних днів до початку наступного календарного року розробляє та оприлюднює на своєму офіційному веб-порталі план-графік проведення основних біржових торгів на наступний календарний рік із зазначенням строку постачання (рік, півріччя, квартал) та відповідних обсягів лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, які плануються до продажу;

щоквартально за потреби уточнює план-графік проведення основних біржових торгів і не пізніше, ніж за 30 календарних днів до відповідних основних біржових торгів оприлюднює на своєму офіційному веб-порталі уточнений план-графік проведення основних біржових торгів на ринку деревини із зазначенням строку постачання (рік, півріччя, квартал) та відповідних обсягів лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, які плануються до продажу.

  1. Оператори ринку деревини зобов’язані ініціювати основні біржові торги для продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної планової заготівлі майбутніх періодів постачання (рік, півріччя, квартал, місяць) в обсязі 100 відсотків від планової заготівлі у відповідному періоді, за виключенням обсягу відчужених лісоматеріалів необроблених, деревини паливної відповідно до абзаців другого-четвертого частини першої цієї статті. Для цілей цього Закону товар на ринку деревини є біржовим товаром.

За результатами біржових торгів на ринку деревини укладаються договори/контракти з постачанням протягом наступного місяця, кварталу, півріччя, року та/або з постачанням у поточному періоді (місяці, кварталі).

На основних та додаткових біржових торгах пропонується для продажу товар на ринку деревини з постачанням у наступних періодах (місяць, квартал, півріччя, рік).

Основні та додаткові біржові торги на ринку деревини проводяться в чотири етапи:

  1. Основні торги, які проводяться із застосуванням технології біржових торгів, що передбачають покрокове підвищення стартової ціни лота. Право участі в таких біржових торгах мають виключно суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини. Організатор біржових торгів не допускає до участі в основних біржових торгах суб’єктів господарювання, які не включені до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини на дату проведення біржових торгів.
  2. За умови, що на момент завершення основних торгів на підвищення стартової ціни було реалізовано менше 70% виставленого обсягу деревини, не реалізовані лоти не пізніше, ніж за 5 робочих днів пропонуються до продажу на повторних основних біржових торгах, які проводяться за технологією біржових торгів, що передбачає покрокове зниження стартової ціни лота.

За умови, що на момент завершення основних торгів на підвищення стартової ціни було реалізовано більше 70% виставленого обсягу деревини, не реалізовані лоти не пізніше, ніж за 5 робочих днів пропонуються до продажу на додаткових біржових торгах, які проводяться за технологією біржових торгів, що передбачає підвищення стартової ціни лота.

Право участі в таких біржових торгах мають виключно суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини. Організатор біржових торгів не допускає до участі в повторних основних торгах суб’єктів господарювання, що не включені до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини.

Основні та повторні основні біржові торги можуть бути суміщені шляхом застосування технології біржових торгів, яка забезпечує можливість послідовного підвищення та зниження стартової ціни лота.

  1. Якщо лот не продано на повторних основних торгах, тоді не пізніше, ніж протягом 5 робочих днів проводяться додаткові біржові торги за технологією біржових торгів, що передбачає підвищення стартової ціни лота. Право участі в таких біржових торгах мають суб’єкти господарювання, що провадять діяльність з переробки деревини, та інші суб’єкти господарювання, які здійснюють господарські операції з деревиною.
  2. Якщо лот не продано на додаткових торгах, тоді такий лот пропонується до продажу на повторних додаткових біржових торгах за технологією, що передбачає покрокове зниження стартової ціни. Право участі в таких біржових торгах мають суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини та інші суб’єкти господарювання, які здійснюють господарські операції з деревиною.

Додаткові та повторні додаткові біржові торги можуть бути суміщені шляхом застосування технології біржових торгів, яка забезпечує можливість послідовного підвищення та зниження стартової ціни лота.

Ініціювання основних біржових торгів оператором ринку деревини одночасно є пропозицією на продаж сформованих лотів також на повторних основних, додаткових та повторних додаткових біржових торгах (у разі їх проведення), без можливості зміни характеристик сформованих лотів.

  1. Крім основних та додаткових біржових торгів на ринку деревини за необхідності можуть бути проведені позапланові біржові торги. На позапланових біржових торгах пропонується для продажу товар на ринку деревини з постачанням у поточному місяці, кварталі або у наступному кварталі. Позапланові торги проводяться у разі потреби.

Оператори ринку деревини зобов’язані ініціювати позапланові біржові торги з метою продажу всього наявного обсягу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, що була заготовлена понад планові обсяги заготівлі лісоматеріалів необроблених, деревини паливної та не була продана відповідно до частини п’ятої цієї статті (за виключенням обсягу відчужених лісоматеріалів необроблених, деревини паливної відповідно до абзаців другого-четвертого частини першої цієї статті), а також весь обсяг лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, щодо якої суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини або інший суб’єкт господарювання, що здійснює будь-які операції з деревиною, відмовився від укладання договорів за підсумками завершених біржових торгів або якщо суб’єктом господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини або іншим суб’єктом господарювання, що здійснює будь-які операції з деревиною було допущено істотне порушення умов договорів / контрактів, що були укладені в результаті біржових торгів на ринку деревини.

Позапланові торги проводяться у порядку, передбаченому частиною п’ятою цієї статті для основних та додаткових біржових торгів.

Уповноважений державний орган інформує про дату проведення позапланових торгів не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати їх проведення.

  1. Ціноутворення в біржових торгах на ринку деревини ґрунтується на принципах вільного ринку та ринкової конкуренції.

Стартова ціна на основних та додаткових торгах, а також мінімальна ціна на повторних основних торгах, які проводяться за технологією біржових торгів, що передбачає покрокове зниження стартової ціни лота, та повторних додаткових торгах, які проводяться за технологією біржових торгів, що передбачає покрокове зниження стартової ціни лота, визначається відповідно до порядку, затвердженого Уповноваженим державним органом.

Стартова ціна лота на повторних основних торгах дорівнює стартовій ціні на основних торгах, на яких лот не був проданий.

Стартова ціна лота на додаткових торгах дорівнює стартовій ціні на повторних основних торгах, на яких лот не був проданий.

Стартова ціна лота на додаткових повторних торгах дорівнює стартовій ціні на додаткових торгах, на яких лот не був проданий.

  1. Вимоги щодо формування оператором ринку деревини лотів для продажу на біржових торгах на ринку деревини затверджуються Уповноваженим державним органом.
  2. З метою управління ризиками щодо укладання та виконання договорів / контрактів організатор біржових торгів на ринку деревини або клірингова установа, з якою організатор біржових торгів уклав договір про здійснення клірингу, застосовує вимоги щодо надання гарантійного забезпечення. Така вимога застосовується як до зобов’язань покупця, так і до зобов’язань продавця.

Розмір гарантійного забезпечення визначається організатором біржових торгів на ринку деревини або кліринговою установою, з якою організатор біржових торгів уклав договір про здійснення клірингу, на підставі ґрунтовного аналізу ринкових та кредитних ризиків.

До учасників ринку деревини будь-які інші види гарантійного забезпечення не застосовуються.

  1. Посадові особи операторів ринку деревини за порушення умов та правил продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної встановлених цим Законом, несуть відповідальність згідно чинного законодавства.
  2. Порядок та правила укладення, документального оформлення, стандартні (типові) умови договорів / контрактів, що укладаються в результаті біржових торгів на ринку деревини, та вимоги щодо їх виконання визначаються з урахуванням діючого законодавства про організовані товарні ринки, норм даного Закону, правилами та/або іншими внутрішніми документами організаторів біржових торгів на ринку деревини та погоджуються Уповноваженим державним органом.

Типовий договір / контракт, що укладається за результатами біржових торгів, обов’язково має включати:

характеристики біржового товару на ринку деревини, вид контракту, вимоги щодо якості та обміру біржового товару на ринку деревини, умови поставки, ціну, умови оплати та порядок розрахунків, умови приймання – передачі біржового товару на ринку деревини, права та обов’язки сторін, відповідальність сторін та вирішення спорів, строк дії договору;

інші умови, якщо такі будуть встановлені Уповноваженим державним органом.

Стаття 15. Продаж лісоматеріалів необроблених та деревини паливної у роздріб та фізичним особам для задоволення соціально-побутових потреб

  1. Оператори ринку деревини можуть здійснювати роздрібний продаж лісоматеріалів необроблених, деревини паливної та продаж фізичним особам для задоволення соціально-побутових потреб, в тому числі потреб індивідуального будівництва, побутового ремонту будівель та опалення.
  2. Подальший продаж придбаних фізичними особами для задоволення соціально-побутових потреб лісоматеріалів необроблених та деревини паливної заборонено.
  3. Порядок формування ціни та граничний обсяг продажу лісоматеріалів необроблених та деревини паливної фізичним особам для задоволення соціально-побутових потреб, форма типового договору купівлі-продажу лісоматеріалів необроблених та деревини паливної для задоволення соціально- побутових потреб, затверджується Уповноваженим державним органом.
  4. Порядок роздрібного продажу лісоматеріалів необроблених та деревини паливної затверджується Уповноваженим державним органом.
  5. Договір купівлі-продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної для задоволення соціально-побутових потреб з фізичною особою укладається на підставі її заяви.
  6. Оператори ринку деревини зобов’язані надавати інформацію про кожний укладений договір купівлі – продажу згідно цієї статті до системи електронного обліку деревини в порядку та в обсязі, визначеному Уповноваженим державним органом.

Стаття 16. Купівля – продаж та інші види відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної поза організатором біржових торгів на ринку деревини

  1. Продаж та інші види відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної оператором ринку деревини поза організатором біржових торгів може здійснюватися виключно у випадках, визначених частиною першою статті 14 цього Закону.
  2. Порядок та правила оформлення продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної оператором ринку деревини поза організатором біржових торгів на ринку деревини, форму типового договору та інші вимоги встановлює Уповноважений державний орган.
  3. Договір купівлі – продажу лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, що укладається поза організатором біржових торгів на ринку деревини, має передбачати характеристики предмету продажу, вимоги щодо якості та обміру товару, термін та умови поставки, ціну, умови оплати та порядок розрахунків, умови приймання – передачі товару, права та обов’язки сторін, відповідальність сторін та вирішення спорів, строк дії договору та інші умови, визначені Уповноваженим державним органом.
  4. Оператори ринку деревини зобов’язані надавати інформацію про кожний укладений договір та будь-яке відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної поза організатором біржових торгів на ринку деревини до системи електронного обліку деревини в порядку та в обсязі, визначеному Уповноваженим державним органом.
  5. Якщо ціна договору про закупівлю лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, укладеного згідно законодавства про публічні закупівлі, суттєво відрізняється від поточних цінових показників на організованому товарному ринку, то Уповноважений державний орган інформує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, або його міжрегіональні територіальні органи стосовно вжиття заходів здійснення моніторингу процедур відповідних публічних закупівель.

Стаття 17. Облікові та товаросупровідні документи на ринку деревини

  1. У системі електронного обліку деревини формуються облікові документи щодо заготівлі та переміщення деревини, внесення змін до системи електронного обліку деревини, документи про походження деревини, товаросупровідні документи для транспортування лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, звіти, відомості, специфікації, видаткові накладні, акти та інші документи, перелік, та зміст яких визначається Уповноваженим державним органом.
  2. Транспортування лісоматеріалів необроблених, деревини паливної учасниками ринку деревини здійснюється за наявності товаросупровідних документів, сформованих системою електронного обліку деревини в паперовій або електронній формі, форма та зміст яких встановлюється Уповноваженим державним органом.”
  1. Розділ V «Гарантії сталості міжнародного обігу необробленої деревини» законопроекту викласти в такій редакції:

“Розділ V. Інформаційне забезпечення ринку деревини

Стаття 18. Перелік суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини

  1. Суб’єкт господарювання, який має намір набути статусу суб’єкта господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини, подає до Уповноваженого державного органу заяву про включення до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, а також документи та інформацію, що підтверджують відповідність такого суб’єкта господарювання вимогам цього Закону до суб’єкта господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини.
  2. Уповноважений державний орган формує та веде Перелік суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, який оприлюднюється на його офіційному веб-порталі. Інформація з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, є відкритою та загальнодоступною, крім випадків передбачених законодавством. Перелік відомостей, що вносяться до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, порядок його ведення та оприлюднення інформації з нього визначаються Кабінетом Міністрів України.
  3. Порядок включення, виключення та тимчасового виключення суб’єктів господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням особливостей визначених цією статтею.

Відносини щодо включення, виключення та тимчасового виключення суб’єктів господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини здійснюються з дотриманням вимог Закону України «Про адміністративну процедуру» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

  1. Заява про включення суб’єкта господарювання до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, повинна містити:
  1. інформацію про найменування суб’єкта господарювання;
  2. код з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань;
  3. коди видів економічної діяльності;
  4. інформацію про систему оподаткування;
  5. адреси розташування виробничих приміщень та майданчиків, з вказанням адрес, географічних координат та кадастрових номерів земельних ділянок на яких вони розташовані;
  6. інформацію про кількість працівників;
  7. інформацію про обсяг придбаних лісоматеріалів необроблених та деревини паливної за повні календарні дванадцять місяців, що передують даті заяви;
  8. інформацію про обсяг перероблених лісоматеріалів необроблених та деревини паливної, а також про обсяги виробленої продукції, що належить до товарних груп 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, за повні дванадцять календарних місяців, що передують даті заяви;
  9. інформація про здійснення технологічних операцій з механічної і хіміко-механічної обробки, переробки лісоматеріалів необроблених, паливної деревини, необхідних для виробництва товарів, що належать до товарних груп 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності;
  10. інформація про наявність виробничого обладнання, що застосовується для здійснення технологічних операцій з механічної і хіміко- механічної обробки, переробки лісоматеріалів необроблених, паливної деревини, необхідних для виробництва товарів, що належать до товарних груп 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, та підтверджуючі документи про право власності або право користування (в тому числі оренда, лізинг) на таке виробниче обладнання.

Заява разом із іншими документами, подається безоплатно суб’єктом господарювання в електронній формі шляхом заповнення електронних форм з окремими полями на веб-порталі Уповноваженого державного органу з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника суб’єкта господарювання або уповноваженої ним особи.

Подані документи, не повинні містити недостовірну інформацію, а також повинні відповідати вимогам законодавства. Суб’єкт господарювання несе відповідальність за зміст, достовірність, актуальність, повноту та коректність інформації, яка ним подається.

Суб’єкт господарювання включається до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини у разі, коли всі електронні поля, що визначені як обов’язкові до заповнення, інформація внесена у повному обсязі, накладено кваліфікований електронний підпис керівника суб’єкта господарювання або уповноваженої ним особи.

Після включення суб’єкта господарювання до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, такий суб’єкт господарювання отримує статус суб’єкта господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини.

Перелік суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, оновлюється щомісячно за результатами перевірки достовірності інформації та поданих суб’єктом господарювання документів на веб-порталі Уповноваженого державного органу.

Уповноважений державний орган направляє всім організаторам біржових торгів на ринку актуальний Перелік суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, у формі електронного документа, засвідченого кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи, не пізніше ніж протягом двох робочих днів з дати його формування та дати ухвалення відповідного рішення щодо внесення змін до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини. Організатори біржових торгів при допуску учасників торгів до основних та повторних основних біржових торгів керуються актуальним переліком, отриманим від Уповноваженого державного органу.

  1. Суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини щорічно подає декларацію про деревообробну діяльність, що містить інформацію зазначену в пунктах першому-десятому частини третьої цієї статті.

Декларація про деревообробну діяльність подається у порядку подання заяви про включення суб’єкта господарювання до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, передбаченого частиною четвертою цієї статті.

  1. Перевірка достовірності інформації та поданих суб’єктом господарювання документів відповідно до частини четвертої та п’ятої цієї статті здійснюється Уповноваженим державним органом у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

Перевірка достовірності інформації та поданих суб’єктом господарювання документів може здійснюватися Уповноваженим державним органом у формі верифікаційних виїзних перевірок суб’єктів господарювання у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

  1. Уповноважений державний орган за результатами перевірки достовірності інформації та поданих суб’єктом господарювання документів ухвалює рішення про виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, з наступних підстав:
  1. встановлено факт порушень вимог щодо набуття статусу суб’єкта господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини;
  2. суб’єкт господарювання не здійснив жодної технологічної операції щодо механічної і хіміко-механічної обробки, переробки лісоматеріалів необроблених, паливної деревини, необхідних для виробництва товарів, що належать до товарних груп 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності протягом останніх повних дванадцяти календарних місяців, що передують даті проведення перевірки, крім випадку відсутності біржових торгів у період між внесенням такого суб’єкта господарювання до Переліку суб’єктів господарювання, які проводять діяльність з переробки деревини та датою перевірки такого суб’єкта;
  3. у суб’єкта господарювання відсутнє виробниче обладнання, що застосовується для здійснення технологічних операцій з механічної і хіміко- механічної обробки, переробки лісоматеріалів необроблених, паливної деревини, необхідних для виробництва товарів, що належать до товарних груп 4402, 4404, 4405, 4406, 4407, 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421 групи 44 розділу IX, 7308 30 00 00 групи 73 Розділу XV, 9401 31 00 00, 9401 41 00 00, 9402, 9403 30, 9403 40, 9403 60, 9406 10 00 00 групи 94 Розділу ХХ Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності;
  4. суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини не здійснив щорічну подачу декларації про деревообробну діяльність у спосіб та терміни встановлені Уповноваженим державним органом, або інформація зазначена у декларації містить недостовірну інформацію.

Додатково до визначених цією частиною підстав Уповноважений державний орган ухвалює рішення про виключення суб’єкта господарювання за наявності:

  1. заяви суб’єкта господарювання, щодо виключення його з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини;
  2. рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини щодо виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, з підстав визначених абзацами другим – п’ятим цієї частини.

Виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, здійснюється Уповноваженим держаним органом протягом 2 робочих днів з дня ухвалення відповідного рішення Уповноваженим держаним органом або надходження заяви суб’єкта господарювання, щодо виключення його з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини або надходження рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини.

У разі виключення Уповноваженим державним органом суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, повторне включення такого суб’єкта господарювання до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, можливе не раніше 365 днів з дня виключення такого суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини в порядку визначеному частиною третьою цієї статті.

Вказаний строк не застосовується, якщо суб’єкт господарювання виключений Уповноваженим державним органом з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, на основі заяви суб’єкта господарювання, щодо виключення його з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини.

У разі надходження рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини про перегляд рішення Уповноваженого державного органу щодо виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, Уповноважений державний орган протягом 2 робочих днів з дати надходження рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини приймає відповідне рішення та поновлює суб’єкта господарювання в Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини.

  1. Уповноважений державний орган за результатами перевірки достовірності інформації та поданих суб’єктом господарювання документів ухвалює рішення про тимчасове виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, з наступних підстав:
  1. суб’єкт господарювання протягом повних дванадцяти місяців, що передують даті проведення перевірки, без поважної причини здійснив переробку менше 50 відсотків придбаних лісоматеріалів необроблених, паливної деревини;
  2. суб’єкт господарювання протягом календарного року без поважної причини не виконав більше 20 відсотків від загального обсягу зобов’язань за договорами/контрактами, термін виконання яких настав протягом останніх повних дванадцяти календарних місяців.

Додатково до визначених цією частиною підстав Уповноважений державний орган ухвалює рішення про тимчасове виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, за наявності рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини про тимчасове виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, з підстав визначених абзацами другим та третім цієї частини.

Тимчасове виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, здійснюється Уповноваженим держаним органом протягом 2 робочих днів з дня ухвалення відповідного рішення Уповноваженим держаним органом або надходження рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини.

Строк тимчасового виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, становить 180 днів. Повторне включення суб’єкта господарювання до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, здійснюється в порядку визначеному частиною третьою цієї статті.

У разі надходження рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини про перегляд рішення Уповноваженого державного органу щодо тимчасового виключення суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, Уповноважений державний орган протягом 2 робочих днів з дати надходження рішення Комісії з розгляду скарг на ринку деревини приймає відповідне рішення та поновлює суб’єкта господарювання в Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини.

  1. З метою розгляду скарг щодо виключення (тимчасового виключення) суб’єкта господарювання з Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, дій або бездіяльності Уповноваженого державного органу, інших питань пов’язаних з функціонуванням Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, а також скарг щодо неправомірного перебування суб’єкта господарювання у Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, Уповноваженим державним органом створюється Комісія з розгляду скарг на ринку деревини.

Комісія з розгляду скарг на ринку деревини може здійснювати свої повноваження у формі верифікаційних виїзних перевірок з метою перевірки відповідності суб’єкта господарювання вимогам щодо набуття статусу суб’єкта господарювання, який провадить діяльність з переробки деревини, встановлених цим Законом.

Порядок утворення та функціонування, кількісний склад, порядок формування персонального складу Комісії з розгляду скарг на ринку деревини, порядок проведення верифікаційних виїзних перевірок, визначається Кабінетом Міністрів України.

Персональний склад Комісії з розгляду скарг на ринку деревини затверджується Уповноваженим державним органом. До персонального складу Комісії з розгляду скарг на ринку деревини в обов’язковому порядку включаються народний депутат України – член комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, визначений відповідно до рішення комітету, представники громадських об’єднань, які провадять свою діяльність у сфері лісового господарства, ринку деревини, захисту довкілля та природних ресурсів, протидії корупції. До складу Комісії з розгляду скарг на ринку деревини може бути включено не більше, ніж одного представника від Комітету з питань економічного розвитку Верховної Ради України та не більше, ніж одного представника від одного громадського об’єднання.

  1. Суб’єкти господарювання та Уповноважений державний орган, несуть відповідальність у разі подання та/або включення недостовірної інформації до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, згідно з чинним законодавством.

Стаття 19. Електронний облік на ринку деревини

  1. Система електронного обліку деревини має відповідати наступним принципам:
  • забезпечення прозорості та документального підтвердження обігу (руху) товару на ринку деревини;
  • підтвердження походження, заготівлі та реалізації товару на ринку деревини, запобігання його нелегальному обігу;
  • систематизація та узагальнення інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів операторами ринку деревини.
  1. Держателем системи електронного обліку деревини є Уповноважений державний орган.
  2. Електронний облік деревини ведеться відповідно до нормативно- правових актів, затверджених центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.
  3. Учасники ринку деревини (крім авторизованих інформаційних агентів) надають до системи електронного обліку деревини та отримують з неї інформацію та документи щодо власних господарських операцій в обсязі та у порядку, визначеному Уповноваженим державним органом.
  4. Інформацію щодо правочинів про відчуження деревини, вчинених на організаторі біржових торгів на ринку деревини, до системи електронного обліку деревини зобов’язаний передати виключно організатор біржових торгів на ринку деревини, за результатами біржових торгів на якому було укладено відповідний біржовий договір / контракт, самостійно або через авторизованого інформаційного агента.

Організатор біржових торгів на ринку деревини має право самостійно або через авторизованого інформаційного агента отримувати інформацію про виконання договорів / контрактів, які були укладені на такому організаторі біржових торгів на ринку деревини, на підставі договору про доступ до системи електронного обліку деревини та іншу інформацію в обсязі та в порядку, визначеному Уповноваженим державним органом.

  1. Авторизованими інформаційними агентами є організатори біржових торгів на ринку деревини, які відповідають вимогам, визначеним цим Законом.

Авторизований інформаційний агент здійснює обмін інформацією з системою електронного обліку деревини щодо укладення та виконання біржових договорів / контрактів, які були укладені в результаті біржових торгів, що були організовані таким авторизованим інформаційним агентом, або які були організовані іншим організатором біржових торгів на ринку деревини, з яким такий авторизований інформаційний агент уклав відповідний договір про організацію доступу до системи електронного обліку деревини.

Організатори біржових торгів на ринку деревини, що не є авторизованими інформаційними агентами, з метою забезпечення інформаційного обміну з системою електронного обліку деревини мають право укласти договір з авторизованим інформаційним агентом. Відповідальність за своєчасність, достовірність та повноту інформації, що передається до системи електронного обліку деревини у такий спосіб, несе організатор біржових торгів на ринку деревини, на якому відбулись відповідні біржові торги.

  1. Адміністратор системи електронного обліку деревини забезпечує функціонування системи обліку, зберігання та захисту інформації у системі електронного обліку деревини, надання доступу до системи електронного обліку деревини та здійснення інших заходів, пов’язаних з функціонуванням системи електронного обліку деревини. Адміністратором системи електронного обліку деревини може бути юридична особа державної форми власності, що визначена Уповноваженим державним органом, та яка не є учасником ринку деревини.

Адміністратор системи електронного обліку деревини укладає з учасниками ринку деревини договори про доступ до системи електронного обліку деревини відповідно до вимог цього Закону, в порядку, визначеному Уповноваженим державним органом.

Стаття 20. Авторизовані інформаційні агенти

  1. Авторизованими інформаційними агентами за умови відповідності вимогам цього Закону можуть бути організатори біржових торгів на ринку деревини або клірингова установа, яка уклала договір про здійснення клірингу з організатором біржових торгів на ринку деревини.

Авторизований інформаційний агент, який є організатором біржових торгів на ринку деревини, здійснює обмін інформацією з системою електронного обліку деревини відносно укладення та виконання біржових договорів / контрактів, які були укладені в результаті біржових торгів, які були організовані таким організатором біржових торгів на ринку деревини, що є авторизованим інформаційним агентом, або які були організовані іншим організатором біржових торгів на ринку деревини.

Авторизований інформаційний агент, який є кліринговою установою здійснює обмін інформацією з системою електронного обліку деревини щодо укладення та виконання біржових договорів / контрактів, які були укладені в результаті біржових торгів на організаторах біржових торгів деревиною, з якими такою кліринговою установою укладено договір про здійснення клірингу.

Організатори біржових торгів на ринку деревини, що не є авторизованими інформаційними агентами, з метою забезпечення інформаційного обміну з системою електронного обліку деревини мають право укласти договір з лише одним авторизованим інформаційним агентом, який на підставі договору забезпечуватиме обмін інформацією з системою електронного обліку деревини щодо укладання та виконання всіх біржових договорів / контрактів на такому організаторі біржових торгів. Відповідальність за своєчасність, достовірність та повноту інформації, що передається до системи електронного обліку деревини у такий спосіб, несе організатор біржових торгів на ринку деревини, на якому відбулись відповідні біржові торги.

Кожний авторизований інформаційний агент має здійснювати обмін інформацією з всіма іншими авторизованими інформаційними агентами з метою протидії маніпулюванню на ринку деревини та забезпечення контролю виконання вимог цієї частини статті.

  1. Організатор біржових торгів на ринку деревини може отримати статус авторизованого інформаційного агента за умови відповідності всім таким вимогам:
  1. здійснює організацію біржових торгів на ринку деревини на підставі ліцензії на провадження діяльності з організації торгівлі продукцією на товарній біржі не менше шести календарних місяців;
  2. учасниками торгів на такому організаторі біржових торгів на ринку деревини є не менше 50% від загальної кількості всіх учасників ринку за даними електронної системи обліку деревини в середньому за останні шість календарних місяців до дати подання заяви;
  3. застосовує електронну систему, що забезпечує виконання біржових договорів / деривативних контрактів на рівні не меншому, ніж загальний показник виконання укладених на організованому товарному ринку договорів / контрактів, предметом яких є лісоматеріали необроблені, деревина паливна, за останні шість календарних місяців до дати подання заяви за даними електронної системи обліку деревини;
  4. забезпечує наявність та підтримку програмно-технічного комплексу та захищених каналів зв’язку відповідно до вимог, встановлених Уповноваженим державним органом;

інші вимоги, які встановлені Уповноваженим державним органом.

Організатори біржових торгів на ринку деревини зобов’язані дотримуватися зазначених вимог протягом усього періоду наявності у них статусу авторизованого інформаційного агента.

  1. Клірингова установа, яка уклала договір про здійснення клірингу з організатором біржових торгів на ринку деревини, може отримати статус авторизованого інформаційного агента за умови відповідності всім таким вимогам:
  1. організатор біржових торгів на ринку деревини, з яким укладено договір про здійснення клірингу, здійснює організацію біржових торгів на ринку деревини на підставі ліцензії на провадження діяльності з організації торгівлі продукцією на товарній біржі не менше шести календарних місяців до дати подання заяви;
  2. учасниками торгів на організаторах біржових торгів на ринку деревини, з якими укладено договір про здійснення клірингу, сукупно є не менше 50% від загальної кількості всіх учасників ринку за даними електронної системи обліку деревини в середньому за останні шість календарних місяців до дати подання заяви;
  3. застосовує систему, що забезпечує виконання біржових договорів / деривативних контрактів, зобов’язання за якими допущені до клірингу, на рівні не меншому, ніж загальний показник виконання укладених на організованому товарному ринку договорів / контрактів, предметом яких є лісоматеріали необроблені, деревина паливна, за останні шість календарних місяців до дати подання заяви за даними електронної системи обліку деревини;
  4. забезпечує наявність та підтримку програмно-технічного комплексу та захищених каналів зв’язку відповідно до вимог, встановлених Уповноваженим державним органом;

інші вимоги, які встановлені Уповноваженим державним органом.

Клірингова установа зобов’язана дотримуватися зазначених вимог протягом усього періоду наявності у неї статусу авторизованого інформаційного агента.

  1. Уповноважений державний орган, у встановленому ним порядку, здійснює авторизацію інформаційних агентів шляхом включення організаторів біржових торгів на ринку деревини, які відповідають вимогам частини першої цієї статті, до Переліку авторизованих інформаційних агентів.
  2. Порядок ведення Переліку авторизованих інформаційних агентів встановлюється Уповноваженим державним органом з врахуванням вимог даного Закону.
  3. Суб’єкт, який має намір набути статусу авторизованого інформаційного агента подає до Уповноваженого державного органу, заяву про включення до Переліку авторизованих інформаційних агентів разом з документами та інформацією, що підтверджують виконання таким організатором біржових торгів вимог цього Закону щодо набуття статусу авторизованого інформаційного агента. Перелік, форма таких документів, спосіб їх подання та порядок розгляду встановлюється Уповноваженим державним органом.

Документи, подані для авторизації, не повинні містити недостовірну та/або оманливу інформацію, а також повинні відповідати вимогам законодавства.

  1. Підставами для прийняття рішення про відмову у включенні організатора біржових торгів на ринку деревини або клірингової установи, яка уклала договір про здійснення клірингу з організатором біржових торгів на ринку деревини, до Переліку авторизованих інформаційних агентів є:
  1. невідповідність суб’єкта, який має намір набути статус авторизованого інформаційного агента, вимогам цього Закону;
  2. невідповідність заяви та/або документів, поданих для авторизації, вимогам законодавства;
  3. наявність у заяві та/або документах неповної та/або взаємовиключної, та/або неузгодженої, та/або недостовірної інформації;
  4. невідповідність засобів, що забезпечують обмін інформацією з електронною системою обліку, вимогам законодавства.
  1. Авторизований інформаційний агент повинен укласти договори про обмін інформацією з усіма іншими авторизованими інформаційними агентами. Такий договір про взаємодію має визначати протокол взаємодії щодо обміну інформацією. Мінімальний склад інформації, що підлягає обміну між авторизованими інформаційними агентами визначається Уповноваженим державним органом.
  2. Уповноважений державний орган може прийняти рішення про виключення організатора біржових торгів на ринку деревини або клірингової установи, яка уклала договір про здійснення клірингу з організатором біржових торгів на ринку деревини, з Переліку авторизованих інформаційних агентів за наявності однієї з таких підстав:
  1. заява авторизованого інформаційного агента про виключення з Переліку авторизованих інформаційних агентів;
  2. авторизований інформаційний агент не здійснював жодного інформаційного обміну з системою електронного обліку протягом 3 календарних місяців поспіль;
  3. встановлення факту невідповідності авторизованого інформаційного агента вимогам цього Закону.

Стаття 21. Моніторинг ринку та оприлюднення інформації про ринок деревини

  1. Моніторинг ринку деревини здійснюється Уповноваженим державним органом в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
  2. Уповноважений державний орган готує щоквартальні звіти про результати моніторингу ринку деревини та публікує їх на своєму офіційному веб-порталі.”
  1. Розділ VI Відповідальність за порушення законодавства у сфері регулювання ринку деревини законопроекту викласти у такій редакції:

“Розділ VI. Порядок врегулювання спорів та відповідальність за порушення законодавства на ринку деревини

Стаття 22. Порядок врегулювання спорів на ринку деревини

  1. Спори між учасниками ринку деревини, які виникають у зв’язку з їх участю у біржових торгах, укладенням і виконанням договорів / контрактів за результатами біржових торгів, врегульовуються у досудовому порядку організатором біржових торгів на ринку деревини відповідно до вимог законодавства про організовані товарні ринки.

Стаття 23. Відповідальність за порушення законодавства про ринок деревини

  1. Учасники ринку деревини, які порушили законодавство про ринок деревини, несуть відповідальність згідно із чинним законодавством.
  2. Уповноважений держаний орган має право застосовувати заходи впливу до учасників ринку деревини, які порушили вимоги цього Закону та законодавства про ринок деревини.
  3. У разі виявлення недостовірності інформації у заяві про включення до Переліку суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з переробки деревини, або у наданих разом з заявою документами, Уповноважений державний орган застосовує до такого суб’єкта господарювання штраф у розмірі п’ятнадцять мінімальних заробітних плат станом на 1 січня поточного календарного року, в якому застосовується штраф. Порядок застосування штрафів визначається Кабінетом Міністрів України.
  4. Рішення про застосування Уповноваженим державним органом заходів впливу можуть бути оскаржені у судовому порядку.
  5. У разі якщо Уповноваженим державним органом при виконанні своїх повноважень встановлено ознаки порушень законодавства, притягнення до відповідальності за які віднесено до повноважень інших органів державної влади, то Уповноважений державний орган невідкладно надає отриману інформацію та/або документи до такого органу державної влади.”
  1. Розділ VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ викласти у такій редакції:

“Розділ VII. ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Цей Закон набирає чинності через дев’ять місяців з дня його опублікування, крім підпункту 2 пункту 2 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
  2. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
  3. статтю 69 Лісового Кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 21, ст. 170) викласти у такій редакції:

«Стаття 69. Спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток, лісовий квиток)

Спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток, лісовий квиток), що видається безоплатно протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви та документів, необхідних для видачі дозволу.

Спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) на заготівлю деревини, в тому числі в порядку рубок головного користування, видається в електронній формі органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

Спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісовий квиток) на інші види спеціального використання лісових ресурсів, видається в електронній формі органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

На виділених лісових ділянках можуть використовуватися лише ті лісові ресурси і лише для цілей, що передбачені виданим спеціальним дозволом.

Спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів діє протягом календарного року в якому він виданий.

Строк дії спеціального дозволу на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) може бути продовжений до п’яти місяців у разі якщо лісова ділянка, на якій здійснюється заготівля деревини знаходиться у зоні надзвичайної ситуації.

Форми спеціальних дозволів, порядок їх видачі, перелік документів, необхідних для видачі і продовження строку дії спеціальних дозволів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Лісорубний квиток може бути виданий протягом місяця від початку заготівлі деревини у разі:

вирубування дерев, що загрожують падінням на лінії зв’язку, електромережі, інші інженерні споруди або під час ліквідації аварій на цих об’єктах;

вирубування дерев під час облаштування візирів для проведення вишукувальних робіт і наукових досліджень, відведення лісосік, лісовпорядкування, лісопатологічних обстежень, гасіння лісових пожеж, очищення і ремонту лісоосушувальних систем, проведення аварійно- рятувальних робіт, розчищення судноплавних шляхів.

Орган виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, перед видачею спеціального дозволу на використання лісових ресурсів може здійснювати огляд на місці виділеної лісової ділянки з метою встановлення відповідності даних щодо площі, кількісних та якісних показників лісової ділянки відомостям, зазначеним у документах, поданих для отримання спеціального дозволу на використання лісових ресурсів.

Рішення про відмову у видачі спеціального дозволу на використання лісових ресурсів приймається, за умови забезпечення у необхідних випадках права особи на участь в адміністративному провадженні відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру”.

Підставами для прийняття рішення про відмову у видачі спеціального дозволу є:

прийняття в установленому порядку рішення про зміну поділу лісів на категорії, в межах яких знаходяться лісові ділянки, виділені для спеціального використання лісових ресурсів, або про виділення особливо захисних лісових ділянок;

припинення діяльності лісокористувача;

невстановлення лімітів використання лісових ресурсів або їх перевищення;

недотримання встановленого порядку видачі спеціального дозволу на використання лісових ресурсів;

результати оцінки впливу на довкілля;

невстановлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду або їх перевищення;

встановлення за результатами огляду на місці невідповідності площі, кількісних та якісних показників виділеної лісової ділянки відомостям, зазначеним у документах, поданих для отримання спеціального дозволу на використання лісових ресурсів.

Спеціальний дозвіл на використання лісових ресурсів припиняє дію у разі:

припинення права користування лісами з підстав, передбачених статтею 22 цього Кодексу;

припинення права використання лісових ресурсів з підстав, передбачених статтею 78 цього Кодексу.»

  1. У Законі України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 2-3, ст. 34; 2015 р., № 31, ст. 291; 2018 р., № 41, ст. 320):
  2. статтю 21 викласти у такій редакції:

«Стаття    21.     Тимчасова заборона експорту лісоматеріалів у

необробленому вигляді на період воєнного стану

Відповідно до пункту “b” (iii) статті XXІ “Винятки з міркувань безпеки” Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), тимчасово, на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом п’яти років після його припинення або скасування, забороняється вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту деревини паливної (код 4401 11 УКТЗЕД) та лісоматеріалів необроблених (код 4403 УКТЗЕД).».

  1. абзац третій статті 3 викласти в такій редакції:

«Сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів видаються в електронній формі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства».

  1. Установити, що:
  1. договори про відчуження лісоматеріалів необроблених, деревини паливної, що були укладені до введення в дію цього Закону за результатами біржових торгів або в інший спосіб, діють в межах істотних умов договору до моменту їх виконання (сплати ціни договору та передачі товару покупцю), але не довше ніж 180 календарних днів. Істотні умови таких договорів не можуть змінюватися;
  2. товарні біржі, які станом на дату набрання чинності цим Законом, здійснюють організацію біржових торгів на ринку деревини, вважаються такими, що мають статус організатора біржових торгів на ринку деревини відповідно до вимог цього Закону.
  3. Кабінету Міністрів України:

1) у трьохмісячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього Закону внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України щодо функціонування системи електронного обліку деревини та про імплементацію Регламенту (ЄС) 2023/1115 щодо доступності на ринку Європейського Союзу та експорту з Європейського Союзу певних товарів та продукції, пов’язаних зі знелісненням та деградацією лісів, а також про скасування Регламенту (ЄС) №995/2010;

  1. у дев’ятимісячний строк з дня наступного за днем опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити розроблення та затвердження міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону, та приведення їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

  1. у тримісячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього Закону, за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, встановити термін, до якого:
  • оператори ринку деревини мають право ініціювати основні біржові торги для продажу планової заготівлі лісоматеріалів необроблених, деревини паливної з постачанням виключно протягом наступного та/або поточного кварталу;
  • за результатами основних біржових торгів на ринку деревини укладаються договори/контракти з постачанням виключно протягом наступного та/або поточного кварталу.”

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.