Прекрасний приклад спільної роботи: НАЗК, WWF, Офіс генерального прокурора та Базельський інститу державного управління розробили рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві ++

Прямо в ці хвилини проходить презентація цього докладу. Достатньо прочитати резюме, щоб звільнити все керівництво ДП ЛУ та ДАЛРУ. За брехню та спотворення реального стану справ в лісовій галузі. Також стало зрозуміло, навіщо вони так лобіюють Законопроект 4197-Д. Вважаю, що даний доклад буде в нагоді всім, хто прислухається до голосу розуму. 

До речі, ні один “лісовий” керівник   на докладі не присутній. Але в наявності всюдисуща прес-служба ДП ЛУ. Чекаю з нетерпінням їх постів в ФБ!

З повагою до відвідувачів, ДМ.

Доповнюється…

Мероприятие закончилось. Ниже презентованный документ, который видимо станет настольный книгой не только у руководителей лесной отрасли, но и у служащих госудасрсту в АП, Кабмине и ВР. Публикации о события мы будем добавлять к этому материалу. Первая уже есть. М.П.

НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві

14.02.2025   

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) презентувало дослідження «Корупційні ризики у лісовому господарстві», покликане стати основою для створення комплексної стратегії реформування цієї галузі. Дослідження доступне за посиланням.

Експерти здійснили комплексний аналіз корупційних ризиків у сфері лісового господарства, ідентифікували найпоширеніші корупційні ризики і сформували рекомендації щодо їх мінімізації та/або усунення. Дослідження фахівці НАЗК провели спільно зі Спеціалізованою екологічною прокуратурою Офісу Генерального прокурора України, Базельським інститутом управління та Всесвітнім фондом природи WWF-Україна за підтримки Швейцарії.

«Тема екологічної корупції для нас в Базельському інституті є ключовою. Ми фокусуємо наші зусилля не лише на  супроводі справ, коли ми допомагаємо правоохоронним органам, але і на консультуванні із запобігання корупції, коли ми працюємо з антикорупційними фахівцями та експертами з комплаєнсу», — сказав на презентації дослідження керівник програми «Зелена корупція» Базельського інституту управління Юхані Гроссман.

У межах дослідження визначено 12 корупційних ризиків, які можуть сприяти вчиненню правопорушень під час рубок, реалізації деревини та здійснення заходів державного нагляду (контролю). Зокрема, це можливі корупційні зловживання під час зміни цільового призначення лісових ділянок, їх наданні у довгострокове тимчасове користування, при визначенні класу якості деревини, її транспортуванні, конфлікт інтересів у посадовців, які виконують функції державної лісової охорони.

Як результат НАЗК надало профільним міністерствам комплексні рекомендації для усунення корупційних ризиків. Відповідальні органи (Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів, Державне агентство лісових ресурсів, Державна екологічна інспекція, Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування) мають усунути прогалини в чинному законодавстві, скасувати мораторій на проведення державних перевірок, вжити дієвих заходів щодо відновлення ведення державного лісового кадастру та обліку лісів. Також рекомендовано надати представникам екологічних громадських організацій можливість брати участь в обстеженнях насаджень, а усю документацію щодо санітарних рубок вести й оприлюднювати в електронній формі. Крім цього, НАЗК пропонує розглянути можливість продажу деревини через систему Prozorro.Продажі.

«Для досягнення реальних змін необхідно створити чітку комплексну стратегію, що включатиме законодавчі реформи та антикорупційні запобіжники. Важливим є підвищення відповідальності державних органів і запровадження дієвих механізмів громадського контролю, які дадуть можливість захистити лісові ресурси України і забезпечити їхній сталий розвиток для добробуту нинішніх та майбутніх поколінь. Ідентифіковані ризики та результати дослідження можуть бути враховані при створенні нових Антикорупційноі стратегії та Державної антикорупційної програми на 2026-2030 роки», — наголосив заступник голови НАЗК Сергій Гупяк.

За даними керівника Департаменту моніторингу і контролю за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції НАЗК Олександра Шульга, ідентифіковані Національним агентством корупційні ризики знайшли своє підтвердження і в ході перевірки діяльності ДП «Ліси України» щодо запобігання та виявлення корупції, що наразі триває. Результати дослідження будуть враховані при підведенні підсумків перевірки та наданні рекомендацій керівництву підприємства.

«Боротьба з корупцією у сфері лісового господарства є важливим кроком на шляху впровадження принципів належного урядування у галузі відповідно до найкращих світових практик, посилення конкурентоспроможності України на європейському ринку та наближення України до членства в ЄС», — зазначив виконавчий директор WWF-Україна Богдан Вихор.

Участь у заході взяли представники Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, Державного агентства лісових ресурсів України, ДП «Ліси України», інших виконавчих органів влади, громадських організацій, правоохоронних органів, журналісти.

https://nazk.gov.ua/uk/novyny/nazk-rozrobylo-rekomendatsii-dlya-usunennya-koruptsiynyh-ryzykiv-u-lisovomu-gospodarstvi

Реформа лісівництва не вирішила всі корупційні ризики – НАЗК

Артур Крижний, Володимир Тунік-Фриз — 14 лютого, 12:45Реформа лісівництва не вирішила всі корупційні ризики – НАЗК

Getty Images

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) заявило, що реформа корпоративного управління у лісовому секторі, зокрема створення у 2023 році ДП “Ліси України”, не усунула корупційні ризики.

Про це повідомляє агентство у своєму аналізі корупційних ризиків в лісовому господарстві.

Попри розділення регуляторних та господарських функцій, існує проблема конфлікту інтересів між ДП “Ліси України” та Державним агентством лісових ресурсів України.

“Існуючі механізми та норми досі сприяють появі корупційних ризиків через наявний конфлікт інтересів між цими двома інституціями”, – йдеться у дослідженні.

Через адміністративні обмеження та конфлікт інтересів є ризик зловживань у санітарних рубках, які можуть використовуватися як прикриття для вирубки здорових дерев.

“Брак чітко визначених процедур та вимог до визначення хворих лісів дає змогу маніпулювати наявною інформацією, сприяючи тому, що санітарні рубки часто проводяться без належного обґрунтування”, – пояснили в агентстві.

Щоб зменшити корупційні ризики, НАЗК рекомендує Міндовкіллю та Держлісагентству:

  • Внести зміни до постанови Кабміну №555 від 27.07.1995 для уточнення правил проведення санітарних рубок.
  • Розробити та затвердити єдині вимоги до таксації (оцінки) лісу та відведення ділянок для заготівлі деревини.
  • Визначити єдиний порядок формування цін на деревину.

Нагадаємо:

За останні 20 років в українській частині Карпат вирубали майже 10% усього лісового покрову.

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) заявило, що введений під час воєнного стану мораторій на перевірки у лісовому секторі сприяв зростанню незаконної вирубки лісів.

 

https://epravda.com.ua/power/reformi-ne-dopomogli-uniknuti-nezakonniy-virubci-lisiv-ukrajini-803237

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.