Юрій Дюг
Керівник громадянської ініціативи “За ринок деревини”, менеджер агенції з залучення інвестицій “ІнвестІнРівне”
2024 рік робоча група з реформування ринку деревини завершила з конкретними результатами.
Платформа під головуванням народного депутата Богдана Кицака не тільки залучила до діалогу всіх стейкголдерів галузі, а й створила і передала на розгляд економічного комітету повністю оновлений законопроєкт «Про ринок деревини».
Минулого року, здавалося б, безнадійне питання ринку деревини зрушило з мертвої точки. Завдяки зусиллям народного депутата, куратора законопроєкту 4197-Д «Про ринок деревини» Богдана Кицака, голови Комітету Верховної Ради України з економічного розвитку Дмитра Наталухи, заступника голови Комітету Дмитра Кисилевського вдалось реанімувати ухвалений у 2021 році в першому читанні законопроєкт, оновити його ключові норми відповідно до сучасного ринкового регулювання, врахувати найкращий польський досвід захисту переробників, а головне – зберегти та примножити кращі напрацювання реформи лісового господарства України.
До робочої групи на різних етапах долучалися представники галузі: ДП «Ліси України», Державного агентства лісових ресурсів України, European Business Association, Асоціації «МЕБЛІДЕРЕВПРОМ», ГС «Асоціація деревообробних підприємств України», Асоціації «Біржові та електронні майданчики», Асоціації деревообробників та лісозаготівельників Львівщини, Асоціації деревообробників Верховинського району та інші учасники ринку.
У підсумку варто наголосити, що оновлена редакція 4197-Д «Про ринок деревини»:
- Пропонує найкращий за останні 10 років варіант багатоступеневого захисту вітчизняних переробників деревини, які працюють чесно та виробляють продукцію з доданою вартістю. Як під час війни, так і після її завершення. Це і продовження обмежень на експорт лісу-кругляку на час воєнного стану, а також першочерговий доступ до біржових торгів для переробників шляхом створення реєстру переробників.
- Ефективно протидіє незаконній заготівлі, транспортуванню та переробці нелегальної деревини, що зменшує рівень корупції в лісовій галузі.
- Встановлює стандарт правил заготівлі та продажу деревини для всіх лісгоспів. Вперше за 30 років усі будуть зобов’язані провадити стале ведення лісового господарства за єдиними європейськими правилами.
- Включає в себе кращі практики європейського досвіду захисту національних переробників, зокрема досвід Польщі.
- 5. Пропонує реалістичну альтернативу механізму прямих договорів оферти, а саме першочергові торги для вітчизняних переробників. Модель напрацьована всіма сторонами ринку деревини. І на даний момент ніхто з критиків не запропонував кращу і дієвішу модель.
- Сприяє впровадженню нового регламенту EUDR – закладає основи ефективного обліку деревини та бореться з нелегальним ринком деревини, контрабандою лісу-кругляку.
Досконалості немає меж, але економіка воюючої країни не може чекати вічно. Тому закликаємо народних депутатів вже в січні розглянути законопроєкт на комітеті та у сесійній залі та сприяти розвитку української переробки з високою доданою вартістю та економічній політиці «Зроблено в Україні».
1 коментар
timb
Юрій Дюг – не рядовий активіст у вирішенні проблем деревообробки, а керівник із ініціативою, про якого можна сказати, що він «у кожній бочці затичка». Як тільки де-небудь з’являється проблемна «тече», він миттєво її затикає, імітуючи благостну картину і радісно рапортуючи про нібито успішну роботу.
Він всюдисущий і подібно до радіації проникає всюди: від соціальних мереж до засідань робочих груп у Верховній Раді України.
Він завжди на боці сильного, тобто влади, яка за визначенням не може бути поганою або помилятися, а тому вона завжди має рацію і потрібно її всіляко підтримувати, що він активно і втілює на практиці.
На думку Ю. Дюга, група народних депутатів «зсунула з мертвої точки Законопроект № 4197-д». Насправді вони поставили на ньому “мертву точку”, оскільки замість Законопроекту “Про ринок деревини” з’явився Законопроект “Про ринок біржової торгівлі деревиною”. По суті, відбулася підміна законопроектів, а не вдосконалення початкового Законопроекту.
Заява про «облік кращих європейських практик для захисту національних деревообробників» у новій версії Законопроекту свідчить про те, що пан Дюг не розуміється ні на європейських, ні на вітчизняних практиках, а всі його міркування щодо вирішення проблем деревообробки є звичайним словесним проносом термінами згідно із законом випадкових чисел. Наче він щось знайоме говорить, а що він і сам не розуміє.
Якщо такий «експерт громадянської ініціативи» затребуваний на найвищому рівні, то він потрібен для імплементації Законопроекту Про ринок деревини на користь ліцензійних бірж та реальних кураторів «лісової реформи» для надання правового статусу явно корупційній схемі реалізації деревини в Україні.
Всупереч твердженням пана Дюга, найкращою альтернативою торгівлі деревиною є державна торгова компанія Prozorro. Продажі, яка вже має практичний досвід такої торгівлі і є набагато прозорішою у проведенні торгів. Не випадково, що багато корупційних угод виявлено саме на її електронному торговому майданчику (ЕТП) і жодній на ЕТП ліцензійних бірж, що також свідчить про непрозорість торгівлі через ліцензійні біржі під завісою збереження комерційної таємниці. Тому реальної прозорості торгівлі на ліцензійних біржах немає і бути не може.
З усіма іншими принципами функціонування організованого ринку картина виглядає приблизно також. Але немає лиха без добра.
По-перше, пана Дюга слід розуміти із точністю навпаки.
По-друге, покажи хто твої експерти і ми зрозуміємо хто ви панове законодавці.
Comments are closed.