У Комітеті з питань економічного розвитку триває робота над євроінтеграційним законопроектом про ринок деревини

26 грудня 2024 року Комітет провів чергове засідання, на якому розглянув підготовлений до другого читання євроінтеграційний проект Закону України про ринок деревини (реєстр. №4197-Д).

У ході обговорення відбулась жвава дискусія за участі членів Комітету, представників деревообробної і лісозаготівельної галузей, представників центральних та місцевих органів влади, профільних організацій, експертів та інших стейкхолдерів.

Враховуючи пропозиції, висловлені у ході обговорення, члени Комітету вирішили перенести розгляд проекту Закону України про ринок деревини на інше засідання Комітету.

За наслідками обговорення народні депутати України – члени Комітету ухвалили рішення провести ще один круглий стіл щодо громадського обговорення зазначеного законопроекту, узгодити пропозиції всіх стейкхолдерів та за підсумками винести на засідання Комітету напрацювану узгоджену редакцію законопроекту.

Також на засіданні Комітету було затверджено додаткові пропозиції, що надійшли від Державної служби статистики України до Плану законопроектної роботи Верховної Ради України на 2025 рік про включення законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної статистичної діяльності.

Крім того народні депутати України – члени Комітету ухвалили рішення щодо звільнення позаштатного консультанта Комітету з питань економічного розвитку Волянського Назарія Олеговича.

1 коментар

  • Комітет з питань економічного розвитку ВР визначив провести круглий стіл із основними стейкхолдерами Законопроекту Про ринок деревини 8 січня 2025 р., у ході якого визначитися з остаточною редакцією Законопроекту, який буде рекомендований для другого читання на пленарному засіданні Верховної Ради у січні 2025 р.

    Суть проблеми законопроекту Про ринок деревини

    Законопроект Про ринок деревини 2021 р. передбачав основну форму торгівлі деревиною – електронні аукціони, для проведення яких був потрібний електронний торговий майданчик, обов’язкової участі товарних бірж не потрібно. Наприклад, в організації торгів з реалізації деревини брала участь державна компанія Prozorro. Продажі, яка, до речі, набагато прозоріша порівняно з ліцензійними біржами, які під завісою комерційної таємниці можуть приховувати будь-яку непристойну інформацію.

    Законопроектом також передбачалася можливість оферти, під якою розуміється гарантоване постачання деревообробникам за середньозваженими цінами 50% сировини від переробленого ними попереднього року обсягу деревини, що гарантувало стабільність виробництва для малого та середнього бізнесу.

    Законопроект Про ринок деревини 2024 р. визначає необроблену деревину та вироби з неї біржовим товаром, реалізація якого можлива лише на ліцензійних біржах та лише на конкурентній основі. Регулятором лісового ринку несподівано стає НКЦПФР, головним завданням якого стає централізація та повний контроль над ресурсними та фінансовими потоками. Роль ДПЛУ зводиться до амплуа: «Їсти подано!», тобто заготівля лісу та його відвантаження покупцям згідно з біржовими договорами.

    Законопроект Про ринок деревини 2024 р. явно є лобістським законом, що обстоює інтереси біржового ринку, а не ринку деревини, про що свідчить і грубе порушення світової класифікації товарів. Так, необроблена деревина або заготовлені круглі лісоматеріали біржовим товаром не є і торгівля ф’ючерсами з необробленою деревиною у разі ухвалення Закону узаконить шахрайську торгівлю.

    Кабінет міністрів України це розумів, тому своєю Постановою № 1178 від 4.12.2019 р. (досі чинної) він визначив основну форму реалізації деревини через електронні аукціони. Комітет з питань економічного розвитку ВР схожий цього не розуміє, тому він просуває версію Законопроекту про біржову торгівлю деревиною, який може мати катастрофічні наслідки для вітчизняної деревообробки. Про жодну оферту в ньому вже не йдеться. Більше того, це створює прецедент, згідно з яким за бажанням НКЦПФР будь-який товар може стати біржовим із винятковою реалізацією через ліцензійні біржі. При цьому головний Закон України – Конституція стає Законом другого порядку.

    Момент істини вирішуватиметься у січні 2025 р.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.