На самом деле есть и третий вариант: использовать земли по их исходному целевому назначению и вырубить леса. Все должно зависеть от плана развития территории, а не от голосования комиссии. М.П.
25 вересня взяв участь у роботі тимчасової комісії Луцької міськради з питань самозаліснених територій. За попередніми даними, площа таких земель у нашій Луцькій громаді може становити понад 350 гектарів. Ці ділянки часто розташовані поблизу лісів. За багато років на них сформувалися повноцінні лісові ландшафти. Але правовий статус цих ділянок не визначений.
По суті, у міста зараз є два шляхи. Або віддати ці землі в управління місцевій філії ДП “Ліси України”. Такий шлях рекомендує нам Волинська обласна державна адміністрація. Або ж взяти ці землі на комунальний баланс. І таким чином у Луцьку з’явиться категорія комунальних лісів.
Якщо буде підтриманий варіант передачі самозаліснених територій на комунальний баланс, то ними в подальшому управлятиме КП “Парки і сквери міста Луцька”. У комунального підприємства вже є досвід з управління та нагляду за лісовими територіями. Мова про комунальний ліс у селі Кульчин Жидичинського старостинського округу площею близько 188 га. Особисто я не бачу підстав, чому цей приклад не можна масштабувати на інші ліси. Наявність комунальних лісів може стати додатковим фактором у збереженні природних ландшафтів та розвитку рекреаційного потенціалу нашого міста.
Водночас, я скептично ставлюся до ідеї передати самозаліснені ділянки на баланс місцевій філії ДП “Ліси України”. Достатньо лише прочитати кілька журналістських розслідувань про те, який корупційний хаос панує в нашій лісовій галузі, щоб зрозуміти наскільки це погана ідея. На жаль, керівництво окремих місцевих лісгоспів більше дбає про власні заробітки, ніж про збереження лісів і природних багатств. Тому ліси масово вирубують, у заповідних територій забирають їх статус, у заказниках виростають маєтки, а лісові ділянки стають приватною власністю, куди не може потрапити звичайна людина.
Щоб переконатися в цій сумній реальності, не треба ходити далеко. Достатньо поглянути на те, що твориться з лісами Луцького району і з прилеглими до міста лісовими територіями. За таких умов комунальні ліси – кращий варіант врятувати нашу природу і зберегти її для лучан.
Андрій БІЛАН, депутат Луцької міської ради від ВО «Свобода»
1 коментар
Isachenko
З такими депутатами-невігласами який може бути позитив від децентралізації? У цього луцького свободівця в кожному реченні юридичні перли, що його соромно слухати. З 1 січня 2013 року у нас в країні, у тому числі і в Луцьку, визначений правовий статус усіх земельних ділянок – з формою власності, суб’єктом власності і цільовим призначенням. Член постійної земельної комісії Андрій Білан цього не знає. Як і те, що ні про яку передачу самосійних лісів в УПРАВЛІННЯ МІСЦЕВІЙ ФІЛІЇ ДПЛУ ніде не йдеться. Що таке “комунальний баланс” відомо тільки цьому туповатому депутату. Не здивуюсь, коли в результаті діяльності отаких невігласів Біланів (а на них і розрахована епопея з самосійними лісами) 350 га міської території стануть державними, змінять власника на ОВА і опиняться в руках Болоховця і Кватирка, у яких, як бачимо, є багатий досвід зводити в лісах котеджні містечка на мільйони. земельні ділянки поблизу обласних центрів – сущий клондайк для таких проектів.
Comments are closed.