Генадий Москаль о лесе, древесине и коррупции

Ниже несколько последний публикаций с официального сайта Генадия Москаля, поясняющих его позицию по вопросам экспорта древесины. М.П.

03.06.2016
Москаль: «Після запровадження Європою санкцій росіяни взялися вивозити за кордон український ліс, а українці заради наживи активно її у цьому допомагають»

На сьогодні (3.06) на прикордонних залізничних станціях «Батєво» та «Чоп» накопичилося 166 вагонів із деревиною, готовою до відправки на експорт. Усі вагони завантажені в інших областях України (насамперед Львівщині) паливною деревиною, тобто дровами. Закарпатська митниця не оформляє ліс на вивезення, оскільки голова ОДА Геннадій Москаль своїм розпорядженням обмежив розміри експортованих дров максимум одним метром.

– Значна частина вагонів із лісом, що застрягли на Закарпатті, належить росіянам, – повідомляє Г.Москаль. – Ми з’ясували дані щодо однієї з компаній. Це «Woodsources.r.o.», зареєстрована в 2013 році в Празі (Чехія), а в 2015 – й на Закарпатті. Засновники та керівники – двоє громадян Росії, які постійно мешкають у Чехії, та двоє громадян Росії, мешканців м.Можайськ Московської області.

Основні види діяльності – виготовлення виробів із дерева, пробки, матеріалів для плетіння, виготовлення паперу та картону. Після того, як Євросоюз запровадив проти Росії санкції, росіяни взялися вивозити за кордон український ліс. Оскільки розмір паливної деревини на експорт не обмежений законодавством, під виглядом дров (або разом із ними) в Чехію вивозиться ділова деревина. Яка потім переправляється партнерам «Woodsources.r.o.» на підприємства Австрії та Румунії. Фактично росіяни вивозять український ліс на експорт, а українці заради наживи активно їм у цьому допомагають. Щоб припинити цю схему, необхідно внести зміни в митне законодавство й обмежити розмір експортованих дров 1-м метром – саме такі параметри діють при продажу дров населенню на внутрішньому ринку. Ці зміни давно назріли, вони допоможуть, по-перше, зменшити вирубку лісу в Карпатах, про нищівний характер якої всі говорять, а, по-друге, припинити фактичне фінансування українцями російського бізнесу.

http://moskal.in.ua/index.php?categoty=news&news_id=2268

02.06.2016
Проти Закарпатської митниці, яка не пропускає вагони з лісом на експорт, відкрили кримінальне провадження

Прокуратура Закарпатської області відкрила кримінальне провадження проти Закарпатської митниці, яка, виконуючи розпорядження голови ОДА Геннадія Москаля, не оформляє на експорт паливну деревину розміром більше одного метра.

– На Закарпатті склалася парадоксальна ситуація – за одним фактом відкриті два протилежні кримінальні провадження, – коментує ситуацію Г.Москаль. – Поліція відкрила провадження за те, що Закарпатська митниця оформила паливну деревину на експорт (вагони з «дровами» вилучені, як речовий доказ), а прокуратура – за те, що ця ж митниця не пропускає деревину за кордон! Це наче плюралізм в одній голові, а вірніше – психічний розлад.

Ми пам’ятаємо реакцію уряду на затримання громадськими активістами вагонів із паливною деревиною в Чопі – «розібратися, покарати й звільнити винних «за контрабанду українського лісу»! А тепер, коли ми дійсно заблокували вивезення українського лісу за кордон, чим зменшуємо вирубку в Карпатах і не дозволяємо фінансувати країну-агресора (значна частина вагонів із деревиною належить російським фірмам), нас також притягають до кримінальної відповідальності! Громадські активісти, які почали все це, тихенько відійшли в сторону й мовчать, уряд так само мовчить, зате щодня йдуть «неофіційні» прохання скасувати розпорядження про обмеження розміру деревини й пустити вагони з лісом у Євросоюз. Усім прохачам я знову повторюю – своє розпорядження скасовувати не збираюся, ліс може піти за кордон тільки з письмової вказівки органів центральної влади. Як тільки така вказівка надійде, я одразу оприлюдню її в засобах масової інформації, щоб усі побачили, хто насправді в Україні «головний контрабандист лісу».

http://moskal.in.ua/index.php?categoty=news&news_id=2267

28.05.2016
Москаль: «Якщо Київ дасть вказівку пустити вагони з лісом за кордон, я одразу оприлюдню її для громадськості»

Ситуація з ешелонами деревини на прикордонних залізничних станціях «Чоп» і «Батєво» в Закарпатській області залишається незмінною. Станом на сьогоднішній ранок (28.05) 173 вагони (переважно з паливною деревиною, тобто дровами), які з інших областей транзитом через на Закарпаття прямували в країни Євросоюзу, митниця не оформляє через розпорядження голови ОДА Геннадія Москаля. Нагадаємо, що цей документ обмежує розмір експортованих дров до 1-го метра.

– Значна частина вагонів із деревиною належить російським фірмам, – повідомляє Г.Москаль. – Раніше вони возили в Європу ліс безпосередньо з Росії. Однак після введення економічних санкцій зареєстрували комерційні структури в Україні, почали купувати ліс у західноукраїнських областях (переважно на Львівщині) й вивозити через Закарпаття на продаж у Євросоюз.

Мені вже телефонували різні впливові люди з неофіційним проханням відмінити розпорядження про обмеження експортованої деревини. Заявляю, що не збираюся цього робити. Вивезення лісу за кордон через Закарпаття можливе тільки після письмової вказівки центральних органів влади. Якщо така вказівка дійсно буде, я одразу оприлюдню її для громадськості. Тоді всі побачать, хто сприяє нещадній вирубці Карпат, вивезенню за кордон ділової деревини під виглядом дров і фінансуванню комерційних структур країни-агресора.

http://moskal.in.ua/index.php?categoty=news&news_id=2258

26.05.2016
Десятки вагонів лісу, які застрягли на Закарпатті, – це деревина з Галичини, яку росіяни намагаються вивезти в Чехію

Із понад сотні вагонів із лісом, які прямували на експорт у країни Євросоюзу й застрягли на Закарпатті, 28 належать ТОВ «Укрліскомплекс».
– Це підприємство, яке займається посередництвом у торгівлі лісом і працює на єдиному податку (тобто практично не дає грошей в бюджет), засноване трьома громадянами Росії, – заявляє голова ОДА Геннадій Москаль. – Основний бізнес – вивезення та продаж українського лісу в Чехію. Закарпатські держлісгоспи відмовилися працювати з «Укрліскомплексом», тому це ТОВ купує дерево в інших областях. Головні його партнери – державні підприємства «Дрогобицьке ЛГ», «Славське лісове господарство», «Сколівські Бескиди», ТОВ «Маркум», «Радехівське ЛМГ», «Турківське лісове господарство», «Боринське ЛГ» – усі підприємства зі Львівщини.

Тобто патріотичні галичани продають свій ліс представникам країни-агресора, і єдине хто цьому перешкоджає – це Закарпаття. Учора представник «Укрліскомплексу» приходив до мене й намагався шантажувати якимись акціями, якщо його вагони з галицьким лісом не випустять за кордон. Я пояснив йому популярною російською мовою, в якому напрямку рухатися, і цей напрямок – явно не в бік Євросоюзу.

Станом на сьогодні (26.05) на прикордонних залізничних станціях «Чоп» та «Батєво» в Закарпатській області на сьогодні накопичилося 173 вагонів із лісом (в основному з паливною деревиною, тобто дровами) з інших областей України, готових до відправки в країни Євросоюзу. Закарпатська митниця не оформляє вагони, оскільки голова ОДА Геннадій Москаль своїм розпорядженням обмежив розмір експортованих з України дров максимум 1 метром.

http://moskal.in.ua/index.php?categoty=news&news_id=2253

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.