Діяльність Національного агентства з питань запобігання корупції як імітація боротьби з корупцією?

30 липня на сайті «Відкритий ліс» була опублікована стаття Єдиний портал повідомлень викривачів – імітація боротьби з корупцією?. у якій зазначалось про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» посадовими особами Державного агентства лісових ресурсів України. Документально підтверджено, що на низку моїх повідомлень про можливі випадки корупції   Державне агентство лісових ресурсів України не надає жодної відповіді, мотивуючи це тим, що дані повідомлення не надходили.

Через декілька днів після публікації статті «Єдиний портал повідомлень викривачів – імітація боротьби з корупцією?», від 05.08.2024 року 20 повідомлень через півроку відобразились на Єдиному порталі повідомлень викривачів. Про цю новину мені повідомило Державне агентство лісових ресурсів України аж трьома листами: Лист ДАЛР від 14.08.2024 № 14-04/4550-24, Лист ДАЛР від 14.08.2024 № 14-04/4549-24, Лист ДАЛР від 14.08.2024 № 14-04/4548-24. 

Таким чином 05.08.2024 року знайшлись повідомлення про можливі корупційні дії службових осіб  Державного агентства лісових ресурсів України від 02.03.2024 – AAB09363391955, AAC09361484433, BAA09360968427, BBB09363998329, CBB09363821990, CCA09360374830, від 02.07.2024 – AAA19913618027, AAA19913319493, AAB19914185377, ABA19914676598, ACB19913846913, CAA19912294930, від 04.04.2024 р. – BAB12256875164, від 12.06.2024 р. – BAC18193012786, від 08.06.2024 р. BCC17853669719,  від 05.04.2024 р. ABA12342150008, від 16.05.2024 р. BBB15857520188, ACC15858109101, АВС 15858547019, ACC 15858109101.

Як бачимо, публікації у ЗМІ діють на чиновників сильніше, ніж Конституція та Закони України. Держлісагентство зуміло все ж таки незрозумілим чином отримати доступ до моїх повідомлень. Недарма кажуть, що засоби масової інформації – це четверта гілка влада. Якщо Голова Державного агентства лісових ресурсів України Віктор Смаль листом від 23.07.2024 року № 13-05/4097-24 стверджував, що на Єдиному порталі повідомлень викривачів моїх повідомлень не зафіксовано, то після публікації все стало на свої місця. Залишається лише питання до нашої антикорупційної: інфраструктури що ж відбувається з пропажею та віднайденням повідомлень викривачів на Єдиному порталі. Зауважу, що мною неодноразово зверталась увага Національному агентству з питань запобігання корупції, Держлісагентству про порушення вимог законодавства щодо розгляду повідомлень викривача. Отже, є два варіанти: або технічний збій комп’ютерної системи «Єдиний портал повідомлень викривачів», або людський фактор (корупційний). 

Про те, що Голова Державного агентства лісових ресурсів України Віктор Смаль маніпулює твердженням, наче мої 20 повідомлень загубились на Єдиному порталі повідомлень викривачів, спростовується фактом розгляду повідомлення ABA12342150008 від 05.04.2024 року. Щоб його розглянули, я направив 9 повідомлень Державному агентству лісових ресурсів України і Національному агентству з питань запобігання корупції: CAB17484577301, BCC17853669719, CBA18011399324, ABA16298862982, BAB16361488378, BAC17255649439, BBB18260391662, CAA18083099145, CCC18258638172.

На мої неодноразові повідомлення на Порталі про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» в частині розгляду повідомлень про можливі корупційні дії зі сторони Голови Державного агентства лісових ресурсів України до Національного агентства з питань запобігання корупції  листами  Національного агентства з питань запобігання корупції від 05.07.2024 року, 21.06. 2024 року, 29.05.2024 року мене проінормовано що за моїми повідомленнями проводиться перевірка щодо можливого порушення Державним агентством лісових ресурсів України вимог ст. 53-2 Закону України «Про запобігання корупції». Про те, що Національне агентство з питань запобігання корупції імітує перевірку, свідчить той факт, що Державне агентство лісових ресурсів України взагалі до 05.08.2024 року не знало, що йому надійшло 20 повідомлень. Якщо б була б дійсно перевірка, то з’ясувалось би, куди ділись повідомлення.  

Більше того,  Національне агентство з питань запобігання корупції порушує в цьому випадку вимоги статті 20 Закону України «Про звернення громадян», яка визначає, що розгляд звернення не повинен тривати більш 30 днів і лише в окремому випадку – 45 днів, за рішенням керівника організації, про що необхідно бути повідомити заявника.

Про те, що низка службових осіб Національного агентства з питань запобігання корупції порушує вимоги Закону України «Про запобігання корупції», я направив повідомлення  на Єдиний портал повідомлень викривачів: стосовно керівника Департаменту моніторингу і контролю за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції Олександра Шульги ABB18104171460, BBC18103013384BCB18102654633, BCC18104381730CCB18104714816, заступника керівника управління – керівника відділу внутрішнього контролю Дмитра Борика AAAC20723605117,AAB20723290689, в. о. керівника Департаменту моніторингу і контролю за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції Антона Антоновича BCB15866290545, керівника Управління формування політики доброчесності у публічній та приватній сфері Юрія Сверби CCA16033022631.

 Цю інформацію розглянув Голова Національного агентства з питань запобігання корупції Віктор Павлушик, який не побачив порушень у діях своїх підлеглих. (лист НАЗК від 22.07.2024 р. № 152-09/53002-24).

Також яскравим доказом порушення вимог Законів України «Про запобігання корупції» та «Про звернення громадян» є результат розгляду моїх повідомлень про можливі корупційні дії працівників Міністерства аграрної політики та продовольства України та бездіяльність посадових осіб НАЗК. Так, 16.01.2024 р. на Єдиний портал повідомлень викривачів направлено повідомлення ACA05422329588, ACB05421950891, ABA05422587268. Пройшло понад 7 місяців, але повідомлення не розглянуті, хоча повинні були розглянуті в десятиденний термін. З метою вирішення питання розгляду повідомлень мною27.03.2024 року до НАЗК направлено повідомлення CCC11522715427, ABC11523384693, BAB11522990656. Більше чотирьох місяців посадовці НАЗК проводять перевірку інформації, викладеної у моїх зверненнях, і не надають відповідь, що є порушенням вимог Законів України «Про запобігання корупції» та «Про звернення громадян».

Національне агентство з питань запобігання корупції листом № 130-10/48438-24 від 02.07.2024 повідомляє, що терміни проведення перевірок законодавством не передбачено. Зовсім інші підходи демонструє Національне агентство з питань запобігання корупції при розгляді повідомлення від заступника Голови НАБУ Углави. 21 серпня подав заяву, а 29 серпня, через 8 днів, отримав відповідь, що він отримав статус викривача.

Про ігнорування вимогстатті 53-1  Закону України «Про запобігання корупції» свідчить реагування Національного агентства з питань запобігання корупції та Держлісагентства на статтю «Єдиний портал повідомлень викривачів – імітація боротьби з корупцією?», яка визначає, що «При використанні особою зовнішніх каналів здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону внесення інформації до Єдиного порталу повідомлень викривачів здійснюється не пізніше наступного робочого дня з моменту її виявлення уповноваженою особою суб’єкта, до повноважень якого належить здійснення розгляду чи розслідування фактів, викладених у повідомленні». До Єдиного порталу повідомлень викривачів дане повідомлення оформлене у вигляді статті не було внесено ні на наступний день після публікації, ані на наступний день, після того як мною до Офісу Генерального прокурора України, НАЗК, Держлісагентства направлено звернення з прикріпленням вищезгаданої статті.   

Україна намагається запозичити практику країн Європейського Союзу в частині подолання корупції серед яких є Єдиний портал повідомлень викривачів, який створений за рахунок європейських донорів. Але програма – це лише інструмент, яким керують люди. Документально підтверджено, що Голова Національного агентства з питань запобігання корупції Віктор Павлущик за підтримки керівника Департаменту моніторингу і контролю за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції Олександра Шульги, заступника керівника управління – керівника відділу внутрішнього контролю Дмитра Борика в. о. керівника Департаменту моніторингу і контролю за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції Антона Антоновича, керівника Управління формування політики доброчесності у публічній та приватній сфері Юрія Сверби заблокували роботу Єдиного порталу повідомлень викривачів. Також документально підтверджується, що Голова Державного агентства лісових ресурсів України Віктор Смаль порушив вимоги Закону України «Про запобігання корупції» чим завдав збитки суспільним інтересам в особливо великих розмірах.

На даний час я не маю змоги використовувати «Портал» для подачі повідомлень, що документально підтверджується, а мої повідомлення про можливі випадки корупції не розглядаються понад  сім місяців. 

Замороження двох найголовніших викликів для України – війни та корупції буде смертельним для всіх нас. «Без віри у справедливість ми програємо цю війну» – це розуміє як влада так і суспільство. Потрібно цю ідею втілювати в життя. 

 

 

 

 

 

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.