Як «працює» ДП «Ліси України» і Управління забезпечення реалізації повноважень у Волинській області Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській области

Друзі. Колеги. Знайомі.

Сьогодні хочу поділитися цікавою, але на жаль не приємною історією про те як «працює» багато відома організація ДП «Ліси України» і Управління забезпечення реалізації повноважень у Волинській області Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській області ну і загалом Фонд державного майна України, під час війни на території Волинської області!

Отже, 24.04.2024 року через електронний майданчик ПП «НАВІТА» мною було подано заяву на участь в аукціоні щодо оренди державного та комунального майна та надано згоду потенційного покупця щодо взяття на себе зобов’язань, визначених умовами договору. Цією заявою, я висловив бажання взяти участь в електронному аукціоні з оренди «Аукціон про передачу в оренду державного нерухомого майна: будівлі буфету площею 161,3 кв. м за адресою: 44021, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Світязь (аукціон – https://sale.uub.com.ua/auction/LLE001-UA-20240510-83482? ).Стартова ціна лота була запропонована 26 528.13 грн.

28.05.2024 року відбувся електронний аукціон по вищезазначеній закупівлі про що свідчить протокол про результати електронного аукціону № LLE001-UA-20240510-83482 згідно з яким переможцем електронного аукціону став Кольбух Андрій Васильович з ціновою пропозицією 100 000, 00 грн. Іншим учасником було запропоновано 30 100 грн.

25.06.2024 року Управлінням забезпечення реалізації повноважень у Волинській області Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях як орендодавцем,надіслано лист балансоутримувачу ДП «Ліси України» в особі якого виступає директор філії «Любомльське лісове господарство» ДП «Ліси України» Туревич Володимир Сергійович від 25.06.2024 № 11-04-781 та підписаний трьома сторонами Договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 25.06.2024 № 1515 – будівлі буфету площею 161,3 кв. м за адресою: 44021, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Світязь, та підписаний орендарем Акт приймання-передачі майна, яким зобов’язано директора філії, з метою запобігання втрат до державного бюджету та згідно з п. 2.1 Незмінюваних умов договору оренди, підписати кваліфікованим електронним підписом Акт приймання-передачі майна і повернути не пізніше 17:00 25.06.2024 підписаний Акт приймання-передачі майна (єдиний файл з розширенням “.рdf.р7s.р7S.”), з додаванням квитанції про підписання документа, на електронну адресу орендодавця.

Станом на 12:00 26.06.2024 і по сьогоднішній день, на вказану в листі Управління електронну адресу підписаного балансоутримувачем Акту приймання-передачі майна не надходило.

Разом з тим, хочу наголосити, що договір оренди нерухомого майна, що належить до державної власності від 25.06.2024 № 1515 – будівлі буфету площею 161,3 кв. м за адресою: 44021, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Світязь, підписаний всіма сторонами без жодних зауважень. Сплачено всі внески і суму оренди. Однак не зрозуміло з яких підстав балансоутримувачем свідомо ігнорується процедура завершення аукціону, яка полягає саме в підписанні Акту приймання-передачі майна від 25.06.2024 року.

12.07.2024 на мою електронну адресу надійшов лист від балансоутримувача філії «Любомльське лісове господарство» ДП «Ліси України» за підписом директора Туревича В. С., наступного змісту: «Філія «Любомльське лісове господарство», звертається з проханням та рекомендує переможцю п. Кольбуху Андрію Васильовичу розглянути можливість надання філії, як балансоутримувачу майна, можливість та термін для демонтажу дороговартісного обладнання, яке знаходиться в приміщенні буфету. Для демонтажу потрібно залучити кваліфікованих спеціалістів, оскільки обладнання має певну специфіку. Наразі триває процес з залучення підрядника, який може виконати вищевказані роботи, про те в умовах воєнного стану виникають певні труднощі, як в залученні людського pecypcy так i в планових та позапланових вимкненнях електроенергії, що не дає можливості в повній мірі залучити потрібного підрядника для демонтажу обладнання.». Відповідь звичайно цікава, але про який демонтаж йде мова, якщо будівля здається без будь яких обмежень, про що в договорі чітко зазначено.

З листа Управління забезпечення реалізації повноважень у Волинській області Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях від 19.07.2024 № 3131-04-879 я дізнався, що від філії з 25.05.2024 по 26.06.2024 року не надходили жодні листи щодо необхідного демонтажу вмонтованого обладнання, в приміщенні, яке є об’єктом нерухомого майна (будівля буфету площею 161,3 кв. м за адресою: 44021, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Світязь), що належить до державної власності. Тобто, незважаючи на листи Управління від 25.06.2024 № 11-04-781 та 04.07.2024 року щодо підписання кваліфікованим електронним підписом Акта приймання-передачі майна, не надано Управлінню зворотної відповіді з повідомленням причин не підписання вищезазначеного документа балансоутримувачем, що в свою чергу порушує умови Договору від 25.06.2024 № 1515.

Відповідно до п. 1.1 Договору, Орендодавець і Балансоутримувач передають, Орендар приймає у строкове платне користування майно, зазначене у пункті 4 Умов, вартість якого становить суму, визначену у пункті 6 Умов.

Крім того, згідно з п. 2.1 Договору, Орендар вступає у строкове платне користування Майном у день підписання акта приймання-передачі Майна.

Акт приймання-передачі підписується між Орендарем і Балансоутримувачем одночасно з підписанням цього договору.

Акт приймання-передачі Майна в оренду та акт повернення майна з оренди складаються за формою, що розробляється Фондом державного майна і оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.

Також відповідно до п. 9.1 та 9.1.1 Балансоутримувач і Орендодавець запевняють Орендаря, що: крім випадків, коли про інше зазначене в акті приймання-передачі, об’єкт оренди є вільним від третіх осіб, всередині об’єкта немає майна, належного третім особам, повний і безперешкодний доступ до об’єкта може бути наданий Орендарю в день підписання акта приймання-передачі разом із комплектом ключів від об’єкта у кількості, зазначеній в акті приймання-передачі.

Відповідно до п. п. 11.1, 11.2 Договору, за невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим договором сторони несуть відповідальність згідно із законом та договором. Орендодавець не відповідає за зобов’язаннями Орендаря. Орендар не відповідає за зобов’язаннями Орендодавця, якщо інше не передбачено цим договором. Орендар відповідає за своїми зобов’язаннями і за зобов’язаннями, за якими він є правонаступником, виключно власним майном. Стягнення за цими зобов’язаннями не може бути звернене на орендоване державне Майно.

Також у п. 11.3 Договору передбачено, що спори, які виникають за цим договором або в зв’язку з ним, не вирішені шляхом переговорів, вирішуються в судовому порядку.

Згідно з п. 12.1 цей договір укладено на строк, визначений у пункті 12 Умов. Перебіг строку договору починається з дня набрання чинності цим договором. Цей договір набирає чинності в день його підписання сторонами. Строк оренди за цим договором починається з дати підписання акта приймання-передачі і закінчується датою припинення цього договору.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов’язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов’язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов’язку.

Стаття 526 ЦК України передбачає, що зобов’язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог – відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Разом з тим, відповідно до вищезазначеного, звертався до голови Фонду державного майна України – Віталія Коваля допомогти розібратися в ситуації, що склалася з балансоутримувачем в межах наданих повноважень. Оскільки, обласний бюджет області вже за липень недоотримав орієнтовно 100 000 грн, а за рік може недоотримати більше 1 000 000 грн.

В часи війни ця ситуація є неприйнятною для мене. Я не волинянин, але готовий наповняти бюджет цієї області. Однак, складається враження, що в окремих органах області на повну потужність працює бюрократизм. Ситуація залишається напруженою, аукціон не завершений, працівники Управління надіслали лише два листи до філії і тільки тому, що я кожного дня телефонував і просив вчинити якісь дії. Керівник Регіонального управління Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях Микола Іщук, з яким мені вдалося поспілкуватися, запевнив мене, що розбереться в ситуації, однак питання залишається відкритим і сьогодні.

Тобто, наскільки я розумію, повинна була пройти серйозна махінація року від філії «Любомльське лісове господарство», Поліського лісового офісу ДП «Ліси України», яка полягала в тому, що краще отримувати 30100 гривень в місяць від «своїх», аніж наповнювати бюджет свій та області по 100 000 гривень в місяць.

Ситуація максимально дивна. Справу доведу однозначно до кінця, якщо не мирно, то через суд! Законодавство- одне для всіх!!!! І ми не можемо коли хочемо чи не хочемо його застосовувати!

На кінець, Управління забезпечення реалізації повноважень у Волинській області Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській області мало би до кінця довести процедуру як організатори торгів, однак чому це ніяк не зробиться, насправді, сьогодні залишається загадкою!!!

Така от друзі, співпраця, згідно з «вимогами чинного законодавства України» від державних органів Волині.

Далі буде….

1 коментар

  • Орловський Віктор

    Судовий позов до уповноваженого органу управління майном – ДП ЛУ, що до виплатити компенсації (втраченої вигоди за неможливість комерційного використування орендованого приміщення).
    Бюрократія процвітає, наша ГО на проязі 10днів не могла зареструвати листа до ОВА з питання лісових ресурсів для будівництва Фортефікаційних споруд.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.