Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі +

Громаде невдомёк что у неё забрали не только все перспективы по использованию переданных земель, но и право собственности на заготовленную на этой земли лесопродукцию и доходы от её реализации, в том числе и право бесплатной выдачи дров для отопления социально значимых объектов и местных жителей в эту военную зиму. М.П.

Порятунок лісів — громада на Житомирщині передала державі понад 3 тисячі гектарів землі. Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

Малинська громада, що на Житомирщині, у користування ДП “Ліси України” передала 3 300 гектарів земель комунальної власності із самосійним лісом. Ця ініціатива громади є частиною міжнародного проєкту Forest Recovery, спрямованого на відродження лісів України.

Про це Суспільному розповів директор Столичного лісового офісу ДП “Ліси України” Віктор Сахнюк.

За його словами, на земельних ділянках, які раніше перебували на балансі громади, але де-факто були нічийними та заростали самосієм, відтепер господарюватимуть фахівці філій “Радомишльське лісомисливське господарство” та “Народицьке спеціалізоване лісове господарство” ДП “Ліси України”. Від такої передачі виграють всі.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Малинська громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі, Малинська громада, 8 серпня 2024 року . Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

“По-перше, до місцевого бюджету громади щороку надходитиме 336 тисяч гривень або 28 тисяч гривень щомісяця — у вигляді податків. По-друге, від кожного заготовленого кубічного метра деревини місцевий і державний бюджети поповнюватимуться рентною платою. По-третє, у громаді з’являться додаткові робочі місця, які пропонуватимуть місцевим жителям. З’явиться сучасна техніка. До господарської діяльності у лісі залучатимуть місцевий бізнес. А це знову ж таки додаткові і постійні надходження до місцевого бюджету у вигляді сплати ПДФО. А так до цього ліс був просто нічий”, — сказав Віктор Сахнюк.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Директор Столичного лісового офісу ДП “Ліси України” Віктор Сахнюк, Малинська громада, 8 серпня 2024 року . Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

Рішення передати комунальні землі державним лісомисливським господарствам у громаді ухвалили одностайно, на засіданні сесії міськради, — розповів Малинський міський голова Олександр Ситайло. За його словами, спершу зробили інвентаризацію всіх земель, в тому числі і тих, де є лісові насадження, та підрахували суму, у яку обходиться щорічне їх утримання.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Малинська громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі, Малинська громада, 8 серпня 2024 року . Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

“Під час обстеження ми виявили, що на більшості лісових ділянок громади росте ліс-самосій. А сума на утримання цих незадіяних земель точно не є самоокупна. Також спрацював ще один фактор: у таких самосійних лісах громади часто відбуваються незаконні самовільні порубки. Винуватців знайти не можливо, навіть за умови, коли підключається поліція. Бо такі ділянки у громаді дуже розкидані по всій території. Окрім того, Держекоінспекція нерідко штрафує громаду за незаконну вирубку лісу. І це також фінансовим тягарем лягає на бюджет”, — розповів Малинський міський голова.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Малинський міський голова Олександр Ситайло, Малинська громада квітень 2024 року. Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

Зі слів посадовця, це не перша земельна ділянка із лісом-самосієм, яку громада передає у користування держави. На минулій сесії депутати ухвалили рішення про передачу 58 гектарів земельних площ.

“Ми вже мали змогу спостерігати, як працюють фахові лісівники на території нашої громади. Є надія, що ліси у громаді відновляться і стануть її окрасою. Крім того, сподіваємося, що відчуватимемо і економічну складову. Наразі представники ДП “Ліси України” почали розробляти проєктно-технічну документацію на розроблення наших ділянок. На їх території місцями є лісові насадження, віком до 40 і більше років”, — сказав Олександр Ситайло.

Головний лісничий Радомишльського лісомисливського господарства Юрій Целованський розповів, що відколи вони стали філією ДП “Ліси України”, працювати стало легше.

“Самосійні ліси у великих масштабах дуже складно доглядати. Спочатку потрібно проводити рубки, формувати нові насадження. Тобто це дуже клопітка та затратна робота, яка вимагає грошей, сучасної техніки, охорони. У ДП “Ліси України” створили базу лісової охорони, тож, можна об’їжджати всі ці площі, контролювати виникнення пожеж, виявляти самовільні чи браконьєрські рубки”, — сказав головний лісничий.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Головний лісничий Радомишльського лісомисливського господарства Юрій Целованський, Малинська громада, 8 серпня 2024 року . Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

За словами генерального директора ДП “Ліси України” Юрія Болоховця, передача лісів на землях комунальної власності із лісовими насадженнями, в тому числі і деревами-самосіями, відбувається для порятунку лісів України. Участь у такому проєкті фінансується за рахунок міжнародних премій від європейських держав.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Малинська громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі, Малинська громада, 8 серпня 2024 року . Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

“Загалом такою можливістю відродити ліс в Україні скористалися декілька громад, проте Малинська є беззаперечним лідером. Адже площа переданих на користування державних лісомисливських господарств наразі найбільша — 3300 гектарів. Я вважаю, що Малинська громада ухвалила справді мудре і далекоглядне рішення, адже приєднатися до спільного господарювання із ДП “Ліси України” — це один із дієвих способів зберегти ліси для майбутніх поколінь”, — розповів Юрій Болоховець.

Проєкт Forest Recovery: громада на Житомирщині передала державним лісництвам понад 3 тисячі гектарів землі

Генеральний директор ДП “Ліси України” Юрія Болоховець, Малинська громада, 8 серпня 2024 року. Суспільне Житомир/Тетяна Іскоростенська

Він також додав, що упродовж останнього року до ДП “Ліси України” громади передали державі земельних ділянок площею 24 тисячі гектарів.

Юрій Болоховець:  Наймасштабніша передача лісу з часів утворення ДП “Ліси України”!

Малинська громада на Житомирщині надала у користування нашому підприємству 3300 га комунальних лісових угідь. Це абсолютний рекорд програми FOREST RECOVERY, яка передбачає приєднання самозалісених ділянок, нічийних лісів або лісів інших лісокористувачів.

Лісокористування — це постійні витрати, інвестиції, відповідальність. У громаді це добре зрозуміли, тому замість створення комунального лісгоспу вирішили співпрацювати з «Лісами України».

Що виграє Малинська громада:

✔️ 1,5 млн грн рентної плати щорічно;

✔️ 300 тис. грн податок за землю;

✔️ робочі місця з «білою» зарплатою, що додадуть місцевому бюджету ще плюс 150 тис. грн щороку (ПДФО та військовий збір);

✔️ сучасний та безкоштовний рекреаційний пункт для мешканців громади за кошти «Лісів України»;✔️ відсутність потреби утримувати лісову охорону, яку також забезпечить ДП «Ліси України»;

✔️ доглянутий ліс, якісне лісовідновлення.Раджу іншим громадам уважно придивитися до досвіду малинців. Це той випадок, коли виграють усі: громада, держава, підприємство.

Дякую нашим новим партнерам: голові громади Олександру Ситайло і його команді за те, що поставили інтереси мешканців на перше місце. Також дякую голові Житомирської ОВА Віталій Бунечко за плідну співпрацю.

Західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010028957829

https://w.forest.gov.ua/news?id=5516

8 коментарів

  • ivanmisko

    Заставка до даноі статті дає вичерпну відповідь на всі запитання .Якщо спростити то я б розділив дану статтю на декілька блоків питань:перший іентереси громадян , другий інтереси тих хто представляє громадян на всіх рівнях.
    Громадяни повинні зрозуміти ,що часи змінилися і ніхто окрім іх самих за них думати не буде ,вони повинні розвиватися, черпати інформацію з різних джерел та приймати активну участь в житті громади ,згодом переглянути виборче законодавство ,знайти систему впливу та відзиву з посад представників влади ,ніяких пятирічних термінів ні для мерів ,ні для призидентів .Кожний пррацівник на виборчий посаді працює доти ,доки він представляє інтереси громади,а не своі власні чи третьоі сторони.
    Не зрозуміло за що дякують губернатору ,ябки рішення приймала громада ,а дякують губернатору ,можливо тому ,що реформа децентралізаціі була фіктивною ,або як мінімум не завершеною .Громади й надалі залежать від розподілу коштів та фінансування від адміністрацій ,а адміністраціі від столиці.В такому випадку не може йти мова ні про які інтереси громад ,все знову централізувалося навколо столиці та іхніх інтересів .Дай реформа децентралізаціі сьогодні виглядає приблизно так :ми в столиці будемо пиляти все, що надходить від основних податків ,а ви на місцях дооподатковуйте населення іншими податками і також можете іх розпилювати,але не забувайте хто вам надав на це дозвіл (я наприклад не розумію чому я повиннен платити податок на земельну ділянку ,з якоі я харчуюся ,чи податок на нерухомість )Таким чином на місцях додатково формуються впливові групи ,за своєю діяльністю схожі на центр ,та фактично підтримують центр ,а не громаду .До цього потрібно добавити прогалини в антикорупційному законодавсті ,і отримуємо ситуацію коли місцевий олігархат за допомогою коштів розставляє на місцях потрібних людей ,які представляють іхні інтереси ,громада при цьому залишається зі своіми проблемами ,по факту стало ще гірше ,соцільні програми згортаються ,а податкове навантаження зростає ,мета реформи децентралізаціі не досягнута .Можливо є хтось ,хто знає які справи на Малинщинні ,чи є перспективи вижити місту ,чи місто як і більшість районних центрів перетворюється на село .
    Особисто я не розумію, чому керівництво і лісовоі галузі також ,не замінне, веде себе впевнено ,зухвало ,та нагло ,хоча підгрунтя для цього відсутні.Є собі таке ДП ,керівництво якого декларує турботу за державу ,громади та працівників галузі ,все інше покрито тайною та корупційними скандалами ,але всі ключові фігури залишаються на своіх місцях .Після початку реформи є вже якась історія ,згідно якоі можна спробувати розібратися з намірами керівництва ДП .Ми не можемо побачити первинні документи фінансово господарськоі діяльності підприємств ,але можемо стверджувати: що дана реформа вже призвела до скорочення працівників,а по переду будуть ще скорочення та укрупнення підприємств ;заробітня плата не змінилася ,а навідь в деяких підприємств зменшилася ,майстри отримують 8-9 тис грн ;залишилися не розвязані проблемні питання з ціновою політикою ,біржами та реалізацією деревини.Також бачимо намагання керівництва ,приєднати якомога більше земель вкритих лісом .Тому можна припустити ,що основна мета керівництва це не наповнення бюджету (основним наповнювачем є працівник ,а не підприємство ),і не підняття заробітноі плати (підняття відбулося тільки в керівництва )і не створення робочих місць, в лісовому господарстві ,та за рахунок збільшення малого та середнього бізнесу ,а щось інше .Вони явно не являються дибілами ,та холоднокровними гравцями ,в них все прораховано ,діють чітко та поступово не боячись нічого (збільшення військового податку до 5 відсотків з усіх громадян ,це на лісовички чи на мультивани,чи можливо на мисливські будинки ,які приватизують своі ).Нехай би громади зробили запит та порахували ,скільки мільйонів витрачає наприклад Житомирська область на лісовички ,обліки ,прийоми ,знаки, покраски та інше ,та перевели наприклад в дитячі садочки .
    Мабудь щоб розібратися ,що відбувається та коли воно закінчиться потрібно вияснити ,хто є хто .Ми сьогодні є рабами ,поки від нас нічого не залежить ,але ким являються ці основні 5-7 менеджерів ,разом з лісовим ?Вони власники чи наглядачі .Можливо помиляюсь ,але згадуючи Сівця ,який проводив відповідну політику ,підготовку до привласнення ,він збирався стати власником .Сьогоднішнє керівництво веде свою політику зовсім по іншому ,а також якщо переглянути історію ,Яценюк та сьогоднішні керівники відомств ,можна припустити ,що багато з них не повязують своє життя на територіі Украіни ,просто заробляють гроші ,та представляють чиісь інтереси .
    Чи можуть ,лісові менеджери представляти інтереси Украінського олігархату ,думаю що ні ,при такоі кількості корупційних скандалів ,які висвітлюються в іноземних змі ,без сильного іноземного лобі ,даних менеджерів давно звільнили .А от якщо домовитися на довгострокову співпрацю ,на 10 чи 20 років ,з іноземними корпораціями ,шляхом залучення інвестицій та різних технологій (в більшості випадків сумнівних) тоді можна вирішити декілька основних задач :по перше вирішується питання корупційноі ренти ,шляхом відкатів ,не готівки ,а електроних валют ,бтк ,етх ,альткоіни ,та інші ;по друге на даних умовах співпраці домовитися з корпораціями про лобіювання своіх інтересів ,в тому числі можливість бути залишеному на посадах.Якщо це припущення вірне ,то в лісовому господарстві все буде відбуватися по завчасно написаному сценарію,і закінчиться тоді ,коли майбутні власники отримають те ,що хочуть

  • forester18-24

    смішно- передали ліси кому ???…злодіям, непрофесіоналам ,аморальним покидькам перед українським лісом..це як картоплю колорадським жукам… краще циганів поставити коняку ситерегти -ніж Болоховця ліс!!! повний триндець..

  • Орловський Віктор

    Як що без політики, то просто треба зробити економічний аналіз варіантів зиску для громади – Створення підпорядкованого комунального лісгоспу, чи економчний ефект після передачі ДП ЛУ і на цифрах довести доцільність реформування.. Результати оприлюднити і довести до громадськості. Якщо мислити по державницьки то потрібно розробити посібник для керівників громад, для найбільш типових характеритик лісу що передається: за таксаційною характеритикою, дрібноконтукністю та розпорошенням ділянок, природною зоною та попитом на деревину і т.п. З точки зору політики та стратегії, то за законом природні ресурси в межах громади повинні забезпечувати ії життедіяльність. Це у правовій державі, у моємму досвіді інтереси керівників та їх громад не збігаються і кулуарні рішення приймаються не на користь лісам, тому результат розпорядження міськими лісами негативний

    • Isachenko

      По-перше, шановний пане Орловський, Малинські громаді не треба створювати ніякий комунальний лісгосп. На Житомирщині є комунальні лісгоспи, і громада може передати свої комунальні землі у користування сусідньому комунальному галузевому підприємству.
      По-друге, економічний зиск від лісокористування на лісогосподарських ділянках ніяк не залежить від форми власності постійного користувача. І комунальники, і ДП Болоховця, нацпарки з військовими лісгоспами – усі господарюють в лісах на одних і тих самих засадах професійного лісівництва і професійної лісозаготівлі, правила і критерії яких виписані і залежать винятково від типу земельної ділянки і її статусу (приміром, пзф чи експлуатаційні ліси).
      По-третє, і головне, – треба притягнути до відповідальності голову Малинської громади, який допустив до заліснення аж 3,3 тис (!) га земель, більшість з яких стовідсотково є сільгосппризначення і які можуть слугувати в агросекторі, набагато більш економічно продуктивному для громади. Я вже мовчу про можливість продажу цих ділянок із земель запасу громади під забудову біля Києва (житлову чи створення підприємств різного профілю або військових баз).
      І ще. Можу битися об заклад, що більшість ділянок, які перейдуть в руки Болоховця від громад, змінять не тільки власника, але й своє цільове призначення (відповідний проект закону про спрощену процедуру переходу лісогосподарської землі в іншу категорію під час війни вже давно у ВР). Тому прихильникам лісів нема чого особливо радіти. Як отим аборигенам, що на карикатурі до статті.

      Ця ситуація – це вирок Малинській ТГ, а також керівнику Житомирської ОВА Бунечку.

      • Орловський Віктор

        Шановна пані Світлана, прислухайтесь до висновків фахівців, однієї завзятості недостатньо, може колись і Ви станете журналістом екологом-лісівником.
        1. Площа 3.3 тис. га, це майже окреме лісництво, а якщо ліси самосійні, то це купа роботи: землевідвід, лісовпорядкування, організація лісництва- люди, техніка , охорона, дороги. офіс і т.і.
        2. Практикою доведено, що економічний зиск ведення л/г у державних лісах був вищій ніж у комунальних.
        3.Форма власності у комунальних лісах дозволяє іх використання за рішеннями міської сесії, у державних за рішенням КМ У, що ускладнює зловживання в т.ч. і забудову, і продаж.
        3. Не треба забуватиі про оптимальну лісистість, для Житомирщіні її потрібно і економічно доцільно підвищувати
        4. Рекомендую не порушувати ЗУ від 20.06.22р. №2321-ІХ

        • Isachenko

          Те, що Ви тут написали, шановний пане Орловський, це ніякі не висновки фахівців. Це чиїсь (не будемо вказувати зрозуміле усім прізвище одного еколога-лісівника) примітивні уявлення, далекі навіть від елементарної логіки (п.2), а також від знання реалій лісового господарства (усі решта пунктів).

  • Oleksiy12

    Не має що обговорювати ,по перше ніхто не несе ніякоі відповідальності за інформацію та цифри якими оперує,а по друге ніхто з представників влади нехоче нічого робити ,всі хочуть жити на потоках.Чим більше приватного тим краще .Стосовно показників, то до реформи Малинський держлісгосп був одним з основних підприємств які наповнювали бюджет громади ,а після реформи та приєднання до Радомишльського лісгоспу ,надходження зменшилися в десятки разів ,те ж саме стосується робочих мість з білою заробітною платою

  • popkov

    Специально выношу эту новость в раздел “главное” , объединив в ней материалы, отражающие разные точки зрения. Буду благодарен за обсуждение. Тема: плюсы, минусы и риски передачи самоооблесенных земель ДП “Леса Украины”.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.