Біржі не забезпечують чесної конкуренції на українському ринку лісоматеріалів, що веде до недовикористання деревини, падіння виробництва та зростання безробіття

2 коментаря

  • Проблеми української деревообробної галузі вкотре викладені у зверненні глибоко та комплексно та можуть бути взяті за основу для аналізу та вироблення адекватних обігу рішень урядовими органами щодо покращення умов організації та ведення виробничої діяльності підприємствами малого та середнього бізнесу в регіонах. Ось тільки судячи з віяла попередніх відповідей на аналогічні послання можна передбачувано очікувати, що буде отримано чергову відписку з численним перерахуванням розділів, розділів та пунктів нормативних документів, з яких слідуватиме, що все відповідає чинному законодавству. І лише у разі його зміни з’явиться підстава для будь-якої зміни практики, що діє. Сенс 2-3 сторінки бюрократичного тексту відповіді на звернення деревообробників України з посиланням, починаючи з Конституції України і закінчуючи останньою редакцією Регламенту організації біржових торгів необробленою деревиною, можна висловити однією короткою фразою: «Сидіть і не рипайтеся!».

    Такий висновок напрошується після ознайомлення із відповідями на попередні звернення. Первинне звернення було адресоване президенту України, не тому, що саме він повинен розглядати загалом незначне для його сфери господарське питання, а тому що бюрократична листування ведеться між першими особами суб’єктів господарської діяльності, яким офіс президента за конституцією не є, але де-факто взяв цю ношу на себе. Таким чином, щоб надіслати листа ОПУ, потрібно адресувати його президентові України. Загалом усе організовано через одне місце. А як організовано, то все й виходить.

    ОПУ не уповноважений займатись практичною економічною діяльністю країни. Про це говорив і сам президент України на останній прес-конференції у Києві, наголосивши, що це прерогатива Кабміну. Проте загальновідомо, що центр ухвалення всіх основних рішень, у тому числі економічних, та призначень на державні посади зосереджено в ОПУ. Голова НКЦПФР Руслан Магомедов, до речі, є креатурою та колишнім радником керівника ОПУ. Куратором реформи у лісопромисловому секторі є Ростислав Шурма, заступник голови ОПУ. У лісовому секторі, як-то кажуть, усе схоплено. Якщо хочете знати майбутнє лісового сектора, уважно ознайомтеся з усіма інтерв’ю пана Шурми, він у них, а також у ході профільних нарад в ОПУ докладно викладає перспективи його розвитку.

    Проте, перший лист із зверненням деревообробників з ім’ям президента, тобто. на адресу ОПУ він переадресував на адресу Кабміну, що цілком відповідає адміністративній субординації. Кабмін, знаючи, що ЛПК керує ОПУ, переадресував лист на адресу Міндовкілля, який вже давно не в темі, переадресував лист Держлісагентству, яке не маючи жодного відношення до бурхливої практики ДСПЛУ під кураторством ОПУ у своїй плутанній відповіді обмежилося перерахуванням розділів, пунктів та абзаців нормативних документів, з якого випливала одна практична порада: «Ідіть лісом!»

    І ось ми маємо чергове звернення на адресу неформально підзвітної ОПУ організації, керівник якої всім зобов’язаний ОПУ, щоб він навів лад там, де ОПУ посіяв хаос. На яку відповідь можна розраховувати? Розкодована, але ще неотримана відповідь буде: “Продовжуйте йти лісом!” Ну, а саме кодування побачимо пізніше. Це цікавіше, що НКЦПФР від цінних паперів до продажу круглого лісу, як деревообробникам до космосу. Навіть дворічна практика її нічого не навчила. Вона уявлення немає як організувати продаж круглого лісу у сфері економічного розвитку. Більше року на українському лісовому ринку є штучно створена криза торгівлі деревиною, яку біржі не в змозі вирішити. Постає питання, а навіщо вони взагалі потрібні? Для організації та практики спекулятивної торгівлі ні біржі, ні незрозумілі ліцензії зовсім не потрібні.

    Не зрозуміло, на якій підставі біржі можуть штрафувати покупців, якщо вони навіть у регламенті написано, що штрафи можуть застосовуватися в судовому порядку. Якщо будь-яке ТОВ почне штрафувати всіх підряд, жодних грошей не напасешся. Якщо вони для погашення віртуальних штрафів використовують гарантійні внески, які вони тривалий час тримають на своєму рахунку, то вони не мають на це жодного права і дивує, чому покупці не вирішують це питання в судовому порядку з утриманням усіх витрат.

    Висновок. У владі, безумовно, є розумні люди, але, на жаль, не вони приймають рішення. Немає жодних гарантій, що листи з викладом нагальних проблем потрапляють у потрібні руки. Судячи з отриманих відповідей їх розглядають і відписуються низькокваліфіковані діловоди канцелярій, щоб дотримати форму відповіді на скарги та заяви громадських організацій, не розуміючи ні суті, ні значущості поставлених у зверненнях проблем. Можливо це і за вказівкою безпосередніх начальників діловодів.

    Якщо такі відповіді стали системними, то й діяти потрібно системно. Наприклад, написати листа до парламенту або комісії ЄС, МВФ, СБ та подібних фінансових структур, щоб перерахування фінансових коштів здійснювалося при виконанні урядом певних умов розвитку малого та середнього бізнесу. У всіх західних фінансових структурах є аналітики, які прораховують ефективність фінансування і таке звернення, напевно, не залишиться непоміченим. Вони можуть швидко прорахувати можливості додаткового самофінансування за рахунок внутрішніх резервів, якщо в рідних таких пенатах немає. Дивишся, тоді і свої чиновники більше поважатимуть своїх співгромадян. Як то кажуть, вода камінь точить.

  • Маландий Даниил

    Слишком много патетики в адрес Магомедова. Ассоциация должна не просить, а требовать вмешательства регулятора в откровенный беспредел, который устроили биржи. Кстати, виноваты в этом Минэкологии и ЛесАгентство, которые упорно не хотят выполнить норму Закона и стать субъектными в регулировании правил товарной биржи. Собственно, все беды отсюда. Все в теме, все в доле. При этом Магомедов относительно недавно хотел поднять себе з/п до 600 000 гривен в месяц. После такой оценке как в письме надо бы минус 600 000 в месяц, чтобы доплачивал за свою должность, которая и так его жирно кормит.
    Будем ждать ответ, но я и так предполагаю, каким он будет. Госинституты мертвы, придется воскрешать, и похоже, не с этим Офисом Президента. Который “не бачить всіх деталей”.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.