До Чернігівської обласної ради надходять звернення від лісоводів, деревообробників та громадських організацій щодо спроб Державного агентства лісових ресурсів України остаточно монополізувати лісове господарство країни.
Приводом для цього став презентований Головою Держлісагентства на колегії Мінагрополітики 19 жовтня цього року план реформування лісової галузі. Реформування полягає у ліквідації державних лісогосподарських підприємств та створенні на їх базі єдиного унітарного підприємства, яке матиме у власності 73 % лісів країни, в тому числі 60 % лісів області, та буде підпорядковано безпосередньо Держлісагентству. При цьому функції формування політики, контрольні та господарські функції, які виконує Держлісагентство, не розділяються.
Не зважаючи на завіряння Голови агентства про участь у розробці плану реформування 67 експертів, жоден із них не висловив своєї підтримки цій «реформі». В листопаді на круглому столі з реформування лісового господарства спеціалісти галузі, науковці, профспілкові діячі, представники місцевих адміністрацій, асоціацій у присутності Голови Держлісагентства, першого заступника міністра МінАП висловились проти таких методів реформування. Проте, зважаючи на останні виступи та публікації у пресі, не полишаються спроби монополізувати галузь.
В Україні відсутні приклади успішного функціонування державних підприємств, утворених у спосіб, запропонований Держлісагентством. Крім того, проект реформування суперечить:
1.Статті 13 Конституції України.
2.Програмі діяльності Кабінету Міністрів України у частині:
-децентралізації та регіонального розвитку;
-передачі органам місцевого самоврядування стабільних джерел доходів;
-демонополізації економіки.
3.Коаліційній угоді, що підписана 21 листопада 2014 року у Верховній Раді України VIII скликання народними депутатами України, які об'єдналися та представляють парламентську більшість, у частині розділення функцій держави у сфері лісового господарства: функцій формування політики, контрольних та господарських функцій.
Передбачаються наступні негативні економічні, соціальні та екологічні наслідки для нашого регіону від реалізації такої реформи:
-погіршення доступу до сировини для місцевих підприємств. В першу чергу це стосуватиметься дрібних, а також середніх підприємств, які відіграють важливу роль у працевлаштуванні населення;
-після монополізації процедури закупівлі можуть відійти до підприємства-монополіста, що негативно позначиться на конкурентоздатності місцевого бізнесу;
-зменшення надходження коштів від державних лісогосподарських підприємств до місцевих бюджетів (за 11 місяців поточного року сплачено до бюджету області 65,2 млн. грн.). Окрім того, за власні кошти лісгоспів створено 200 га нових лісів. Значні кошти вкладаються в охорону лісів;
-у зв'язку з ліквідацією лісгоспів не визначене майбутнє біля 12,5 тисяч працівників, зайнятих в лісовому секторі економіки як державної форми власності, так і приватної;
-погіршення соціально-економічного стану у населених пунктах, де основним джерелом доходів є лісове господарство і деревообробна промисловість;
-зменшення впливу місцевої влади та громади на екологічну складову роботи лісового господарства;
-на даний час лісгоспи захищені від приватизації Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» від 7 липня 1999 року №847-XIV, але можуть втратити цей захист після їх ліквідації та передачі майнових комплексів новоствореному підприємству.
На сьогодні переважна більшість державних підприємств лісового господарства області є бюджетоутворюючими та відіграють важливу соціальну та економічну роль в регіоні.
Вважаємо, що лісове господарство України потребує системних змін. В першу чергу ці зміни повинні стосуватися посилення екологічної, соціальної та економічної ролі лісів у регіональному розвитку. Управління лісовими багатствами повинне здійснюватися із загальнонаціональної, державницької позиції, а не вузького відомчого інтересу. Ліквідація лісгоспів не тільки не відповідає принципам децентралізації та інтересам місцевих громад, а може нанести значну шкоду лісовому сектору економіки області.
Просимо, у межах повноважень, втрутитись в ситуацію та не допустити процесів, що можуть призвести до негативних наслідків.
Сподіваємося на підтримку та розуміння.
Прийнято на другій сесії
обласної ради сьомого скликання
18 грудня 2015 року
6 коментарів
Ostap
Сьогодні доручив помічникам підготувати відповідні звернення в Мінфін та МіпАПК. Сподіваюсь завтра підняти це питання на годині запитань до Уряду.
neskuchno
Начальникам обласних управлінь лісового та мисливського господарства
Головам обласних організацій Товариства лісівників України
Шановні колеги ! Як нам бути?
Настали найважчі часи для лісового господарства України: вкрай недостатнє бюджетне фінансування на 2016 рік , нестабільне економічне становище в Україні утворюють небезпеку для галузі.
Вперше за останні 48 років, які мені довелося працювати в лісовому господарстві, настали критичні часи. На порядок денний поставлене питання як зберегти лісогосподарські підприємства, галузеву науку, кадри, робочі місця. Багато разів робилися спроби зберегти, реформувати, перейменувати лісове господарство і т.п.
Прийшов до одного висновку – зберегти галузь, її устої, устрій дозволить тільки економічне, фінансове забезпечення, яке захистить її від залежності перед іншими вищестоящими відомствами.
Для цього необхідно створити Стабілізаційний Фонд лісового господарства України, узгодити його до Законодавства України.
Стабілізаційний Фонд лісового господарства України
Його завдання: фінансова та матеріальна підтримка лісогосподарських підприємств Півдня, це в першу чергу Херсонська, Миколаївська, Запорізька, Дніпропетровська області.
Фінансування наукових інститутів, лісозахисних підприємств.
Стабілізаційний Фонд можна утворити при Державному агенстві лісосировинних ресурсів ( в подальшому реорганізувавши його в Державний комітет лісового господарства України) або при Міністерстві аграрної політики України, так як воно на сьогодні є розподільником коштів.
Розподілення коштів Стабілізаційного Фонду має здійснювати Держагенство ( Комітет лісового господарства України) , з обов’язковим затвердженням на колегії Агенства ( Комітету) за погодженням з розподільником коштів, тобто Міністерством аграрної політики.
Накопичення коштів Стабілізаційного Фонду проводити за рахунок :
Взагалі для стабілізаційної підтримки роботи галузі потрібно приблизно 180 млн. грн. додаткових коштів.
Галузь має 670 млн. грн. чистого прибутку в рік.
Пропозиція по створенню Стабілізаційного Фонду або холдінгової компанії, яка б безпосередньо була підпорядкована Держагентству (Комітету) не нова. Її було висловлено ще 10 років тому рядом начальників обласних управлінь лісового і мисливського господарства .
Що дає впровадження в життя цієї пропозиції :
Багато разів і років проводились компанії з реформування лісової галузі. Низька із них була прийнятна , але останні обов’язково привели б до розбалансування стабільної, багаторічної моделі, структури сьогоднішньої будови лісової галузі.
Десятки років проводять реформи лісового господарства в Болгарії, які ще не мають відповідного результату. Розглядалась модель лісового господарства Латвії, яка абсолютно неприйнятна для України. Негативним прикладом є розвал лісової галузі в Росії. Не потрібно і недопустимо зруйнувати те, що протягом століть виплекали і зберегли наші попередники.
На засіданні президії Товариства лісівників України було висловлено бачення реформування лісового господарства України.
Увесь час варіанти реформування галузі пропонувалися зверху. Настав час отримати пропозиції знизу. Конкретні, довгострокові та зберігаючі основи нашого лісового господарства .
Тому звертаюся до начальників обласних управлінь, голів обласних організацій Товариства лісівників України висловити свої зауваження по моїй пропозиції.
З повагою, голова Товариства лісівників України О.П.Яресько
02.02.2016 р. № 09/02
http://tlu.kiev.ua/index.php/Featured/shanovni-kolegi.html
dub_derevo xvoin
Дурня це все, Олександре Павловичу. Типа поворотної допомоги. Особливо оце "Добровільних внесків великих компаній, підприємств різних галузей України, відрахування від сільськогосподарської діяльності сільгосп -підприємств". Ви там чи п'яні зовсім? А не краще підняти ж….у та спробувати повоювати за рентну плату. Витягнути із загального фонду державного та місцевих бюджетів хоча б у спецфонд. А там ми вже якось самі доберемося. Ви ж у Полдтаві добиралися. І програму напишемо яку треба. Навіть по кожній сільраді включно. І справ всього – внести зміни до Бюджетного кодексу. Тільки немає вже на Шота кому ходити по тим кодексам, бо вашого брата вже й на поріг не пускають.
Lssnyk
На фіга таке товариство?
neskuchno
Західний Донбас стоїть на порозі екологічної катастрофи: 54-х співробітників Павлоградського лісгоспу з 1-го лютого директор змушений буде звільнити. Грошей немає. І зарплату людям виплачувати нічим.
Вже з 1 лютого може початися нещадна й безконтрольна вирубка павлоградського лісу. І в недалекому майбутньому Павлоград знову буде страждати від піщаних бур.
"Нас не закривають. Нас реформують …", – уточнює інженер з охорони праці «Павлоградського лісового господарства» Віталій Іванович Прохор, який працює на підприємстві.
"У систему лісового господарства України прийшла некомпетентна людина. Не розібравшись у ситуації, новий голова Державного Агентства лісових ресурсів України Олександр Ковальчук, не подав заявку на фінансування лісгоспів по Україні, і Павлоградського в тому числі.
Заявка була подана на п'яту частину наявних лісгоспів в країні, щоб профінансувати навчальні установи нашої системи – і все.
На Півдні і частини Сходу лісгоспи завжди знаходилися на державному фінансуванні. Торік державне фінансування у Павлоградському лісгоспі становило 76% від загальних витрат. Якщо лісгосп якщо й продав своєї продукції на 1 млн грн, то це становило лише 24%. Такі малоресурсние лісові господарства, як Павлоградське, вони не виживуть без державного фінансування. Ми не сиділи склавши руки, писали в усі інстанції. Розмова про реформування і зниженні державного фінансування йшли давно. Зверталися ми і в Бюджетний комітет, і до депутатів Верховної ради. Але нам пояснили, що лісове господарство країни профінансовано згідно заявці глави Олександра Ковальчука на суму 131 млн. грн, – стільки й виділили.
Фінансування на 2016 рік немає … Мені щиро шкода директора нашого лісгоспу, який хвилюється за своїх працівників. Він змушений звільняти людей. Це 54 людини. Нараховувати зарплату і не виплачувати її – це кримінальна справа. Тримати людей, не виплачуючи зарплату, – сенсу немає.
Ліс залишиться без нагляду. У нас є 6 пожежних машин. Все літо ми гасимо пожежі в лісах. Хто потім буде гасити ці пожежі? – не знаю.
Павлоградське лісове господарство займає 7 тис. 452 га – це ліси Павлоградського, Петропавлівського і Юр'ївського районів. Ще в 1946 році, як розповідав мені колись богданівський лісник Гаврил Якович Кравченко, відразу після війни людей звозили для посадки лісу. Так дбали тоді про те, щоб наша земля була родючою …
У сьогоднішніх умовах, коли стоїть питання про скорочення лісових охоронців – ліс залишиться без нагляду. А оскільки дорогим газом користуються не всі, переходять на вугілля та дрова, то слід очікувати, що лісові масиви підуть під сокиру.
Ми вже бачимо в якому стані знаходяться лісові посадки, які ні кому не належать, ні ким не охороняються, і поліції до їх охорони немає діла. Всі пилозахисні смуги вздовж доріг і полів нещадно вирубуються. Раніше вони належали колгоспам. Колгоспів немає, але лісосмуги залишилися у відомстві Павлоградської районної адміністрації. Такі посадки зупиняли суховії в нашому степовому краї. Остання пилова буря була в 1964 році.
Завдяки працівникам лісгоспів, які розбили сільгоспугіддя на квадрати, обсадили лісами, пилові бурі скоротилися. До того ж, наукою доведено, що до 25% врожайності на полях залежить від існування таких лісосмуг, які підтримують певну вологість в грунті, створюють свій мікроклімат.
Лісосмуги вже вирубуються. Тепер прийшла черга державних лісів. А згорілий і вирубаний ліс свою основну функцію – бути «легкими» краю – виконувати вже не зможе. І чим це все закінчиться, передбачити неважко", – розповів працівник лісгоспу.
pavlonews.info
http://dniprograd.org/2016/01/27/z-1-lyutogo-54-spivrobitnika-pavlogradskogo-lisgospu-budut-zhiti-bez-zarplati_43288
neskuchno
Торік її уже затримували майже на два місяці, але після попередження профспілкової організації про можливість масових акцій протесту гроші на погашення заборгованості у державному бюджеті таки знайшли. Тепер ситуація знову погіршується: з початку січня лісгоспи взагалі не отримали ні копійки фінансування, і час виплати авансу вже пропустили. Але затримка авансу – то «квіточки».
Начальник управління лісового та мисливського господарства Віктор Тищенко повідомив кореспондента «Голосу України», що з січня гроші на фінансування лісгоспів краю з державного бюджету не надходять взагалі! Хоча потреба в них на нинішній рік складає 56 мільйонів гривень. «Втрутитися в ситуацію ми попросили депутатів обласної ради. На сесії наш лист уже зачитували. Облрада готує звернення до уряду з проханням чимшвидше відновити фінансування лісівництва у краї», – каже Віктор Тищенко.
Минулого року лісгоспи Херсонщини висадили сімсот гектарів нового лісу, і щороку до того площа «зелених легень» області зростала на 600 -1,5 тисяч гектарів. Якщо зараз гроші не надійдуть, то й висаджування молодих сосонок під час лютневих «вікон» також не почнеться, а треба ж засаджувати старі згарища в піщаних дюнах, аби там не здіймалися руйнівні суховії. Але найстрашніше те, що припинилася закупівля пального для пожежної техніки – тільки-но розтануть сніги, і сонце підсушить глицю в рукотворних лісах, там знову почнуться пожежі. І якщо з ними не боротися, то ліси на території Олешківської пустелі можуть вигоріти за якийсь тиждень.
Голос України
http://golosukraine.com/publication/suspilstvo/spilnota/52184-lisivniki-hersonshini-gotuyutsya-do-strajku/#.VqYZOlLLdDA
Comments are closed.