«Ліси України» протендерили 263 млн на будівництво лісових доріг – найвищі ціни у підрядах «Вельт-капіталу» на 53 млн
ДСГП «Ліси України» у вересні-жовтні уклало низку угод на будівництво та ремонт лісових доріг на 263 млн грн. Про це повідомляється в системі «Прозорро».
Ремонтуватимуть дороги у Рівненській, Волинський, Івано-Франківській та Закарпатській областях. Підрядниками обрано ТОВ «ПБС» (138,51 млн грн), ТОВ «Вельт капітал» (53,02 млн грн), ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» (30,55 млн грн), ДП «Київський облавтодор» (21,65 млн грн), ТОВ «Волиньдорбуд» (12,62 млн грн), ТОВ «Юнідорбуд» (6,64 млн грн), ТзОВ «Будех-Долина 2016» (0,24 млн грн).
Для просмотра таблицы подрядов на строительство лесных дорог переходите на сайт “Наші гроші”
В «Лісах України» пояснюють потребу в цих дорогах тим, що вони дозволять збільшити ефективність вирубок.
Замовник оприлюднив кошторисну документацію в усіх договорах з підрядниками. «Наші гроші» навмання перевірили низку великих контрактів різних компаній. В усіх випадках прямо в договорах були підсумкові відомості ресурсів, з розшифровкою цін будівельних матеріалів на вартість самого товару та його доставки.

У деяких випадках ці ціни перевищують ринкові. Наприклад, в контрактах з ТОВ «Вельт капітал» (Львів) найдорожче розцінило роботу автогрейдерів середньої потужності – у півтора-два рази дорожче від усіх інших підрядників.
Також у цієї фірми найдорожчий щебінь для доріг у Волинської області – ціни у півтора рази вищі від даних моніторингу ДП «ДерждорНДІ» (держпідприємство в структурі Держвідновлення наразі єдине в Україні, яке веде публічний моніторинг цін будматеріалів).

Так само дорогий щебінь і у волинських підрядах фірми «ПБС» (Івано-Франківськ), але у неї значно дешевші розцінки на роботу техніки. А найдешевші ціни у волиньських кошторисах – в контрактах з місцевою фірмою «Волиньдорбуд».
Щебінь 10-20, грн/кубометр | Щебінь 20-40, грн/кубометр | Щебінь 40-70, грн/кубометр | Автогрейдер 99 кВт, грн/машиногодина | ||||
тендер | ДерждорНДІ | тендер | ДерждорНДІ | тендер | ДерждорНДІ | ||
«Вельт-капітал»/ Волинь/ 5,76 млн грн | 924 | 673 | 832 | 598 | 1815 | ||
«ПБС»/ Волинь/ 7,05 млн грн | 824 | 598 | 1308 | ||||
«Волиньдорбуд»/ Волинь/ 8,53 млн грн | 396 | 673 | 321 | 598 | 1150 | ||
«ПБС»/ І-Франк/ 14,94 млн грн | 452 | н/д | 452 | н/д | 1308 | ||
«ЕДБ»/ Рівненська/ 10,63 млн грн | 279 | 273 | 348 | 280 | 1002 |
В усіх восьми лотах, які виграв «Вельт капітал», були дешевші пропозиції від ТОВ «ДОФ Арбо» або ТзОВ «Луцькавтодор-сервіс». Однак в усіх випадках замовник відхиляв дешевші фірми через помилки у їхніх пропозиціях. Скарг в АМКУ від відхилених фірм не було.
ТОВ «Вельт капітал» належить львів’янці Тетяні Павленко. З 2016 року фірма виграла підряди на 3,96 млрд грн. Найбільше отримала у рідній Львівській області 2,2 млрд грн, а також 1,4 млрд грн вже має на Волині.
Нагадаємо, раніше «NGL.media» повідомило, що фірма «ПБС» почала будувати лісову дорогу в на межі заповідника «Горгани» в Карпатах ще до того, як формально виграла тендер. Активісти «Free Svydovets» зробили це фото 22 серпня, за два тижні до того, як з «ПБС» було офіційно укладено контракт як з переможцем торгів.