Лісівники оптимізують транспортну мережу
У філії «Путильське лісове господарство» Подільського лісового офісу ДП «Ліси України», яке очолює Василь Слижук, на завершальному етапі будівництво дорожнього полотна, формування відкосів, водовідведення тощо. Наступним етапом будуть облаштування дорожнього полотна і встановлення дорожніх знаків. Ширина дорожнього полотна становить 4,5 метра, ширина проїжджої частини – 3,5.
Облаштування дорожнього покриття здійснюється шляхом насипу грунтово-щебеневої суміші з одночасним розрівнюванням грейдером та ущільненням відповідною технікою.
– На будівництві лісової дороги задіяні працівники та техніка нашої філії, – розповідає Василь Слижук. – Екскаватор, бульдозер та вантажівки придбали за власні кошти кілька років тому, що дозволяє здешевити вартість робіт. Це важливо, адже використовуємо на прокладання дороги мережі власні гроші.
Траса дороги прокладається косогірним ходом з урахуванням характеру рельєфу, грунтово-гідрологічних умов, структури лісових масивів.
Першочергова мета будівництва – оптимізація транспортної мережі в лісовому фонді Ялівецького та Черемоського лісництв філії «Путильське лісове господарство». Вона призначена для транспортного забезпечення лісогосподарських робіт з охорони, відновлення та захисту лісу, а також лісозаготівельних робіт.
Загальний запас лісових насаджень в зоні тяжіння запроєктованої дороги становить 217,74 тисяч кубометрів, а орієнтований обсяг лісокористування на перспективний період – 90 тисяч. Отже, кожен кілометр нової дороги – це плюс кілька десятків гектарів лісу в роботі. Це тисячі кубометрів деревини і, відповідно, мільйони гривень доходу та надходжень в бюджети усіх рівнів.
Будівництво дороги дозволить також усунути рух лісовозних автопотягів по примітивно влаштованих проїздах, зменшити обсяг будівництва трелювальних волоків, що є осередками ерозійних процесів, а також знизити обсяги вантажної роботи з первинного транспортування деревини. Це, у свою чергу, знизить обсяги експлуатаційної ерозії і створить передумови для застосування сучасних природозберігаючих технологічних процесів.
І, звісно ж, дорога важлива не тільки з економічної та екологічної точок зору, але й соціального життя віддалених та раніше майже недоступних (особливо в осінньо-зимовий період) сіл. Зокрема, таких як Верхній та Нижній Яловець, Сарата, що після завершення будівництва дороги будуть поєднані з автодорогою загального користування з села Шепіт.
Будівництво дороги триває з липня нинішнього року, завершити роботи філія планує орієнтовно у грудні 2023 року. Все залежатиме від погодних умов.
Ольга РЖЕПЯНСЬКА