Ниже материал, присланный на УЛ. Скан с подписью не размещаю, но его выслали тоже.М.П.
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
вул.Командарма Каменєва, 8 корпус 1, м.Київ, 01601
ПОЗИВАЧ :
ЗАМЛИНСЬКИЙ Станіслав Сергійович
Поштова адреса: вулиця Братковського, 2, місто Луцьк, 43016
ВІДПОВІДАЧ:
Голова Державного агентства лісових ресурсів України
КОВАЛЬЧУК Олександр Петрович
вулиця Шота Руставелі, 9-А, місто Київ, 01601,
тел.(044)235-77-24
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ
про визнання наказу незаконним та його скасування
10 серпня 2015 року суб’єктом публічної служби КОВАЛЬЧУКОМ О.П., що займає посаду Голови Державного агентства лісових ресурсів України, одноосібно, без проведення конкурсу, з перевищенням владних повноважень, поправши Закон та громадську думку, прийнято Наказ №382-к «Про призначення в порядку переведення тимчасово виконуючим обов’язки начальника Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства Кватирка Олександра Михайловича» – сумно відомого волинянам екс-керівника Державного підприємства «ЦУМАНСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО», діяннями якого вже завдано державі шкоди в особливо великих розмірах (Докази : Аудиторський звіт №06/02 від 16.05.2014 року, Заперечення громадської ради при Волинській обласній раді щодо кадрового призначення Кватирка О.М.).
Заявляємо про незаконність означеного вище Наказу №382-к від 10.08.2015р., прийнятого відповідачем всупереч ч.3 ст.2 КАС України.
Згідно статті 38 Конституції України, попраної відповідачем, громадяни мають право брати участь правлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Громадяни користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування.
Право на участь в управлінні державними справами випливає з принципу народного суверенітету, закріпленого у частині 2 статті 5 Конституції України, згідно якої носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ.
Народовладдя передбачає, насамперед, свободу вибору народом компетентних керівників, а також можливість народу впливати на них і, в разі потреби, замінювати їх більш гідними і компетентнішими.
Ніхто не може узурпувати державну владу, – імперативно гласить частина 3 статті 5 Конституції України.
Конституційним Судом України у Рішенні №6-рп/2005 від 05.10.2005р. встановлено : положення частини другої статті 5 Конституції України "носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ" треба розуміти так, що в Україні вся влада належить народові. Влада народу є первинною, єдиною і
невідчужуваною та здійснюється народом шляхом вільного волевиявлення через вибори, референдум, інші форми безпосередньої демократії у порядку, визначеному Конституцією та законами України, через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, сформовані відповідно до Конституції та законів України. Результати народного волевиявлення у визначених Конституцією та законами України формах безпосередньої демократії є обов'язковими.
Згідно частини 1 статті 15 Закону України «Про державну службу», прийняття на державну службу на посади третьої – сьомої категорій, передбачених статтею 25 цього Закону, здійснюється на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України.
Призначення на посади чиновників виключно у зв'язку з перемогою у конкурсі відповідає кращим міжнародним практикам та стандартам ЄС. Конкурс має на меті добір професійних кадрів на основі їх власних знань та виявлених здібностей, а не за принципом політичної доцільності, з урахуванням квот, знайомств, коштів тощо, як у справі із одностороннім призначенням Кватирка О.М.
Згідно частини 2 статті 15 Закону України «Про державну службу», порядок проведення конкурсу для вступу на державну службу регулюється Положенням, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
Дані про вакансії посад державних службовців підлягають публікації та поширенню через засоби масової інформації не пізніш як за один місяць до проведення конкурсу (частина 3 ст.15 Закону України Про державну службу).
Відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 року №169 (надалі – Порядок), проводиться конкурсний відбір на заміщення вакантних посад державних службовців третьої-сьомої категорій (далі –конкурс), крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.
Конкурс на заміщення вакантної посади державного службовця повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до державної служби громадян України, – визначено у пункті 2 обумовленого Порядку.
Постанова КМУ від 17.06.1994р. №423 «Про деякі питання застосування статей 4, 15 і 27 Закону України «Про державну службу» щодо можливості прийняття на посади державних службовців за рішенням керівника без конкурсного відбору у випадках просування по службі державного службовця, який зарахований на дану посаду або успішно пройшов стажування, на яку зіслався відповідач, виправдовуючи свій односторонній наказ, не скасовує означених вище положень Основного Закону та Закону України «Про державну службу», що мають вищу юридичну силу.
До того ж, згідно частини Стаття 27 Закону України «Про державну службу», просування по службі державного службовця здійснюється шляхом зайняття більш високої посади на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України та Кабінетом Міністрів України, або шляхом присвоєння державцю більш високого рангу («та» – єднальний сполучник сурядності, що вживається у значенні «і») .
Законами України не встановлено іншого порядку, окрім конкурсу, заміщення вакантних посад державних службовців третьої-сьомої категорій!
Іншого порядку, окрім конкурсу, не може бути встановлено, оскільки б це суперечило Основному Закону і призвело б до узурпації влади.
Є безпідставними та свідчать скоріше про службову недбалість виправдання відповідача – голови Держлісагенства України про те, що «в Держлісагенстві тривалий проміжок часу вакантні посади першого заступника та заступника Голови, Держлісагенство не має змоги затвердити склад конкурсної комісії, а виходячи з цього не в змозі провести конкурс на заміщення вакантних посад, призначення яких здійснюється Головою Держлісагенства. Відтак, конкурсний відбір на заміщення вакантних посад начальника та заступника начальника Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства не проводився» (див. лист відповідача №10-08/6235-15 від 27.08.2015р.)
Згідно ст.8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.2 ст.55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Згідно ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи Законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони :
1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4)безсторонньо (неупереджено);
5)добросовісно;
6)розсудливо;
7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням вище обумовленого, констатуємо невідповідність Основному Закону наказу відповідача, прийнятого всупереч ч.ч.2,3 ст.5, ст.8, ч.2 ст.19, ч.2 ст.55 Конституції України, ч.1 ст.15 Закону України «Про державну службу», ч.3 ст.2 КАС України.
Відповідно до ст.ст. 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 17, ч.2 ст. 18, 71, 105, 106, 107, 162 КАС України,
ПРОШУ :
1) Визнати незаконним одноосібно, без проведення конкурсу, прийнятий Головою Державного агентства лісових ресурсів України КОВАЛЬЧУКОМ О.П. Наказ №382-к від 10.08.2015р. «Про призначення в порядку переведення тимчасово виконуючим обов’язки начальника Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства Кватирка Олександра Михайловича» .
2) Скасувати одноосібно, без проведення конкурсу, прийнятий Головою Державного агентства лісових ресурсів України КОВАЛЬЧУКОМ О.П. Наказ №382-к від 10.08.2015р. «Про призначення в порядку переведення тимчасово виконуючим обов’язки начальника Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства Кватирка Олександра Михайловича» .
ДОДАТКИ:
1. Доказ сплати судового збору.
2. Копія оскаржуваного Наказу №382-к від 10.08.2015р.
3. Заперечення громадськості щодо кадрового призначення відповідача.
4. Аудиторський звіт.
5. Лист –виправдання відповідача щодо одностороннього без проведення конкурсу кадрового призначення Кватирка О.М.
6. Копія Адміністративного позову для відповідача.
З повагою,_____________ЗАМЛИНСЬКИЙ С.С. 08.10.2015 року
1 коментар
pravdolub
Аналогічне одноосібне призначення Ковальчуком відбулось і у Львівській області, без шуму і конкурсу були призначені нові старі керівники Дейнека і Целень. «Голова облдержадміністрації Олег Синютка, ймовірно, погодив цю кандидатуру. Вочевидь, це було гонораром за потрібне голосування Дейнеки, а також інших депутатів фракції «Промисловців та підприємців» щодо «Перспективного плану формування спроможних громад». От Вам і конкурс. Представляли Дейнеку також по тихому в 8 год. ранку навіть колектив управління не кликали, а для чого це ж формальність. А може ще хтось не то скаже або буде проти. За 5 хв. вся процедура відбулась і поїхали. От такі реалії життя.
Comments are closed.