Як летичівські лісівники рятують техніку на фронтовому шляху.
Майстри-«технарі» державного підприємства «Летичівське лісове господарство», що на Хмельниччині, окрім допомозі в ремонті автівок для українських воїнів-захисників, часто працюють «швидкою технічною допомогою»!
– Нашою, завжди живою, трасою загальнодержавного значення М-30 щодня прямують десятки тисяч автомобілів. Проходить і військова техніка. Їдуть на фронт і з фронту наші захисники, волонтери везуть автівки, інший транспорт. На жаль, на дорозі трапляється різне – поламки, несправності… Ось тут й стає в нагоді наше господарство, – розповідає начальник ремонтно-механічної майстерні ДП «Летичівське лісове господарство» Петро Паламарчук, який працює тут уже 29 років. – Пам’ятаю, як наші «технарі» рятували в прямому розумінні слова військовий «Ікарус», де «закипів» дизельний двигун, а ще було пошкодження мосту та піддону. Хлопці ледь дотягнули до нас потужний автобус. І ми вже усією бригадою майстрів працювали з ним фактично до ночі. Але машину таки поставили знову «на колеса».
Допомогли військовим й з автобусом «Богдан», що зазнав пошкоджень, переїжджаючи міст, який на той час ремонтували. Не раз терміново лагодили вантажні «ЗІЛ-131», «ЗІЛ-130», «ГАЗ-66», позашляховики та мікроавтобуси «УАЗики», що теж ламались та виходили з ладу посеред автошляху. Або десь колесо пробили чи просто треба шини підкачати. І тоді їм – пряма дорога до нас. Військові завжди щиро вдячні нашим хлопцям за термінову допомогу. Бо спробуй-но знайти десь станцію техобслуговування у незнайомій місцині. А за нас уже знають усі. Навіть радять один одному звертатись до нашого колективу умільців із золотими руками!
А ще летичівські лісівники-майстри капітально ремонтують автомобілі свого підприємства, що теж планують направити на фронт. Ця копітка та відповідальна робота триває у лісгоспі впродовж восьми років – з моменту початку війни.
– Це вантажівки «ЗІЛи», особливо підвищеної прохідності «131-і», причепи, фургони-кунги для перевезення людей. Всі автомобілі ми по суті розбираємо до гвинтика та збираємо наново, аби техніка завжди була напоготові і не відмовила у критичну мить. Бо надійний справний автомобіль – це запорука життя та здоров’я українських воїнів, серед яких є й працівники нашого лісгоспу та наші земляки з Хмельниччини й Летичівщини зокрема, – зазначає Петро Паламарчук. – Ось зараз готуємо нашим хлопцям повнопривідний вантажний «ГАЗ-66». Цей автомобіль вірою й правдою 17 років працював у Козачанському лісництві. Автівкою керував й доглядав її наче рідну людину наш водій-професіонал Микола Кравчук. А нині Микола Степанович особисто готує свого «вихованця» на фронт.
От ми вже встановили на «газон» нову гуму, стартер, новий економічний та потужний дизельний двигун. Перебрали всю ходову. Пофарбували кабіну і кузов, встановили й нове пластикове скло, аби уберегти водія від неприємних воєнних несподіванок. Чесно кажучи, нашому майстру шкода прощатись зі своїм вірним чотириколісним другом. Але сподіваємось, що автівка повернеться до нас уже із перемогою.
А ще ми ж постійно готуємо автомобілі для поточних потреб підприємства. Це лісовози, вантажівки, автобуси, позашляховики, легковики, трактори, кран, екскаватори тощо. Загалом, у нас є 55 одиниць техніки. І ця робота не менш важлива й відповідальна. Аби автомобілі були справні та на ходу й забезпечували якісне виконання службових обов’язків. Ремонтуємо й наявні «старі» автівки, вдихаючи у них «нову молодість». От є у нас старий, надійний автобус «КАвЗ». Плануємо капітально відремонтувати і знову поставити на колеса, аби возив наших працівників на лісогосподарські чи лісокультурні роботи.
– Загалом, у ремонтно-механічній майстерні держлісгоспу працює 12 осіб. Це – механіки, техніки, майстри. Як і молодь, так і дуже досвідчені співробітники, які віддали роботі десятки років життя. Колектив злагоджений, відповідальний, працьовитий. З кожним із цих хлопців точно можна йти «у розвідку», за що я їм щиро вдячний, – каже директор ДП «Летичівське лісове господарство» Ігор Сивун. – Ми оновили наш ремонтний цех, відремонтували приміщення, кімнати відпочинку, полагодили верстати. Оновлюємо свою автозаправку, аби не залежати від наявності бензину та дизпалива на місцевих АЗС. Є над чим працювати.