Під час робочої поїздки на Кіровоградщину міністр екології Андрій Мохник відвідав ДП «Чорноліський лісгосп»

29 квітня Кіровоградську область з робочою поїздкою відвідав міністр екології та природних ресурсів Андрій Мохник.

У рамках візиту в сесійній залі облдержадміністрації відбулась зустріч із громадськістю області. Лісову галузь на ній представляли члени первинних організацій Кіровоградського обласного Товариства лісівників.

Під час зустрічі А. Мохник детально інформував присутніх про ключові напрямки діяльності уряду.

В рамках робочої поїздки А. Мохник відвідав Державне підприємство "Чорноліський лісгосп".

Під час зустрічі начальник управління Наталія Ревенко розповіла про основні показники роботи лісівників Кіровоградщини та, зокрема, про роботу ДП «Чорноліський лісгосп». Наталія Олександрівна зазначила, що в Кіровоградській області ліси виконують передусім захисну функцію. Від їх стану залежить екологічне благополуччя регіону. Тому головне завдання працівників лісової галузі області – зберігати та примножувати лісові насадження.

 Міністр відвідав рекреаційний пункт на території природно-заповідного фонду вздовж автомобільного шляху Знам’янка – Луганськ – Ізварине.

 

У ході огляду садиби та адмінбудівлі лісгоспу А.Мохнику продемонстрували особливості організації охорони територій природно-заповідного фонду рейдовими бригадами із застосуванням GPS-трекерів.

Наступним місцем був заказник загальнодержавного значення «Чорноліський».

Андрій Мохник відвідав лісові насадження Богданівського лісництва (квартал 43 виділ 1; квартал 44 виділ 1; квартал 116 виділ 1, 2, 3) та ознайомився із санітарним станом лісових насаджень заказника, який на сьогодні є незадовільний через відсутність затверджених лімітів та дозволу на здійснення заходів з поліпшення якісного складу лісів.

В ході ознайомлення Н. Ревенко доповіла, що станом на 1 квітня 2014 р. у межах земель лісогосподарського призначення, що перебувають в постійному користуванні лісогосподарських підприємств області, знаходиться 57 об’єктів природно-заповідного фонду загальною площею 22230,7 га, у тому числі загальнодержавного значення – 11 об’єктів загальною площею 4008 га, місцевого значення – 46 об’єктів загальною площею 18222,7 га.

На території всіх об’єктів необхідне здійснення заходів з поліпшення якісного складу лісів, які визначені законом як спеціальне використання природних ресурсів.

Враховуючи те, щовідповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 року № 159 діяльність територіальних органів Мінприроди припинено, на сьогодні не внесені зміни до Закону України «Про природно-заповідний фонд України», які повинні визначити орган виконавчої влади, на який було б покладено обов’язки погодження лімітів та видачу дозволів у порядку спеціального використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного та місцевого значення.

Відсутність змін у чинному законодавстві не дає можливості лісогосподарським підприємствам здійснювати у межах об’єктів ПЗФ необхідні лісівничі заходи, що в подальшому створює загрозу погіршення захисних функцій лісових насаджень та призведе до незадовільного санітарного стану лісів, як це показано на прикладі заказника «Чорноліський».

Дана проблема є актуальною не лише для лісівників Кіровоградщини, але й для всієї лісової галузі України.

Звертаючись до міністра екології та природних ресурсів Андрія Мохника, керівник обласного управління зазначила, що внесення змін до чинного законодавства дасть змогу суттєво покращити захисні функції лісових насаджень у межах об’єктів природно-заповідного фонду та привести їх до належного санітарного стану.

А. Мохник наголосив, що дане питання є проблемним та актуальним і Міністерством екології будуть вжиті відповідні заходи щодо вирішення даного питання в найкоротші терміни.

Лісівники Кіровоградщини своєю працею й надалі зміцнюватимуть екологічний стан регіону та поліпшуватимуть якісний склад лісових насаджень заради забезпечення екологічного захисту майбутніх поколінь кіровоградців.

Прес-служба Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства

17 коментарів

  • Що міністр в українському уряді не є фахівцем – це аксіома. В період Л.Кучми навіть придумали для цього спеціальний термін – «міністр – це фігура політична, а не фахівець». Але у п. Наталі в цьому випадку виник «прокол» і то серйозний.

    Кожен лісівник знає: проведення санітарно-оздоровчих заходів (СОЗ) у лісових насадженнях здійснюється на підставі Планів проведення санітарно-оздоровчих заходів для лісогосподарського підприємства на рік їх здійснення. У випадку з проведенням СОЗ у об’єктах природно-заповідного фонду п. 5 Санітарних правил дає роз’яснення : «… Плани  санітарно-оздоровчих  заходів  затверджуються  органом виконавчої  влади  Автономної Республіки Крим з питань лісового та мисливського господарства, територіальними  рганами Держлісагентства   (на  територіях  природно-заповідного  фонду  – погоджуються  з  обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями)…» Невже важко все порішати у відповідному департаменті обладміністрації і не морочити голову міністру?

    Шановна п. Наталя, за таку «підставу» поміняйте собі радників з лісозахисту, щоб наступного разу спочатку думали перед тим, як радити.

    •  

      Стосовно коментаря «Це ж треба так лоханутись»

      Це чудово, що громадяни не тільки читають новини, а й висловлюють свою принципову позицію з тих чи інших питань. Разом з тим, мабуть слід більше знати про предмет обговорення, а також законодавство.

               Перш за все слід наголосити на тому, що на сьогодні діють Санітарні правила в лісах України, затверджені наказом Мінагрополітики 21.03.2012    № 136, відповідно до абзацу 2 пункту 1.5 яких санітарно-оздоровчі заходи в лісах у межах природно-заповідного фонду проводяться відповідно до Закону України «Про природно-заповідний фонд України»та цих Санітарних правил.

      Абзац 3 пункту 1.5 Санітарних правил містить норму про те, що План проведення санітарно-оздоровчих заходів затверджується органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим та відповідними територіальними органами Держлісагентства України (на територіях природно-заповідного фонду – за погодженням з органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, уповноваженим органом у галузі охорони навколишнього природного середовища відповідної адміністративно-територіальної одиниці).

                  Спеціальне використання природних ресурсів у межах  територій та об'єктів природно-заповідного фондуврегульовано статтею 9-1 ЗУ "Про природно – заповідний  фонд України" і здійснюється в межах ліміту та  на підставі  дозволу  на  спеціальне  використання  природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

                  Порядок надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів в межах територій та об’єктів ПЗФ загальнодержавного значення  передбачений ст..9-1 ЗУ «Про природно – заповідний фонд України» та Інструкцією  про застосування порядку установлення лімітів на використання природних ресурсів у межах  територій та об'єктів природно-заповідного   фонду загальнодержавного значення, затвердженої наказом Мінприроди від 24.01.2008 року №27.

                  Відповідно п.2.2 даної інструкції проекти лімітів направляються на погодження до територіальних органів Мінприроди та п.2.5 – затверджуються Міністерством екології та природних ресурсів.

                  Спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно – заповідного фонду місцевого значення (крім корисних копалин) здійснюється на підставі дозволів, що видаються місцевими радами за погодженням з територіальними органами Мінприроди.

                  Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 року № 159 територіальні органи Мінприроди припинили виконання своїх повноважень та  ліквідовані, а до положень про новостворені департаменти екології та природних ресурсів, які діють у складі обласних державних адміністрацій не внесені норми про те, що департаменти мають право погоджувати проекти лімітів та видавати дозволи на використання природних ресурсів в межах об’єктів природно – заповідного фонду.

                  В зв’язку з наявністю вищезазначених прогалин у законодавстві на 2014 рік не встановлено ліміти на використання природних ресурсів у межах ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Чорноліський» та не затверджені на 2014 рік ліміти на використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно – заповідного фонду місцевого значення.

               Таким чином, якщо ми намагаємось будувати правову державу, то, як мінімум, слід дотримуватися діючих законодавчих актів та, за необхідності,  у законний спосіб, вносити до них зміни, а не так як шановний Lssnyk  пропонує «все порішати у відповідному департаменті обладміністрації і не морочити голову міністру».

               Вам необхідно, Lssnyk, підвищити свою кваліфікацію, можливо навіть шляхом самоосвіти.

                  А взагалі, в мене є звичка не коментувати питань якими не володію, тому раджу і Вам, шановний, користуватись нею час від часу.

                                                                                З повагою Наталія Ревенко.

      • Перш за все, безмежно вдячний Вам за увагу до моєї скромної персони.,

        Якщо, раніше, я рекомендував Вам змінити радника з лісозахисту, то зараз рекомендую вигнати його з роботи.

        Коментатори сказали більше ніж потрібно.

        1.    Версія Санітарних правил в лісах України нині, діючих, ttp://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/555-95-п на даний час є чинною.

        2.     Версія Санправил, Яку затвердив своїм наказом п. Присяжнюк, з точки зору юриспруденції, не може бути чинною до скасування Кабінетом міністрів існуючих Правил.

        Тобто Вас знову «розвели»

      • Документ по которому Вы уже два года работаете не вступил в силу. Согласно приказа он " набирає чинності одночасно з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України про визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 року № 555, але не раніше дня його офіційного опублікування".Постанова №555 не отменена и остается в силе. Таким образом в плане санрубок  Ваша область работает за пределами правового поля…,  Гослесагентство этого не замечает…, а Вы "ни сном, ни духом…"

        Только без обид… Разберитесь и это пойдет Вам на пользу.

        С уважением,

        М.П. /Михаил Попков/

        • Шановний Михайле! Як на мене, то справа зовсім не в Санітарних правилах. Вони розкривають зміст і суть самих санітарних заходів та порядок їх проведення. На мою думку пані  Наталія звернула увагу міністра на проблему  невідповідності окремих положень підзаконних актів законам України у сфері охорони навколишнього природного середовища. До цього часу не вирішене питання передачі повноважень від територіальних органів Мінприроди (які чи то знаходяться в стані ліквідації, чи вже виведені з державного реєстру) відповідним департаментам облдержадміністрацій так як і питання погодження лімітів на використання природних ресурсів в межах обєктів ПЗФ ЗДЗ. А прибічнику "порішати" питання у відповідному департаменті ОДА хочу сказати, що його пропозиція скидається на корупцію. Я так розумію, що в становищі, коли неможна провести лісівничі заходи в межах обєктів ПЗФ опинилась не тільки Кіровоградщина, а й уся Україна. То може хтось повинен був почати цю розмову?

        • Невже на такому рівні не знають що дійсно такий документ не вступив в законну силу, бо не відмінені  Санітарні правила 1995 року, попередньо затверджені вказаною,  шановним  Михайлом Юрійовичем, постановою № 555. 

          Але тут необхідно на  питання застосування Санітарних правил 1995 року подивитися і ще з дещо іншого боку. То чому ж їх  не відмінили до цього часу?  В чому тут причина? В цілому Санітарні правила 1995 року і 2012 року майже нічим між собою по технічній суті не відрізняються. Немає там нічого нового у підходах до забезпечення  санітарних норм в лісах. Є лише одна принципова відмінність і вона є юридичною. Для чого тоді ж розробляли "нові" Санітарні правила, коли вони в принципі ночого докорінно нового не вносили і не змінювали існуючий порядок у цих питаннях. А все  заключалося в одному- коли вступило у силу законодаство про дозвільну систему, коли для управлінь лісового господарства були  визначені їх повноваження у видачі дозволів (карток мисливця, видача лісорубних квитків через дозвільні центри і тому подібне, все це є в типовому Положенні), то в Санітарних правилах 1995 року було записано, що облуправління видають ДОЗВІЛ на проведення суцільних санітарних рубок. Ось тут і проявилися протиріччя.  Такими повноваженнями управління уже не були наділені. Проте на сьогодні вони (облуправління) продовжують видавати ДОЗВОЛИ на суцільні санрубки і не рідко це пов"язано з відповідним рівнім корупції.  По "новим" Правилам таких повноважень облуправління уже не мають, тобто ці Правила були приведені у відповідність до законодавства про дозвільну систему. Не знаю, чи видавали такі дозволи в Кіровограді, хоча в інших областях це роблять і на сьогодні, що дає можливість начальникам управлінь "викручувати" руки в основному іншим лісокористувачам не системи Держлісагенства.

            А начальник Кіровоградського ОУЛМГ  не лише красива жінка, але по моєму і розумна та вольова, так що в цій ситуації вона напевно  легко зорієнтується, а тому бажаємо успіху. 

           

          • Что касается "почему не приняли" при случае спрошу Романовского В.Ф., но думаю  что новая редакция  не прошла согласования в Минприроде и Экоинспекции:  им нужны поводы для штрафования (прессования) лесхозов, а новый вариант их сократил.

             

            • forester18

              Коли ще недавно пані Наталія давала прес -конференції по результатам діяльності обласного підприємства то прямо за нею на стіні висів величезний портрет потворного Януковича , а десь збоку і нижче невиразні і менші герби України направо і наліво -лісового господарства.
              Особисто у мене таке низькопробне лизоблюдство визивало відразу до пташки із сімейства сівцевих. Цікаво хто там тепер вісить …Тягнибок..Черняков…Мохник…
              Я так розумію що Тягнибок про люстрацію обіцяну їм забув…

              • При покупке портретов давление со стороны Гослесагентства было таким сильным, что даже лучшие директора не выдерживали. Выбор был простой: либо покупай портреты , либо "…с пляжа". Во всех ОУЛМГ эти портреты и гербы висели в залах коллегий, кабинетах … При желании их бы хватило и на  туалеты… Но упрек Вы адресовали единственной женщине – начальнику ОУЛМГ. Это неуклюжая попытка познакомиться или Вы просто не любите женщин в погонах? 

                • forester18

                  Долго ль будешь ты всяким скотам угождать?
                  Только муха за харч может душу отдать!
                  Кровью сердца питайся, но будь независим.
                  Лучше слёзы глотать, чем объедки глодать….
                  другими словами…
                  лучше жить в нищете ,голодать или красть,
                  чем в число лиэоблюдов презренных попасть…

                  Так про лизоблюдство мовить всесвітньо-відомий мудрець.
                  Ну звісно Ви можете виправдати цю потворну і бридку слабкість масовістью чи неймовірним збігом обставин. А задайте питання, щоб у аналогічному випадку зробив би таваріщ Сталін?, Ви ж його поважаєте????

                  • Отрасли хорошо известен анонимщик, который цитировал Омар Хаймама в своих опусах. Неужели это Вы – forester18?

                    Приведенные стихи мне нравятся, но они не про меня. Вряд ли Валерия Ивановича кто-то критиковал больше, чем я. И с Юрий Николаевичем отношения складывались по-разному… Но прошло время и расставило всё на свои места. Не знаю как они, а я к ним отношусь с огромным уважением и теплотой…  Кстати, работая с ними я никаких доходов, кроме весьма скромной зарплаты, не имел… Мы дано уже не работаем в отрасли, но переживаем за её будущее и это объединяет.То что, вокруг ярких личностей клубятся сплетни, – это привычно и меня не удивляет…

                    Недостатки есть у каждого и у меня их больше чем у других, но "лизоблюдства" и "стяжательства" в этом перечне нет… 

                    Сталин – тиран на счету которого миллионы. Однако, это очень интересная личность в которой как обычно намешено много разного. Я много о нем прочел,но это не мой герой. Черчиль мне ближе…

                    Если Вы ставите мне в укор защиту покупателей портретов, то это зря. Но давайте не будим судить, не побывав в шкуре директоров и не испытав того давления, которое они испытывали. Один,- очень уважаемый мною директор, сопротивлялся дольше всех, потом позвонил мне и спросил – "Что делать: если я не проплачу портреты уволят не только меня….,поставят  своих из консалтинга  и лесхоз кончат???". Я ответил – "выбирайте меньшее из зол" . Он проплатил, а через пару дней появилилась статья Дмитрия Гнапа о бизнесе на портретах и эту лавочку закрыли. Чуть позднее на смену портретам пришли "Лесовички" того же производства…В лесхозе о котором я говорю их нет…

                    Так кого и как мне судить?

                    • forester18

                      на Ваше..;”Отрасли хорошо известен анонимщик”; …коротко отвечу… отрасли какой, этой -корумпированой и продажной отрасли…в тоже время порядочным лесоводам хорошо известны имена главных воров среди лесоводов и их окружение…
                      второе….опусы я не писал хотя и хочется…но некому…
                      …Хайама обожаю много лет как и вообще классическую поэзию… Вас я уважаю ,поэтому стараюсь писать крайне коректно про нашу отрасль хотя факты об обратном…воровство, корупция, мздоимство,взятки, банальное тупое разворовывание бюджетных средств,показуха,низкая квалификация руководящего звена-крайне низкая ,агрессия,пьянство среди руководителей,бани,избушки для пикников,дикие охоты, ну что ещё,я недавно был в лесхозе который при Союзе был на первых местах а сейчас …развалины, рядовых специалистов нет,лес рубят заежджие дельцы, кучи частных пилорам и щеподробилок…ВАКХАНАЛИЯ…и это реальная современность…

                    • Я уже давно "Вас читаю" и иногда мне кажется, что мы очень давно лично знакомы…Независимо от этого, я понимаю Вашу позицию и разделяю Вашу злость. Я сам бываю таким, но постоянно сдерживаю  себя и задаюсь вопросом, – "всех перебъем,- с кем работать?"  Давайте вместе бороться с тем что Вы перечислили, при этом не убивая конкретных людей… (часто достаточно их просто передвинуть – и пусть дальше работают ). К сожалению, сплошь и рядом, к власти рвутся и дорываются ничтожества…

                      Почитайте моё выступление на последнем  круглом  столе о коррупции. Я думал,что оно будет резонансным, но опять ошибся…Интересно Ваше мнение…

                      Здесь

                      Не копите злость. Уверен, что Вы ещё будете востребованы и отраслью,  и обществом.  Мне кажется, что я бы с Вами легко сработался…  Мне тоже очень трудно без леса и лесников…Сайт – это лишь отдушина… Временами так хочется его "послать" …. но что-то мешает. Хотел бы вернуться в Леспроект  простым инженером, но с возможностью 2-3  раза в месяц выезжать в лес на пробы…было бы куда…С другой стороны хочу быть независимым и свободным… Наверное я самоуверен, но  не мне кажется, что я лучше  многих понимаю – что делать…и готов советоваться и слышать всех,кого стоит слушать…

                        Я Вас понимаю, – Вас лишили возможности работать по призванию… Это тяжело, но терпимо…А времена меняются, хотя …"времена не выбирают, в них живут и умирают…" Правда это не Омар.

                      Сколько "я" в этой заметке, – УЖАС… Извиняюсь.

                      Без обид. И успехов…

                      М.П.

                  • К чему бы это………..?

            • Нові Правила були прийняті і зареєстровані в  Мінюсті,  і вони повинні були вступити в силу після відміни Постанови №555. А чому не підготовили проект постанови на відміну постанови № 555  то напевна проблема в  Держлісагенстві і МінАПК, через яке Держлісагенство подало б проект Постанови. В нас роками не можуть розробити ще багато нормативних лісових документів визначених Кодексами та Законами.

            • А як тоді розуміти реєстрацію наказу № 136 в Мінюсті, якщо нова редакція не пройшлапогодження в Мінприроди та Екоінспекції. На скільки я памятаю, за Інструкцією з діловодства як внутрішнє так і зовнішнє погодження документа проводиться до його підписання уповноваженою особою та реєстрації.

               

              • Идите на сайт ВР , где приведен текст обсуждаемого  документа, и в первой строчке прочитайте "Документ z0505-12, не набрав чинності" Если чего-то не знаете – звоните в Гослесагентство. Я лично консультируюсь с Романовским,Святецкой и бывшими руководителями ( 3 специалиста)  планово-экономического… О бывшем руководстве высшего ранга молчу, но  с некоторыми тоже советуюсь…

                Что касается, лесоводственного и природоохранного смысла санитарных правил, то это отдельный разговор. Уже много лет я пытаюсь его начать, но Бог против. Удивительно, но последний раз я  сам провалил возможность давно ожидаемого обсуждения из-за травмы головы(даже на бытовые темы разговаривал с трудом): круглый стол 16 апреля мы провели, но, если быть обективным ,очень слабо. Вина – лично моя. Буду исправляться. Надеюсь Гослесгентсво и НУБиП предоставят такую возможность. В противном случае, -остаются СМИ и УЛ.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.