Кожна тернопільська лісова дорога – соціально важлива

         Минулого тижня на Тернопільщині відкрили одразу 5 лісових доріг, загальною протяжністю майже 12 кілометрів. Огляд новозбудованих лісових доріг проводили начальник Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства Ігор Попадинець, заступники Олег Яремко і Ігор Гуменюк, директори та головні інженери державних підприємств, підпорядкованих управлінню та природного заповідника "Медобори".

  Тернопільські лісові дороги – європейського зразка

        Саме таке враження склалося після огляду лісових доріг під час відвідин Збаразького й Мшанецького лісництв, які входять до ДП «Тернопільське лісове господарство». Дані лісові дороги витримують до 40 тонн вантажу, не залишаючи після себе борозен не залежно від того в суху чи дощову погоду проїжджає автотранспорт. А добилися цього збаразькі й мшанецькі лісівники завдяки раціональному підходові до будівництва лісових полотен.

     

  Так, на будівництво дорожнього одягу кілометровоїдороги «Луб’янки-3» у Збаразькому лісництві використано 820 тонн відсіву та 630 тонн щебеню. На лісовозну дорогу з твердим покриттям ІІ типу «Вертелка-3» протяжністю 1,1 км, що у Мшанецькому лісництві, витрачено 22,7 тонн відсіву та 998 тонн щебеню.

«Якщо лісова дорога у Збаразькому лісництві дасть змогу зменшити відстань вивозки на збільшити навантаження на лісовози, то мшанецька лісова дорога є стовідсотково соціальною, адже в перспективі (уже наступного року планується завершення її будівництва) з’єднає два населені пункти Манюки та Ренів Зборівського району та втричі скоротить мешканцям цих сіл до головної автодороги», – про це доповів присутнім на об’їзді лісових доріг директор ДП «Тернопільське лісове господарство» Олег Данилевич.

 

Наголосив Олег Васильович і на значній економії будівництва лісополотен, адже кошторисна вартість і проектна обох лісових автодоріг відрізняються утричі, а то у уп’ятеро разів, з чого випливає, що за відносно невеликі кошти, якщо раціонально і з відповідальністю до цього підходити, можна звести якісні лісові дороги. А якість підтверджується тим, що з часом вони стають лише добротнішими і не потребують жодних ремонтних робіт.

Дорога «з нуля» – під силу бережанським лісівникам

Не зважали на складність будівництва двох лісових полотен бережанські лісівники. Уже другий рік поспіль бережанці зводять лісові полотна «з нуля», тобто місце прокладення майбутньої лісової дороги ще рік тому займав стиглий ліс, який потрібно було відвести в рубку, викорчувати пні, сформувати земельне полотно, а тоді зодягнути його в тверде дорожнє покриття. Потрібно віддати належне, що всі ці немалої складності роботи було подолано працівниками Бережанського лісництва, адже два лісових полотна, протяжністю 1,7 та 3,5 кілометрів відповідно, здали згідно з графіком.

Відтепер в урочищі «Підвисоке», незважаючи на горбисту місцевість, а також відсутність переїзду через залізнодорожне полотно та водяний потік, є автомобільна лісовозна дорога протяжністю 1,7 кілометра. На даний час дорога виконує функції господарського призначення. А згодом вона з’єднає два села – Підвисоке й Гутисько і стане ще й соціальною дорогою, допомагаючи мешканцям Бережанщини швидше діставатися з одного населеного пункту до іншого.

Лісова дорога в урочищі «Зади» Бережанського лісництва має виробниче призначення. Лісівники планують будувати дане лісополотно в кілька етапів. Торік звели три кілометри, цьогоріч – півкілометра, решту планують збудувати 2014 року. В перспективі дана дорога, крім господарської стане й соціальною, адже з’єднає з населеним пунктом Надорожнів. Лісничий Бережанського лісництва Леон Наконечний розповів, що мешканці Надорожнова практично не мають чим діставатися до головної автодороги, адже місцева не ремонтувалася десятки років, тож завершення будівництва даної лісової дороги стане рятівною паличкою для надорожнянців, адже відкриє для них добротну дорогу і дасть змогу діставатися швидше не лише в безсніжний період року, а й узимку, а це чи не найважливіший аргумент лісівників якнайшвидше завершити даний об’єкт.
       

Найдовша лісова дорога – у чортківських лісівників

        Лісове полотно проходить через 29, 30, 34, 35, 38, 39, 43, 45, 47, 49 та 51 квартали Улашківського лісництва, що входить до ДП «Чортківське лісове господарство». А протяжність даної лісової автодороги становить 2,5 кілометри з облаштованими чотирма роз’їздами. Дана лісовозна дорога має виробниче призначення, адже запаси стиглого лісу становлять майже 40 тисяч кубометрів. На її будівництво працівниками даного лісництва витрачено 675 тонн щебеню та 30 тонн піску. Проектна вартість становить 420 тисяч гривень, фактична – 164 тисячі гривень.

        Такі масштабні огляди здачі лісових автодоріг в експлуатацію за участю директорів та інженерів усіхдержавних підприємств ТОУЛМГ на Тернопільщині відбулися вперше. А ініціював їх начальник ТОУЛМГ Ігор Попадинець, який наголосив на тому, що кожне держпідприємство з особливим підходом розвиває лісову інфраструктуру. Тож на таких оглядах лісівники переймають досвід один у одного, а це означає, що з кожним роком Програма з будівництва лісових доріг на Тернопіллі лише удосконалюватиметься, а на лісовій карті Тернопільщини з’являтимуться нові якісні, економічні й соціально важливі лісові дороги.

Марія Сабан, прес-служба Тернопільського облуправління ЛМГ

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.