На значній площі розкинулися ліси ДП "Ковельське лісове господарство". Через його масиви проходить чимало доріг. На тисячу гектарів лісу припадає майже 8,8 кілометра доріг. В Європі цей показник становить 50-60 кілометрів. Відомо, що частину грунтових доріг сполучають села, тому вони мають соціальне значення. Заплановані дороги проляжуть через масив лісів ДП "Ковельське лісове господарство".
– Розширення мережі лісових доріг, – говорить директор Володимир Данилюк, – забезпечить сталий розвиток нашої галузі.
Окрім того, дороги мають важливе значення для охорони лісів від пожеж та незаконних рубок, в освоєнні лісосічного фонду і рекреаційної сфери.
Зазвичай, дороги ведуть до важкодоступних лісових масивів, де запаси деревини сягають понад тисячу кубометрів.
Держлісгосп в останні роки збудував не один кілометр доріг. До того ж, частину їх – за власні кошти.
Ще кілька років тому ми навіть не могли й подумати про те, аби споруджувати дороги. Але нині – це вже реальність. Будівництво доріг у Ковельському лісництві дало можливість осушити заболочену місцевість, створити вільний доступ до значних запасів деревини.
Завдяки новій дорозі з важкодоступних ділянок лісу заплановано добути тисячі кубометрів деревини. Адже лісівники мають змогу реалізовувати лісоматеріали з верхніх складів, тобто в лісі. Це дасть змогу зменшити витрати на перевезення та роботи на нижньому складі.
– Раніше, до речі, ще й зараз не скрізь були дороги, тому доводилося з лісу вивозити все самим. Отож, коли буде доїзд, покупці забиратимуть лісоматеріали на місці, – зазначає Володимир Данилюк. – Кожне навантаження обходиться у 10-15 гривень за кубометр.
Завдяки зменшенню кількості навантажувально-розвантажувальних робіт на кожному кубометрі економимо 50-60 гривень. Це – чистий прибуток.
До цього часу будівництво лісових доріг практично не вели, хоча освоєння лісового фонду вимагало розширення. Заготівлю деревини проводили, але вивозити її було дуже важко. З цим завданням могли впоратись лише великі вантажівки.
Навесні та восени траплялося, що лісовози перекидалися, іноді не могли проїхати люди навіть кіньми. Нинішня дорога, яка в окремих місцях будується, – не просто відрізок шляху. Це – початок будівництва доріг у лісництві, що дасть можливість краще використовувати деревину.
В цьому році заплановано провести лісову дорогу від сіл Скулина до Волі, оскільки це потрібно не тільки для освоєння лісу, а також для його охорони.
Нова дорога будується спільно силами двох організацій – держлісгоспу та СЛАТ "Тур". При будівництві лісівники максимально використовують місцеві матеріали, зокрема, пісок, що дає певне заощадження коштів. Будують дороги спеціалізовані дорожні бригади.
За матеріалами громадсько-політичної газети «Вісті Ковельщини»

1 коментар
Сергій
От же собаки брехливі. Нехай Ковельське ЛГ, надасть інформацію де вони хоча б раз продавали деревину на пром складі, не кажучи вже про нижній склад. І парадокс, АБСОЛЮТНО ВСІ автомобілі покупців, які купують деревину у всіх держ підприємств ВОУЛМГ самі їдуть за нею на верхні склади, і їздять так вже не перший рік. А тепер питання, а куди зникають мільйони гривень, які держлісгоспи роками списують за вивозку деревини? Як зазначили самі автори статті по 50 грн за кожен кубометр деревини.
Comments are closed.