Для чого будують дороги в лісі?

На значній площі розкинулися ліси ДП "Ковельське лісове господарство". Через його масиви проходить чимало доріг. На тисячу гектарів лісу припадає майже 8,8 кілометра доріг. В Європі цей показник становить 50-60 кілометрів. Відомо, що частину грунтових доріг сполучають села, тому вони мають соціальне значення. Заплановані дороги проляжуть через масив лісів ДП "Ковельське лісове господарство".

– Розширення мережі лісових доріг, – говорить директор Володимир Данилюк, – забезпечить сталий розвиток нашої галузі.
Окрім того, дороги мають важливе значення для охорони лісів від пожеж та незаконних рубок, в освоєнні лісосічного фонду і рекреаційної сфери.
Зазвичай, дороги ведуть до важкодоступних лісових масивів, де запаси деревини сягають понад тисячу кубометрів.
Держлісгосп в останні роки збудував не один кілометр доріг. До того ж, частину їх – за власні кошти.
Ще кілька років тому ми навіть не могли й подумати про те, аби споруджувати дороги. Але нині – це вже реальність. Будівництво доріг у Ковельському лісництві дало можливість осушити заболочену місцевість, створити вільний доступ до значних запасів деревини.
Завдяки новій дорозі з важкодоступних ділянок лісу заплановано добути тисячі кубометрів деревини. Адже лісівники мають змогу реалізовувати лісоматеріали з верхніх складів, тобто в лісі. Це дасть змогу зменшити витрати на перевезення та роботи на нижньому складі.
– Раніше, до речі, ще й зараз не скрізь були дороги, тому доводилося з лісу вивозити все самим. Отож, коли буде доїзд, покупці забиратимуть лісоматеріали на місці, – зазначає Володимир Данилюк. – Кожне навантаження обходиться у 10-15 гривень за кубометр.
Завдяки зменшенню кількості навантажувально-розвантажувальних робіт на кожному кубометрі економимо 50-60 гривень. Це – чистий прибуток.
До цього часу будівництво лісових доріг практично не вели, хоча освоєння лісового фонду вимагало розширення. Заготівлю деревини проводили, але вивозити її було дуже важко. З цим завданням могли впоратись лише великі вантажівки.
Навесні та восени траплялося, що лісовози перекидалися, іноді не могли проїхати люди навіть кіньми. Нинішня дорога, яка в окремих місцях будується, – не просто відрізок шляху. Це – початок будівництва доріг у лісництві, що дасть можливість краще використовувати деревину.
В цьому році заплановано провести лісову дорогу від сіл Скулина до Волі, оскільки це потрібно не тільки для освоєння лісу, а також для його охорони.
Нова дорога будується спільно силами двох організацій – держлісгоспу та СЛАТ "Тур". При будівництві лісівники максимально використовують місцеві матеріали, зокрема, пісок, що дає певне заощадження коштів. Будують дороги спеціалізовані дорожні бригади.

За матеріалами громадсько-політичної газети «Вісті Ковельщини»   

1 коментар

  • Сергій

    От же собаки брехливі. Нехай Ковельське ЛГ, надасть інформацію де вони хоча б раз продавали деревину на пром складі, не кажучи вже про нижній склад. І парадокс, АБСОЛЮТНО ВСІ автомобілі покупців, які купують деревину у всіх держ підприємств ВОУЛМГ самі їдуть за нею на верхні склади, і їздять так вже не перший рік. А тепер питання, а куди зникають мільйони гривень, які держлісгоспи роками списують за вивозку деревини? Як зазначили самі автори статті по 50 грн за кожен кубометр деревини.

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.