У ПРОЦЕСІ ПЕРЕДАЧІ ЛІСІВ АПК ДО СФЕРИ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО АГЕНТСТВА ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ ПОТРІБНО ВРАХУВАТИ ПРАВА ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ, – МИХАЙЛО ПАПІЄВ (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Сьогодні, 5 вересня, під керівництвом голови обласної державної адміністрації Михайла Папієва та за участю першого заступника голови Державного агентства лісових ресурсів України Ярослава Макарчука відбулась розширена нарада щодо організації та забезпечення виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 липня 2013 року № 584-р «Про передачу цілісних майнових комплексів державних лісогосподарських підприємств до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів».

У своєму вступному слові керівник виконавчої влади Буковини наголосив, що вимоги Уряду потрібно протягом місяця, звісно, реалізувати, але, водночас, при виконанні даного доручення варто врахувати права трудових колективів лісгоспів. «Аби уникнути соціальної напруги це питання необхідно вирішувати виважено та без емоцій, – наголосив Михайло Папієв. – Тобто, при передачі майнових комплексів юридично на папері мають бути зафіксовані права усіх працівників, аби жоден із них не був звільнений. Ніхто з виконавців розпорядження Кабміну ні на мить не повинен забувати, що основою основ у нашій роботі є дотримання прав людей та максимальне врахування їх інтересів. Така вимога Президента України Віктора Януковича».

 

Під час наради її учасники обговорили юридичні аспекти даного питання та механізми виконання урядового розпорядження. Перший заступник голови Державного агентства лісових ресурсів України зазначив, що дане розпорядження Кабміну дозволить систематизувати роботу лісових підприємств держави та зміцнити їх. «Окрім цього, я особисто обіцяю, що усі робочі місця будуть збережені, ніхто з працівників лісгоспів АПК не буде звільнений, до того ж, ми прогнозуємо збільшення їх заробітної плати», – підкреслив Ярослав Макарчук.

 

 

8 коментарів

  • Ну що врахували?

  • На словах можна обіцяти все, а ось на ділі через декілька місяців лісгоспи АПК можуть  просто "порозтягувати" між  лісгоспами Держлісагенства. А люди просто змушені будуть підти на біржу праці.

    То ж нехай на рівні Держлісагенства не словами, а відповідним документом за підписом самого Сівця підтвердять  слова першого заступника голови Державного агентства лісових ресурсів України Ярослава Макарчука   Ярослава Макарчука і дадуть письмові гарантії працівникам лісгоспів АПК.

    А взагалі  у  питанні передачі лісів до відомства Держлісагенства до цього часу нічого не сказав і не видав відповідного письмового розпорядження (наказу) сам міністр пан Присяжнюк. Так що процес на місцях з боку лісгоспів АПК поки що "замер", бо директори агролісгоспів без наказу Мінагропроду не мають права нічого робити в даному питанні.

      В такій ситуації  напевно п. Сівцю   потрібно було  в першу чергу йти до Присяжнюка, та вирішувати спільно це питання, а не відправляти Макарчука у вояж по областям. Проте напевно порозуміння між Сівцем і Присяжнюком у цьому питанні немає. А може Сівець вважає за "недостойне" йти до Присяжнюка? Проте  останній наказу на передачу лісів  так і не видав, а на приймання лісів Держлісагенство відповідний наказ написало давно.

    • Цікаво було б почути думку Олега Сторчоуса, як з правової точки зору повинно проходити  виконання даного Розпорядження, враховуючи  завдання Мінагрополітики та Держлісагенства, а також повноваження керівників цих органів -Міністра Присяжнюка і Голови Сівця у відповідності до Положень  про ці  органи виконавчої влади.

      Справа  в тому, що директори  агролісгоспів не мають наказу Міністра  на передачу лісів, а з боку Держлісагенства починається умовляння та тиск на директорів держагролісгоспів передати ліси.

      Як в даному випадку повинні поступити директори агролісгоспів у який є контракт з Мінагрополітики?

      А взагалі Розпорядження КМУ- кому до виконання видано цей документ у даній ситуації? Як я розумію Розпорядження для Міністра, а далі він діє у відповідності з своїми повноваженнями та завданнями самого міністерства. Сівець же  всі свої дії по даному питанню повинен узгодити з Присяжнюком.

      Тож цікаво було дізнатися, що  по цій проблемі  думає шановний Олег Сторчоус (сайт http://lespravo.org.ua/ )

      • Под рукой нет Лесного Кодекса, но на сколько я помню ни Гослесагентство,ни Министерство Агрополитики, ни Кабмин не наделены правом распоряжения лесами  и передачи их для ведения лесного хозяйства. Это полномочие областных администраций и Совмина АР Крым. Выходит, – надо ждать их распоряжений,а это президентская ветвь власти. Так что, наверное должен быть Указ???

        • Ні тут питання в дещо іншому. Це раніше намагалися передати ліси- але з часом зрозуміли, що це шлях просто  в нікуди. Постільки за цією процедурою потрібно добровільну відмову лісокористувача від користування землями лісового фонду, наданими йому у постійне  користування. При цьому іншій юридичній особі, яка хоче прийняти ці ліси, потрібно  виготовити проекти відведення, та пройти повну процедуру надання земель лісового фонду, як це визначено Земельним Кодексом.

          Однак це дуже "хлопотна" і дорога справа, а тому  в цей раз  (не без чієїсь підсказки – якогось Павлика Морозова) пішли іншим шляхом- просто державні лісгоспи Мінагрополітики  вирішили вивести з підпорядкування міністерства і передати їх у  підпорядкування Держлісагенства, тобто фактично змінити господаря у лісгоспів АПК.

          Але розпорядником майна державних агролісгоспів є Мінагрополітики (а це  десятки мільйонів гривень) івсі дії з державною власністю (майном) може робити тільки Міністр. Тобто Міністр повинен видати відповідний наказ – передати ліси і майно до сфери управління. Процедура передачі уже визначена відповідною Постановою КМУ. проте Міністр не пише наказу і не доводить його до відома директорів державних агролісгопів.

          Ось у чому проблема. Як в армії- сержант не може робити ніякі дії без команди командира взводу, останній без коменди командира роти і так далі- комбат, комполка, комдивізії….

           А в нас командуючий армією державних лісгоспів Міністр Присяжнюк не віддає ніякої команди ( письмового наказу). То що робити директорам агролісгоспів? Залишається одне чекати  команди  Міністра на дії! Ось і чекаємо, щоб завтра не давати пояснення прокурорам, на підставі чого передали десятки мільйонів основних засобів іншому відомству без наказу Міністра. А  у цей час у  Держлісагенстві "волнуются", "очень волнуются, аж "псешат".

          • Спасибо! Я Вас понял и полностью согласен, но …Все равно, как то странно… По идее передаются в новую систему и леса, и имущественные комплексы. По закону у них разные распорядители… Поэтому мне кажется, что должны быть задействованы и Министр и губернаторы…Кроме того, должны быть какие-то экономические выкладки…Макарчук сказал,что никого не сократит и повысит заработную плату, но не объяснил за счет чего… Кроме того, не ясно финансовое положение агролесхозов…Хотя бы основную информацию привели :площадь, число работающих, объем заготовки, средняя зароботная плата, реализация, дебиторская и кредиторская задолженности… Уверен, что в Гослесагентстве эту цифирь уже собрали…

            Есть вопросы и по директорам. Ведь они контрактники? Их надо предупредить и разорвать контракт….Да и все сотрудники должны быть уволены и вновь приняты… Или я ошибаюсь? А что делать с контрактами на поставки древесины? Скоро  уже на следующих год договора заключать надо…Я уже молчу о вывесках, печатях, счетах, положениях, регистрации транспорта… Вопросов действительно много… их решение требует времени, а Новый год уже не за горами…

            Если Олег не заметит Вашего вопроса, то завтра я ему вышлю его письмом.

            • Дещо доповню інформацію по даному питання з тієї, що мені відома.

              В принципі сама передача агролісгопів по нормальній логіці і  без притіснення інтересів людей , що   в них працюють,  повинна була б відбуватися лише в зміні підпорядкованості цих агролісгоспів, тобто у зміні власника майна. Це давало б людям, що працюють у агролісгоспах, більш менш  якісь гарантії їх соціального захисту та збереження роботи.

                 Проте, проте…якщо врахувати управлінську і кадрову політику в системі Держлісагенства виникає багато сумнівів  щодо подальшої нормальної роботи  агролісгоспів. Навіть якщо це спочатку відбудеться  лише у зміні власника та розпорядника майна, то чи надовго ще збережеться існуюча структура агролісгоспів у такому вигляді в системі Держлісагенства. Можливо до нового року в кращому випадку. Бо ця структура агролісгоспів є досить "різношерстна", постільки її створювали самі агролісгоспи при створенні підприємства і Мінагрополітики ніяким чином на це не впливав, хоча все це цілком  відбувалося в правових рамках  і відповідає вимогам законодавства щодо створення та діяльності підприємств. У деяких випадках створені підприємства є більш присоблені до умов ринкого ведення госпдіяльності, маючи  у своїй структурі  відокремлені структурні підрозділи (аналогічні лісницвам у системі Держлісагенства), але вони є повністю балансові, що дає змогу більш гнучко і оперативніше вирішувати господарські питання, а керівникам  цих підрозділів (посади яких аналогічні лісничим в системі Держлісагенстві) краще розбиратися  в економічних питаннях, рахувати свої доходи і витрати, нести більшу відповідальність за результати діяльності і ефективність керованого їми балансового підрозділу та і агролісгоспу в цілому.

                   Проте для "військово-феодальної" системи управління Держлісагенства навряд чи це буде приємлемо, можливо на декілька місяців, поки все  не поламають під свою систему управління. Ось у цьому випадку це і зачепить інтереси працюючих. А через деякий час можуть підти далі- під оптимізацією системи управління лісовим господарством  в областях почнуть "розривати" підприємство (агролісгосп) "відриваючи" від нього ліси та приєднуючи  (з виготовлення відповідної земельної докумнтації – проектів відведення) їх до існуючих рядом держлісгоспів Держлісагенства. Ось чому людям, які працюють в агролісгоспах, потрібні письмові гарантії стосовно  їх роботи. Проте навряд чи можна вірити  керівництву Держлісагенству, якщо навіть і будуть дані такі гарантії. Просто пройде час, про все це забудуть, а в системі Держлісагенства наказним порядком заставлять виконувати їх вказівки. Бачили ж як у Малині колектив лісгоспу "дружно" підписав листа.  А що після передачі агролісгоспів у Держлісагенство буде по іншому? Хто не буде виконувати накази – просто піде з роботи, а решта будуть мовчати,  з роботою у наших людей не дуже- вибір не великий

                  Стосовно доля  директорів. Дійсно при цьому з директорами агролісгопів, що передаються в Держлісагенство, після підписання відповідних актів передачі, Мінагрополітики повинно розірвати контракт, а в Держлісагенстві  повинні заключити новий контракт з директором агролісгоспу. В Держлісагенстві при зустрічі керівників агролісгоспів по питанню передачі    Макарчуком було обіцяно їм (директорам) збереження роботи  і перезаключення контрактів на терміни  діючі в попередньому розірваному контракті,   що був у Мінагрополітики. Проте як буде насправді – покаже час.

                Але  у всьому цьому процесі передачі поки що відсутній один так би мовити вирішальний фактор, який би дав рух діям директорам агролісгоспів. Відсутній наказ Міністра на передачу. Ось у чому проблема! На областя пішли листи з Мінагрополітики почати передачі, але це листи. Де наказ? Прокурор з часом може запитати будь-якого директора агролісгоспу- на якій підставі ви предали ліси і майно на мільйони гривень, і тут не прикриєшся листом Мінагрополітики, навіть підписаним зам Міністра.

              Є Положення про Мінагрополітики і там написано:

              4. Мінагрополітики України відповідно до покладених на нього завдань:

              47) спрямовує та координує роботу з раціонального ведення лісового господарства і використання лісових ресурсів, наданих у постійне користування агропромисловим підприємствам; 

              78) утворює, ліквідує, реорганізовує підприємства, установи та організації, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звільняє з посад їх керівників, формує кадровий резерв на посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінагрополітики України;

              79) виконує у межах повноважень інші функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери його управління; 

              5. Мінагрополітики України з метою організації своєї діяльності:

              3) контролює діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;

              5) організовує планово-фінансову роботув апараті Мінагрополітики України, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів,забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;

              6. Мінагрополітики України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:

              3) скликати наради, створювати комісії, робочі групи, експертні та консультативні ради;

              8. Мінагрополітики України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.

              Накази Мінагрополітики України, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконанняцентральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами 

               

              5. Мінагрополітики України з метою організації своєї діяльності:

              3) контролює діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;

              5) організовує планово-фінансову роботув апараті Мінагрополітики України, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів,забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;

              6. Мінагрополітики України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:

              3) скликати наради, створювати комісії, робочі групи, експертні та консультативні ради;

              8. Мінагрополітики України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.

              Накази Мінагрополітики України, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконанняцентральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами

               

              10. Міністр:  

              6) у межах компетенції організовує та контролює виконанняКонституції та законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України;

              15) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенції;

              17) підписує накази Мінагрополітики України; 

               

               

              • В этой схеме решение о передаче принимает Кабмин, а основные дальнейшие шаги делает ведомство-"инициатор передачи", то есть Гослесагентство. Получается, что Министр агрополитики может с чистой совестью "умыть руки"…Что касается коллизий в правовых актов, то их много…и в нашей жизни на них можно не обращать внимания… Следующим шагом видимо будет решение Кабмина о создании комиссии о передаче… Однако, как это будет выглядеть технически мне не понятно…

                О передаче лесов Гослесагентству

Comments are closed.

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.