Резолюція Третього Всеукраїнського лісопромислового форуму

Для удобства приводим документ текст резолюции и изображения оригинала. М.П.

Резолюція Третього Всеукраїнського лісопромислового форуму

Учасники Форуму – представники деревообробного бізнесу, лісового господарства і влади, науковці та інші зацікавлені сторони, усвідомлюючи відповідальність за збереження та збільшення обсягів лісових ресурсів і необхідність пошуку дієвих шляхів зростання економіки України, зокрема її лісового сектора, а також з урахуванням сучасних економічних викликів і важливих позицій у Резолюціях, прийнятих на Першому (Київ, 30 вересня 2020 року) та Другому (Львів, 20 травня 2021 року) Всеукраїнських лісопромислових форумах, прийняли такі основні пропозиції і рекомендації:

  1. Скасування мораторію на експорт лісоматеріалів необроблених у будь-який спосіб без прийняття відповідних законодавчих документів та підзаконних актів, які сприятимуть ефективному розвитку різних галузей лісового сектора України, є неприйнятним. У цих законодавчих документах та підзаконних актах необхідно забезпечити правові механізми, які не суперечитимуть міжнародним зобов’язанням України.
  2. Просимо Верховну Раду України невідкладно прийняти у першому читанні Проєкт Закону України «Про ринок деревини» (4197-д від 10 вересня 2021 року), у якому враховано окремі принципові позиції представників деревообробного бізнесу, прийняті учасниками Першого та Другого Всеукраїнських лісопромислових форумів, зокрема щодо впровадження принципу оферти під час торгівлі деревиною. До другого читання необхідно внести правки із урахуванням зауважень та пропозицій, оскільки окремі положення цього законопроєкту в певних випадках містять суперечливі позиції або є помилковими, зокрема щодо продажу лісоматеріалів та виробів з деревини, продажу на умовах оферти, декларування операцій з деревною сировиною, гарантій сталості міжнародного обігу лісоматеріалів необроблених, та потребують консультацій з учасниками ринку деревини (представниками деревообробного бізнесу, лісового господарства, товарних бірж та науковцями).
  3. Направити у Верховну Раду України зауваження та доповнення до Проєкту Закону України «Про ринок деревини» (4197-д від 10 вересня 2021 року) для врахування принципових позицій, а також пропозицій та рекомендацій, сформованих після проведення Третього Всеукраїнського лісопромислового форуму:
  • обсяг продажу деревини на умовах оферти повинен становити на першому етапі (впродовж двох років) не менше 50 (п’ятдесяти) відсотків від обсягу деревини, придбаного суб’єктом перероблення деревини за попередні 12 місяців, з поступовим збільшенням до 80 (вісімдесяти) відсотків впродовж наступних трьох років. Ефективність такого підходу засвідчує правильність дій Сейму та Уряду Польщі, у якій до 2020 року обсяг продажу деревини на умовах оферти становив 70 (сімдесят) відсотків, а з 2020 року – 80 (вісімдесят) відсотків: це дало змогу Польщі за офіційною статистикою стати третім у світі експортером меблевих виробів;
  • ціни на лісоматеріали необроблені (деревину), що пропонуються до придбання на умовах оферти, повинні формуватися з урахуванням міжнародних індексів ринкових цін;
  • впровадження штрафних санкцій (30% вартості лоту) за невиконання договірних зобов’язань для першого випадку, а у випадку повторення таких недобросовісних дій: для покупця – недопущення до електронних аукціонів (біржових торгів) впродовж кварталу (року) всіх суб’єктів господарювання, у яких кінцевим бенефіціаром або засновником є особа, причетна до невиконання договірних зобов’язань, а також пов’язані з нею особи, а для організатора (лісокористувача) – впровадження штрафних санкцій (50% вартості лоту), окрім випадків, пов’язаних з форс-мажорними обставинами;
  • здійснити поступове відокремлення деревообробних підрозділів підприємств постійних лісокористувачів державної форми власності від існуючого підприємства шляхом утворення нової юридичної особи до 1 січня 2025 року, зафіксувавши максимальний обсяг власної переробки лісоматеріалів необроблених на рівні 2021 року: у 2023 році забезпечити відокремлення підрозділів сумарною потужністю 25% від максимального обсягу переробки попереднього року; у 2024 році – 50% від максимального обсягу переробки попереднього року;
  • терміни та визначення у новому Проєкті Закону України «Про ринок деревини» (4197-д від 10 вересня 2021 року) привести у відповідність до стандартів та технічних умов України, гармонізованих з європейськими нормативно-технічними документами;
  • забезпечити прийняття Регламенту ЄС 995/2010 «Про зобов’язання операторів, які розміщують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку» від 20 жовтня 2020 року для спрощення митних операцій з ЄС, узгодженості вимог щодо забезпечення торгівлі продукцією з деревини, сприяння торгівлі законною і сталою лісовою продукцією та відповідно до ст. 294 Угоди про асоціацію України та Європейського Союзу.
  1. Підтверджуємо доцільність створення при Кабінеті Міністрів України Ради лісового сектора для забезпеченні можливості прийняття системних рішень у лісовому секторі України. Зважаючи на тривалий процес законодавчого врегулювання положення про Раду лісового сектора та її створення, рекомендуємо тимчасово функції Ради лісового сектора покласти на організаторів Всеукраїнського лісопромислового форуму.
  2. Організатори Форуму готові долучитися до розроблення підзаконних актів до Проєкту Закону України «Про ринок деревини» (Порядку продажу деревини, Порядку декларування операцій з деревиною, Порядку експорту окремих виробів з деревини та інших нормативно-правових актів, зокрема й тих, що сприятимуть покращенню зовнішньо-економічної діяльності підприємств лісового сектора, передбачених цим Проєктом Закону), розроблення яких покладено на Кабінет Міністрів України.
  3. Рекомендувати міністерствам (Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України, Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості України, Міністерству економіки України) розробити регіональні та національні програми для стимулювання розвитку лісового сектора (наприклад: програма підтримки дерев’яного будинкобудування; розвиток регіональних економік на основі базових принципів функціонування «смарт спеціалізацій») з можливістю залучення грантових коштів. Організатори Форуму готові долучитися до розроблення цих національних та регіональних програм.
  4. Державному агентству лісових ресурсів України переглянути доцільність застосування редукціонів, як таких, що містять корупційні ризики.
  5. Рекомендувати міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України подати до Верховної Ради України розроблений проєкт Закону України стосовно внесення змін до Податкового кодексу України в частині відмови від рентної плати з земельним податком і переходу до єдиного диференційованого податку за таксаційною характеристикою лісів і використанням лісових земель.
  6. Для підвищення ефективності використання лісових ресурсів та збільшення ВВП України, органам виконавчої влади необхідно розробити дієві заходи, які стимулюватимуть деревообробників до впровадження процесів глибокої переробки деревини. Маркетингову підтримку просуванню продукції з деревини на нові ринки збуту доцільно забезпечувати використанням в Україні лісової сертифікації PEFC. Торгові марки PEFC – найбільшої в світі системи лісової сертифікації – будуть міжнародною гарантією, що продукція з деревини походить з лісів зі сталим лісоуправлінням.
  7. З метою відстоювання інтересів представників деревообробної галузі на національному рівні залишається актуальним створення Всеукраїнської асоціації деревообробників. До створення Всеукраїнської асоціації деревообробників покласти виконання її функцій на ГО «Асоціацію деревообробників та лісозаготівельників Львівщини».

За дорученням учасників

Форуму та робочої групи                              __________________Микола Когут

Матеріали цього сайту доступні лише членам ГО “Відкритий ліс” або відвідувачам, які зробили благодійний внесок.

Благодійний внесок в розмірі 100 грн. відкриває доступ до всіх матеріалів сайту строком на 1 місяць. Розмір благодійної допомоги не лімітований.

Реквізити для надання благодійної допомоги:
ЄДРПОУ 42561431
р/р UA103052990000026005040109839 в АТ КБ «Приватбанк»,
МФО 321842

Призначення платежу:
Благодійна допомога.
+ ОБОВ`ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ ВАШУ ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ 

Після отримання коштів, на вказану вами електронну адресу прийде лист з інструкціями, як користуватись сайтом. Перевіряйте папку “Спам”, іноді туди можуть потрапляти наші листи.