Не могу не поправить… Уникальной в Украине является система электронного учета древесины: до такого действительно нигде ещё не додумалсь. А эти пожарные модули в соседних странах уже давно устарели…М.П.
Лісопожежний модуль на базі УАЗа дає змогу оперативно і ефективно гасити загорання на початкових стадіях. Цей автомобіль спеціально пристосовано для потреб лісового господарства.
Чигиринський лісгосп придбав його в останні дні 2011 року, тож бойове хрещення в лісах він уже пройшов і дуже добре себе зарекомендував. На лісопожежному модулі встановлена мотопомпа іноземного виробництва, ємність на 700 літрів води, рукави тощо. При цьому в машині передбачено місця для 4 членів екіпажу.
«Це унікальний транспортний засіб, таких усього три на область», – відзначив директор Чигиринського лісгоспу Роман Фендюр.
Особливо ефективний цей модуль на початкових стадіях загорання – він легко i швидко заїжджає у ліс, використовуючи при цьому вдвічі менше пального, ніж великі пожежні машини.
Якщо пожежа вже має площу 0,05-0,08 га, то за допомогою протипожежного модуля вона локалізується, а вже остаточне її гасіння проводиться пожежними автомобілями, які мають більший запас води, наприклад, ГАЗ-66 чи ЗІЛ- 131.
Крім того, цей автомобіль ефективний при проведенні патрулювання, особливо, коли там на свята багато відпочивальників і, у разі потреби, доводиться гасити багаття, яке несанкціоновано розпалили необачні громадяни.
«Основні його переваги – це висока маневреність, компактність і економність», – говорить провідний інженер охорони і захисту лісу Володимир Тищенко. Якщо пожежний ГАЗ-66 споживає 30-35 літрів пального на 100 км, то УАЗ із лісо-пожежним модулем – 15 літрів.
На щастя, цього року лісопожежний модуль виїжджав лише на гасіння загорань поблизу лісу.
Лісівники Чигиринщини закликають відпочивальників обережно поводитися з вогнем у лісі, щоб не нашкодити зеленим насадженням.